Szabályos árcsökkentés a Shoprenterben 2022. május 28-tól
Akció beállítása tömegesen
Szállítás, ügyfélszolgálat, kommunikáció
Ajánlatok kommunikálása
Egyéb kedvezmény beállítási lehetőségek
Folyamatok és funkciók tesztelése - sandbox verzió
Az utóbbi évek tapasztalataiból tanulva szeretnénk pár hasznos tanáccsal szolgálni a közelgő Black Friday akciókkal kapcsolatban. A bejegyzés elég hosszú lesz, de érdemes végigolvasni, mert ezeknek a betartásával könnyedén és nyugodtan várhatjuk ezt a napot.
Szabályos árcsökkentés a Shoprenterben 2022. május 28-tól
2022. május 28-tól hatályba lép az a rendelet, amely az akciós árcsökkentést szabályozza. Arról, hogy mely beállítások segítségével valósíthatjuk meg a szabályos árcsökkentést és megjelenítést webáruházunkban, a következő bejegyzés segítségével tájékozódhatunk:
Szabályos árcsökkentés a Shoprenterben 2022. május 28-tól
Akció beállítása tömegesen - export/import funkció
Gyakori kérdés, hogy hogyan tudunk egyszerre több terméket akciósra állítani. A Termékek > Termék export/import > Termék XLSX export illetve import menü használatával lehetséges ezt megoldani.
Érdemes először egy termékre manuálisan beállítani az akciót (Termékek > Összes termék >Termék szerkesztése > Akciók fül), majd a Termékek > Termék export/import > Termék XLSX export menüpontban a szükséges oszlopok kijelölésével lekérni egy adat exportot, amiben ez a termék is benne van.
Ez lesz a minta, ez alapján hiba nélkül megadhatjuk a többi terméknél is az akciós árakat és időtartamot.
A Termékek > Összes termék >Termék szerkesztése > Adatok fül alatt adhatjuk meg a termék eredeti árát bruttó és nettó összegben:
Következő lépés a bruttó és nettó akciós ár megadása, ami kevesebb lesz, mint az eredeti ár. A minimum és a maximum mennyiséget állítsuk 0-ra, csak ekkor veszi a rendszer akciónak, ha ettől eltérő (nagyobb) számot adunk meg, az már mennyiségi kedvezmény. A kezdő és utolsó dátumot állítsuk be óra és perc pontossággal.
A képen látható példa esetében a kezdő dátum 2021-11-02 00:01, az utolsó dátum pedig 2021-11-30 23:59.
Export esetén milyen adatokra lesz szükségünk?
Ha teljesen új adatokat viszünk fel:
- cikkszám (legfontosabb)
- kategória azonosító (ID)
- ár (alapár-nettó vagy bruttó ár)
- raktárkészlet (attól függően, hogy hány raktárt kezelünk)
- terméknév
Ha csak meglévőt módosítunk:
- cikkszám
- esetleg bruttó, nettó ár
- Akcióra vonatkozó adatok (ha több vevői csoportunk van, akkor vevői csoportonként is akciós bruttó/nettó ár, akció kezdete és vége dátum óra, perc pontossággal)
Ha van vevői csoport, akkor érdemes nemcsak az alapértelmezett alatti adatokat bejelölni, hanem a megadott vevői csoportok alattiakat is bepipálni.
Az export elvégzését követően 2 munkalapunk lesz, amit ne nevezzünk át.
Ha módosítanánk az oszlopokon, akkor mind a két munkalapon tegyük meg (töröljük az adott oszlopot).
Például:
Töltsük ki a megfelelő adatokkal a táblázatot:


Gyakori kérdések akció megjelenítéssel kapcsolatban:
Beállítottam az akciót de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Érdemes megnézni, hogy a nettó vagy bruttó akciós ár nem magasabb-e, mint a nettó vagy bruttó alapár (ebben az esetben ugye nem beszélhetünk akcióról, így nem jeleníti meg a rendszer).
- Amennyiben ez rendben van, nézzük meg azt is, hogy megadtunk-e minimum vagy maximum mennyiséget. Ha igen, a rendszer már nem akciónak veszi a beállítást, hanem mennyiségi kedvezménynek, amire pedig nem az akció megjelenítés szabályai vonatkoznak.
Akció visszaszámlálót akarok beállítani, de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Első körben nézzük meg, hogy a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztőben be van-e húzva 1. típusú pozícióba az akció visszaszámláló címke.
- Ha ezzel nincs gond, akkor pedig nézzük meg az akció kezdő és végdátumának beállításait. Itt a dátumot úgy adjuk meg, hogy a perc se legyen egész.
Tehát például 2021.11.02. 00:01 perctől 2021.11.30. 23:59 percig tartson az akció. Az exportált fájlban már figyelhetünk erre. Adjunk meg raktárkészletet is a terméknél, nehogy ez okozzon gondot a rendelésben.
Excel fájlban:
Termékoldal szerkesztőben:
Azt szeretném, hogy látszódjon az akciós ár, mellette lehúzva az eredeti, valamint jelenjen meg mellette az akció mértéke összegben és százalékban! Mit tegyek?
- Ezt a Beállítások > Pénzügyi beállítások > Árak, árkerekítés, pénznem menü alján tudjuk beállítani.
FONTOS:
- Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a tömeges ármódosítást, érdemes már most belekezdeni. Sokkal egyszerűbb úgy várni ezt a napot, hogy minden készen van, ellenben azzal, aki az utolsó pillanatban is kapkod.
- Próbáljuk ki az ármódosítást először pár terméken, majd ha minden rendben van, akkor készítsük el a teljes import fájlt a megfelelő adatokkal (erre azért van szükség, hogy véletlenül valamilyen elírás miatt nehogy tömegesen irreális árakat adjunk meg, jó ezt napokkal előtte letesztelni). Ezzel is tehermentesítjük magunkat a nagy nap előtt.
Törölni szeretném az akciót tömegesen, mit tegyek?
Ha akciót szeretnénk módosítani, akkor szintén az export/import funkciót használjuk erre.
Termékek > Termék export/import > Termék xlsx export
1. Válasszuk ki a kategóriát:
Válasszuk ki a fő adatokat:
Ha minden adat megvan, elindíthatjuk az exportot a tovább az adatok ellenőrzésére kattintva:
Exportálás indítása:
Végezetül töltsük le az importált fájlt és szerkesszük meg a táblázatot.
2. Táblázatban az akciós árak és dátumok kezelése:
-Minden adatot, ami akcióval kapcsolatos nullázzunk le és figyeljünk a formátumra is:
Ha kész, mentsük el a módosítást.
Fontos: Más adatot az akciós áron és dátumokon kívül ne módosítsunk!
3. Importáljuk a táblázatot a Termékek > Termék export/import > Termék xlsx importnál.
-Töltsük fel a fájlt és ezt követően kattintsunk a Tovább az importálás beállításaihoz:
-Adjuk meg a csak az új adatok felvétele opciót, majd tovább az adatok ellenőrzéséhez.
Tovább az adatok importálásához. Itt már az előnézet mutatja, hogy mindent sikeresen lenulláztunk a táblázatban:
Lefutott az importunk, sikeres az akció törlése.
Amennyiben szeretnénk átfogó képet és tudást szerezni a Termék XLSX Export/Import folyamattal, valamint az akciókkal kapcsolatban, a következő cikkek és videók lehetnek segítségünkre:
Termék XLSX Export
Termék XLSX Import
Termék XLSX Export/Import Kisokos
Szállítás, ügyfélszolgálat, kommunikáció
- Mostanában sokszor felmerül témaként a csomagszállítás csúszása. Kommunikáljuk a rendelésnél, a pénztár oldalon, hogy lehetnek csúszások, de mindent megteszünk a gyors kiszállítás érdekében. Ne érje ez meglepetésként a vásárlókat.
Ez megjelenhet a Checkout gyik modulban (Megjelenés > Modulok beállítása > Checkout gyik) vagy a pénztár oldalon, ezen kívül a pénztár láblécben (Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások > Pénztár beállítások > Pénztár lábléc tartalmánál a megfelelő szöveges menüpont kiválasztása), természetesen a szállítási mód leírásában (Beállítások >Rendelési beállítások > Szállítási módok), de akár még a vásárlás utáni visszaigazoló emailben vagy az állapot váltó emailben is lehet ezt kommunikálni (Tartalom>Automatikus emailek).
Megijesztheti ez a vásárlókat? Megeshet, de az emberek ma már fel vannak készülve a csúszásra, a megfelelő tájékoztatással viszont elérhetjük, hogy korrekt partnerként tekintsenek ránk a vásárlók és ne csak Black Friday idején, valamilyen akció miatt vásároljanak a webáruházból legközelebb. - Ingyenes szállítás beállítása erre az időszakra. Történhet a termékeknél manuálisan (Termékek > Összes termék> Adatok fül >Ingyenesen szállítható-e: Igen - Viszont ha itt állítjuk be, akkor ha valaki ezt a terméket kosárba rakja, az egész kosár tartalmára érvényes lesz az ingyenes szállítás) vagy tömegesen export/import segítségével. Viszont ne felejtsük el visszaállítani a kampányt követően az eredeti állapotra.
Másik megoldás a szállítási módoknál adható meg (Beállítások >Rendelési beállítások > Szállítási módok). Ha újat hozunk létre vagy meglévőt módosítunk, akkor adjunk meg egy minimum és maximum súlyt, értéket vagy súlyt és értéket. Csak akkor lesz ingyenes a szállítás, ha létrehozunk ennek egy külön sort a szállítási módok szerkesztésekor a Sávok fülön, pl. minimum érték: 0 F t- maximum 20000 Ft, ennek 1500 ft a nettó költsége, viszont ha 20000 felett ingyenes szállítást szeretnénk, akkor egy új sorban készítsünk egy ilyen sávot is, hogy minimum érték: 20001 Ft - maximum: 99999999999 Ft, és a nettó költség 0 Ft.
Ne felejtsük el, hogy a szállítási díj nettó összegére még jöhet egy ÁFA (pl. 27%), ami a szállítási mód Adatok fülén adható meg.
Rendelések gyors átadására érdemes lehet figyelembe venni az Alkalmazások menüpontban elérhető Alkalmazásokat, mint például:
- GLS by Shoprenter
- MPL
- Foxpost
- Packeta- DPD
Ajánlatok kommunikálása
- Főoldali bannerkezelővel (Megjelenés >Modulok beállítása >Főoldali bannerkezelő).
Ingyenes képszerkesztő programok hozzá pl.: Photofiltre, GIMP, canva.com. Figyeljünk a bannerképek megfelelő méretére (a bannerkezelőben nincs lehetőség kép szerkesztésre) és arra, hogy mobilon is jól jelenjen meg a képünk, például ne kerüljön levágásra információt tartalmazó rész a képből. - Felugró ablakkal, aminél beállítható, hogy milyen feltételek (például mennyi idő eltelte után vagy milyen eszközről böngészve) alapján jelenjen meg. A mi admin felületünkön beállítható hirdetési ablak erre nem lesz jó, SEO szempontból nem túl optimális, de használhatunk erre a célra OptiMonkot. 2 hétig ingyenesen ki tudjuk próbálni, kampányokat tudunk beállítani, így a Black Friday alatt akár le is tesztelhetjük, hogy mennyire hatékony eszköz a hírlevél feliratkoztatásra és a vásárlások számának vagy a kosárértéknek a növelésére. Nagyon egyszerűen be tudjuk állítani, csak az Alkalmazások menüpontra kattintva szükséges telepítenünk.
- Hírlevél kampány: kommunikáljuk a közelgő kedvezményeket előre, ne az akció napján. Ne rakjuk tele olyan elemekkel (képek, gif, smiley-k) a hírlevelet, ami miatt a levelező a spamba sorolhatja. Optimalizáljuk a képeket, hogy a levél betöltési sebességét is növeljük ezzel. Email marketing cikkünket itt találjuk ehhez.
- Landoló oldal: Készíthetünk egy egyedi landoló oldalt is a kampányunk apropójából, amin szemmel láthatóan kommunikáljuk az erre vonatkozó ajánlatainkat. Erre megoldás lehet a Tartalom > Hírek, blogbejegyzések > Szöveges tartalmak > Publikálási beállítások > Sablon > Landoló oldal, ahol személyre szabottan CSS kódok segítségével készíthetünk egy egyedi aloldalt. Ugyanakkor, ha szeretnénk a dolgunkat megkönnyíteni, az Alkalmazások menüpontban telepíthetjük a FuturIT alkalmazást, ami pont ebben segít.
- Elhagyott kosár értesítő: nem vásárolta meg a terméket Black Friday ideje alatt a vásárló? Állítsunk be a boltban elhagyott kosár értesítőt erre az időszakra, úgy, hogy a következő napon menjen ki nekik egy üzenet, hogy ezt a terméket a webáruházban hagyta, de még ezzel a kuponnal meg tudja vásárolni 1 napig.
Így továbbra is megvan a sürgősségérzet, a kuponoknál pedig be tudjuk állítani, hogy mely termékekre vonatkozzon a kedvezmény és mely termékekre nem. Gold csomagban tudunk elhagyott kosár ösztönző automatizmust beállítani (Marketing > Automatizmusok) vagy Silver csomagtól Mailchimp használatával tranzakciós emaileket.
Egyéb kedvezmény beállítási lehetőségek
- Ajándék a vásárláshoz (Silver csomagtól) a Marketing menüben. Erről azt kell tudni, hogy az ajándék akkor is kiválasztásra kerülhet, ha legalább egy termék a kosarában van a vásárlónak a megjelölt termékek közül. Az ajándék minden esetben 0 Ft.
Hogyan tudjuk kategóriába rakni az ajándék terméket úgy, hogy ne jelenjen meg?
Készíthetünk egy kategóriát kifejezetten ezeknek a termékeknek a Termékek> Kategóriáknál, és a létrehozott ajándék termékeket (Termékek > Összes termék) belerakhatjuk. A kategóriát vagy vásárlói csoporthoz adhatjuk (Termékek > Kategóriák > Adatok fül > Vásárlói csoportok), így nem jelenik meg a látogatók számára (olyan vásárlói csoportot adjunk meg, amibe nem tartozik senki), vagy elrejthetjük CSS kóddal (ehhez CSS kód ismerete szükséges). - Csomagajánlat (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Sok lehetőség rejlik benne, akár a szülő-gyerek viszony minden variációja elkészíthető korlátok nélkül. Itt olvashatunk bővebben erről.
- Különleges ajánlatok - egyet fizet, kettőt vihet típusú akciókhoz (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Csak kategóriát állíthatunk be, konkrét termékeket nem, így célszerű egy kategóriába rendezni a kívánt termékeket.
- Mennyiségi kedvezmény kosárra - Termékek > Mennyiségi árkedvezmény. Segítségével kosárértékhez kötve tudunk százalékos kedvezményt adni (Silver csomagtól).
- Mennyiségi kedvezmény termék darabszámra - terméknél az akciók fülön lehet megadni (minimum-maximum mennyiségek megadásával- 0-tól nagyobb szám megadása) (Bronz csomagtól).
- Vevőcsoport kedvezmények - Vevők > Vevői csoportok - segítségével a regisztrált, vevői csoportba helyezett felhasználóinknak tudunk globális százalékos kedvezményeket biztosítani. Csak az új árat látják majd bejelentkezve a felhasználók, nem az akciós ár megjelenítése vonatkozik rá.
- Törzsvásárlói kedvezmény- Termékek > Összes termék > Termék szerkesztése > Vevőcsoport árak fül. Az ár kedvezőbb legyen, mint az eredeti ár. Ha meg is szeretnénk jeleníteni termékoldalon, állítsuk be a Beállítások > Pénzügyi beállítások > Árak, árkerekítés, pénznem > Árak/Termékoldal > Törzsvásárlói ár (eredeti ár és kedvezmény mértéke) megjelenítése: Igen opció használatával.
- Kuponok - Marketing > Kuponok. A kuponokat lehet importálni is, ha egyszerre többet szeretnénk létrehozni. Kattintsunk az import gombra, majd a minta fájlt töltsük le, és az elkészített fájlt pedig ezt követően importáljuk ((Bronze csomagtól elérhető).
Gyakori kérdések kuponok esetén:
Nem engedi felhasználni a kupont, miért?
- Az első opció, hogy ez a kupon már egyszer volt engedélyezve a vásárlóknak és az egy vevő által felhasználható kuponok számát már kimerítettük azzal az email címmel.
- Másik lehetőség, hogy minimum kosár értékhez van kötve vagy egy akciós termékre szerették volna beváltani, pedig a kupon úgy van beállítva, hogy arra nem is lehet.
- Utolsó opció, hogy belépés szükséges a felhasználáshoz és a vásárló nem regisztrált.
Nem egyezik a rendszer által számolt kedvezmény az én számolásommal. Miért?
