Fizetési módok

Alapesetben az áruház több különböző fizetési módot tartalmaz. Ezek mindegyikét beállíthatjuk a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban szereplő Módosítás gombok segítségével. A linkre kattintva egy új oldal töltődik be, ahol általánosan megadandó információkat, illetve tranzakció-specifikus beállításokat is találhatunk. 

Ide kattintva videóban segítünk a beállításban:

Az összes csomagban elérhető fizetési módok

Bankkártyás fizetés

Közvetlenül elérhető bankkártyás fizetési módok

A BIG FISH Payment Gateway-en keresztül elérhető fizetési módok

Elfogadott pénznemek bankkártyás fizetésnél

A fizetési módok beállítása

A fizetési módok törlése

Gyakori kérdések

Az összes csomagban elérhető fizetési módok

Vannak olyan fizetési módok, amelyek az összes Shoprenteres csomagban elérhetők, és beállításuk sem okoz különösebb nehézséget. Ezek többségében olyan fizetési módok, amelyekhez nincs szükség szerződéskötésre egyik pénzintézettel sem, így beüzemelésük gyors, már akár webáruházunk indításának pillanatában is elérhetővé tehetjük őket vásárlóink számára. Ezek a következők:

  • Banki átutalás (előre utalás): segítségével a vevő a bankján keresztül indíthatja a befizetést a megadott számlaszámra.
  • Csekkbefizetés: a rendelés kifizetése csekk alapján, postai úton is történhet. A Payable to mező tartalmába azt kell megadni, hogy hogyan, kinek történik majd a csekk befizetése.
  • Utánvétel: esetén a vásárló a csomag átvételekor fizetheti ki a rendelés összegét.
  • Készpénzes fizetés: a vevőknek az üzletben vagy átvételi ponton is biztosíthatunk lehetőséget, hogy személyesen egyenlíthessék ki a rendelés értékét.
  • Fizetés FoxPoston bankkártyával: a csomag átvevő automatáknál bankkártyával lehet fizetni az utánvétel összegét. Készpénzes fizetésre nincs lehetőség.
  • Free Checkout: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor egy egyszerűsített pénztár nézetet állíthatunk be. 
  • Fizetés a Pick Pack Ponton: a vevő a csomagponton is fizethet utánvéttel. A pontok 80%-án már lehetséges bankkártyával is fizetni, ennek lehetőségéről a csomagpont kiválasztásakor látunk információt.

Fizetési módjaink kiválasztásánál érdemes figyelembe vennünk, hogy a célcsoportunkra milyen szokások jellemzők.

Bankkártyás fizetés

Shoprenteres webáruházunkban azokat a bankkártyás fizetési módokat lehet használni, amelyek már integrálva vannak a rendszerbe, újakat nem lehet hozzáadni. Ezek a Silver csomagtól kezdve érhetők el.

A bankkártyás fizetés bevezetésének menete általában az, hogy az elérhető lehetőségek közül azzal a bankkal vagy bankfüggetlen szolgáltatóval kötünk szerződést, akinek a fizetési módját használni szeretnénk. A szerződéskötés során a bank általában először különböző tesztadatokat küld, amelyeket a webáruház kezelőjének kell a webshop admin felületén a fizetési mód szerkesztésénél elhelyezni.

Ha ez megtörtént, a bank teszteli a fizetési módot a webáruházban, és ha mindent rendben találnak, elküldik a beillesztendő éles adatokat, amelyekkel már a vásárlók is használni tudják a fizetési módot. A tesztelés miatt egy bankkártyás fizetés bevezetése akár több hetet is igénybe vehet, de addig is, ha már működtetni szeretnénk a webáruházunkat, választhatunk a többi elérhető fizetési mód közül (pl. előre utalás, utánvétel, stb.). A pénzintézetekkel való szerződéskötéskor szükséges lesz majd megadni a Shoprenter IP címét, ami a következő: 54.72.253.96

Közvetlenül elérhető bankkártyás fizetési módok

A Shoprenteres webáruházunkban közvetlenül a következő online bankkártyás fizetési lehetőségek vehetők igénybe Silver csomagtól:

A BIG FISH Payment Gateway-en keresztül elérhető fizetési módok

A következő bankkártyás fizetési módokat egy harmadik fél, a Payment Gateway igénybe vételével lehet használni Silver csomagtól:

A Payment Gateway regisztráció feltételeiről ide kattintva tájékozódhatunk.

