K&H SZÉP kártya

Számos munkáltató biztosít alkalmazottai számára olyan béren kívüli juttatásokat, amelyek online környezetben is felhasználhatók. Magyarországon az egyik legkedveltebb cafeteria termék a SZÉP kártya, melynek elektronikus elfogadásának lehetőségét BIG FISH Payment Gateway-n keresztül a Shoprenter webáruházak számára elérhetővé tettük.

A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás igénybevételével használható.

A funkció Silver, Gold és Platinum csomagban érhető el, valamint legalább Medium csomagos BIG FISH Payment Gateway előfizetés szükséges hozzá.

Valuták: HUF

A fizetési mód beállítása

Miután szerződést kötöttünk a szolgáltatóval, a fizetési mód használata előtt tesztelési folyamat elvégzésére van szükség. A szolgáltatás éles körülmények között történő használatát megelőzően a szolgáltató ellenőrzi a követelmények teljesítését. Amennyiben az elvárások teljesülnek, éles terminál beállítását követően használható a fizetési mód.

A honlaptartalomra vonatkozó előírásokat a “K&H SZÉP Kártya előírt honlaptartalom_2021.docx” vagy frissebb verziójú dokumentum tartalmazza, amelyet a K&H Bank továbbít a részünkre.

Fontos! A K&H nagyon szigorúan ellenőrzi a dokumentumban megjelölt feltételeket, így ezeknek beállítására mindenképpen szánjunk időt a tesztelési folyamat előtt. Emellett az is fontos, hogy technikai email címként ne az info@shoprenter.hu, hanem egy, a webáruházhoz használt email cím kerüljön feltüntetésre.

Tesztelési folyamat

Teszt terminál adatok beállítása

A teszt terminál beállításához a következő adatra lesz szükségünk:

- Tesztrendszerben használatos 4 számból álló kereskedő azonosító (MID)

Ezt az adatot a fizetési szolgáltató küldi el a szerződésben rögzített technikai e-mail címre, az "internetes SZÉP-kártyás fizetésre" tárgyú e-mailben.

Beállítások a Shoprenter bolt admin felületén

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H SZÉP kártya

Fontos! A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül integrálva használható, beállítása is csak ezután lehetséges, ezért ha eddig még nem tettük, a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Részletek gombra kattintva telepítsük az alkalmazást.

A tesztelési folyamat elvégzéséhez ezt követően kapcsoljuk be a Teszt módot. Ezt a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás felületén tehetjük meg a Teszt mód rádiógomb használatával:

 

Ezt követően a webáruházunk admin felületén a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban végezzük el az alábbiakat a K&H SZÉP kártya fizetési mód esetében:

Adjuk meg a terminál adatokat:

Kereskedő azonosító (MID)

Teszt regisztrációra küldés

Ezen folyamat során kérjük fel a fizetési szolgáltatót a teszt terminál regisztrációjára.
E-mail cím: pos_uzemeltetes@kh.hu
E-mail tárgya: Felkérés teszt terminál regisztrációjára - [ide írjuk be a cégnevet] - [4 számból álló kereskedő azonosító]
E-mail tartalma: 

"Kedves Ügyintéző,

Szeretném kérni a tárgyban megadott terminál teszt rendszerben való aktiválását, valamint a BFPG modulus és a teszt rendszerben használatos BFPG visszatérési URL beállítását.

Köszönöm!"

A bank által végzett tesztre történő felkészülés

1. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H SZÉP kártya beállításaiban az állapotot állítsuk Engedélyezettre.

2. A Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban a használni kívánt szállítási mód beállításaiban a Fizetési módok fülön állítsuk be a K&H Bank fizetési módot a Csak az alábbi fizetési módok blokkban.

3. Hozzunk létre egy tesztfiókot a banki tesztelő számára a Vevők > Összes vevő menüpontban. A neve “K&H SZÉP teszt” legyen, az email cím pedig a pos_uzemeltetes@kh.hu. A jelszót mi magunk generálhatjuk.

4. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H SZÉP kártya fizetési mód beállításaiban az Ez a vásárló használhatja pontban válasszuk ki a korábban létrehozott K&H SZÉP teszt nevű tesztvevőt.

5. A Tartalom > Automatikus emailek > Rendelés állapotváltás szerkesztésében, a tartalmi részben helyezzük el az [ORDER_COMMENT] taget.

Amennyiben egyedi állapotváltó emailt szeretnénk beállítani, a Beállítások > Rendelési beállítások > Rendelés állapotok pontban válasszuk ki azt a rendelés állapotot, amelyet a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H SZÉP kártya fizetési mód beállításaiban megadtunk rendelési állapotként, majd lépjünk be a beállításaiba. A Rendelés állapot váltás esetén egyedi email küldése esetében válasszuk az Igen opciót, a rendelés állapot tartalmi részében pedig helyezzük el az [ORDER_COMMENT] taget.

A teszt terminál ellenőrzése próbafizetéssel

Adjunk fel egy teszt rendelést a webáruházban a létrehozott teszt fiókkal és az elérhető teszt kártya adatokkal.

Ellenőrizzük, hogy a tesztelés során:

  • megfelelően átirányításra kerültünk-e a fizetési felületre,
  • a fizetési felületen a megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
  • sikeresen lezárult-e a tranzakció.

Végül ellenőrizzük, hogy a rendelés visszaigazoló emailbe bekerültek-e a tranzakció adatai a korábban feltüntetett követelményeknek megfelelően.

