Fizetési és szállítási módok

Shoprenteres boltunkban lehetőségünk van különböző fizetési és szállítási módok beállítására. Vevőinknek így számos lehetőséget adunk rendeléseik lebonyolítására. Minél több módot biztosítunk vásárlóinknak, annál kevesebb az esélye annak, hogy a rendelés folyamatát ne fejezzék be! A szállítást illetően elnyerhetjük vevőink tetszését azáltal is, ha leszerződünk egy futárszolgálattal, így házhozszállítást is biztosítva számukra.

Szállítási módok

Kiemelt szállítási módok

Új szállítási mód hozzáadása

Szállítási mód törlése

Fizetési és szállítási módok összekapcsolása

Leggyakrabban előforduló hibák

Gyakori kérdések

Földrajzi zónák

Szállítási módok

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban. A menüpontra kattintva a szállítási módok listázódnak ki. Ebben a szállítási mód neve mellett annak ÁFA kulcsa, és listában való sorrendje látszik. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módokat is hozzáadjunk az alapértelmezett szállítási módokhoz. Ezek közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

Fontos! A rendszer csak az informatikai hátteret biztosítja, magát a különböző szállítási módokhoz szükséges szerződéseket, megállapodásokat nem. Tetszőlegesen megadhatunk bármilyen szállítási költséget, azonban a szállítás végrehajtását az üzlet vezetőjének kell megoldania (általában szerződve valamilyen szállítási céggel).

Ez alól kivétel a Shoprenter GO, amely esetében a csomagfeladás teljes mértékben a Shoprenteren keresztül történik. Bárki, aki elindítja a webshopját vagy kevés csomagszámmal rendelkezik, azonnal kaphat egy olyan szállítási lehetőséget a Shoprentertől, amelynél nem kell külön, egyedileg szerződnie a szállítócégekkel, hanem maga a Shoprenter lesz a szolgáltató, és ennek köszönhetően költséghatékonyan szállíthatják ki csomagjait. Ide kattintva további részleteket olvashatunk a Shoprenter GO beállításáról.

A rendszerben a szállítási díjak a kosár összértéke, a megrendelni kívánt termékek összsúlya, vagy ezek kombinációja alapján adhatók meg. Ezek a legelterjedtebb díjalapok, a legtöbb futárszolgálat például kifejezetten súly alapján szabja meg az árakat.

Kiemelt szállítási módok

Kiemelt partnereinkkel közös célunk, hogy a szolgáltatásaink olyan szinten összhangban működjenek, hogy a webáruház tulajdonosnak a lehető legkevesebb adminisztrációt és beállítást kelljen végrehajtania az indulásnál, a fizetési és szállítási megoldások lehetőleg teljesen automatizáltan működjenek a Shoprenter webáruházzal, és a szolgáltatás a magasabb minőség mellett jellemzően kedvezőbb díjakkal tudjon megtörténni, ezzel is versenyelőnyt nyújtva a kereskedőinknek.

A jelenlegi kiemelt partnereink szállítási módjaihoz kapcsolódó beállítások itt találhatók:

A szállítási módok általános beállításairól a következőkben lesz szó.

Új szállítási mód hozzáadása

A lista feletti Új hozzáadása gombbal tudunk új szállítási módot az áruházhoz adni. Ekkor egy négy fülből álló űrlap jelenik meg. Az első fülön a szállítási mód nevét és leírását, a másodikon a szállítási mód ÁFA kulcsát, földrajzi zónáját és listabeli sorrendjét van lehetőségünk megadni.

Szintén itt állítható be, hogy futárszolgálat vagy személyes átvétel legyen-e a típusa a szállítási módnak. Ennek például akkor van jelentősége, ha a termékoldalon megjelenő várható szállítási díjat nézzük, mivel a rendszer ebbe csak a futárszolgálat típusú szállítási módok díját számolja bele.

