Webáruházunk napi menedzselése során a termékek tömeges kezelésének kiemelkedő szerepe van. A Shoprenter rendszerében több lehetőség is rendelkezésre áll a tömeges termékadat-módosításra: ezek a termék XLSX export-import folyamat, a külső XML/CSV import, illetve az API kapcsolat segítségével menedzselt termékkezelés.
Ebben a cikkben a termék XLSX export-import folyamat egyik összetevőjére, a termék XLSX exportra térünk ki.
Amennyiben az exportálásról szeretnénk egy átfogó képet kapni, akkor nézzük meg az alábbi videó első 13 percét, mely ezt mutatja be.
Mi az az Export?
Ezzel a lehetőséggel hozzájuthatunk a webáruházunkban megtalálható termékek adataihoz. Ezt egy Excel táblázat (xlsx) formájában nyerhetjük ki a webáruházból. Ennek a segítségével tömegesen tudjuk módosítani a termékeink adatait, amelyet majd az importálás segítségével tudunk visszatölteni a webáruházba, így módosítva a kívánt termékadatokat.
Mire érdemes használni?
Első és a legfontosabb felhasználási terület az import, amelyről itt olvashatunk részletesebben.
Ezen felül, ahogy fentebb említettük, a termékek és azok adatainak tömeges ellenőrzésére is használhatjuk, illetve ide tartozik még minden olyan egyedi eset is, amelynél szükség van kinyerni a termékadatokat egy XLSX táblázatba.
Ha például ingyenesen rendelnek tőlünk terméket úgy, hogy a szállítási módok nem indokolják az ingyenes szállítást, akkor elképzelhető, hogy valamelyik terméknél be van jelölve, hogy ingyenesen szállítható. Ezt leggyorsabban úgy tudjuk megnézni, ha exportáljuk ezt az adatot.
Hogyan kell exportálni?
Kattintsunk a Termékek > Termék export/import > Termék XLSX export menüpontra.Az alábbi szempontok alapján van lehetőségünk leszűrni a szükséges termékeket:
- Kategória szerint
- Gyártó szerint
- Raktárkészlet alapján
- Képek alapján
- Termék állapot szerint
Tipp: az XLSX exportálásnál van arra mód, hogy elmentsük a leggyakrabban használt exportálási módunkat. Így nem kell minden esetben kiválasztani azt, hogy melyek lesznek ismét azok az oszlopok, amelyekre szükségünk lesz (pl. akciózás, raktárkészlet növelése/csökkentése esetén).
Egy kicsit lentebb görgetve válasszuk ki, hogy pontosan mely oszlopokra lesz szükségünk a jelenlegi exportálás során, majd kattintsunk az Adatok ellenőrzése lehetőségre. Az oszlopok kiválasztásánál a cikkszám, mint elsődleges azonosító és mint kötelező mező szerepel, így innen nem lehet kivenni a pipát.
Következő lépésként ellenőrizzük, hogy minden szükséges mező szerepelni fog-e az XLSX fájlban, majd ha mindent rendben találtunk, akkor kattintsunk az Exportálás indítása gombra.
Várjuk meg, amíg végbemegy a folyamat.
Ezután a Fájlok letöltése résznél kattintsunk a Letöltés gombra, és nyissuk meg a fájlt. A rendszer dátum szerint rendezi csökkenő sorrendbe a letölthető exportokat, így ha a legfrissebbet szeretnénk letölteni, akkor mindig a legfelsőre kell kattintanunk.
Az export fájlneve a következő módon fog legenerálódni: boltnév-xlsx-export-export dátuma.xlsx.
Gyakori kérdések
Nem találom az export lehetőségeknél a Működés fülön lévő paramétereket. Ezeket nem lehet exportálni?
A termék szerkesztőben a Működés fülön lévő adatainkat az exportáláskor Termék Opciók néven találjuk meg.
Általában export-importtal módosítom a termékeim készletét, az akciókat. Mindig újra ki kell választanom az export során, hogy milyen adatokra van szükségem?
Létrehozhatunk Export profilokat. Mentsük el profilként az export beállításait, így bármikor megismételhetjük az exportálást ugyanazokkal a beállításokkal.
Megtalálom valahol a korábban készített exportjaimat?
Ha szükségünk van egy korábbi exportra, hogy megnézzük, milyen volt a termékek állapota, akkor azt vagy a Jelentések > Admin tevékenységek naplójából,
vagy a Korábbi exportok letöltése menüpontból érhetjük el (az XLSX Export menüponton belül).
Lefagyott az export, nem megy végig.
Ha az export indítása után az export lefagy, akkor a jobb felső sarokban lévő Megszakítással tudjuk megállítani. Ha pedig "cancelled"-re fut, akkor a hibajelentő űrlapon lehet jelezni nekünk a problémát és segítünk. Amennyiben a megszakítás nem sikerül manuálisan, abban az esetben is a hibabejelentő űrlapon célszerű jelezni ügyfélszolgálatunk részére, hogy segíthessünk!
Elkészült az export fájl, de abban két munkalap is van. Mik ezek? Szükségem van mindkettőre?
Az exportálás után látható az Excel (xlsx) fájlban, hogy két munkalap jött létre.
Az első „export” néven, a második pedig „columns” néven; utóbbi a feldolgozáshoz szükséges oszlopneveket tartalmazza a rendszer számára.
Fontos! Az „export” és a „columns” munkalapokon az oszlopok számának és sorrendjének meg kell egyeznie. Tehát ha módosítunk vagy törlünk egy oszlopot, akkor azt a „columns” munkalapon is ugyanúgy módosítanunk kell. Ha valamelyik oszlop sorrendjét változtatjuk az XLSX fájlban, ezt szintén le kell követnünk a második munkalapon is.
Tehát a lényeg, hogy a két munkalap oszlopainak (Export és Columns) meg kell egyeznie.
Fontos! Érdemes mindig megfigyelni egy példa termék exportált adatait és az alapján dolgozni a többi termékkel.
Amennyiben további tudnivalókra vagyunk kíváncsiak és szeretnénk tájékozódni az importálással kapcsolatban is, akkor kattintsunk az alábbi bejegyzésre: XLSX Import.