- Az oka az lehet, hogy ugyan beállítottuk, hogy mire érvényes a kupon, azonban azt nem, hogy mire nem, és a vásárló olyan terméket is berakott a kosárba, ami nincs a mire érvényes termékek között. A rendszer csak azokra a termékekre számolja a kedvezményt, ami be van állítva az admin felületen.
Hogyan ellenőrizzük le, hogy jól számoltunk-e?
Példa: 30% a kupon kedvezménye és a végeredmény 20.000 Ft lett.
- Megnézzük, hogy a termékek benne vannak-e a kiválasztott termékek között az admin felületen.
- Ellenőrizzük le, hogy bruttó vagy nettó összegről van szó.
- Kiszámoljuk a 30% kedvezményt, vagyis 20.000 Ft x 1,70= 34.000 Ft. Ennyi volt az eredeti árunk, és annak a 30%-a 20.000 Ft.
Admin felület gyorsabb használatához TIPP: Az admin kereső meggyorsítja az adminban való keresést, így csak be kell írnunk a keresett kulcsszavakat és gyorsabban elérhetővé válnak a menüpontok.
Folyamatok és funkciók tesztelése - sandbox verzió
Sok esetben van szükség arra, hogy egy funkció működésére vagy folyamatra rálássunk anélkül, hogy az hatással lenne a termékeink adataira vagy az áruházunk megjelenésére.
Ennek megvalósítására a sandbox ad lehetőséget. Minden áruház esetében létrehozhatunk egy sandbox verziót, ezzel pedig a boltunk egy pontos másához férhetünk hozzá, aminek köszönhetően lehetőségünk nyílik a kockázat nélküli tesztelésre.
A sandbox verzió létrehozásához lépjünk be a Beállítások > Labor menüpontba, majd kattintsunk a "Sandbox létrehozása" gombra:
Ezzel elindítjuk a generálást, amely jellemzően néhány órán belül lezajlik. A sandbox verzió a webáruház azon állapotát fogja tükrözni, ami a gomb megnyomásakor érvényben volt.
Amikor létrejön a sandbox verzió, e-mail értesítést kapunk a webáruházhoz tartozó e-mail címre, ami tartalmazza majd a belépési felülethez tartozó linket is. Itt az éles webáruház felhasználói adataival fogunk tudni bejelentkezni.
Ezt követően a Beállítások > Labor menüpontban már a következő lehetőségekkel találkozunk majd:
A "Sandbox frissítés" gomb használatával boltunk aktuális állapotára frissíthetjük a sandbox verziót, a "Sandbox megnyitása" gomb segítségével pedig akár webáruházunkból is átléphetünk a sandboxba.
Fontos: A frissítés csak egy irányba lehetséges, tehát a sandbox verzióban létrehozott állapotot nincs lehetőségünk automatikusan átemelni az éles webáruházba. Amennyiben elégedettek vagyunk valamelyik módosítással, amit végrehajtottunk a sandboxban, azt webáruházunkban szintén szükséges elvégeznünk. Mivel a frissítéssel a sandbox felveszi a webáruház aktuális állapotát, azon változtatások, amelyeket nem ültettünk át az éles áruházba, a frissítést követően nem lesznek elérhetők.
Különösen most, az ünnepek előtt, megéri a magasabb csomagjainkra váltani, hogy teljes mértékben ki tudjuk használni a benne rejlő marketing funkciókat. Emellett az Alkalmazások menüpontban folyamatosan bővül az alkalmazásaink száma, így ha szeretnénk időt, energiát spórolni, megéri megtekinteni a benne található ajánlatainkat.
Ha további kérdéseid merülnének fel, igényeld bátran konzultációnkat IDE kattintva.
Az ünnepi kampány felkészüléshez jól jöhet még pár hasznos tanács, amiről itt olvashatunk. Ha még több ötletre lenne szükségünk, kattintsunk ide.
Ha kérdéseink lennének a beállításokkal kapcsolatban, azokat továbbra is a megszokott csatornákon tehetjük fel:
Hétköznap 9-17 óra
Központi szám: +36-1/234-5011
Email: info@shoprenter.hu
Chat: az admin felület jobb alsó sarkában
Hétvégén 10-14 óra email és chat.
Reméljük, tudtunk segíteni ezzel a bejegyzéssel. Kitartást és sok-sok vásárlót kívánunk erre az időszakra! :)