A Viva Wallet az első európai, teljes mértékben felhőalapú, Microsoft Azure-t használó neobank, ami 24 országában van jelen Európa területén.
Viva Wallet a mikrovállalkozásoktól a nagyvállalatokig terjedő ügyfelei számára kártyaelfogadási megoldásokat kínál az innovatív Viva Terminal App, a Google Play Áruházzal rendelkező kártyatermináljai és a fizetési átjárói segítségével.
A Viva Wallet által nyújtott szolgáltatások:
- A smart checkoutban 34 féle fizetési mód érhető el, köztük az Apple Pay és Google Pay is.
- A fizetőoldal dizájnolható, egyedi háttérszín és logó is beállítható.
- A vásárló jóváhagyásával a kártyaadatok és a fizetési mód megjegyezhető és később visszatérő vásárlás során már nem szükséges ezek megadása.
A fizetési mód a Big Fish Payment Gateway alkalmazás igénybevételével használható.
A funkció Silver, Gold és Platinum csomagban érhető el.
Valuták: EUR, RON, PLN, CZK, HUF, SEK, DKK, BGN, GBP
A fizetési mód beállítása
Terminál adatok előállítása és beállítása
A terminál beállításához szükséges adatok:
- Terminál devizaneme
- Ügyfél azonosító
- Titkos kód
- Kereskedő azonosító
- API kulcs
Ezeket a Viva Wallet felületén állíthatjuk elő.
1. Belépést követően válasszuk ki a profilt
2. Kattintsunk a Beállítások menüpontra
3. Válasszuk ki az API hozzáférés menüpontot
4. Válasszuk ki az Általános menüt
5. Navigálunk a Belépési azonosítók blokkhoz és másoljuk ki az adatokat:
- Kereskedő azonosító
- API kulcs
6. Navigáljunk a Smart Checkout Hitelesítési Adatok blokkhoz és másoljuk ki az adatokat:
- Ügyfél azonosító
- Titkos kód
Amennyiben nem jelenik meg kód, kattintsunk az Elfelejtette a secret/titkos kódját? Készítsen újat gombra.
Beállítások a Shoprenter bolt admin felületén
Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > Viva Wallet
Fontos! A fizetési mód a Big Fish Payment Gateway-en keresztül integrálva használható, beállítása is csak ezután lehetséges, ezért ha eddig még nem tettük, a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > Big Fish Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Részletek gombra kattintva telepítsük az alkalmazást.
A fizetési mód beállításaiban adjuk meg a következőket:
- Terminál devizaneme
- Ügyfél azonosító
- Titkos kód
- Kereskedő azonosító
- API kulcs
Mentsük el az adatokat! Ez elengedhetetlen a folyamatban történő továbblépéshez.
Élesítés a Viva Wallet felületén
Lépjünk be a Viva Wallet felületére és végezzük el a lenti beállításokat:
Webhook beállítása és ellenőrzése
1. Válasszuk ki a profilt
2. Kattintsunk a Beállítások menüpontra
3. Válasszuk ki az API hozzáférés menüpontot
4. Válasszuk ki a Webhook menüt
5. Kattintsunk a Webhook létrehozása gombra (Keresés mező felett jobbra), majd végezzük el az alábbiakat:
- Válasszuk ki az Esemény (Event) típus legördülő menüből a Sikertelen tranzakció opciót
- Másoljuk be az URL mezőbe az alábbi URL-t olyan módon, hogy a végén (utolsó = karaktert követően) elhelyezzük a Kereskedő azonosítónkat:
https://system.paymentgateway.hu/VivaWalletNotify?method=failed&merchantId=
- Kattintsunk az Ellenőrzés feliratra
Amennyiben az "Az URL sikeresen ellenőrizve" üzenet jelenik meg, a Webhook beállítását sikeresen végrehajtottuk.
- Pipáljuk ki az Aktív felirat mellett található checkboxot
- Kattintsunk a Mentés gombra
6. Kattintsunk ismét a Webhook létrehozása gombra (Keresés mező felett jobbra), majd végezzük el az alábbiakat:
- Válasszuk ki az Esemény (Event) típus legördülő menüből a Tranzakció Fizetés Létrehozva opciót
- Másoljuk be az URL mezőbe az alábbi URL-t olyan módon, hogy a végén (utolsó = karaktert követően) elhelyezzük a Kereskedő azonosítónkat:
https://system.paymentgateway.hu/VivaWalletNotify?method=failed&merchantId=
- Kattintsunk az Ellenőrzés feliratra
Amennyiben az "Az URL sikeresen ellenőrizve" üzenet jelenik meg, a Webhook beállítását sikeresen végrehajtottuk.
- Pipáljuk ki az Aktív felirat mellett található checkboxot
- Kattintsunk a Mentés gombra
A terminál ellenőrzése próbafizetéssel
Ezt követően adjunk le egy rendelést a webáruházunk vásárlói felületén, és a fizetési módot kiválasztva végezzünk el egy próbafizetést. Ezt valós kártyaadatokkal tehetjük meg, és közben a következőket szükséges ellenőrizni:
- a fizetés indítást követően megtörtént az átirányítás a fizetőoldalra (ha nem, akkor ellenőrizzük a fizetési mód beállításainál megadott azonosítókat),
- a fizetőoldalon megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
- sikeresen zárult le a tranzakció.
A tranzakció adatai bekerülnek a Big Fish Payment Gateway alkalmazásba.