Ugyanezen a fülön állítható be, hogy kosárérték, súly vagy ezek kombinációja alapján számolja a rendszer a szállítási díjat, és hogy mely vevőcsoportok számára legyen látható a pénztárban a szállítási mód. Amennyiben a listában egyik elem sincs kijelölve, az azt jelenti, hogy mindenki látja.

A harmadik fülön a szállítási költségeket tudjuk megadni, méghozzá különböző sávokban. Ez azt jelenti, hogy adott ár-, illetve súlyintervallumok között egyéni szállítási költséget lehet meghatározni. Amennyiben minden kosárértékre érvényes a szállítási mód, úgy a kezdeti kosárértéknek, illetve súlynak nullát kell megadnunk, viszont végösszeget nem kötelező, ekkor azt a cellát hagyjuk üresen.

Fontos! Amennyiben súly alapján kerül meghatározásra a szállítási díj, úgy fontos, hogy a termék Súly mezőjében található adata alapján határozza meg a rendszer, így a termékeknél a szállítási mód használata előtt azokat fel kell tölteni a Termékek > Összes termék menüponton belül az adott termék szerkesztésére kattintva az Adatok fülön a Súly opciónál.

Egyszerre több intervallumot is megadhatunk, így beállíthatjuk, hogy nagyobb kosárösszeghez vagy súlyhoz más szállítási díj tartozzon. Egy szállítási módhoz tetszőleges számú sávos szállítási költséget adhatunk meg. Ha a szállítási költség kalkuláció a kosár értéke és a termékek súlya alapján van megadva, akkor a kosárösszegnek meg kell felelnie a beállított súly-, illetve a kosár érték sávnak is.

Fontos! A szállítási sávokat úgy adjuk meg, hogy azok között ne legyen átfedés. Ha tehát az egyik sávunk a 0 Ft-tól 20 000 Ft-ig terjedő vásárlásokra vonatkozik, a következő sávot ne 20 000 Ft-tól kezdjük, hanem 20 001 Ft-tól, hogy biztosan a megfelelő szállítási díj érvényesüljön a kosárra.

A negyedik fülön végül be lehet állítani, hogy milyen fizetési módokkal párban lehessen használni az adott szállítási módot.

Szállítási mód törlése

A többi listától eltérően a szállítási módoknál nem lehetséges több sor együttes törlése és magát a törlést sem kijelöléssel tudjuk végrehajtani, hanem a megfelelő sor végén található Törlés gomb segítségével. Ekkor kattintásra az adott szállítási mód törlődik.

Fizetési és szállítási módok összekapcsolása

Nem minden esetben logikus, hogy minden szállítási módhoz minden fizetési módot is ki lehet választani. A rendszerben lehetőség van arra, hogy a szállítási módhoz - mivel azzal találkozik hamarabb a felhasználó - hozzá lehessen rendelni a fizetési módokat. Ezáltal megadható, hogy az adott szállítási mód választása esetén milyen fizetési mód közül választhatunk.

Mindezt a szállítási módok kezelésénél lehet beállítani. A beállítások a szállítási mód szerkesztésén belül a Fizetési módok fülön találhatók.

Alapértelmezetten minden fizetési mód engedélyezett, ezt meg tudjuk azonban változtatni, ha átkapcsoljuk a Csak az alábbi fizetési módok állapotra. Ekkor a megjelenő listában jelöljük ki, hogy az adott - szerkesztett - szállítási mód választása esetén milyen fizetési módok jelenjenek meg.

Leggyakrabban előforduló hibák

Hiányosan megadott szállítási sáv

Előfordulhat, hogy azért nem jelenik meg szállítási mód, mert nem adtuk meg helyesen a sávokat. Például megadtunk egy 0-50 000 Ft értékű sávot, de a kosár értéke 55 000 Ft. Ebben az esetben nem tudja a rendszer felajánlani ezt a szállítási módot, hiszen nem talál olyan sávot, amelybe az 55 000 Ft beletartozna.