A bank felkérése a funkcionális teszt elvégzésére

A bank ezen folyamat során ellenőrzi a teszt terminál működésére, valamint a vásárló fizetéssel kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó követelmények teljesülését.

Vegyük fel a kapcsolatot a bankkal, és kérjük a funkcionális teszt megkezdését.
E-mail cím: pos_uzemeltetes@kh.hu
E-mail tárgya: Felkérés funkcionális tesztre - [ide írjuk be a cégnevet] - [4 számból álló kereskedő azonosító]
E-mail tartalma: 

“Kedves Ügyintéző,

Értesítem, hogy weboldalunkon elvégzésre kerültek a funkcionális teszt megindításához szükséges beállítások.

A teszteléshez szükséges információkat az alábbiakban találja:
Weboldal címe:
Banki tesztelő belépési email címe: pos_uzemeltetes@kh.hu
Banki tesztelő belépési jelszava:
Fentiek alapján kérem, indítsák el a tesztelési folyamatokat, és értesítsenek a további teendőkről.

Köszönöm!”

A jóváírási (visszatérítési) funkció ellenőrzése

Amennyiben a bank a Funkcionális tesztelés során mindent rendben talált, elindítja a Jóváírási (visszatérítési) funkció ellenőrzési folyamatot.

 

Kezdeményezzük a bank által végrehajtott tranzakció visszatérítését a Shoprenter admin felületen. Ezt a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Beállítások gombra kattintva tehetjük meg, amennyiben a Tranzakciók menüpontban a K&H Bank munkatársai által végrehajtott tranzakciónál látható szem ikonra kattintunk, majd a Visszatérítés funkció segítségével elvégezzük a visszatérítést.



Küldjük ki a visszatérítéssel kapcsolatos vásárlói tájékoztató levelet. Ehhez a Rendelések menüpontban nyissuk meg a bank által létrehozott tesztrendelés szerkesztését, és kattintsunk az Állapot módosítása gombra. Válasszuk ki a Jóváírás állapotot, és pipáljuk ki az Értesítem a vevőt jelölőnégyzetet. Másoljuk be az alábbi adatokat a Megjegyzés blokkba:

  • Tranzakció azonosító
  • Összeg és devizanem
  • Banki engedélyszám

Pipáljuk ki az A megjegyzést a vevőnek is elküldöm jelölőnégyzetet, majd mentsük az állapotváltást.

Értesítsük a bankot a visszatérítés elvégzéséről

E-mail cím: pos_uzemeltetes@kh.hu
E-mail tartalma: 

“Kedves Ügyintéző,
Értesítem, hogy az Ön által megadott tranzakcióra a visszatérítést elvégeztük, a visszatérítéssel kapcsolatos email az Ön címére kiküldésre került.
Amennyiben az ellenőrzés során mindent rendben talált, kérem, élesítse a terminált.

Köszönöm!”

Amennyiben a bank a tesztelés során mindent rendben talál, megküldi a terminál élesítéséről szóló értesítő levelet. Ennek tárgya K&H PSZ vPOS: merchant activation in the production environment lesz, és ez tartalmazza majd a 8 jegyű kereskedői azonosítónkat, így érdemes ennek a beérkezését figyelnünk az e-mail fiókunkban.

Élesítési folyamat

Amennyiben a bank a tesztelés során mindent rendben talál, megküldi a terminál élesítéséről szóló K&H PSZ vPOS: merchant activation in the production environment tárgyú e-mail értesítőt a szerződésben megadott technikai email címre.

Ez tartalmazza az éles terminál beállításához szükséges 8 számjegyű azonosítót.

Beállítások a Shoprenter bolt admin felületén

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H SZÉP kártya

Fontos! A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül integrálva használható, beállítása is csak ezután lehetséges, ezért ha eddig még nem tettük, a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Részletek gombra kattintva telepítsük az alkalmazást.

1. Lépjünk be a K&H SZÉP kártya fizetési mód beállításaiba, és válasszuk ki a terminál devizanemét.

2. Adjuk meg a kereskedői azonosítót

Emellett el kell végeznünk a fizetési mód további általános beállításait is, azaz adhatunk meg nevet és leírást a fizetési módhoz, beállíthatjuk az alapértelmezetten hozzá tartozó rendelési állapotokat, és engedélyezhetjük a fizetési módot.

3. A Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál szerkesszük a használt szállítási módjainkat, és ellenőrizzük, hogy a Fizetési módok fülön elérhető-e a K&H bankkártyás fizetés is a választott szállítási módoknál, hogy megjelenjen a pénztárban a vásárlóknak.

4. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > A BIG FISH Payment Gateway bevonásával elérhető fizetési módok > Beállítások gombra kattintva lépjünk be az alkalmazásba és kapcsoljuk ki a Teszt módot.

A terminál ellenőrzése próbafizetéssel

Ezt követően adjunk le egy rendelést a webáruházunk vásárlói felületén, és a fizetési módot kiválasztva végezzünk el egy próbafizetést. Ezt valós kártyaadatokkal tehetjük meg, és közben a következőket szükséges ellenőrizni:

  • a fizetés indítást követően megtörtént az átirányítás a fizetőoldalra (ha nem, akkor ellenőrizzük a fizetési mód beállításainál megadott azonosítókat),
  • a fizetőoldalon megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
  • sikeresen zárult le a tranzakció.

A tranzakció adatai bekerülnek a BIG FISH Payment Gateway alkalmazásba.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés