Alapesetben az áruház több, különböző fizetési módot tartalmaz. Ezek mindegyikét beállíthatjuk a listában szereplő [Módosítás] gomb segítségével. A linkre kattintva egy új oldal töltődik be, ahol általánosan megadandó információkat, illetve tranzakció-specifikus beállításokat is találhatunk.
Ide kattintva videóban segítünk a beállításban:
Miről lesz szó a cikkben?
1. Választható fizetési módok Bronz csomagban
2. Bankkártyás fizetés
3. Fizetési módok beállítása
4. Fizetési módok törlése
5. Beállított fizetési mód megjelenítése a pénztárban
Az áruházban a következő fizetési módok érhetőek el Bronz csomagban:
- Banki átutalás (előre utalás): segítségével a vevő a bankján keresztül indíthatja a befizetést a megadott számlaszámra.
- Csekkbefizetés: a rendelés kifizetése csekk alapján, Postai úton is történhet. A Payable to mező tartalmába azt kell megadni, hogy hogyan, kinek történik majd a csekk befizetése.
- Utánvétel: esetén a vásárló a csomag átvételekor fizetheti ki a rendelés összegét.
- Készpénzes fizetés: A vevőknek az üzletben vagy átvételi ponton is biztosíthatunk lehetőséget, hogy személyesen egyenlíthessék ki a rendelés értékét.
- Fizetés FoxPoston bankkártyával: a csomag átvevő automatáknál bankkártyával lehet fizetni az utánvétel összegét. Készpénzes fizetésre nincs lehetőség.
- Free Checkout: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor egy egyszerűsített pénztár nézetet állíthatunk be.
- Fizetés a Pick Pack Ponton: a vevő a csomagponton is fizethet utánvéttel. A pontok 80%-án már lehetséges bankkártyával is fizetni, ennek lehetőségéről a csomagpont kiválasztásakor látunk információt.
Bankkártyás fizetés
Shoprenteres webáruházunkban azokat a bankkártyás fizetési módokat lehet használni, amelyek már integrálva vannak a rendszerbe, újakat nem lehet hozzáadni. Ezek a Silver csomagtól kezdve érhetők el.
A bankkártyás fizetés bevezetésének menete általában az, hogy az elérhető lehetőségek közül azzal a bankkal vagy bank független szolgáltatóval kötünk szerződést, akinek a fizetési módját használni szeretnénk. A szerződéskötés során a bank általában először különböző tesztadatokat küld, amelyeket a webáruház kezelőjének kell a webshop admin felületén a fizetési mód szerkesztésénél elhelyezni. Ha ez megtörtént, a bank teszteli a fizetési módot a webáruházban, és ha mindent rendben találnak, elküldik a beillesztendő éles adatokat, amelyekkel már a vásárlók is használni tudják a fizetési módot. A tesztelés miatt egy bankkártyás fizetés bevezetése akár több hetet is igénybe vehet, de addig is, ha már működtetni szeretnénk a webáruházunkat, választhatunk a többi elérhető fizetési mód közül (pl. előre utalás, utánvétel, stb.).
A ShopRenteres webáruházunkban közvetlenül a következő online bankkártyás fizetési lehetőségek vehetők igénybe Silver csomagtól:
- Barion
- Borgun (B-Payment)
- Cetelem online áruhitel
- CIB bankkártyás fizetés
- OTP Simple Pay
- OTP Simple átutalás
- Paypal
- Paysecure
- Euplatesc
- SOFORT Banking
A következő bankkártyás fizetési módokat egy harmadik fél, a Payment Gateway igénybe vételével lehet használni Silver csomagtól:
- Borgun (Teya/Saltpay)
- MBH online áruhitel
- Global Payments
- K&H
- Paysafecard
- Paysafecash
- PayU
- Wirecard QPAY
- Wordline - SIX Payment Services (Saferpay)
- Unicredit Bank
A Payment Gateway regisztráció feltételeiről ide kattintva tájékozódhatunk.
Fizetési módok beállítása
Az általános beállítások közé tartozik a földrajzi zóna meghatározása - azaz, hogy mely zónában lehetséges az adott módon fizetni, hogy mi legyen a fizetéskor beállított alapértelmezett rendelési státusz, illetve milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok. Az adatok felvitelének végeztével a [Mentés] gombra kattintva lesz használható a kiválasztott fizetési mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!
Név: ebben a mezőben adhatjuk meg a fizetési mód pénztárban megjelenő elnevezését.
Leírás: itt tudjuk megadni a fizetési módhoz kapcsolódó többletinformációkat, illetve akár fizetési logó is beilleszthető.
A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben: a fizetési mód leírását van lehetőségünk a rendelés utáni visszaigazoló emailben is elhelyezni, hogy a vásárlónk minden szükséges adatot megkapjon a befizetés teljesítéséhez. A fizetési mód leírását a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban adhatjuk meg, ha szerkesztjük az adott fizetési módot, és kitöltjük a Leírás mezőt. Ugyanitt be kell pipálnunk A leírás feltüntetése a rendelés visszaigazoló levélben opciót is. Azt, hogy a leírás az emailben pontosan hol jelenjen meg, a Tartalom > Automatikus emailek menüpontban tudjuk beállítani úgy, hogy szerkesztjük a megfelelő emailt (pl. Rendelés visszaigazolás), és itt a Szöveges üzenet és a HTML üzenet mezőkben is beillesztjük a megfelelő helyre a [PAYMENT_DESCRIPTION] szöveget.
Fizetési illeték: amennyiben a fizetési módnak van adminisztrációs költsége, úgy azt nettó összegben a fizetési illeték mezőben lehet megadni, tört szám esetén ponttal elválasztva.
Adókulcs: itt lehet a fizetési módhoz kapcsolódó áfakulcsot megadni, melynek a fizetési illeték megadásával együtt lesz jelentősége.
Rendelés állapota: ebben az állapotban fog beérkezni a rendelés a fizetési mód választása esetén, a megrendelem gomb megnyomását követően.
Földrajzi zóna: a zónában meghatározott országok, és amennyiben használatban vannak, megyék kiválasztása esetén fog megjelenni a fizetési mód, mint opció a pénztárban. A földrajzi zónák beállításáról ITT olvashatunk bővebben.
Státusz: amennyiben szeretnénk használni a fizetési módot, a státusza legyen Engedélyezett.
Sorrend: a pénztárban megjelenő választható fizetési módok között állít sorrendiséget.
Fizetési módok törlése
Bármely fizetési mód kivehető a rendszerből két módon:
1. Ha az adott fizetési mód beállításánál az Állapot legördülő menüt „Letiltott” állapotra állítjuk. Ekkor a fizetési mód többi beállítását szerkeszthetjük, de az áruház nem fogja fizetési lehetőségként megjeleníteni.
2. A fizetési módok listázásánál a sor végén található [Eltávolítás] link segítségével. Ekkor a fizetési mód kezelése mind az áruházból, mind az admin felületről eltűnik. Az eltávolítással nem véglegesen tűnik el az adott fizetési mód, azt a későbbiekben bármikor újratelepíthetjük. Ezt a lista végén megjelenő [Telepítés] szöveges linkre kattintással tudjuk elérni.
Beállítottam a fizetési módot, de nem jelenik meg a pénztárban
A fizetési módok alapvetően a szállítási módokhoz vannak kötve, ezért ilyen esetben érdemes azt ellenőrizni, hogy a szállítási módokhoz hozzá van-e kapcsolva az új fizetési mód. Ezt úgy tehetjük meg, ha a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál szerkesztjük az elérhető szállítási módokat, és a Fizetési módok fülön bepipáljuk azokat a fizetési lehetőségeket, amiket elérhetővé szeretnénk tenni az adott szállításnál.