Fizetési és szállítási módok

Shoprenterrel lehetőségünk van különböző fizetési és szállítási módok beállítására. Vevőinknek így számos lehetőséget adunk rendeléseik lebonyolítására. Minél több módot biztosítunk vásárlóinknak, annál kevesebb az esélye annak, hogy a rendelés folyamatát ne fejezzék be! A szállítást illetően elnyerhetjük vevőink tetszését azáltal is, ha leszerződünk egy futárszolgálattal, így házhozszállítást is biztosítva számukra. Emellett a fizetési módok terén se bánjunk szűkmarkúan az opciókkal, ugyanis egyre elterjettebbek a banki átutalásos fizetési módok; így javasoljuk, hogy biztosítson minél több lehetőséget vásárlóinak!

Szállítási módok

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük ebben a menüpontban. Alapesetben csak két mód áll rendelkezésünkre, mégpedig a személyes átvétel és a házhoz szállítás. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módok is kezelhetőek legyenek. Ezek közül a szállítási módok közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük. Csak pár lépést kell követni a szállítási beállításokhoz.

Fontos, hogy a rendszer csak az informatikai hátteret biztosítja, magát a különböző szállítási módokhoz szükséges szerződéseket, megállapodásokat nem. Tetszőlegesen megadhatunk bármilyen szállítási költséget, azonban a szállítás végrehajtását az üzlet vezetőjének kell megoldania (általában szerződve valamilyen szállítási céggel). A menüpontra kattintva a szállítási módok listázódnak ki. Ebben a szállítási mód neve mellett annak ÁFA kulcsa, és listában való sorrendje látszik.

A rendszerben a szállítási díjak a kosár összértéke, a megrendelni kívánt termékek összsúlya, vagy ezek valamilyen kombinációja alapján adható meg. Ezek a legelterjedtebb díjalapok, a legtöbb futárszolgálat például kifejezetten súly alapján szabja meg az árakat.

 

 

Új szállítási mód hozzáadása

A lista feletti Új hozzáadása gombbal tudunk új szállítási módot az áruházhoz adni. Ekkor egy négy fülből álló form jelenik meg. Az első fülön a szállítási mód nevét és leírását, a másodikon a szállítási mód ÁFA kulcsát, földrajzi zónáját, és listabeli sorrendjét van lehetőségünk megadni. Szintén itt állítható be, hogy futárszolgálat, vagy személyes átvétel legyen-e az alapja a szállítási módnak, illetve, kosárérték, vagy súly, vagy ezek kombinációja alapján számoljon-e, és hogy mely vevőcsoportok vehessék igénybe azt.  

A harmadik fülön a szállítási költségeket tudjuk megadni, méghozzá különböző sávokban. Ez azt jelenti, hogy adott ár, illetve súlyintervallumok között egyéni szállítási költséget lehet meghatározni. Amennyiben minden kosárértékre érvényes a szállítási mód, úgy a kezdeti kosárértéknek, illetve súlynak nullát kell megadnunk, viszont végösszeget nem kötelező, ekkor azt a cellát hagyjuk üresen.

Egyszerre több intervallumot is megadhatunk, így beállíthatjuk, hogy nagyobb kosárösszeghez, vagy súlyhoz más szállítási díj tartozzon. Egy szállítási módhoz tetszőleges számú sávos szállítási költséget adhatunk meg. Ha a szállítási költség kalkuláció, kosár érték és a termékek súlya alapján van megadva, akkor a kosárösszegnek meg kell felelnie a beállított súly illetve a kosár érték sávnak is.

A negyedik fülön végül be lehet állítani, hogy milyen fizetési módokkal párban lehessen használni az adott szállítási módot.

Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön majd létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Amennyiben súly alapján kerül meghatározásra a szállítási díj, úgy fontos, hogy a termék "Súly" mezőjében található adata alapján határozza meg a rendszer, így a termékeknél a szállítási mód használata előtt azokat fel kell tölteni a Termékek > Összes termék menüponton belül az adott termék szerkesztésére kattintva az Adatok fülön a Súly opciónál.

Ha a vevőink felé is szeretnénk kommunikálni a termék súlyát, akkor azt a termék adatlapján az általános fülön lévő Paraméterek részhez kell beírnunk.

Szállítási mód módosítása

A már rendszerben lévő szállítási módok adatain is változtathatunk a [Módosítás] gombbal. Ekkor az új szállítási mód megadásakor kapott négy fülből álló form jelenik meg a már megadott értékekkel együtt. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Szállítási mód törlése

A többi listától eltérően, itt nem lehetséges több sor együttes törlése és magát a törlést sem kijelöléssel tudjuk végrehajtani, hanem a megfelelő sor végén található [Törlés] gomb segítségével. Ekkor kattintásra az adott szállítási mód törlődik.

Fizetési és Szállítási módok összekapcsolása

Nem minden esetben logikus, hogy minden szállítási módhoz minden fizetési módot is ki lehet választani. A rendszerben lehetőség van arra, hogy a szállítási módhoz - mivel azzal találkozik hamarabb a felhasználó - hozzá lehessen rendelni a fizetési módokat.

Ezáltal megadható, hogy az adott szállítási mód választása esetén milyen fizetési mód közül választhatok.

Mindezt a szállítási módok kezelésénél lehet beállítani. A beállítások a "Fizetési módok" fülön találhatóak

Alapértelmezetten minden fizetési mód engedélyezett, ezt meg tudjuk változtatni, ha átkapcsoljuk a "Csak az alábbi fizetési módok" állapotra. Ekkor a megjelenő listában jelöljük ki, hogy az adott - szerkesztett - szállítási mód választása esetén milyen fizetési módok jelenjenek meg.

Szintén beállítható, hogy bizonyos szállítási módokat milyen vásárlói csoportok lássanak. Az "Adatok" fülön található listában minden vevőcsoport megjelenik, alapértelmezetten mindenki látja az adott szállítási módot. Amennyiben a listában egyik elem sincs kijelölve, az azt jelenti, hogy mindenki látja.

Ezek segítségével precíz szabályozás adható, meg, mely két lépcsőben teszi lehetővé bonyolultabb szállítási és fizetési módok hozzárendelését. (A vevőcsoportokhoz kötjük a szállítási módhoz, azokhoz pedig a fizetési módokat.)

PickPackPont

Lehetőség van a rendszerben a népszerű PickPackPont rendszerét is használni. Ehhez, mint minden szállítócéggel egyénileg kell szerződést kötnünk; ennek megtörténte után tudjuk használni. A beállítása többrétű, hiszen a PickPackPont (a továbbiakban PPP) egy átfogó szállítási és fizetési módot takar.

Azt a kényelmet biztosítja, hogy a lakóhelyemhez közeli, általam választott pontba érkezik a csomag, és én záros határidőn belül bármikor felvehetem, amikor ráérek. A megrendeléskor így kiválasztható, hogy a lehetséges pontok közül melyiket szeretném kiválasztani, majd felajánlja a rendszer, hogy fizethetek a PPP átvevőhelyeken is; ez egy új fizetési mód.

 

A PickPackPont rendszer beüzemelése

A többi fixen működő fizetési és szállítási rendszerhez hasonlóan nincsenek egyedi kézzel beállíthandó részei a PPP-s fizetési és szállítási módnak, mivel az egyediségek kötöttek, ezeket pedig a rendszer kezeli. Még a boltok listáját is a rendszer naponta egyszer frissíti, így mindig naprakész. Természetesen a működtetéséhez - mint minden más rendszer esetében - Engedélyeznünk kell ezeket a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok, illetve Szállítási módok menüpontokban.

Jó még tudni...

A PPP-s megrendelések, akár csak a többi szállítócég esetén szintén exportálhatóak olyan .csv-be amelyet kifejezetten a PPP feldolgozóoldala igényel. A legkényelmesebb használati módja ennek az, ha a rendelések frissítése után egy exportot kérünk a szállítandó PPP-s megrendelésekről, majd a PPP oldalán lévő felhasználói oldalunkon feltöltjük az adott .csv-t. 

 A PickPackPont-os átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük a PPP-tól kapott lista alapján.

MPL Posta Pont, Postán maradó szolgáltatás és Csomagautomaták

A Magyar Postának is van a PickPackPont-hoz hasonló szolgáltatása, amelyek a személyes átvétel alternatívái lehetnek. A Postánmaradó szolgáltatásnál a Magyar Posta több mint 2550 postája egyikén, a PostaPont választásakor a 125 MOL kút valamelyikén és a Csomagautomaták esetén pedig 47 forgalmas helyen lehetséges átvenni a csomagot.

A helyszínek listáját a rendszer tartalmazza, admin felületen az MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szállítás és MPL Csomagautomaták szállítási módok bekapcsolás után további beállítást nem igényelnek. Továbbá ezen szállítási módok beállításaiban lehetőségünk van arra, hogy milyen nézetben szeretnénk az átviteli pontokat megjeleníteni. Alapértelmezetten a lista nézet található a rendszerünkben viszont van lehetőség térképes nézetre is melynek használatához Google Maps API kulcsra van szükség. Az alábbi működést az MPL támogatja a Shoprenter nincs rá hatással.

 

A Magyar Posta negyedik típusú szolgáltatását, az MPL házhozszállítást pedig egyedi szállítási módként fel lehet vinni admin felületen.

Az MPL házhozszállítást, az MPL PostaPontot vagy az MPL Postán maradó valamint az MPL Csomagautomaták szolgáltatását választó rendeléseket ki tudjuk exportálni, és kényelmesen át tudjuk adni az MPL rendszerének, ha az Alkalmazások menüpontban telepítjük az MPL alkalmazást.
A másik lehetőség a rendelések átadására az, ha a Rendelések menüpontjában a Futárszolgálat exportnál az MPL opciót választjuk. 

Az MPL-es átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük automatikusan az MPL-től kapott listák alapján.

Átvételi pontok kezelése

Az átvételi pontok nagyban hasonlítanak a PPP-s szállítási módra, az egyetlen, és legnagyobb különbség, hogy a csomag átvételi pontjait nem a PickPackPont határozza meg, hanem mi adhatjuk meg. Így, amennyiben a személyes átvétel nemcsak egy, hanem több helyen is lehetséges, akkor ezzel a szállítási móddal megadhatjuk a vásárlónak a lehetőséget, hogy kiválassza ezek közül, hogy hol szeretné átvenni a rendelését.

Az átvételi pontok beállítása

A szokásos, szállítási módoknál megadandó információk mellett egy új, Átvételi pontok fül látható a szállítási mód beállításánál. Ez egy listát tartalmaz, amelyben a konkrét átvételi pontokat lehet megadni.

  • Állapot: Az átvevőpontok aktiválása.
  • Város előszűrő alkalmazása az átvevőpontokhoz: Amennyiben IGEN-re állítja ezt a beállítást, úgy a webáruház vásárlási folyamatának végén az átvevőpontok felett egy városválasztó mező lesz látható. Ezáltal jelentősen egyszerűsíthető a megfelelő átvevőpont kiválasztása.