Ha a beállítással az volt a célunk, hogy az 50 000 Ft feletti vásárlásokra ingyenes szállítást biztosítsunk, ehhez is szerepelnie kell egy sávnak a szállítási módnál. Ezt helyesen úgy tudjuk beállítani, ha egy új sávban megadjuk a minimum értéket, ami esetünkben például 50 001 Ft (attól függően, hogy milyen értéket határoztunk meg az előző sávokban, vagy súly esetén pedig természetesen a súlyt kell beírni), majd a maximum értéknek egy irreálisan nagy számot adunk meg, amit biztosan nem fog elérni a vásárlás összértéke. A nettó költséghez beírhatunk egy nullát.

Helytelen zónabeállítás

Gyakran előforduló hiba, hogy csak Magyarország régióját adtuk meg a szállítási módhoz, a vevőnk azonban a határon túlról szeretne rendelni. Ilyenkor számára nem fog megjelenni ez a szállítási mód. Ha mi határon túli országokba is szállítunk, ennek kivédésére célszerű megadni több országot is egy zónába. Az országokat a földrajzi zónáknál rendezhetjük csoportokba.

Nem szállítható a termék

A termék adatlapján a Szállítandó termék opciónál be lehet állítani, hogy egy termék szállítható-e vagy letölthető terméknek minősül. Amennyiben ez Nemre van állítva, akkor nem fog szállítási opció megjelenni a vásárlónak, ha ez az adott termék a kosárban van. 

Tipp:

Ha bizonyos termékekhez külön szállítási díjakat szeretnénk rendelni, a termékek szerkesztésénél az Adatok fülön a Súly mezőben meg kell adni egy irreálisan nagy súlyt, pl. 99999 kg. Ezt követően a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál létre kell hozni egy új szállítási módot kifejezetten ezeknek a termékeknek, ahol az Adatok fülön azt kell bejelölni, hogy csak a kosárban lévő termékek súlya alapján számolja a rendszer a szállítási díjat, majd a Sávok fülön megadható, hogy az előzőekben megadott nagy súly alapján pl. 80000 kg-tól 999999999 kg-ig x összeg legyen a szállítási díj.

A többi szállítási módnál olyan módosításra lesz szükség, hogy az Adatok fülön ne a kosárérték szerinti szállítási költség számolás legyen bejelölve, hanem kosárérték és súly alapján. Utána a Sávok fülön mindegyik sávhoz be lehet írni minimum súlynak a 0-t, maximumnak pedig mondjuk 70000-t (a lényeg, hogy a termékekhez beállított súlytól kisebb legyen ez az érték).

Így a rendszer csak azoknál a termékeknél fogja felajánlani ezt a szállítási módot, amelyeknél meg van adva ez az irreálisan nagy súly.

Alkalmazható pl. törékeny termék, romlandó termék, speciális termék vagy minden olyan esetben, amikor a termék különbözik valamiben.

Gyakori kérdések

Az országnál kisebb egységek esetén is eltérő szállítási díjakat, módokat szeretnék kínálni a vásárlóimnak. Hogyan tehetem ezt meg?

Alapvetően a legkisebb földrajzi egység, amit a Shoprenter kezel a webáruházban, a megye, amelynek a használatát a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások menüpont Nyelv fülén lehet bekapcsolni a Megye használata opcióval. Ez azt jelenti, hogy akár megyénként különböző földrajzi zónákat is tudunk készíteni.

Amennyiben ennél is kisebb egységekre szeretnénk korlátozni a kiszállítást (pl. bizonyos városok, kerületek), akkor a megyéket lehet átírni a szükséges területekre. Ezt követően a pénztárban található megyeválasztóban azok a területi egységek fognak megjelenni, amelyeket manuálisan felvittünk a megyék helyett vagy mellett. Fontos azonban, hogy a megyék szabad kezelése miatt az irányítószám és a megye között nincs validációs kapcsolat, azaz megtörténhet az a rendelés során, hogy a vásárló kiválaszt egy "megyét", a címéhez viszont egy teljesen máshová tartozó települést ír be.

Ha ilyen formában használjuk a megyeválasztót, a Tartalom > Szövegek szerkesztése menüpontban írhatjuk át a legördülő menü nevét, amennyiben a Keresett kifejezés mezőben rákeresünk a módosítani kívánt szövegrészre. Van lehetőség az országválasztóban felsorolt országok törlésére vagy letiltására is a Beállítások > Lokáció beállítások > Ország menüpontban. Ha később mégis szeretnénk egy korábban törölt országba szállítani, itt újra felvihetjük az országot. További információt itt találunk a földrajzi zónákról.

Van lehetőség idősávos kiszállítás beállítására?

A webáruházban nincs arra lehetőség, hogy a vevő a vásárlása során kiválassza azt az idősávot, amikorra a szállítást kéri. A szállítási idő meghatározására a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási idő menüpontban megadott beállításokkal van lehetőség.

A szállítási idő a termékek raktárkészletétől függ, ezért, ha bizonyos termékeket lassabban tudunk kiszállítani, különválaszthatjuk őket úgy, hogy például ezeknél a termékeknél a Raktár 2 készlet mezőt használjuk a raktárkészlet adatok tárolására (Bolt > Termékek, a termék szerkesztésekor az Adatok fülön), a Szállítási idő menüpontban pedig a Csak Raktár 2-n lévő termékek szállítási ideje (munkanap) mezőben eltérő információt adunk meg. Termékenként maximum 4 raktárkészletet lehet kezelni, azt, hogy a webáruházban ebből a négyből mennyi érhető el, a Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások menüpont Raktárkészletek kezelése opciójánál lehet beállítani. A szállítási időről itt találunk további információt.

Szeretném, ha bizonyos termékeknél csak bizonyos szállítási módok lennének elérhetők. Be tudom ezt állítani?

Igen, a Beállítások > Labor menüpontban engedélyezhető ehhez a Termékek kizárása szállítási mód alapján funkció. Az engedélyezés után a termékünk szerkesztésekor megjelenik egy Fizetés és szállítás fül, amelyen a Szállítási mód kizárása a termék megvásárlásakor opciónál tudjuk kiválasztani, hogy mely szállítási módok NE jelenjenek meg a termék kosárba rakásakor. Ha tömegesen szeretnénk kizárni termékeket bizonyos szállítási módokból, az XLSX export-import folyamat során a Szállítási mód kizárása opcióra lesz szükségünk.

Földrajzi zónák

A rendszer képes a szállítási és adózási adatok kiegészítéseként különböző földrajzi zónák kezelésére. Alapesetben a rendszer  Magyarországot kezeli földrajzi zónaként. Új zóna hozzáadása, vagy a jelenlegi módosítása csak akkor javasolt, ha Magyarországon kívülre is történik szállítás, illetve, ha regionálisan különböző ÁFA, vagy szállítás kerül a rendszerbe (pl. új ország). További információt itt találunk a földrajzi zónák beállításáról.

Fizetési módok

A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban kezelhetjük az áruházban használható fizetési módokat. Az oldalba lépve a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek listázódnak ki; jelenleg új módot megadnunk nem lehetséges. Ezek közül a fizetési módok közül tud választani a vásárló, és ez jelenik meg a Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

A fizetési módok beállításáról az alábbi videóban és itt találunk további információt.

Bankkártyás fizetés

A magyar hatályos rendelkezések alapján a bankkártyás fizetéshez mindig egy bank felügyelete szükséges. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás véglegesítése előtt a bankkártyás fizetéskor a vásárló automatikusan a bank saját bankkártyás fizetési oldalára jut, és ott végzi el a hitelesítést, majd ez után visszakerül a webáruházba.

