Fizetési módok

Alapesetben az áruház több, különböző fizetési módot tartalmaz. Ezek mindegyikét beállíthatjuk a listában szereplő [Módosítás] gomb segítségével. A linkre kattintva egy új oldal töltődik be, ahol általánosan megadandó információkat, illetve tranzakció-specifikus beállításokat is találhatunk. 

Ide kattintva videóban segítünk a beállításban:

Miről lesz szó a cikkben?

1. Választható fizetési módok Bronz csomagban
2. Bankkártyás fizetés
3. Fizetési módok beállítása
4. Fizetési módok törlése
5. Beállított fizetési mód megjelenítése a pénztárban

Az áruházban a következő fizetési módok érhetőek el Bronz csomagban:

  • Banki átutalás (előre utalás): segítségével a vevő a bankján keresztül indíthatja a befizetést a megadott számlaszámra.
  • Csekkbefizetés: a rendelés kifizetése csekk alapján, Postai úton is történhet. A Payable to mező tartalmába azt kell megadni, hogy hogyan, kinek történik majd a csekk befizetése.
  • Utánvétel: esetén a vásárló a csomag átvételekor fizetheti ki a rendelés összegét.
  • Készpénzes fizetés: A vevőknek az üzletben vagy átvételi ponton is biztosíthatunk lehetőséget, hogy személyesen egyenlíthessék ki a rendelés értékét.
  • Fizetés FoxPoston bankkártyával: a csomag átvevő automatáknál bankkártyával lehet fizetni az utánvétel összegét. Készpénzes fizetésre nincs lehetőség.
  • Free Checkout: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor egy egyszerűsített pénztár nézetet állíthatunk be. 
  • Fizetés a Pick Pack Ponton: a vevő a csomagponton is fizethet utánvéttel. A pontok 80%-án már lehetséges bankkártyával is fizetni, ennek lehetőségéről a csomagpont kiválasztásakor látunk információt. 

Bankkártyás fizetés

Shoprenteres webáruházunkban azokat a bankkártyás fizetési módokat lehet használni, amelyek már integrálva vannak a rendszerbe, újakat nem lehet hozzáadni. Ezek a Silver csomagtól kezdve érhetők el.

A bankkártyás fizetés bevezetésének menete általában az, hogy az elérhető lehetőségek közül azzal a bankkal vagy bank független szolgáltatóval kötünk szerződést, akinek a fizetési módját használni szeretnénk. A szerződéskötés során a bank általában először különböző tesztadatokat küld, amelyeket a webáruház kezelőjének kell a webshop admin felületén a fizetési mód szerkesztésénél elhelyezni. Ha ez megtörtént, a bank teszteli a fizetési módot a webáruházban, és ha mindent rendben találnak, elküldik a beillesztendő éles adatokat, amelyekkel már a vásárlók is használni tudják a fizetési módot. A tesztelés miatt egy bankkártyás fizetés bevezetése akár több hetet is igénybe vehet, de addig is, ha már működtetni szeretnénk a webáruházunkat, választhatunk a többi elérhető fizetési mód közül (pl. előre utalás, utánvétel, stb.).

A ShopRenteres webáruházunkban közvetlenül a következő online bankkártyás fizetési lehetőségek vehetők igénybe Silver csomagtól:

A következő bankkártyás fizetési módokat egy harmadik fél, a Payment Gateway igénybe vételével lehet használni Silver csomagtól:

A Payment Gateway regisztráció feltételeiről ide kattintva tájékozódhatunk.

Fizetési módok beállítása

Az általános beállítások közé tartozik a földrajzi zóna meghatározása - azaz, hogy mely zónában lehetséges az adott módon fizetni, hogy mi legyen a fizetéskor beállított alapértelmezett rendelési státusz, illetve milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok. Az adatok felvitelének végeztével a [Mentés] gombra kattintva lesz használható a kiválasztott fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Név: ebben a mezőben adhatjuk meg a fizetési mód pénztárban megjelenő elnevezését.

Leírás: itt tudjuk megadni a fizetési módhoz kapcsolódó többletinformációkat, illetve akár fizetési logó is beilleszthető.

A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben: a fizetési mód leírását van lehetőségünk a rendelés utáni visszaigazoló emailben is elhelyezni, hogy a vásárlónk minden szükséges adatot megkapjon a befizetés teljesítéséhez. A fizetési mód leírását a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban adhatjuk meg, ha szerkesztjük az adott fizetési módot, és kitöltjük a Leírás mezőt. Ugyanitt be kell pipálnunk A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben opciót is. Azt, hogy a leírás az emailben pontosan hol jelenjen meg, a Tartalom > Automatikus emailek menüpontban tudjuk beállítani úgy, hogy szerkesztjük a megfelelő emailt (pl. Rendelés visszaigazolás), és itt a Szöveges üzenet és a HTML üzenet mezőkben is beillesztjük a megfelelő helyre a [PAYMENT_DESCRIPTION] szöveget.

Fizetési illeték: amennyiben a fizetési módnak van adminisztrációs költsége, úgy azt nettó összegben a fizetési illeték mezőben lehet megadni, tört szám esetén ponttal elválasztva.

Adókulcs: itt lehet a fizetési módhoz kapcsolódó áfakulcsot megadni, melynek a fizetési illeték megadásával együtt lesz jelentősége.

Rendelés állapota: ebben az állapotban fog beérkezni a rendelés a fizetési mód választása esetén, a megrendelem gomb megnyomását követően.

Földrajzi zóna: a zónában meghatározott országok, és amennyiben használatban vannak, megyék kiválasztása esetén fog megjelenni a fizetési mód, mint opció a pénztárban. A földrajzi zónák beállításáról ITT olvashatunk bővebben.

Státusz: amennyiben szeretnénk használni a fizetési módot, a státusza legyen Engedélyezett.

Sorrend: a pénztárban megjelenő választható fizetési módok között állít sorrendiséget. 

Fizetési módok törlése

Bármely fizetési mód kivehető a rendszerből két módon:
 
1. Ha az adott fizetési mód beállításánál az Állapot legördülő menüt „Letiltott” állapotra állítjuk. Ekkor a fizetési mód többi beállítását szerkeszthetjük, de az áruház nem fogja fizetési lehetőségként megjeleníteni.
 
2. A fizetési módok listázásánál a sor végén található [Eltávolítás] link segítségével. Ekkor a fizetési mód kezelése mind az áruházból, mind az admin felületről eltűnik. Az eltávolítással nem véglegesen tűnik el az adott fizetési mód, azt a későbbiekben bármikor újratelepíthetjük. Ezt a lista végén megjelenő [Telepítés] szöveges linkre kattintással tudjuk elérni. 

Beállítottam a fizetési módot, de nem jelenik meg a pénztárban 

A fizetési módok alapvetően a szállítási módokhoz vannak kötve, ezért ilyen esetben érdemes azt ellenőrizni, hogy a szállítási módokhoz hozzá van-e kapcsolva az új fizetési mód. Ezt úgy tehetjük meg, ha a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál szerkesztjük az elérhető szállítási módokat, és a Fizetési módok fülön bepipáljuk azokat a fizetési lehetőségeket, amiket elérhetővé szeretnénk tenni az adott szállításnál.

Tovább a szállítási módokhoz

Van még kérdésed? Kérdés beküldése