Egy átvételi pontnál a következő adatokat lehet megadni:

  • Átvételi pont neve – Itt adható meg, hogy milyen szöveg jelenjen meg a legördülő menüben.
  • Átvételi pont címe – Itt adható meg, hogy milyen pontosabb szöveg tartozik az átvételi ponthoz. Ez az információ csak akkor jelenik meg, amikor a legördülő menüből kiválasztottunk egy elemet.
  • Sorrend – Ezzel a számértékkel lehet megadni, hogy a listában hányadikként jelenjen meg az adott átvételi pont.
  • Aktív – Alapesetben be van jelölve a jelölődoboz. Kiszedve a jelölést, az adott átvételi pont nem jelenik meg a választható helyek között a vásárláskor. Akkor használjuk, ha az adott pont átmenetileg nem alkalmas (pl. leltároznak, vagy átalakítás folyik).

FoxPost szállítási mód

A FoxPost beállításához először menjünk a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok részre és telepítsük a FoxPost szállítási módot. Telepítés után megadhatjuk a szokásos adatokat (név, leírás, adóosztály, költség sávok, fizetési módok, stb), valamint a FoxPost beállítások fülön meg kell adnunk a felhasználó nevünket, jelszavunkat, mely adatokat a FoxPost adja meg.

Amennyiben egy rendelés FoxPost szállítási móddal került leadásra, úgy az adott rendelésbe belépve az admin felüten (Rendelések) megjelenik a FoxPost rendelésátadás fül. Itt a Rendelés átadása gombbal tudjuk a rendelést átküldeni a FoxPost rendszerébe.

 

Packeta szállítási mód

A Packeta (korábban Csomagküldő.hu) szállítási módot a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok részen aktiválhatjuk.

Packeta-val elérhető több ezer átvevőhely Közép-Európában (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) és címre történő szállítás szinte egész Európában. Mindezt versenyképes árakkal, akár átvevőhelyre, akár házhozszállítás esetén egyaránt.

A Shoprenterben alkalmazás is elérhető a szállítási módhoz, melynek előnyeiről és beállításairól ITT található bővebb információ.

 

Leggyakrabban előforduló hibák

1. Hiányos sáv megadás:

Előfordulhat, hogy azért nem jelenik meg szállítási mód, mivel nem adtuk meg helyesen a sávokat. Például megadtunk egy 0-50 000 Ft értékű sávot, de a kosár értéke 55 000 Ft. Ebben az esetben nem tudja a rendszer felajánlani ezt a szállítási módot.

Ingyenes szállítást is be tudjuk állítani, ha az utolsó sávban megadjuk a minimum értéket pl. 50 000 Ft (attól függően, hogy milyen értéket határoztunk meg az előző sávokban) vagy ha súly, akkor ott is ugyanígy és a maximum értéknek egy irreális nagy számot adunk meg, a nettó költség pedig nulla.

2. Helytelen régióbeállítás:

Gyakran előforduló hiba, hogy csak Magyarország régióját adtuk meg a szállítási módnak és vevőnk a határon túlról szeretne rendelni. Ilyenkor az a szállítási mód nem fog megjelenni. Ennek kivédésre célszerű megadni több országot is egy régióba.

3. Nem szállítható a termék:

A termék adatlapján be lehet állítani, hogy egy termék szállítható-e: "Szállítandó termék". Amennyiben ez "Nem"-re van állítva, akkor nem fog szállítási opció megjelenni a kosár lépési során. ha az adott termék kosárban van. 

Tipp:

Ha bizonyos termékekhez külön szállítási díjakat szeretnénk rendelni, a termékek szerkesztésénél az Adatok fülön a Súly mezőben meg kell adni egy irreálisan nagy súlyt, pl. 99999 kg. Ezt követően a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál létre kell hozni egy új szállítási módot kifejezetten ezeknek a termékeknek, ahol az Adatok fülön azt kell bejelölni, hogy csak a kosárban lévő termékek súlya alapján számolja a rendszer a szállítási díjat, majd a Sávok fülön megadható, hogy az előzőekben megadott nagy súly alapján pl. 80000 kg-tól 999999999 kg-ig x összeg legyen a szállítási díj.


A többi szállítási módnál olyan módosításra lesz szükség, hogy az Adatok fülön ne a kosárérték szerinti szállítási költség számolás legyen bejelölve, hanem kosárérték és súly alapján. Utána a Sávok fülön mindegyik sávhoz be lehet írni minimum súlynak a 0-t, maximumnak pedig mondjuk 70000-t (a lényeg, hogy a termékekhez beállított súlytól kisebb legyen ez az érték).

Így a rendszer csak azoknál a termékeknél fogja felajánlani ezt a szállítási módot, amelyeknél meg van adva ez az irreálisan nagy súly.

Alkalmazható pl. törékeny termék, romlandó termék, speciális termék vagy minden olyan esetben, amikor a termék különbözik valamiben.

Földrajzi zónák

A rendszer képes a szállítási és adózási adatok kiegészítéseként különböző földrajzi zónák kezelésére. Alapesetben a rendszer  Magyarországot kezeli földrajzi zónaként. Új zóna hozzáadása, vagy a jelenlegi módosítása csak akkor javasolt, ha Magyarországon kívülre is történik szállítás, illetve, ha regionálisan különböző ÁFA, vagy szállítás kerül a rendszerbe (pl. új ország).

A menüpontba kerülve automatikusan a zónák listája jelenik meg. Minden zónához tetszőleges számú országot rendelhetünk hozzá, azaz egy zóna tulajdonképpen egy csoportba rendezett országok halmazát jelenti majd. Megjegyeznénk, hogy országokat külön csak úgy vihetünk fel, ha egy egytagú földrajzi zónába kerülnek.

 

 

Új zóna meghatározása

Amennyiben új zónát kell meghatároznunk - akár egy országot - akkor a Beállítások > Lokáció beállítások > Földrajzi zónáknál Új hozzáadása gombbal tehetjük meg. Ekkor két szövegmező jelenik meg, melyben meg kell adnunk a zóna nevét és leírását, illetve egy listát. Ezek a listák országokat tartalmaznak, melyek a zónát alkotják. A listának bármennyi eleme lehet.

Új sort a Földrajzi zóna hozzáadása gomb segítségével tudunk létrehozni, ekkor új sor kerül be a listába, melyben egy legördülő menü található. Ebben kiválasztva az országot, az máris a zónába kerül. Az adott országhoz tartozó Eltávolítás gombra kattintva az ország törlődik a zónából. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új kategória. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Zónák szerkesztése

Már létező zónát is módosíthatunk a listában, a zónához tartozó [Módosítás] gomb segítségével. Ekkor az új zóna létrehozásakor látott lista töltődik be; melyben módosíthatunk minden információt, azonban a zóna neve és leírása nem lehet üres a mentéskor. A zónában található országokat szabadon módosíthatjuk, vagy törölhetjük, újakat is adhatunk hozzá. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új kategória. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Zónák törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki tudunk jelölni egy, vagy több sort, így lehetőségünk lesz egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve, a fejléc feletti Törlés gombra kattintva az adott sorok törlődnek. A zóna/zónák ilyenkor teljesen törlődik/törlődnek. Amennyiben csak a zónához tartozó országot, vagy országokat szeretnénk törölni, akkor azt a zóna módosításánál tudjuk megtenni.

Fizetési módok

Ebben a menüpontban kezelhetjük az áruházban használható fizetési módokat. Az oldalba lépve a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek listázódnak ki; jelenleg új módot megadnunk nem lehetséges. Ezek közül a fizetési módok közül tud választani a vásárló, és ez jelenik meg a Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

 

 

Kapcsolatba léphetünk bankokkal, bankfüggetlen szolgáltatókkal, viszont bizonyos esetekben szükséges a BIG FISH Payment Gateway közvetítő szerepe is.

Jelenleg a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül zajlanak a következő fizetési módok:

  • K&H
  • UniCredit
  • Wirecard CEE
  • Saferpay - SIX Payment Services (teszt üzemmódban csak a forint pénznem támogatott)
  • Paysafecard (teszt üzemmódban csak EUR pénznem támogatott)
  • Paysafecash
  • MBH online áruhitel (csak 1 000 000 Ft alatti hitelkérelem esetén működik, az ezt meghaladó hitelkérelem a MBH hitelbíráló felületére 1 000 000 Ft értékkel kerül át, a fennmaradó összeget az adminnak szükséges bekérni a vásárlótól.)
  • Global Payments
  • PayU
  • OTP online áruhitel (szerződéskötést követően egyelőre csak egyféle hitelkonstukció adható meg, amely később lesz személyre szabható)

Fizetési módok beállítása

Alapesetben az áruház több, különböző fizetési módot tartalmaz. Ezek mindegyikét beállíthatjuk a listában szereplő [Módosítás] gomb segítségével. A linkre kattintva egy új oldal töltődik be, ahol általánosan megadandó információkat, illetve tranzakció-specifikus beállításokat is találhatunk.

Az általános beállítások közé tartozik a földrajzi zóna meghatározása - azaz, hogy mely zónában lehetséges az adott módon fizetni, hogy mi legyen a fizetéskor beállított alapértelmezett rendelési státusz, illetve milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Bankkártyás fizetés

A magyar hatályos rendelkezések alapján a bankkártyás fizetéshez mindig egy bank felügyelete szükséges. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás véglegesítése előtt a bankkártyás fizetéskor a vásárló automatikusan a bank saját bankkártyás átutalási oldalára jut, és ott végzi el a hitelesítést, majd ez után visszakerül a webáruházba. A Shoprenter rendszerben alapértelmezett bankkártyás fizetéshez az OTP és a CIB bankok rendszerét használja.

A rendszer csupán a lehetőséget tudja megadni ahhoz, hogy a boltban bankkártyás fizetés legyen. A tényleges használathoz szükség van az áruház üzemeltetője és a választott bank közötti megállapodásra, ez a bolttól független. A megállapodás megkötésével a bolt üzemeltetőjéhez kerülnek a vásárlást, illetve az átutalást egyértelműen meghatározható kulcsfájlok.

Itt fontos megemlíteni, hogy banktól függően 1-1,5 hónapos átfutási idővel célszerű számolni a szerződéskötéstől számítva. 

A pénzintézetekkel való szerződéskötéskor szükséges lesz majd megadni a Shoprenter IP címét, ami a következő: 54.72.253.96

 

Bankkártyás fizetés esetén a következő pénznemeket lehet használni:

Fizetési mód Elfogadott pénznemek
CIB HUF, EUR
K&H HUF, EUR
UniCredit HUF, EUR, USD
OTP Simple HUF, EUR és USD
Wirecard HUF, EUR, USD
PayPal minden pénznem
Barion HUF, EUR, USD, CZK
Global Payments HUF, EUR, CZK
SOFORT Banking HUF, EUR, GBP, CHF
Saferpay-Six Payment minden pénznem, amely a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül elérhető a Six Payment fizetési módnál
Paysafecard

HUF, EUR, USD

Borgun (Teya/Saltpay)

RON, HRK, CZK, PLN, DKK, NOK, SEK, ISK, CAD

 

Amennyiben egyéb pénznemet használ a webshop, akkor a rendszer a tranzakció banki átadása előtt átváltja a webáruházban megadott árfolyam beállításoknak megfelelően a valutát és árfolyamot a fizetési módnál beállított alapértelmezett értékre.

 

A CIB bankkártya fizetés beüzemelése

A CIB banknál az igénylés folyamán igen kiemelt szerep jut a tesztidőszaknak, és ez a felületen is látszik. A szerződéskötés közben először egy tesztkulcsot kapunk, amelyet a "Teszt titkosító kulcs" sorban található helyre kell betallóznunk. Amint a szerződés létrejött, és az éles kulcsot is megkaptuk, azt már egy új sorba, külön kell betallózzuk az "Éles titkosító kulcs" sorba. Mind a két kulcs egy-egy .des kiterjesztésű fájl lesz. A kulcsokat egy egyéni azonosító egészíti ki, amelyet a "PID boltazonosító" mezőbe kell beírnunk.