A rendszer csupán a lehetőséget tudja megadni ahhoz, hogy a boltban bankkártyás fizetés legyen. A tényleges használathoz szükség van az áruház üzemeltetője és a választott bank közötti megállapodásra, ez a bolttól független. A megállapodás megkötésével a bolt üzemeltetőjéhez kerülnek a vásárlást, illetve az átutalást egyértelműen meghatározható kulcsfájlok. Itt fontos megemlíteni, hogy banktól függően akár 1-1,5 hónapos átfutási idővel is célszerű lehet számolni a szerződéskötéstől számítva. 

Közvetlenül elérhető bankkártyás fizetési módok

A Shoprenteres webáruházunkban közvetlenül a következő online bankkártyás fizetési lehetőségek vehetők igénybe Silver csomagtól:

A BIG FISH Payment Gateway-en keresztül elérhető fizetési módok

A Shoprenter és a BIG FISH Payment Gateway együttműködésének köszönhetően már közvetlenül a Shoprenter admin felületén kezelhetőek a legnépszerűbb fizetési megoldások.

 

A BIG FISH Payment Gateway (BFPG) által támogatott fizetési módok beállításának lépései:

  1. Szerződéskötés minimum egy BFPG által támogatott fizetési szolgáltatóval
  2. BFPG integráció bekapcsolása a Beállítások -> Rendelési beállítások -> Fizetési módok menüpontban a “BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok táblázatban a Részletek gombra kattintva”
  3. Előfizetés a webáruház számára megfelelő csomagra
  4. A korábban szerződött fizetési mód beállítása a Beállítások -> Rendelési beállítások -> Fizetési módok menüpontban

BIG FISH Payment Gateway integráció

 

Ezen a felületen van lehetőség a BFPG által támogatott fizetési módokkal leadott rendelések pénzügyi tranzakcióinak kezelésére.

A felületen van lehetőség a rendeléseket

  • Listázni
  • A rendelés pénzügyi részleteit megtekinteni (pl banki válasz kódok, sikertelenség okai stb)
  • Teljes vagy részleges visszatérítést kezdeményezni

 

BIG FISH Payment Gateway bevonásával használható fizetési módok

Amennyiben egyéb pénznemet használ a webshop, akkor a rendszer a tranzakció banki átadása előtt átváltja az összeget a fizetési módnál beállított alapértelmezett pénznemre. Az átváltás a webáruházban megadott árfolyam beállítások alapján történik.

Egyéb fizetési módok

Vannak olyan fizetési módok, amelyek az összes Shoprenteres csomagban elérhetők, és beállításuk sem okoz különösebb nehézséget. Ezek többségében olyan fizetési módok, amelyekhez nincs szükség szerződéskötésre egyik pénzintézettel sem, így beüzemelésük gyors, már akár webáruházunk indításának pillanatában is elérhetővé tehetjük őket vásárlóink számára. Ezek a következők:

  • Banki átutalás (előre utalás): segítségével a vevő a bankján keresztül indíthatja a befizetést a megadott számlaszámra.
  • Csekkbefizetés: a rendelés kifizetése csekk alapján, postai úton is történhet. A Payable to mező tartalmába azt kell megadni, hogy hogyan, kinek történik majd a csekk befizetése.
  • Utánvétel: esetén a vásárló a csomag átvételekor fizetheti ki a rendelés összegét.
  • Készpénzes fizetés: a vevőknek az üzletben vagy átvételi ponton is biztosíthatunk lehetőséget, hogy személyesen egyenlíthessék ki a rendelés értékét.
  • Fizetés FoxPoston bankkártyával: a csomag átvevő automatáknál bankkártyával lehet fizetni az utánvétel összegét. Készpénzes fizetésre nincs lehetőség.
  • Free Checkout: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor egy egyszerűsített pénztár nézetet állíthatunk be. 
  • Fizetés a Pick Pack Ponton: a vevő a csomagponton is fizethet utánvéttel. A pontok 80%-án már lehetséges bankkártyával is fizetni, ennek lehetőségéről a csomagpont kiválasztásakor látunk információt.

További információt a fizetési módok beállításáról itt találunk.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés