Fizetési és szállítási módok

A ShopRenterrel lehetőségünk van különböző fizetési és szállítási módok beállítására. Vevőinknek így számos lehetőséget adunk rendeléseik lebonyolítására. Minél több módot biztosítunk vásárlóinknak, annál kevesebb az esélye annak, hogy a rendelés folyamatát ne fejezzék be! A szállítást illetően elnyerhetjük vevőink tetszését azáltal is, ha leszerződünk egy futárszolgálattal, így házhozszállítást is biztosítva számukra. Emellett a fizetési módok terén se bánjunk szűkmarkúan az opciókkal, ugyanis egyre elterjettebbek a banki átutalásos fizetési módok; így javasoljuk, hogy biztosítson minél több lehetőséget vásárlóinak!

Szállítási módok

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük ebben a menüpontban. Alapesetben csak két mód áll rendelkezésünkre, mégpedig a személyes átvétel és a házhoz szállítás. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módok is kezelhetőek legyenek. Ezek közül a szállítási módok közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Bolt/Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

Fontos, hogy a rendszer csak az informatikai hátteret biztosítja, magát a különböző szállítási módokhoz szükséges szerződéseket, megállapodásokat nem. Tetszőlegesen megadhatunk bármilyen szállítási költséget, azonban a szállítás végrehajtását az üzlet vezetőjének kell megoldania (általában szerződve valamilyen szállítási céggel). A menüpontra kattintva a szállítási módok listázódnak ki. Ebben a szállítási mód neve mellett annak ÁFA kulcsa, és listában való sorrendje látszik.

A rendszerben a szállítási díjak a kosár összértéke, a megrendelni kívánt termékek összsúlya, vagy ezek valamilyen kombinációja alapján adható meg. Ezek a legelterjedtebb díjalapok, a legtöbb futárszolgálat például kifejezetten súly alapján szabja meg az árakat.

Új szállítási mód hozzáadása

A lista feletti Új hozzáadása gombbal tudunk új szállítási módot az áruházhoz adni. Ekkor egy négy fülből álló form jelenik meg. Az első fülön a szállítási mód nevét és leírását, a másodikon a szállítási mód ÁFA kulcsát, földrajzi zónáját, és listabeli sorrendjét van lehetőségünk megadni. Szintén itt állítható be, hogy futárszolgálat, vagy személyes átvétel legyen-e az alapja a szállítási módnak, illetve, kosárérték, vagy súly, vagy ezek kombinációja alapján számoljon-e, és hogy mely vevőcsoportok vehessék igénybe azt.  

A harmadik fülön a szállítási költségeket tudjuk megadni, méghozzá különböző sávokban. Ez azt jelenti, hogy adott ár, illetve súlyintervallumok között egyéni szállítási díjat lehet meghatározni. Amennyiben minden kosárértékre érvényes a szállítási mód, úgy a kezdeti kosárértéknek, illetve súlynak nullát kell megadnunk, viszont végösszeget nem kötelező, ekkor azt a cellát hagyjuk üresen.

Egyszerre több intervallumot is megadhatunk, így beállíthatjuk, hogy nagyobb kosárösszeghez, vagy súlyhoz más szállítási díj tartozzon. Egy szállítási módhoz tetszőleges számú sávos szállítási díjat adhatunk meg. Ha a szállítási költség kalkuláció, kosár érték és a termékek súlya alapján van megadva, akkor a kosárösszegnek meg kell felelnie a beállított súly illetve a kosár érték sávnak is.

A negyedik fülön végül be lehet állítani, hogy milyen fizetési módokkal párban lehessen használni az adott szállítási módot.

Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön majd létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Amennyiben súly alapján kerül meghatározásra a szállítási díj, úgy fontos, hogy a termék "Súly" mezőjében található adata alapján határozza meg a rendszer, így a termékeknél a szállítási mód használat a előtt azokat fel kell tölteni. 

Ha a vevőink felé is szeretnénk kommunikálni a termék súlyát, akkor azt a termék adatlapján az általános fülön lévő Paraméterek részhez kell beírnunk.

Szállítási mód módosítása

A már rendszerben lévő szállítási módok adatain is változtathatunk a [Módosítás] gombbal. Ekkor az új szállítási mód megadásakor kapott négy fülből álló form jelenik meg a már megadott értékekkel együtt. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Szállítási mód törlése

A többi listától eltérően, itt nem lehetséges több sor együttes törlése és magát a törlést sem kijelöléssel tudjuk végrehajtani, hanem a megfelelő sor végén található [Törlés] gomb segítségével. Ekkor kattintásra az adott szállítási mód törlődik.

Fizetési és Szállítási módok összekapcsolása

Nem minden esetben logikus, hogy minden szállítási módhoz minden fizetési módot is ki lehet választani. A rendszerben lehetőség van arra, hogy a szállítási módhoz - mivel azzal találkozik hamarabb a felhasználó - hozzá lehessen rendelni a fizetési módokat.

Ezáltal megadható, hogy az adott szállítási mód választása esetén milyen fizetési mód közül választhatok.

Mindezt a szállítási módok kezelésénél lehet beállítani. A beállítások a "Fizetési módok" fülön találhatóak

Alapértelmezetten minden fizetési mód engedélyezett, ezt meg tudjuk változtatni, ha átkapcsoljuk a "Csak az alábbi fizetési módok" állapotra. Ekkor a megjelenő listában jelöljük ki, hogy az adott - szerkesztett - szállítási mód választása esetén milyen fizetési módok jelenjenek meg.