A tesztidőszak és az éles használat között sok beállítás is van: egyrészt van egy erre szolgáló legördülőmenü, amellyel ki-be kapcsolhatjuk a tesztelési időszakot, másrészt az "Ez a vásárló használhatja" sorban állítható be, hogy mindenki tud-e vásárolni a CIB-en keresztül, vagy csak egy adott felhasználó - ez utóbbi általában tesztelés céljából hasznos.

Amennyiben illetéket adunk meg és tört számot szeretnénk megadni, az elválasztónak a pontot érdemes használni.

Aminek meg kell felelniük a sikeres élesítéshez:

- Banki és Kártyatársasági logók feltüntetése az elfogadóhely állandóan látható részén, Pl lábléc

- Banki fizetési tájékoztató, és a GYFK elhelyezése a honlap főoldalára linkelve, html formátumban

- Vásárlói segédlet a vásárlás folyamatához a honlap főoldalára linkelve, html formátumban

- Tájékoztató elhelyezése a reklamáció, árucsere, a garancia szabályairól

- Tájékoztató elhelyezése a kínált termékről, szolgáltatásról

- Kereskedelmi egység bejegyzésének/székhelyének országát és országkódját kell megjeleníteni a fizetést összesítő oldalon, az alábbi módon: „A Kereskedő/xxx Kft. székhelyének országa és országkódja: Magyarország (HU)

- A technikai dokumentációban található banki válaszüzenetek kötelező megjelenítése (TRID, ANUM, RC, RT)

- Az elfogadóhely rendeléskövető rendszerébe a banki tranzakciós adatok (TRID, ANUM, RC, RT) regisztrálása és visszakereshetővé tétele

- Ügyfélszolgálati elérhetőségek vagy kapcsolat megjelenítése. Minimum elvárt adatok: cég neve, székhelye, e-mail címe, telefonszáma, cégjegyzékszáma, adószáma

- Az árak forintban (HUF) történő feltüntetése akkor is szükséges, ha eltérő devizanemben történik az értékesítés

 

A  Technikai dokumentáció (SAKI 1.49 - 2018.01.18)  linkről tölthető le a legfrissebb technikai dokumentáció amely tartalmazza az aktuális logókat, valamint a banki fizetési tájékoztatókat.

Paypal beállítása

A rendszer támogatja az Online fiókból történő átutalást is. Ehhez mindenképpen kell az üzlethez tartozó azon email cím, amelyet a PayPal-ba való regisztrációkor megadtunk. Ez alapján azonosítja a PayPal rendszere a boltot.

A PayPal beállítása a webáruház admin felületén

Első lépésként az e-mail címet kell megadnunk, ami a PayPal fiókhoz tartozik. A Tranzakciós módszer beállításnál javasoljuk az "Eladás" opciót. Ezzel a rendszer használható, éles vásárlásra azonban csak akkor lesz alkalmas, ha a Teszt mód "Nem"-re van állítva. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg.

Ajánlott még figyelni arra, hogy a Beállítások > Bolt beállítások > Rendelés állapotok menüben lévő alapértelmezett rendelési állapot ne egyezzen meg a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok > PayPal-nál lévő sikeres fizetés állapotával. Ellenkező esetben nem fog működni az automatikus rendelés állapot váltás.

A PayPal-lal lehetőségük van vevőinknek meglévő PayPal account nélkül is vásárolniuk. Ebben az esetben, ha a "Fizetés bankkártyával vagy hitelkártyával" feliratra kattintunk, betöltődik egy új oldal, ahol a mezőket kitöltve és a "Fizetés" gombra kattintva máris megtörténik a fizetés.

PayPal fiók beállítások

A felső sarokban lévő nevünkre kattintva a Számlabeállítások (Account settings) Webes kifizetések (Website payments) Webhely beállítások (Website preferences) oldalon mindent Off-ra kell állítani. A PaymentDataTransfer opciót különösen fontos Off-ra állítani!

Ezt követően az Instant payment notification (IPN) beállításnál a Notification URL-ként adjuk meg a http://[boltnév]/index.php?route=payment/pp_standard/callback URL-t. Ez a PayPal felületén a jobb felső sarokban nevünkre kattintva Számlabeállítások (Account settings) > Webes kifizetések (Website payments) > Instant payment notifications felületen érhető el az IPN messages kapcsoló "Receive IPN Messages (Enabled) értékre állításával.

ipn.png

Tesztelés sandbox-on keresztül

  1. Hozzunk létre egy developer accountot a https://developer.paypal.com/ oldalon. Ha van már Paypal fiókunk, akkor annak az adataival is beléphetünk, nincs szükség külön regisztrálni.
  2. https://developer.paypal.com/webapps/developer/applications/accounts oldalon belépéskor már létezni fog egy Business teszt account, aminek az email címét használhatjuk a webshop PayPal fizetés beállításainál, de egy új eladói accountot is létrehozhatunk. Ugyanitt hozzunk létre egy vásárlói teszt accountot is.
  3. A webshopban a PayPal beállításoknál a "Teszt mód"-ot állítsuk igenre.
  4. Csináljunk egy vásárlást a webshopban, és a PayPal oldalán adjuk meg a teszt vásárló adatait.

A fizetési mód SilverGold és Platinum csomagokban érhető el.

 

Cetelem Online áruhitel

A Cetelem Online Áruhitel biztosításához számos kötelező elem használatára szükség van a webáruházban. 

Mik ezek?