Elfogadott pénznemek bankkártyás fizetésnél

Bankkártyás fizetés esetén a következő pénznemeket lehet használni:

Fizetési mód Elfogadott pénznemek
CIB HUF, EUR
K&H HUF, EUR, USD
PayU BGN, CAD, CHF, CZK, EUR, GBP, HRK, HUF, PLN, RON, USD
OTP Simple HUF, EUR és USD
Wirecard HUF, EUR, USD
PayPal minden pénznem
Barion HUF, EUR, USD, CZK
Global Payments CZK, EUR, HUF, USD
SOFORT Banking HUF, EUR, GBP, CHF
Worldline BGN, CAD, CHF, CZK, EUR, GBP, HRK, HUF, PLN, RON, USD
Teya Securepay

BGN, CAD, CHF, CZK, EUR, GBP, HRK, HUF, PLN, RON, USD

Stripe BGN, CAD, CHF, CZK, EUR, GBP, HRK, HUF, PLN, RON, USD
Viva Wallet EUR, RON, PLN, CZK, HUF, SEK, DKK, BGN, GBP

Amennyiben egyéb pénznemet használ a webshop, akkor a rendszer a tranzakció banki átadása előtt átváltja a webáruházban megadott árfolyam beállításoknak megfelelően a valutát és árfolyamot a fizetési módnál beállított alapértelmezett értékre.

A fizetési módok beállítása

Az általános beállítások közé tartozik a földrajzi zóna meghatározása - azaz, hogy mely zónában lehetséges az adott módon fizetni, hogy mi legyen a fizetéskor beállított alapértelmezett rendelési státusz, illetve milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok.

Név: ebben a mezőben adhatjuk meg a fizetési mód pénztárban megjelenő elnevezését.

Leírás: itt tudjuk megadni a fizetési módhoz kapcsolódó többletinformációkat, illetve akár fizetési logó is beilleszthető.

A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben: a fizetési mód leírását van lehetőségünk a rendelés utáni visszaigazoló emailben is elhelyezni, hogy a vásárlónk minden szükséges adatot megkapjon a befizetés teljesítéséhez. A fizetési mód leírását a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban adhatjuk meg, ha szerkesztjük az adott fizetési módot, és kitöltjük a Leírás mezőt. Ugyanitt be kell pipálnunk A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben opciót is. Azt, hogy a leírás az emailben pontosan hol jelenjen meg, a Tartalom > Automatikus emailek menüpontban tudjuk beállítani úgy, hogy szerkesztjük a megfelelő emailt (pl. Rendelés visszaigazolás), és itt a Szöveges üzenet és a HTML üzenet mezőkben is beillesztjük a megfelelő helyre a [PAYMENT_DESCRIPTION] szöveget.

Fizetési illeték: amennyiben a fizetési módnak van adminisztrációs költsége, úgy azt nettó összegben a fizetési illeték mezőben lehet megadni, tört szám esetén ponttal elválasztva.

Adókulcs: itt lehet a fizetési módhoz kapcsolódó áfakulcsot megadni, melynek a fizetési illeték megadásával együtt lesz jelentősége.

Rendelés állapota: ebben az állapotban fog beérkezni a rendelés a fizetési mód választása esetén a megrendelem gomb megnyomását követően.

Földrajzi zóna: a zónában meghatározott országok, és amennyiben használatban vannak, megyék kiválasztása esetén fog megjelenni a fizetési mód, mint opció a pénztárban. A földrajzi zónák beállításáról itt olvashatunk bővebben.

Státusz: amennyiben szeretnénk használni a fizetési módot, a státusza legyen Engedélyezett.

Sorrend: a pénztárban megjelenő választható fizetési módok között állít sorrendiséget. 

Online fizetés ellenőrzése

Amennyiben online fizetési mód kerül beállításra az áruházunkban (SimplePay, Barion, stb.), az ezt biztosító szolgáltató az élesítést megelőzően ellenőrizni fogja, hogy az általa megszabott feltételek (logó elhelyezése, adott esetben adattovábbítási nyilatkozat megjelenítése) teljesülnek-e a webáruház felületén. A szolgáltatóra jellemző, elvárt feltételek minden esetben a velük történő szerződéskötés során kerülnek tisztázásra.

Az ilyen fizetési módok esetében a beállítások között találunk egy "Teszt üzemmód" pontot, ahol rádiógomb segítségével kapcsolhatjuk ki-és be a teszt üzemmódot. Ennek lényege, hogy habár a fizetési mód ezt bekapcsolva is megjelenik a Pénztár oldalunkon és kiválasztásra is kerülhet, a fizetési felületre nem kerül átirányításra a vásárló. Ennek köszönhetően a kötődő feltételek ellenőrizhetővé válnak a szolgáltató munkatársai számára, azonban, mivel az éles összekötés még nem érhető el, nem fordulhat elő, hogy a vásárlók tranzakciókat hajtanak végre a fizetési móddal az ellenőrzés előtt.

A teszt üzemmód mellett a CIB Bankkártyás fizetés esetében egy teszt titkosító kulcsot is fel kell töltenünk a fizetési mód beállításaiban ahhoz, hogy lehetővé tegyük a szolgáltató munkatársainak a tesztelést, majd jóváhagyást követően ezt kell éles kulcsra cserélnünk.

A fizetési módok törlése

Bármely fizetési módot elérhetetlenné tehetjük vásárlóink számára a következő módokon:

1. Ha az adott fizetési mód beállításánál az Állapot legördülő menüt Letiltott állapotra állítjuk. Ekkor a fizetési mód többi beállítását szerkeszthetjük, de az áruház nem fogja fizetési lehetőségként megjeleníteni.

2. A fizetési módok listázásánál a sor végén található Eltávolítás link segítségével. Ekkor a fizetési mód kezelése mind az áruházból, mind az admin felületről eltűnik. Az eltávolítással nem véglegesen tűnik el az adott fizetési mód, azt a későbbiekben bármikor újratelepíthetjük. Ezt a lista végén megjelenő Telepítés szöveges linkre kattintással tudjuk elérni.

Gyakori kérdések

Beállítottam a fizetési módot, de nem jelenik meg a pénztárban

A fizetési módok alapvetően a szállítási módokhoz vannak kötve, ezért ilyen esetben érdemes azt ellenőrizni, hogy a szállítási módokhoz hozzá van-e kapcsolva az új fizetési mód. Ezt úgy tehetjük meg, ha a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál szerkesztjük az elérhető szállítási módokat, és a Fizetési módok fülön bepipáljuk azokat a fizetési lehetőségeket, amiket elérhetővé szeretnénk tenni az adott szállításnál.

Szeretném, ha az utánvételnek extra költsége lenne a vásárló számára vagy a bankkártyás fizetést az utánvéthez képest kedvezményesen vehetnék igénybe a vásárlók

Amennyiben arra szeretnénk ösztönözni a vásárlóinkat, hogy inkább előre, bankkártyával fizessék ki a vásárlásukat, ezt egy fix vagy százalékos összegű fizetési illeték beállításával tehetjük meg az utánvét esetén. Ha szerkesztjük az utánvételt a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok menüpontban, a Fizetési illeték mezőben tudjuk megadni ennek a mértékét (ha pl. 200 Forint illetéket szeretnénk az utánvéthez kapcsolni, csak annyit kell ide beírnunk, hogy 200). Itt százalékos érték megadására is van lehetőség.

Ebben az esetben a kosárértékből számoljuk ki a fizetendő illetéket.

Fontos! Az illeték számítása a kosárértékből, azaz NEM a rendelés végösszegéből kerül kiszámításra, tehát a kosárértéket befolyásoló tényezők (kupon, szállítási díj, hűségpont beváltás) nem módosítják a számított illetéket.

Fizetési információk elhelyezése a visszaigazoló emailben

A fizetési mód leírását van lehetőségünk a rendelés utáni visszaigazoló emailben is elhelyezni, hogy a vásárlónk minden szükséges adatot megkapjon a befizetés teljesítéséhez. A fizetési mód leírását a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok menüpontban adhatjuk meg, ha szerkesztjük az adott fizetési módot, és kitöltjük a Leírás mezőt. Ugyanitt be kell pipálnunk A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben opciót is.

Azt, hogy a leírás az emailben pontosan hol jelenjen meg, a Beállítások > Megjelenés > Automatikus emailek menüpontban tudjuk beállítani úgy, hogy szerkesztjük a megfelelő emailt (pl. Rendelés visszaigazolás), és itt a Szöveges üzenet és a HTML üzenet mezőkben is beillesztjük a megfelelő helyre a [PAYMENT_DESCRIPTION] szöveget.

Szeretném, ha bizonyos termékeknél csak bizonyos fizetési módok lennének elérhetők. Be tudom ezt állítani?

Igen, a Beállítások > Labor menüpontban engedélyezhető ehhez a Fizetési módok kizárása funkció. Az engedélyezés után a termékünk szerkesztésekor megjelenik egy Fizetés és szállítás fül, amelyen a Fizetési mód kizárása a termék megvásárlásakor opciónál tudjuk kiválasztani, hogy mely fizetési módok NE jelenjenek meg a termék kosárba rakásakor.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-15:00 között!

Hibabejelentés