Szintén beállítható, hogy bizonyos szállítási módokat milyen vásárlói csoportok lássanak. Az "Adatok" fülön található listában minden vevőcsoport megjelenik, alapértelmezetten mindenki látja az adott szállítási módot. Amennyiben a listában egyik elem sincs kijelölve, az azt jelenti, hogy mindenki látja.

Ezek segítségével precíz szabályozás adható, meg, mely két lépcsőben teszi lehetővé bonyolultabb szállítási és fizetési módok hozzárendelését. (A vevőcsoportokhoz kötjük a szállítási módhoz, azokhoz pedig a fizetési módokat.)

PickPackPont

Lehetőség van a rendszerben a népszerű PickPackPont rendszerét is használni. Ehhez, mint minden szállítócéggel egyénileg kell szerződést kötnünk; ennek megtörténte után tudjuk használni. A beállítása többrétű, hiszen a PickPackPont (a továbbiakban PPP) egy átfogó szállítási és fizetési módot takar.

Azt a kényelmet biztosítja, hogy a lakóhelyemhez közeli, általam választott pontba érkezik a csomag, és én záros határidőn belül bármikor felvehetem, amikor ráérek. A megrendeléskor így kiválasztható, hogy a lehetséges pontok közül melyiket szeretném kiválasztani, majd felajánlja a rendszer, hogy fizethetek a PPP átvevőhelyeken is; ez egy új fizetési mód.

 

A PickPackPont rendszer beüzemelése

A többi fixen működő fizetési és szállítási rendszerhez hasonlóan nincsenek egyedi kézzel beállíthandó részei a PPP-s fizetési és szállítási módnak, mivel az egyediségek kötöttek, ezeket pedig a rendszer kezeli. Még a boltok listáját is a rendszer naponta egyszer frissíti, így mindig naprakész. Természetesen a működtetéséhez - mint minden más rendszer esetében - Engedélyeznünk kell ezeket a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok, illetve Szállítási módok menüpontokban.

Jó még tudni...

A PPP-s megrendelések, akár csak a többi szállítócég esetén szintén exportálhatóak olyan .csv-be amelyet kifejezetten a PPP feldolgozóoldala igényel. A legkényelmesebb használati módja ennek az, ha a rendelések frissítése után egy exportot kérünk a szállítandó PPP-s megrendelésekről, majd a PPP oldalán lévő felhasználói oldalunkon feltöltjük az adott .csv-t. 

 A PickPackPont-os átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük a PPP-tól kapott lista alapján.

MPL Posta Pont, Postánmaradó szolgáltatás és Csomagautomaták

A Magyar Postának is van a PickPackPont-hoz hasonló szolgáltatása, amelyek a személyes átvétel alternatívái lehetnek. A Postánmaradó szolgáltatásnál a Magyar Posta több mint 2550 postája egyikén, a PostaPont választásakor a 125 MOL kút valamelyikén és a Csomagautomaták esetén pedig 47 forgalmas helyen lehetséges átvenni a csomagot.

A helyszínek listáját a rendszer tartalmazza, admin felületen az MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szállítás és MPL Csomagautomaták szállítási módok bekapcsolás után semmilyen speciális, a többi szállítási módtól különböző beállítást nem igényelnek.

A Magyar Posta negyedik típusú szolgáltatását, az MPL házhozszállítást pedig egyedi szállítási módként fel lehet vinni admin felületen.

Az MPL házhozszállítást, az MPL PostaPontot vagy az MPL Postánmaradó valamint az MPL Csomagautomaták szolgáltatását választó rendeléseket ki tudjuk exportálni, és kényelmesen át tudjuk adni az MPL rendszerének, ha a Bolt adminisztráció/Rendelések menüpontjában a Futárszolgálat exportnál az MPL opciót választjuk.

Az MPL-es átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük automatikusan az MPL-től kapott listák alapján.

Átvételi pontok kezelése

Az átvételi pontok nagyban hasonlítanak a PPP-s szállítási módra, az egyetlen, és legnagyobb különbség, hogy a csomag átvételi pontjait nem a PickPackPont határozza meg, hanem mi adhatjuk meg. Így, amennyiben a személyes átvétel nemcsak egy, hanem több helyen is lehetséges, akkor ezzel a szállítási móddal megadhatjuk a vásárlónak a lehetőséget, hogy kiválassza ezek közül, hogy hol szeretné átvenni a rendelését.

Az átvételi pontok beállítása

A szokásos, szállítási módoknál megadandó információk mellett egy új, Átvételi pontok fül látható a szállítási mód beállításánál. Ez egy listát tartalmaz, amelyben a konkrét átvételi pontokat lehet megadni.

  • Állapot: Az átvevőpontok aktiválása.
  • Város előszűrő alkalmazása az átvevőpontokhoz: Amennyiben IGEN-re állítja ezt a beállítást, úgy a webáruház vásárlási folyamatának végén az átvevőpontok felett egy városválasztó mező lesz látható. Ezáltal jelentősen egyszerűsíthető a megfelelő átvevőpont kiválasztása.

Egy átvételi pontnál a következő adatokat lehet megadni:

  • Átvételi pont neve – Itt adható meg, hogy milyen szöveg jelenjen meg a legördülő menüben.
  • Átvételi pont címe – Itt adható meg, hogy milyen pontosabb szöveg tartozik az átvételi ponthoz. Ez az információ csak akkor jelenik meg, amikor a legördülő menüből kiválasztottunk egy elemet.
  • Sorrend – Ezzel a számértékkel lehet megadni, hogy a listában hányadikként jelenjen meg az adott átvételi pont.
  • Aktív – Alapesetben be van jelölve a jelölődoboz. Kiszedve a jelölést, az adott átvételi pont nem jelenik meg a választható helyek között a vásárláskor. Akkor használjuk, ha az adott pont átmenetileg nem alkalmas (pl. leltároznak, vagy átalakítás folyik).

FoxPost szállítási mód

A FoxPost beállításához először menjünk a Beállítások/Bolt beállítások/Szállítási módok részre és telepítsük a FoxPost szállítási módot. Telepítés után megadhatjuk a szokásos adatokat (név, leírás, adóosztály, költség sávok, fizetési módok, stb), valamint a FoxPost beállítások fülön meg kell adnunk a felhasználó nevünket, jelszavunkat, mely adatokat a FoxPost adja meg.

Amennyiben egy rendelés FoxPost szállítási móddal került leadásra, úgy az adott rendelésbe belépve az admin felüten (Bolt/Rendelések) megjelenik a FoxPost rendelésátadás fül. Itt a Rendelés átadása gombbal tudjuk a rendelést átküldeni a FoxPost rendszerébe.

Leggyakrabban előforduló hibák

1. Hiányos sáv megadás:

Előfordulhat, hogy azért nem jelenik meg szállítási mód, mivel nem adtuk meg helyesen a sávokat. Például megadtunk egy 0-50 000 Ft értékű sávot, de a kosár értéke 55 000 Ft. Ebben az esetben nem tudja a rendszer felajánlani ezt a szállítási módot.

2. Helytelen régióbeállítás:

Gyakran előforduló hiba, hogy csak Magyarország régióját adtuk meg a szállítási módnak és vevőnk a határon túlról szeretne rendelni. Ilyenkor az a szállítási mód nem fog megjelenni. Ennek kivédésre célszerű megadni több országot is a egy régióba.

3. Nem szállítható a termék:

A termék adatlapján be lehet állítani, hogy egy termék szállítható-e: "Szállítandó termék". Amennyiben ez "Nem"-re van állítva, akkor nem fog szállítási opció megjelenni a kosár lépési során. ha az adott termék kosárban van. 

Földrajzi zónák

A rendszer képes a szállítási és adózási adatok kiegészítéseként különböző földrajzi zónák kezelésére. Alapesetben a rendszer  Magyarországot kezeli földrajzi zónaként. Új zóna hozzáadása, vagy a jelenlegi módosítása csak akkor javasolt, ha Magyarországon kívülre is történik szállítás, illetve, ha regionálisan különböző ÁFA, vagy szállítás kerül a rendszerbe (pl. új ország).

A menüpontba kerülve automatikusan a zónák listája jelenik meg. Minden zónához tetszőleges számú országot rendelhetünk hozzá, azaz egy zóna tulajdonképpen egy csoportba rendezett országok halmazát jelenti majd. Megjegyeznénk, hogy országokat külön csak úgy vihetünk fel, ha egy egytagú földrajzi zónába kerülnek.

Új zóna meghatározása

Amennyiben új zónát kell meghatároznunk - akár egy országot - akkor az Új hozzáadása gombbal tehetjük meg. Ekkor két szövegmező jelenik meg, melyben meg kell adnunk a zóna nevét és leírását, illetve egy listát. Ezek a listák országokat tartalmaznak, melyek a zónát alkotják. A listának bármennyi eleme lehet.

Új sort a Földrajzi zóna hozzáadása gomb segítségével tudunk létrehozni, ekkor új sor kerül be a listába, melyben egy legördülő menü található. Ebben kiválasztva az országot, az máris a zónába kerül. Az adott országhoz tartozó Eltávolítás gombra kattintva az ország törlődik a zónából. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új kategória. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Zónák szerkesztése

Már létező zónát is módosíthatunk a listában, a zónához tartozó [Módosítás] gomb segítségével. Ekkor az új zóna létrehozásakor látott lista töltődik be; melyben módosíthatunk minden információt, azonban a zóna neve és leírása nem lehet üres a mentéskor. A zónában található országokat szabadon módosíthatjuk, vagy törölhetjük, újakat is adhatunk hozzá. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új kategória. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Zónák törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki tudunk jelölni egy, vagy több sort, így lehetőségünk lesz egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve, a fejléc feletti Törlés gombra kattintva az adott sorok törlődnek. A zóna/zónák ilyenkor teljesen törlődik/törlődnek. Amennyiben csak a zónához tartozó országot, vagy országokat szeretnénk törölni, akkor azt a zóna módosításánál tudjuk megtenni.

Fizetési módok

Ebben a menüpontban kezelhetjük az áruházban használható fizetési módokat. Az oldalba lépve a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek listázódnak ki; jelenleg új módot megadnunk nem lehetséges. Ezek közül a fizetési módok közül tud választani a vásárló, és ez jelenik meg a Bolt adminisztráció/Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

Fizetési módok beállítása

Alapesetben az áruház több, különböző fizetési módot tartalmaz. Ezek mindegyikét beállíthatjuk a listában szereplő [Módosítás] gomb segítségével. A linkre kattintva egy új oldal töltődik be, ahol általánosan megadandó információkat, illetve tranzakció-specifikus beállításokat is találhatunk.

Az általános beállítások közé tartozik a földrajzi zóna meghatározása - azaz, hogy mely zónában lehetséges az adott módon fizetni, hogy mi legyen a fizetéskor beállított alapértelmezett rendelési státusz, illetve milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Bankkártyás fizetés

A magyar hatályos rendelkezések alapján a bankkártyás fizetéshez mindig egy bank felügyelete szükséges. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás véglegesítése előtt a bankkártyás fizetéskor a vásárló automatikusan a bank saját bankkártyás átutalási oldalára jut, és ott végzi el a hitelesítést, majd ez után visszakerül a webáruházba. A Shoprenter rendszerben alapértelmezett bankkártyás fizetéshez az OTP és a CIB bankok rendszerét használja.

A rendszer csupán a lehetőséget tudja megadni ahhoz, hogy a boltban bankkártyás fizetés legyen. A tényleges használathoz szükség van az áruház üzemeltetője és a választott bank közötti megállapodásra, ez a bolttól független. A megállapodás megkötésével a bolt üzemeltetőjéhez kerülnek a vásárlást, illetve az átutalást egyértelműen meghatározható kulcsfájlok.

Itt fontos megemlíteni, hogy banktól függően 1-1,5 hónapos átfutási idővel célszerű számolni a szerződéskötéstől számítva. 

A pénzintézetekkel való szerződéskötéskor szükséges lesz majd megadni a Shoprenter IP címeit, ami a következők -

        212.52.166.178

        52.19.82.17

        52.209.117.164

        52.30.93.179

        54.72.253.96

Bankkártyás fizetés esetén a következő pénznemeket lehet használni:

Fizetési mód Elfogadott pénznemek
OTP HUF
CIB HUF, EUR
K&H HUF, EUR
UniCredit HUF, EUR
Simple HUF
OTPay HUF, EUR
Wirecard HUF, EUR
Escalion HUF, EUR
PayPal minden pénznem
Mastercard mobil HUF
Mobilos fizetés HUF
Barion HUF
SOFORT Banking HUF, EUR
Saferpay-Six Payment HUF, EUR, USD, CHF
Paysafecard HUF, EUR, USD

 

Amennyiben egyéb pénznemet használ a webshop, akkor a rendszer a tranzakció banki átadása előtt átváltja a webáruházban megadott árfolyam beállításoknak megfelelően a valutát és árfolyamot a fizetési módnál beállított alapértelmezett értékre.

Az OTP bankkártya fizetés beüzemelése

Ezek közül kell a .privkey.pem végződésűt betallózni az OTP bankkártyás fizetés beállításainál. Enélkül az OTP rendszere vissza fogja utasítani az átutalást. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

A bankkal való szerződéskötési folyamat közben először egy tesztkulcsot kapunk, amely szintén a fenti .privkey.pem végződésű. Maga a teszt kulcs már fel van töltve a webáruházba, így egyből lehetséges a tesztelés. Amint a bank letesztelt mindent, úgy megkapjuk a végleges kulcsot, ezt egyszerűen megadjuk a tesztkulcs helyett.

A CIB bankkártya fizetés beüzemelése

A CIB banknál az igénylés folyamán igen kiemelt szerep jut a tesztidőszaknak, és ez a felületen is látszik. A szerződéskötés közben először egy tesztkulcsot kapunk, amelyet a "Teszt titkosító kulcs" sorban található helyre kell betallóznunk. Amint a szerződés létrejött, és az éles kulcsot is megkaptuk, azt már egy új sorba, külön kell betallózzuk az "Éles titkosító kulcs" sorba. Mind a két kulcs egy-egy .des kiterjesztésű fájl lesz. A kulcsokat egy egyéni azonosító egészíti ki, amelyet a "PID boltazonosító" mezőbe kell beírnunk.

A tesztidőszak és az éles használat között sok beállítás is van: egyrészt van egy erre szolgáló legördülőmenü, amellyel ki-be kapcsolhatjuk a tesztelési időszakot, másrészt az "Ez a vásárló használhatja" sorban állítható be, hogy mindenki tud-e vásárolni a CIB-en keresztül, vagy csak egy adott felhasználó - ez utóbbi általában tesztelés céljából hasznos.

Amennyiben illetéket adunk meg és tört számot szeretnénk megadni, az elválasztónak a pontot érdemes használni.

 

PayPal fizetés beüzemelése

A rendszer támogatja az Online fiókból történő átutalást is. Ehhez mindenképpen kell az üzlethez tartozó azon email cím, amelyet a PayPal-ba való regisztrációkor megadtak. Ez alapján azonosítja a PayPal rendszere a boltot.

A PayPal beállítása

Első lépésként az e-mail címet kell megadnunk, ami a PayPal fiókhoz tartozik. A Tranzakciós módszer maradjon a "Hitelesítés". Ezzel a rendszer használható, éles vásárlásra azonban csak akkor lesz alkalmas, ha a Teszt mód "Nem"-re van állítva. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Ajánlott még figyelni arra, hogy a Beállítások >Bolt beállítások >Rendelés állapotok menüben lévő alapértelmezett rendelési állapot ne egyezzen meg a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok > PayPal-nál lévő sikeres fizetés állapotával. Ellenkező esetben nem fog működni az automatikus rendelés állapot váltás.

A PayPal-al lehetőségük van vevőinknek meglévő PayPal account nélkül is vásárolniuk. Ebben az esetben ha a "Pay with a debit or credit card" feliratra kattintunk betöltődik egy új oldal, ahol a mezőket kitöltve és a "Review and Continue" gombra kattintva máris megtörténik a fizetés.

 PayPal fiók beállítások

A helyes működés érdekében a PayPal fiókban a Profile > Profile and Settings > My selling tools > More selling tools > PayPal button language encoding > More options beállításnál, az Encoding értékét UTF-8-ra kell állítani,

2015-07-23_16_22_48-My_Profile_-_PayPal_2.png

valamint "Do you want to use the same encoding for data sent from PayPal to you (e.g., IPN, downloadable logs, emails)?" opció is legyen "Yes"-re állítva.

2015-07-23_16_25_53-More_Encoding_Options_-_PayPal.png

Továbbá a Profile > My Selling Tools > Website preferences beállításban mindent Off-ra kell állítani. (A PaymentDataTransfer opciót is nagyon fontos Offra állítani!)

Valamint az IPN beállításnál, ha kér egy Notification URL-t a PayPal, akkor adjunk meg a http://[boltnév]/index.php?route=payment/pp_standard/callback URL-t.

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_request-money

Még hibát okozhat, hogyha az email címünk nincs megerősítve, ezt is tegyük meg a fenti helyen.

Cetelem Online áruhitel

A Cetelem integrációval egy újabb fizetési módot biztosunk ügyfeleinknek. Ennek segítségével a webáruház vásárlói hitelbírálatot kérhetnek az általuk megvásárolt termékekre, így fizetve ki a megrendelésüket.

A Cetelem használatával a teljes vásárlási folyamat hosszabb lesz, ugyanis kiegészül egy hitelbírálati résszel. Ekkor a vásárló a rendelés feladását követően átkerül a Cetelem oldalára, ahol egy űrlapon meg kell adnia a hitel igényléséhez szükséges adatokat. Majd ezt követően kerül vissza a webáruházba, ahol attól függően, hogy a hitel pozitív vagy negatív (esetleg függőben) elbírálást kapott lezárul a vásárlási folyamat.

Az ide kapcsolódó menüpontok a következők:

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

Fizetési illeték: Annak az illetéknek a mértéke, melyet ennél a fizetésnél felszámít.

A Cetelem hiteligénylést követően a felhasználót visszairányítjuk a webáruházba, mely átirányításnak összesen 4 változata van (mely elsősorban a hiteligénylés eredményétől függ):

  1. Sikeres igénylés esetén megadhatjuk, hogy a megrendelés állapota mire váltson.
  2. Elutasított hitelbírálat esetén szintén be lehet állítani, hogy milyen státuszba kerüljön a rendelés.
  3. Egyes esetekben az elbírálás hosszabb időt vesz igénybe, ilyenkor szintén be lehet állítani a hozzá kapcsolódó státuszt. A Cetelem ilyen esetekben másnap elbírálja a hiteligénylést.
  4. Amennyiben valaki 30 percnél több időt tölt a hiteligénylő oldalon, úgy visszairányítjuk a webáruházba és megkérjük, adja le újból a megrendelését. Ehhez az esethez nem tartozik beállítás.

Státusz: A fizetési mód engedélyezés / tiltása

Boltkód: A Cetelem Banktól kapott azonosító

Barem kód: Számokból álló azonosító, mellyel megadható a hiteltermék azonosítója.

Ingyenes Barem kód: Szintén számokat tartalmazó egyedi azonosító, mely a 0%-os THM-ű termékekre vonatkozik.

Hitelbírálati limit: Beállítható az a minimum és maximum érték, melyek között lehetőség van hitelbírálatot kérni.

Teszt üzemmód: A fizetési mód teszteléséhez szükséges opció.

Amennyiben használni szeretné a funkciót, úgy előzetesen tesztelnie kell, amit a Cetelem Bank feltételekhez kötött (a teszt keretében például a Cetelem munkatársai is tesztelni fogják a beállításokat). Ezért készítettünk egy lépésről lépésre útmutatót a teszteléshez, melyet megtalálhat ide kattintva.

Ha a státusz Engedélyezett állapoton van, úgy a

  • Termékoldal szerkesztőben megjelenik egy "Cetelem logó", mely csak abban az esetben jelenik meg ha a termék ára nagyobb mint az általunk megadott minimum hitelbírálati limit, emellett megjelenik még egy "Cetelem Hitelkalkulátor" is, aminek segítségével a felhasználók személyre szabhatják a hitelkonstrukciójukat.
  • Termékek szerkesztésénél az Adatok fülön egy "Ingyen hitelre jogosult termék:" aminek segítségével beállíthatjuk, ha az adott terméket elérhetővé szeretnénk tenni 0%-os THM-el.

Sofort Banking

A SOFORT Banking egy minősített, nemzetközi, azonnali fizetési rendszer, mely piacvezető Németországban és Ausztriában az azonnali átutalások területén. Már 11 országban van jelen, és több, mint 25.000 online kereskedő aktív partnere.

Átlagosan havi 2 millió sikeres SOFORT Banking átutalás valósul meg Európa-szerte.

A vevő a SOFORT Banking fizetési mód választásakor automatikusan átkerül a SOFORT Banking fizetési felületre. Itt ki kell választania, hogy melyik hazai banknál van a bankszámlája (pl. OTP, CIB, stb.), majd az adott banknál az internetes bankoláshoz használt belépési adatait (pl. felhasználónév és jelszó) kell megadnia. A bejelentkezés után a szokásos módon kell jóváhagyni a fizetést az egyszeri azonosító kóddal. Az átutalás beadásáról Ön, mint kereskedő azonnal értesítést kap (szemben a hagyományos banki átutalással).

A kapcsolódó beállítások a többi fizetési módhoz hasonlóak. Be lehet állítani, hogy Letiltott vagy engedélyezett legyen az állapot, milyen földrajzi területről, illetve mely vásárlóktól leadott rendelések esetén jelenjen meg a fizetési mód.

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

SOFORT konfigurációs kulcs:* Ezt a SOFORT AG-val kötött megállapodást követően a SOFORT biztosítja az ügyfeleinek. (Kötelező megadni)

Bővebb információ ITT

OTPay

Az OTPay egy olyan egyedi bankkártyás fizetési mód, melynek során a vásárlási folyamat végén a fizetés a vásárlást elvégző személy telefonján kerül jóváhagyásra. Tehát a többi fizetési megoldással szemben itt nincs szükség a bankkártya adatok megadására, ennek köszönhetően pedig a fizetések is gyorsabban és várhatóan nagyobb arányban kerülnek majd befejezésre.

Az OTPay további nagy előnye, hogy nem csupán az OTP Bank által kibocsátott bankkártyákkal kompatibilis, így valószínűleg népszerű fizetési megoldást jelent majd a többi bank ügyfeleinek körében is.

Az OTPay fizetési módot a Payment Gateway rendszerén keresztül lehet beállítani, így ehhez velük kell szerződést kötni.

A kapcsolódó beállítások a többi fizetési módhoz hasonlóak. Be lehet állítani, hogy milyen földrajzi területről, illetve mely vásárlóktól leadott rendelések esetén jelenjen meg a fizetési mód. Továbbá beállítható a használt adókulcs és fizetési illeték is.

Az OTPay részéről a szerződéskötéssel kapcsolatban kérjük keressék Litauszki Kornél-t <kornel.litauszki@cellum.com>.

Barion

A Barion egy olyan online és mobil fizetési szolgáltatás, amely bank és bankkártya nélkül működik. A rendszer használatához egy POSkey és Barion felhasználói címet kell megadni.
A POSKey: A Barionnál beregisztrált boltunk Részletek menüpontjában található

Barion felhasználó cím: Az az email cím amivel a Barionnál regisztráltunk

 A Barion banki biztonsággal védett rendszer, amiből titkos adat az elfogadónak nem kerül átadásra.

Mindenki Barion elfogadóvá válhat, csak regisztrálni kell a Barion weboldalon, és hozzá kell adni a Barion elfogadási opciót az admnisztrációs felületen. A Barion elfogadóvá válás ingyenes, nincsen belépési vagy havi díj.

A Barion rendszerben gyűjtött pénzt bármely bankszámlára ki lehet utalni illetve minden fizetés a nap 24 órájában azonnali és visszavonhatatlan.  

Barion beállítási leírás itt található:

https://doksi.barion.com/A_Barion_Smart_Gateway_bankkártyás_fizetéi_lehetőség_bekapcsolása_a_ShopRenter_rendszerében

 

Simple fizetési mód

A Simple egy integrált alkalmazás, amely új megoldásokkal ötvözi a mobilfizetést, és számos szolgáltatást kínál egyetlen alkalmazáson belül. A simple adatait az alábbiakban kell megadni a fizetési módok beállításaiban.

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

Fizetési illeték: Annak az illetéknek a mértéke, melyet ennél a fizetésnél felszámít.

Adókulcs: Milyen áfaértékkel szerepeljen a fizetési illeték

Státusz: A fizetési mód engedélyezés / tiltása

Automatikus kézbesítési megerősítés: Igen esetén a Simple a bankkártya csalás szűrés sikeres elvégzése után (kb. 1 óra) automatikusan Teljesített státuszba kerül a Simple felületén. Ha Nem-et választ, akkor Önnek kell a Simple adminisztrációs felületén a rendelést Teljesített-re állítania a fizetés befejezéséhez (Rendelések és jelentések / Kézbesítés megerősítések)

IPN URL: Az IPN URLt a simple.hu adminisztrációs oldalán a Fiók kezelő / Technikai adatok menüpont alatt az IPN beállítások fülön az URL mezőbe kell bemásolni. Fontos: amennyiben még a shoprenter.hu végződésű domain szerepel és már elvégeztük a domainbeállításokat, abban az esetben a webáruház admin felületére a megvásárolt domainen keresztül kell belépni. Tehát a www.domainnevem.hu/admin keresztül kell belépni és ebben az esetben az IPN URL http://www.domainnevem.hu/index.php?route=payment/simple/updateStatus lesz.

Kereskedői azonosító (MERCHANT): A simplepay adminisztrációs oldalán a Fiókkezelő / Technikai adatok menüpont alatt található

Hash kód (SECRET_KEY):A simplepay adminisztrációs oldalán a Fiókkezelő / Technikai menüpont alatt található

A további beállítások arra szolgálnak, hogy az adott státuszban milyen állapotba kerüljön a rendelés.

Sponsorem

A Sponsorem béren kívüli juttatásként adható elektronikus utalványok kibocsátásával és forgalmazásával foglalkozó innovatív cég.

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

Sponsorem azonosító: A Sponsorem kártyájának 16 jegyű azonosítóját kell ide megadni

Fizetési illeték: Annak az illetéknek a mértéke, melyet ennél a fizetésnél felszámít.

Állapot: A fizetési mód engedélyezés / tiltása

Ez a vásárló használhatja: Megadhatjuk melyik vásárlónk legyen jogosult erre a fizetési módra

Buxa

A Buxa egy olyan mobilfizetési alkalmazás, amelyet bárki letölthet okostelefonjára, és ha pénzt tölt a Buxa egyenlegére, azzal azonnal vásárolhat is elfogadóhelyeken, webáruházakban. A Buxával magánszemélyek egymás között is fizethetnek. A Buxán belüli fizetési tranzakciók ingyenesek. A vásárlónak egy, a kosár összegét tartalmazó QR kódot kell beolvasnia a Buxa alkalmazással, és a fizetendő összeget telefonjáról elküldenie. A vásárlók által kifizetett pénz azonnal megjelenik a webáruház Buxa egyenlegén, amit rögtön ki is utalhat bankszámlájára.

Beállítása:

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál. Javasolt szöveg melyet a Buxa ajánl: 
„Ha fizetéskor a Buxa mobilfizetési megoldást használja, a kosár értéke mellett megjelenő QR kódot kell beolvasni a Buxa alkalmazással. Az alkalmazásban ekkor megjelenik a fizetendő összeg, amit a Fizetés gombra kattintva indíthat el. Ha még nem használja a Buxát, innen töltheti le: https://buxa.eu/get

Fizetési illeték: Annak az illetéknek a mértéke, melyet ennél a fizetésnél felszámít.

Buxa azonosító:  A Buxa munkatársaitól kapott  Buxa azonosítót itt kell megadnod

BuxaPin: A BuxaPin helyére az Buxa regisztráció során megadott Buxa kódot kell beírni

FootPrint: A Buxa munkatársaitól kapott Footprintet azonosítót itt kell megadnod

A ShopRenter webáruházak regisztrációjáról itt olvashat bővebben:

https://buxa.eu/webshop-shoprenter

Fizetési módok törlése

Bármely fizetési mód kivehető a rendszerből két módon:

1. Ha az adott fizetési mód beállításánál a Status (PayPal esetén az Állapot) legördülő menüt „Letiltott” állapotra állítjuk. Ekkor a fizetési mód többi beállítását szerkeszthetjük, de az áruház nem fogja fizetési lehetőségként megjeleníteni.

2. A fizetési módok listázásánál a sor végén található [Eltávolítás] link segítségével. Ekkor a fizetési mód kezelése mind az áruházból, mind az admin felületről eltűnik. Az eltávolítással nem véglegesen tűnik el az adott mód, azt a későbbiekben bármikor újratelepíthetjük! Ezt a lista végén megjelenő [Telepítés] szöveges linkre kattintással tudjuk elérni.

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük ebben a menüpontban. Alapesetben csak két mód áll rendelkezésünkre, mégpedig a személyes átvétel és a házhozszállítás. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módok is kezelhetőek legyenek. Ezek közül a szállítási módok közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Bolt adminisztráció/Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

Payment Gateway

 

A Payment Gateway egy olyan szolgáltatás, amely segítségével többféle elektronikus fizetési megoldást kínálhatunk webáruházunkban. Ehhez csupán annyi a dolgunk, hogy beregisztrálunk a Payment Gateway rendszerébe, majd leszerződik a kívánt bankkal, illetve pénzintézettel.

Itt a következő beállítási lehetőségeket találjuk:

zs35.png

Állapot: Engedélyezett / Letiltott - a szolgáltatás ki/bekapcsolása. Amennyiben bekapcsoljuk a szolgáltatást, úgy hozzá tudjuk adni az egyes fizetési módokat webáruházunkhoz. Ezt a következő helyen tehetjük meg:

zs36.png

Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok > Az adott fizetési mód telepítése

zs37.png

Boltnév: A webáruház azonosítója, mellyel a Payment Gateway azonosítja webáruházát. Merchant ID vagy STORE NAME néven szerepel a Payment Gateway rendszerében

zs38.png

Jelszó: A Payment Gateway-től kapott jelszó: API key néven szerepel a Payment Gateway rendszerében.

Teszt mód: A fizetési módok tesztelésére szolgál, így nem kell valós rendeléseket leadni a teszteléshez.

További tudnivalók: A technikai integrációt a PaymantGateway készíti el.

Ennek menete:

1. A fizetési szolgáltató elküldi nekünk a teszt kulcsokat tartalmazó dokumentációt, melyet (teljes egészében) továbbít Paymant Gateway felé, akik elvégzik a rendszer tesztelését.

2. A sikeres tesztet követően kapunkpegy újabb kulcsot az élesítéshez, (szintén a teljes dokumentációt kell továbbítania) amivel aktiválják az online fizetési modult.

Jelenleg a Payment Gateway-en keresztül zajlanak a következő fizetési módok:

  • K&H
  • Borgun
  • UniCredit
  • Escalion
  • Wirecard QPAY
  • Mobilos fizetés
  • Mobil MasterCard fizetés
  • OTPay
  • MasterPass
  • Saferpay - SIX Payment Services (teszt üzemmódban csak a forint pénznem támogatott)
  • Paysafecard (teszt üzemmódban csak EUR pénznem támogatott)

Amennyiben érdekli a Payment Gateway-el való szerződéskötés kérjük látogasson el az alábbi felületre, ahol ShopRenteres ügyfélként kedvezőbb ajánlat várja:

https://www.paymentgateway.hu/szerzodeskotes.html?shoprenter

PayPal fizetés beüzemelése

A rendszer támogatja az Online fiókból történő átutalást is. Ehhez mindenképpen kell az üzlethez tartozó azon email cím, amelyet a PayPal-ba való regisztrációkor megadtak. Ez alapján azonosítja a PayPal rendszere a boltot.

A PayPal beállítása

Első lépésként az e-mail címet kell megadnunk, ami a PayPal fiókhoz tartozik. A rendszer így is használható, éles vásárlásra azonban csak akkor lesz alkalmas, ha a Teszt mód "Nem"-re van állítva. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

A PayPal-al lehetőségük van vevőinknek meglévő PayPal account nélkül is vásárolniuk. Ebben az esetben ha a "Pay with a debit or credit card" feliratra kattintunk betöltődik egy új oldal, ahol a mezőket kitöltve és a "Review and Continue" gombra kattintva máris megtörténik a fizetés.

 PayPal fiók beállítások

A helyes működés érdekében a PayPal fiókban a Profile > Profile and Settings > My selling tools > More selling tools > PayPal button language encoding > More options beállításnál, az Encoding értékét UTF-8-ra kell állítani,

Van még kérdése? Kérelem beküldése

19 Megjegyzések

  • Avatar
    Poroszlay Gabriella

    Fizetési módok: "jelenleg új módot megadnunk nem lehetséges".

    Miért nem lehet hozzáadni új fizetési módot?

  • Avatar
    ShopRenter

    A fizetési módok kötött dolgok, mivel mindegyik fizetési módra külön van fejlesztve egy technikai metódus, mint a CIB-es, OTP-s fizetés. Viszont igyekeztünk minden fizetési módot előre felvenni a rendszerbe, ami felmerülhet. Mely fizetési módot hiányolja?

  • Avatar
    Gasparics Sándor

    Hogyan lehet eltérő szállítási díjat adni bizonyos MEGYÉK-re? Eléggé életszerű, hogy egy nagy készülékeket szállító cég, olcsóbban szállít azokra a helyekre, ahova nagy mennyiségben teszi (a mi esetünkben, bár pécsiek vagyunk, a szállítás viszont nagy többségében Budapestre megy, így pest megyébe olcsóbban szállítunk)

  • Avatar
    ShopRenter

    A megyekezelés jelenleg sajnos nem megoldott szállítási díjak terén, de a jövőév első negyedévében tervezzük ennek megvalósítását is.

  • Avatar
    Sebestény Balázs

    Nem találom a bankkártyás fizetés opciót, sem a payu-t, sem a paypal-t. Hogyan tudom ezeket elérni?

  • Avatar
    Mézes András

    A Bankkártyás fizetési lehetőség Silver és Gold csomagban elérhető (Beállítások -> Bolt beállítások -> Fizetési módok). Nem lehet az Balázs, hogy Bronz csomagja van?

  • Avatar
    Mester Norbert

    Szervusztok!

    Hogyan lehet beállítani fizetési módtól függő költséget?

    pl.: Utánvét esetén a szállítási ktg. 1500 Ft míg előre utalás esetén 1000 Ft

    üdv

  • Avatar
    Mézes András

    Én definiáltam külön szállítási módot utánvétre és az egyéb fizetésekre (előre utalás, bankkártya, stb...). Így, ha utánvétes szállítást választ, akkor magasabb a költség. Mivel annyira nem lehet jól paraméterezni ezeket a költségkalkulációkat, így a fix díjak mellet döntöttem, így lesz csomag, amin "bukom" és lesz olyan, amin "nyerek"...

  • Avatar
    Mester Norbert

    igen én is gondoltam erre, de gondoltam van szebb megoldás csak nem találom

  • Avatar
  • Avatar
    Viski Róbert

    Sziasztok! 

    Utánvételes fizetéssel van egy kis problémám. Be van állítva, hogy bizonyos szállításhoz választható legyen, az is, hogy mennyi az ára (fizetési illetéknél), a kosárban ki is írja szépen az árát fizetési választásnál, viszont nem adja hozzá a kosár értékéhez az összeget. 

    Ezzel kapcsolatban tudtok nekem segíteni? 

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Róbert!

    A hiba javítva lett már. 

    Amennyiben további kérdésed van, kérjük azt az alábbi weboldalon írd meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

  • Avatar
    Balogh Zoltán

    A webáruházamban van olyan lehetőség, hogy egy bizonyos összeg felett ingyenes a szállítás. Lehetséges választás az utánvételes futárszolgálatos szállítás. A szállítási módnál rendesen be tudom írni, hogy milyen csomag érték felett legyen ingyenes, azonban az utánvételes fizetési módnál nincs lehetőség értékhatárokat megadni.  Így minden ingyenes értékhatár feletti rendelésnél az utánvételi díj fix összege megjelenik. Persze ezt a számlán nem számolom be, de nem elegáns megoldás, hiszen az ügyfélnek azt kommunikáltam, hogy ingyenes, a megrendelésen meg megjelenik az utánvételi díj. 

    Van erre jó megoldás?

  • Avatar
    Mézes András

    A legegyszerűbb megoldás, hogy nem számol fel díjat az utánvétkezelésre, hanem törekszik arra, hogy egységes árak legyenek. Az új webáruház rendelet értelmében, ha jól emlékszem, amúgy sem lehet különbséget tenni a fizetési módok között (nem érheti hátrány például a kártyás fizetőket, stb.), ezért célszerű mindet díjtalanra állítani és ha szükséges, akkor a szállítási módok számát bővíteni, így lesz egy sima futár x Ft-ért és utánvételes futár x+y Ft-ért. Én az egységes díjak mellett döntöttem, így mindegy, hogy milyen módon fizetnének a termékért.

  • Avatar
    Balogh Zoltán

    Hát igen. ez nekem is eszembe jutott, de igazából nem szerettem volna így mátrix szerűen bővíteni a szállítási módokat. Gondoltam van egyszerűbb, elegánsabb megoldás...

     

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Zoltán!

    Valóban az András által említett beállítást lenne célszerű használni, tehát ha eltérő sávokra van szükség például, akkor külön szállítási módként kellene felvinni ezt.

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

  • Avatar
    Sonnevend Balázs

    A Borgun (itthon http://b-payment.hu/) fizetési platformot mikor tervezik integrálni? Üdv: Balázs

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Balázs!

    Pontos dátumot nem tudok mondani, de a fejlesztési listán már fent van a fizetési mód. 

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg:  http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

  • Avatar
    Kovács Gergely

    Sziasztok! Tudtok abban segíteni, hogy miként tudom beállítani azt, hogy az utánvétes fizetési mód csak a regisztrált vásárlóknak legyen elérhető, a regisztráció nélkülieknek pedig ne legyen ez a lehetőség?

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.