- Menüpont az áruhitel részleteinek leírásával

- Cetelem által küldött PDF fájlok feltöltés a File Managerbe

- Termékoldalon a Cetelem logójának és a hitel kalkulátorának a megjelenítése

- Tájékoztató a fizetési mód leírásában.

 

Menüpont az áruhitel részleteinek leírásával

 

Az áruhitel folyósításához szükség van egy menüpontra a webáruházunkban amire kattintva a hitel igénylő tájékozódhat az áruhitel részleteiről. 

A menüpontot a Tartalom > Hírek, blogbejegyzések > Szöveges tartalmak menüpontban van lehetőség létrehozni:

cetelem1.png

A létrehozás első fázisában ki kell választanunk, hogy a menüpont típusa szöveges tartalom legyen, ezt követően a címet kell megadnunk: Cetelem Online Áruhitel.

A szöveges menüpont tartalmát előre elkészítettük, amit a cikk alján letölthető cetelem_leiras.txt fájlban talál.

 

A letöltött fájl megnyitása után másolja ki annak teljes tartalmát és forráskód nézetben másolja be a szöveges menüpont tartalmába.

Utolsó lépésben még meg kell adnunk a menüpont keresőbarát URL-jét: cetelem-online-aruhitel

Ha elkészültünk a szöveges tartalommal, következő lépésként meg kell jelenítenünk azt egy szöveges menüpontként. Ezt a Tartalom > Szöveges menüpontok alatt az Új hozzáadása gomb segítségével tudjuk létrehozni. A menüpont típusánál ki kell választanunk a Link egy szöveges tartalomra opciót, a Tartalom címe mezőben pedig kikereshetjük a Cetelem Online Áruhitelt. Ha meggyőződtünk róla, hogy az Információk modulban megjelenik opció be van jelölve, akkor a Mentés gomb megnyomásával véglegesíthetjük a menüpont létrehozását. Amennyiben szeretnénk a Fejlécben illetve a Láblécben is megjeleníteni, ezeket az opciókat is bejelölhetjük a mentés előtt.

 

Cetelem által küldött PDF fájlok feltöltés a File Managerbe

A Cetelem a szerződés kötés során küld majd néhány PDF fájlt, aminek a letöltési lehetőségét szükséges lesz megjeleníteni az imént létrehozott szöveges menüpontban. Első lépésként ezeket a PDF fájlokat a webáruház File Managerébe kell feltölteni. 

A File Managert a bolt menüpontban érheti el és a kép feltöltéshez hasonlóan kell a PDF fájlokat is feltölteni.

Miután a fájlok feltöltésre kerültek, azokra duplán kattintva kapjuk meg a letöltési linkjét a fájlnak.

cetelem3.png

 A letöltési linket a korábban létrehozott Cetelem Online Áruhitel szöveges menüpontban kell elhelyeznie, a "Letölthető dokumentumok" részben.

Itt példaként elhelyeztünk néhány linket ezek helyére kell beilleszteni a kapott PDF fájlokat.

 

cetelemgif2.gif

 

Termékoldalon a Cetelem logójának és a hitel kalkulátorának a megjelenítése

A termékoldalon megjelenő hitelkalkulátort és Cetelem logót a > Megjelenés >Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban tudja beállítani.

A Cetelem logót az 1. típusú, míg a hitelkalkulátort a 2. típusú pozícióban tudja elhelyezni.

cetelemlogo.PNGcetelemhitelkalkulator.PNG

 

Tájékoztató a fizetési mód leírásában

A fizetési mód leírását a Beállítások >Rendelési beállítások >Fizetési menüpontban tudja módosítani. A Cetelem áruhitel fizetési mód szerkesztését kell kiválasztani és a fizetési mód forráskódjába másolja be a cikk alján letölthető cetelem_fizetesi_mod_leiras.txt  tartalmát.

Ebben a leírásban el kell helyeznünk a Cetelem által küldött Ügynöki tájékoztatót PDF formában, amit szintén forráskód nézetben tudunk megtenni. A korábban a File Managerbe feltöltött PDF letöltési linkjét a képen látható helyre a "href" utáni idézőjelek közé kell bemásolni.

cetelemhref.PNG

 

A menüpontban meg kell még adnunk a Cetelem által generált egyedi azonosítókat (bolt kód, Barem kód, akciós hitel Barem kód).

cetelembarem.PNG

Sofort Banking

A SOFORT Banking egy minősített, nemzetközi, azonnali fizetési rendszer, mely piacvezető Németországban és Ausztriában az azonnali átutalások területén. Már 11 országban van jelen, és több, mint 25.000 online kereskedő aktív partnere.

Átlagosan havi 2 millió sikeres SOFORT Banking átutalás valósul meg Európa-szerte.

A vevő a SOFORT Banking fizetési mód választásakor automatikusan átkerül a SOFORT Banking fizetési felületre. Itt ki kell választania, hogy melyik hazai banknál van a bankszámlája (pl. OTP, CIB, stb.), majd az adott banknál az internetes bankoláshoz használt belépési adatait (pl. felhasználónév és jelszó) kell megadnia. A bejelentkezés után a szokásos módon kell jóváhagyni a fizetést az egyszeri azonosító kóddal. Az átutalás beadásáról Ön, mint kereskedő azonnal értesítést kap (szemben a hagyományos banki átutalással).

A kapcsolódó beállítások a többi fizetési módhoz hasonlóak. Be lehet állítani, hogy Letiltott vagy engedélyezett legyen az állapot, milyen földrajzi területről, illetve mely vásárlóktól leadott rendelések esetén jelenjen meg a fizetési mód.

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

SOFORT konfigurációs kulcs:* Ezt a SOFORT AG-val kötött megállapodást követően a SOFORT biztosítja az ügyfeleinek. (Kötelező megadni)

Bővebb információ ITT

 

Borgun fizetés

Jelenleg a ShopRenter felületén két Borgunos fizetési mód is található, az egyik a BIG FISH Payment Gatewayes (Borgun), a másik közvetlen bekötésű Borgun (B-payment). Ez utóbbinál csak annyi a teendőnk, hogy a Borguntól kapott kulcsokat megadjuk enné la fizetési módnál. (Merchant Id, BIG FISH Payment Gateway Id, Secret Key)

Barion

A Barion forradalmian új bankkártyás és elektronikus fizetési megoldásokat nyújtó szolgáltató, mely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az elektronikus vásárlásokból több bevételre tegyenek szert.  A Barion Smart Gateway online bankkártyás fizetési megoldás bekapcsolása órákban mérhető, a megkeresett pénz a Barion által vezetett e-pénz számlán azonnal jóváíródik és felhasználható, a fizetési élmény pedig kiemelkedő, hiszen a bankkártya adatokat csak egyszer kell begépelni minden vásárlónak. 
A rendszer használatához egy POSkey és Barion felhasználói címet kell megadni.
Titkos azonosító (POS Key): A Barionnál beregisztrált elfogadóhelyünk beállításain belül a Műveletek/Részletek menüpontjában található

Barion felhasználó cím: Az az email cím amivel a Barionnál regisztráltunk

Barion Pixel ID:  A létrehozott elfogadóhely beállításain belül Műveletek/Részletek menüpontban található

Full Barion Pixel: Engedélyezése / Letiltása 

A Barion banki biztonsággal védett rendszer, amiből titkos adat az elfogadónak nem kerül átadásra.

Mindenki Barion elfogadóvá válhat, csak regisztrálni kell a Barion weboldalon, és hozzá kell adni a Barion elfogadási opciót az admnisztrációs felületen. A Barion elfogadóvá válás ingyenes, nincsen belépési vagy havi díj.

A Barion rendszerben gyűjtött pénzt bármely bankszámlára ki lehet utalni illetve minden fizetés a nap 24 órájában azonnali.

Egyszerre több pénznem kezelésére is lehetőségünk van, ehhez a Pénznemeim felületen kell felvennünk a számunkra használni kívánt pénznemeket melyek HUF, EUR, USD és CZK lehetnek. Ugyanezeket szükséges a webhsop admin felületén az Árak, Árkerekítés, Pénznem felületen is beállítanunk.

A Barion beállításához ITT található egy részletes beállítási útmutató, amely segíthet abban, hogy a fizetési mód megfelelően legyen beállítva: https://www.barion.com/hu/fizetesi-kapu/hogyan-kezdjem/

Mi is az a Full Barion Pixel?

A Full Barion Pixel egy követőkód, ami a vásárlói eseményeket gyűjti össze. Ebből megtudhatod, hogy mely termékeket keresték a látogatóid, mire kattintottak, mit raktak a kosárba és mi az, amit ténylegesen meg is vettek. Hasonló funkcióként működik mint a Google Analytics és a Facebook Pixel, csak sokkal könnyebb beépíteni. Full Barion Pixel engedélyezésével kedvezőbb díjakat és fejlettebb analitikát kapsz a Bariontól. Bővebben a Full Barion Pixelről itt találsz információkat: https://www.barion.com/hu/vallalkozasok/barion-pixel/

OTP Simple fizetési mód

A Simple egy integrált alkalmazás, amely új megoldásokkal ötvözi a mobilfizetést, és számos szolgáltatást kínál egyetlen alkalmazáson belül. A simple adatait az alábbiakban kell megadni a fizetési módok beállításaiban.

Leírás: az a szöveg, amely a vásárlási folyamat végén a fizetési módok listázásánál megjelenik ennél a fizetési módnál

Fizetési illeték: Annak az illetéknek a mértéke, melyet ennél a fizetésnél felszámít.

Adókulcs: Milyen áfaértékkel szerepeljen a fizetési illeték

Státusz: A fizetési mód engedélyezés / tiltása

Automatikus kézbesítési megerősítés: Igen esetén a Simple a bankkártya csalás szűrés sikeres elvégzése után (kb. 1 óra) automatikusan Teljesített státuszba kerül a Simple felületén. Ha Nem-et választ, akkor Önnek kell a Simple adminisztrációs felületén a rendelést Teljesített-re állítania a fizetés befejezéséhez (Rendelések és jelentések / Kézbesítés megerősítések)

IPN URL: Az IPN URLt a simple.hu adminisztrációs oldalán a Fiók kezelő / Technikai adatok menüpont alatt az IPN beállítások fülön az URL mezőbe kell bemásolni. Fontos: amennyiben még a shoprenter.hu végződésű domain szerepel és már elvégeztük a domainbeállításokat, abban az esetben a webáruház admin felületére a megvásárolt domainen keresztül kell belépni. Tehát a www.domainnevem.hu/admin keresztül kell belépni és ebben az esetben az IPN URL http://www.domainnevem.hu/index.php?route=payment/simple/updateStatus lesz.

Kereskedői azonosító (MERCHANT): A simplepay adminisztrációs oldalán a Fiókkezelő / Technikai adatok menüpont alatt található

Hash kód (SECRET_KEY):A simplepay adminisztrációs oldalán a Fiókkezelő / Technikai menüpont alatt található

A Kereskedői azonosítót és hash kódon annál a valutánál kell megadni, amelyikben fizetés kezdeményezhető a webáruházban. Ha a webshopban több elfogadott valuta is van (HUF, EUR, USD közül) abban az esetben annyi azonosító megadása szükséges ahány valutát a webshop elfogad.

A további beállítások arra szolgálnak, hogy az adott státuszban milyen állapotba kerüljön a rendelés.

Technikai információ:

A fent leírt beállítások egy IPN url-re vonatkoznak, több meglévő bolt esetén ha mindenhova szükséges ez a fizetési mód először mindenképpen érdemes egyeztetni a bankkal ennek kezeléséről.

Fizetési módok törlése

Bármely fizetési mód kivehető a rendszerből két módon:

1. Ha az adott fizetési mód beállításánál a Status (PayPal esetén az Állapot) legördülő menüt „Letiltott” állapotra állítjuk. Ekkor a fizetési mód többi beállítását szerkeszthetjük, de az áruház nem fogja fizetési lehetőségként megjeleníteni.

2. A fizetési módok listázásánál a sor végén található [Eltávolítás] link segítségével. Ekkor a fizetési mód kezelése mind az áruházból, mind az admin felületről eltűnik. Az eltávolítással nem véglegesen tűnik el az adott mód, azt a későbbiekben bármikor újratelepíthetjük! Ezt a lista végén megjelenő [Telepítés] szöveges linkre kattintással tudjuk elérni.

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük ebben a menüpontban. Alapesetben csak két mód áll rendelkezésünkre, mégpedig a személyes átvétel és a házhozszállítás. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módok is kezelhetőek legyenek. Ezek közül a szállítási módok közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Rendelések menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük.

BIG FISH Payment Gateway

 

A BIG FISH Payment Gateway egy olyan szolgáltatás, amely segítségével többféle elektronikus fizetési megoldást kínálhatunk webáruházunkban. Ehhez csupán annyi a dolgunk, hogy beregisztrálunk aBIG FISH Payment Gateway rendszerébe, majd leszerződik a kívánt bankkal, illetve pénzintézettel.

Itt a következő beállítási lehetőségeket találjuk:

mceclip1.png

mceclip2.png

Állapot: Engedélyezett / Letiltott - a szolgáltatás ki/bekapcsolása. Amennyiben bekapcsoljuk a szolgáltatást, úgy hozzá tudjuk adni az egyes fizetési módokat webáruházunkhoz. Ezt a következő helyen tehetjük meg:

mceclip3.png

 

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > Az adott fizetési mód telepítése

mceclip4.png

Boltnév: A webáruház azonosítója, mellyel a BIG FISH Payment Gateway azonosítja webáruházát. Merchant ID vagy STORE NAME néven szerepel a BIG FISH Payment Gateway rendszerében

mceclip5.png

Jelszó: A BIG FISH Payment Gateway-től kapott jelszó: API key néven szerepel a BIG FISH Payment Gateway rendszerében.

Teszt mód: A fizetési módok tesztelésére szolgál, így nem kell valós rendeléseket leadni a teszteléshez.

További tudnivalók: A technikai integrációt a BIG FISH PaymantGateway készíti el.

Ennek menete:

1. A fizetési szolgáltató elküldi nekünk a teszt kulcsokat tartalmazó dokumentációt, melyet (teljes egészében) továbbít Paymant Gateway felé, akik elvégzik a rendszer tesztelését.

2. A sikeres tesztet követően kapunkpegy újabb kulcsot az élesítéshez, (szintén a teljes dokumentációt kell továbbítania) amivel aktiválják az online fizetési modult.

Jelenleg a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül zajlanak a következő fizetési módok:

  • K&H
  • UniCredit
  • Escalion
  • Wirecard QPAY
  • OTPay
  • MasterPass
  • Saferpay - SIX Payment Services (teszt üzemmódban csak a forint pénznem támogatott)
  • Paysafecard (teszt üzemmódban csak EUR pénznem támogatott)
  • Paysafecash

Amennyiben érdekli a BIG FISH Payment Gateway-el való szerződéskötés kérjük látogasson el az alábbi felületre, ahol ShopRenteres ügyfélként kedvezőbb ajánlat várja:

https://www.paymentgateway.hu/szerzodeskotes.html?shoprenter

PayPal fizetés beüzemelése

A rendszer támogatja az Online fiókból történő átutalást is. Ehhez mindenképpen kell az üzlethez tartozó azon email cím, amelyet a PayPal-ba való regisztrációkor megadtak. Ez alapján azonosítja a PayPal rendszere a boltot.

A PayPal beállítása

Első lépésként az e-mail címet kell megadnunk, ami a PayPal fiókhoz tartozik. A rendszer így is használható, éles vásárlásra azonban csak akkor lesz alkalmas, ha a Teszt mód "Nem"-re van állítva. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

A PayPal-al lehetőségük van vevőinknek meglévő PayPal account nélkül is vásárolniuk. Ebben az esetben ha a "Pay with a debit or credit card" feliratra kattintunk betöltődik egy új oldal, ahol a mezőket kitöltve és a "Review and Continue" gombra kattintva máris megtörténik a fizetés.

 PayPal fiók beállítások

A helyes működés érdekében a PayPal fiókban a Profile > Profile and Settings > My selling tools > More selling tools > PayPal button language encoding > More options beállításnál, az Encoding értékét UTF-8-ra kell állítani.

Utánvétel:

Utánvétel esetén a vásárló a csomag átvételét követően rendezi a rendeléshez kapcsolódó összeget. Az utánvételhez kapcsolhatunk egy utánvételi díjat is, ami az átvételkor szintén rendezésre kerül. 

Ennél a fizetési módnál a  Fizetési illeték jelöli az utánvétel díját, ami egy nettó összeg. Ha megadjuk a hozzá kapcsolódó adó kulcsot, akkor a rendszer annak alapján adja meg a díj értékét.

Társítsuk még hozzá a földrajzi zónát, amire szeretnénk hogy vonatkozzon ez a fizetési mód. Alapértelmezetten a minden zóna fog megjelenni, ami az összes megadott földrajzi zónát magába foglalja. 

Állapot: Engedélyezett/ Letiltott. Csak engedélyezett állapot esetén fog megjelenni a pénztár folyamatban. 

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés