Termékek

A termékekről általánosságban
Új termék létrehozása
Általános fül
SEO beállítások fül
Adatok fül
Tulajdonságok fül
Linkek fül
Működés fül
Akciók fül
Vevőcsoport árak fül
További képek fül
Matricák fül
Termék szerkesztése
Termék törlése
Termék tömeges szerkesztése és törlése
Fizetés és szállítás fül

A termékekről általánosságban

A termékek, úgy, mint a hagyományos boltoknak, webáruházunknak is a legfontosabb elemei. Lehet akármilyen designos egy webáruház, ha termékeink nincsenek rendesen beállítva, nem hordoznak elég információt vásárlóink felé, akkor nem fogjuk tudni eladni őket. A Shoprenter végigvezet minket az egyes termék beállításokon, amely nagy segítségünkre lesz a termékfelvételkor.

A Termékek > Összes termékre kattintva a termékek listázódnak ki. A lista fejléce alatt a termék kisképe, neve, cikkszáma, gyártói cikkszáma, bruttó alapára, raktáron lévő mennyisége, állapota, megtekintési és módosítási gombja jelenik meg. Ezeknek a termékadatoknak egy részét a termék szerkesztése nélkül a listaoldalon is tudjuk módosítani. A Termékek menüpontban oldalanként 100 termék listázódik ki, mobilnézetben pedig 50 termék.

A lista fejléce alatt az első sorban csak szövegmezők vannak, ezek segítségével lehet szűrni a termékre. Ha elkezdjük beírni a keresett kifejezést a Keresés mezőbe, a rendszer egyből szűkíti a listát a keresési találatokra. A Keresés mezőben a termék nevére, cikkszámára vagy gyártói cikkszámára tudunk keresni.

Ezeken kívül a következőkre szűrhetünk még a termék listaoldalon: mennyiség (a termék raktárkészlete, ahova egy -tól -ig értéket is megadhatunk), állapot (engedélyezett, letiltott, kifutott) és kategória. A kategória szűrő segítségével listázni tudjuk egy adott kategória összes termékét vagy több kategóriát is kijelölve az összes kijelölt kategória termékét megjeleníthetjük. A kategória szűrőben a Nincs kategóriához rendelve opcióval azokat a termékeket listázhatjuk, amelyeket még egyetlen kategóriához sem adtunk hozzá, ami azért fontos, mert ezek a termékek így a webáruház felületén sem jelennek meg.

mceclip7.png

Egyszerre több oszlopban is megadható szűrés (pl. a Keresés mezőn kívül a mennyiség, állapot mezőben), ekkor azok a termékek kerülnek listázásra, amelyek minden feltételnek egyszerre felelnek meg. A szűkítést megszüntethetjük, ha a szűrő mezőktől jobbra, a sor végén található X gombra kattintunk.

mceclip6.png

Amennyiben termékeinket tömegesen szeretnénk módosítani, a sor eleji jelölőnégyzetekkel kijelölve a termékeket több tömeges módosítási lehetőség áll rendelkezésünkre: engedélyezés, letiltás, kifutott állapotra állítás, másolás vagy törlés. Ezen kívül az Export gombra kattintva letölthetjük a termékeink fő adatait egy XLSX fájlban, az Import gombra kattintva pedig feltölthetjük vagy módosíthatjuk a termékeinket egy XLSX, CSV vagy XML fájlból.

Új termék létrehozása

A termék létrehozásához kattintsunk a lista felett jobb oldalon található Új hozzáadása gombra. Ekkor egy 9 fülből álló űrlap jelenik meg.

Az új termékek hozzáadásában a következő videó is segítséget nyújt.

Lássuk a fülek részletes leírását.

Általános fül

Itt adható meg a termék neve, gyártói cikkszáma, cikkszáma valamint a vonalkód/GTIN azonosító is. A termékhez rövid és hosszú leírás is megadható, ehhez szövegszerkesztési funkciók is használhatók. (A rövid leírásnál figyelni kell a formázásokra, hogy ne legyen benne olyan elem, amely fix szélességet ad neki, illetve a terméknévnél figyelni kell, hogy ne legyen túl hosszú, legyen benne szóköz - mindkét esetben szétcsúszhat az oldal designja.) A két leírás annyiban tér el, hogy a rövid leírást meg lehet jeleníteni kategória oldalon vagy modulokban, a hosszú leírás pedig csak termékoldalon jelenik meg.

Itt adható meg az egyedi tartalom címe és az egyedi tartalom szövege, melyben további információkat adhatunk meg a termékről. Az egyedi tartalom, hasonlóan a további képek és vélemények fülhöz, egy külön fülön fog megjelenni a termékoldalon.

Ennek megjelenítése további beállítást igényel a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban, ahol az Egyedi tartalom elnevezésű választható paramétert kell behúzni a 2. típusú pozícióba ahhoz, hogy a termékoldalon megjelenjen az egyedi tartalom.

FONTOS! Az egyedi tartalom csak akkor jelenik meg, ha megadjuk az egyedi tartalom címét is.

A paramétereknél megadott adatok a webáruházban egymás alatt külön sorokban, szépen táblázatba rendezve jelennek meg. Ehhez a következőképpen kell bevinni a szöveget: paraméter neve: (kettőspont) paraméter adata és egy ENTER-t ütve a következő sorokba ugyanígy folytatva rendezett módon jelennek meg a paraméterek az áruházban.

Lehetőségünk van Youtube videó beillesztésére, mely reszponzívan illeszkedni fog a webáruház témájához. A beillesztéshez a Youtube link végén szereplő kódot kell használni. Például az alábbi YouTube link esetén https://www.youtube.com/watch?v=t3217H8JppI csak a t3217H8JppI részt kell beilleszteni. Lehetőségünk van több videót is beilleszteni, ezeknek a kódját vesszővel elválasztva másoljuk be. Miután ezeket az adatokat megadtuk, a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban a 2. típusú pozícióba be kell húzni a Youtube videók paramétert, és utána meg fog jelenni a termékoldalon a videó.

A címkék segítségével a termékek másodlagos csoportosítása is kivitelezhető. Egy egyszerű példán keresztül lehet a legjobban szemléltetni, hogy mire használható.

Egy Samsung okostelefonhoz felvisszük az "érintőképernyő" címkét. Ezzel azt érjük el, hogy a telefon termékoldalán meg fog jelenni egy link "érintőképernyő" néven, amelyre kattintva a vevő kilistázhatja az összes "érintőképernyő" címkével ellátott terméket. Ha az összes többi érintőképernyős telefonhoz is felvisszük ugyanezt, nagyban segíthetjük a vásárlók könnyű navigációját az oldalon.

Fontos, hogy a címke esetében ne használjunk szóközt, mint egy felsorolásnál, mivel ekkor ez az URL-be is belekerül (%20 formátumban). Tehát a címkéknél csak a vessző legyen az elválasztó, amennyiben többet is szeretnénk megadni.

Ezen kívül a termék mértékegységének neve adható meg itt. A mértékegység a termékoldalon a "Kosárba rakom" gomb mellett jelenik meg a mennyiségválasztónál, amennyiben ki van töltve a mértékegység mező.

me.png

SEO beállítások fül

Ezen az oldalon beállíthatjuk a termékhez tartozó keresőbarát URL-t, a meta címet, a meta leírást és a meta kulcsszavakat (utóbbit a Google már nem veszi figyelembe rangsorolásnál, így nem szükséges kitölteni ezt a mezőt).

A kitöltést a kereső lista nézet segíti, mely az oldal tetején helyezkedik el. Ennek segítségével már a keresőrobotok előtt megtekinthetjük, hogyan jelenik meg a termékünk a keresőkben. A kigenerált SEO előnézet akkor jelenik meg, ha legalább egy adat a fentiek közül meg van adva. Ha nincs megadva 1-2 a fentiek közül, akkor az előnézetben az adott rész üres lesz.

Ha több karaktert adunk meg, akkor "..." megjelöléssel levágjuk a szöveget, mert ilyen lesz a valós megjelenés is a keresőkben a karakterkorlátozás miatt. Erre érdemes figyelni és az elejére írni a fontosabb kulcsszavakat. A placeholderek szövegét kicseréljük a kigenerált előnézetben a valós szövegre. 

A SEO előnézet csupán iránymutatóként szolgál, és nem befolyásolja a SEO eredményeinket semmilyen formában sem.

Amennyiben az itt található beállításokat nem töltjük ki, a rendszer az alapadatokat fogja beállítani, amik a későbbiekben bármikor felülbírálhatók.

Amennyiben a Keresőbarát URL-hez nem írunk semmit, abban az esetben a rendszer a termék nevéből fog automatikusan generálni egy URL-t.

A Meta cím (meta title), Meta leírás (meta descripton), Meta kulcsszavak (meta keywords) is automatikusan kitöltésre kerülnek, amennyiben nem írunk ide semmit. Ha üresen hagyjuk ezeket a mezőket, akkor a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállításokon belül a Meta beállítások fülön látható beállításokat fogja érvényesíteni a rendszer.

mceclip4.png

mceclip2.png

mceclip3.png

Ezeknél a beállításoknál fontos megjegyezni, hogy a beállítások ellenére nem 100%-os a garancia arra, hogy a Google ezeket fogja beindexelni, ugyanis ha a Google talál valami relevánsabb tartalmat az aloldalakon, akkor dönthet úgy, hogy figyelmen kívül hagyja az általunk beállított meta adatokat, és más tartalmat jelenít meg a találati oldalon is.

Az utolsó beállítási lehetőség a Robots meta tag, melyet szintén nem feltétlenül kell módosítani az eredeti beállításról, ugyanis a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállításokon belül a Meta beállítások fülön látható beállítás lesz érvényes, amennyiben a Globális beállításon hagyjuk a termék szerkesztésekor.

mceclip0.png

Magáról a keresőoptimalizálásról, illetve a rendszeren belüli beállításokról itt található bővebb leírás. Ha pedig szükséged lenne segítségre a SEO beállításokban akkor ne habozz, keresd fel SEO csapatunkat, mert az organikus forgalma egy webshopnak elengedhetetlen fontosságú és kiemelt figyelmet érdemel! 

Adatok fül

Ezen a fülön választhatjuk ki a termék állapotát, melynek 3 típusa van:

1) ha Engedélyezett állapotba állítjuk, akkor a termék megjelenik az áruházban,

2) ha Letiltott állapotban van, akkor a termék csupán az admin felületen látható,

3) a Kifutott státuszú termék pedig az alábbi tulajdonságokkal bír:

  • az ilyen státuszban szereplő termék nem szerepel se a kategóriákban, se a modulokban, feedekben, csupán közvetlenül az URL-jét beírva érhető el,
  • az ilyen terméket nem lehet kosárba tenni, de az összes információ szerepelni fog annak termékoldalán,
  • ezeknél a termékeknél a kosárba rakom gomb helyett egy "Nem kapható" szöveg jelenik meg, illetve az a dátum, amikor a termék kifutott státuszba került.
  • Ha kifutott státuszra állítunk egy terméket, akkor azt az áruházban már nem látják a látogatók, viszont a Google-ből még elérik, csak nem tudják megvásárolni. Ez azért jó, mert ha letiltanánk a termékeket, akkor 404-es oldalak keletkeznének, ami a Google szemében nem túl előnyös, viszont így, kifutott termékként még eljuthatnak hozzánk az érdeklődők, és megnézhetnek olyan kapcsolódó termékeket, amik még megvásárolhatók. 

A termékállapot mellett szintén itt lehet beállítani a nettó árat és az ÁFA kulcsot. A Költség mezőt nem kötelező kitöltenünk, de megadhatjuk a termék beszerzési árát, amely csak az adminok tájékoztatására szolgál, a vásárlóknak sehol sem jelenik meg.

Be tudjuk kapcsolni, hogy elérhető-e a termék ingyenes szállítással vagy sem (ez esetben minden szállítási módnál és az egész kosárra érvényes lesz az ingyenes szállítás), illetve lehetőség van hűségpontot beállítani hozzá, ha használjuk a hűségpont rendszert.

A termék elsődleges képét is ezen a fülön adhatjuk meg. Ehhez a képre kell kattintanunk, ekkor felugrik egy ablak, amelyen a feltöltést elvégezhetjük. Erről bővebben a Fájlok feltöltése részben olvashatunk.

Youtube videó használata elsődleges termékképként

Az adatok fülön van lehetőség Youtube videót használni elsődleges termékképként, itt a Youtube videó mezőbe elég csak a videó URL-jének végén található, a “v=” mögötti rész megadni, pl.: https://www.youtube.com/watch?v=t3217H8JppI esetén a beillesztendő kód a t3217H8JppI.

A megjelenés csak a termékoldalra fog vonatkozni, itt folyamatosan ismétlődik, kattintásra nem fog reagálni. A videó a fő termékkép helyén reszponzív tulajdonsággal rendelkezik, tehát mobil eszközön is igazodik a kijelző méretéhez.

youtube_product_image2.gif

A raktározási adatok is az Adatok fülön szerepelnek, megadható, hogy hány darab van raktáron a termékből, és mennyi a minimum rendelési mennyiség. Amennyiben több raktárkészletet is szeretnénk egyszerre kezeleni, abban az esetben a Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások menüpontban kiválasztható, hogy 1, 2, 3 vagy 4 raktárkészletet szeretnénk használni. Ezután a termék szerkesztésénél az Adatok fülön külön sorokban fog megjelenni a Raktárkészlet 1, 2, 3, 4.

Az itt megadott adatok viszont csak akkor jelennek meg a termékoldalon, ha a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztőben behúzzuk az 1. típusú pozícióban felhasználható paraméterek közül a Raktárkészlet 1, 2, 3, 4 bármelyikét.

A rendszer képes úgy is működni, hogy a terméknek nincs ára. Ez az ár felett található Rendelhető termék beállításával adható meg. Ennek négy állapota létezik: Igen, Nem, Ajánlatkérés és Megrendelem.

Az Igen beállítás az eddigi működést tükrözi. A Nem beállítással nem kell árat adnunk a terméknek, így a kosárba rakás gomb sem jelenik meg. Ebben az esetben a rendszer katalógusként működhet, a termékeket csak megtekinteni lehet, megrendelni nem.

Az Ajánlatkérés módra állítva a terméket a kosárba rakás gomb helyett egy másik gomb jelenik meg, amelyre kattintva egy felugró ablakban egy ajánlatkérési űrlap jelenik meg. A terméket ebben az esetben sem lehet megvásárolni a webáruházon keresztül, hanem ajánlatot lehet kérni az adott termékre az űrlapon keresztül. Az űrlapon a néven, e-mail címen, telefonszámon kívül az ajánlatkérés szövegét lehet megadni. Az űrlapon az Elküld gombra kattintva a rendszer emailt küld a rendszerben megadott email címekre; a levél tartalma a megadott adatokon kívül a termék nevét és cikkszámát is tartalmazza.

A Megrendelem módban a Kosárba rakom gomb helyét egy Megrendelem gomb veszi át. Amennyiben a felhasználó rákattint, úgy egyből a Pénztár oldalra kerül. Ezáltal kikerült a vásárlási folyamatból a Kosár oldala, tehát kihagyható egy plusz lépés.

Megadható, hogy mióta kapható a termék. Ez a Legújabb termékek ajánló modulnál fontos. Alapesetben feltöltési dátum szerint rendeződnek a termékek ennél a modulnál, de ezzel a dátummal felülírható ez a sorrend.

Lehetőség van megjeleníteni egységárat is a termékeknél, melyhez szükség lesz a kiszerelés megadására, ugyanis a rendszer a termék tömegéből és a bruttó árból számolja az egységárat.  Egy gyakorlati példán keresztül könnyebben megérthetjük, hogyan kell beállítani az egységárat a termékekhez.

Például ha van egy 100 grammos termékünk, és mi azt szeretnénk megjeleníteni a termékoldalon, hogy 1 kg mennyibe kerül ebből a termékből, akkor az egységárat tudjuk használni. A termék szerkesztésekor az Adatok fülön legalul meg kell adnunk a kiszerelést. Fontos, hogy itt nem grammban kell a termék tömegét megadni, azaz nem 100-at kell beírnunk, hanem az egységár mértékegységét figyelembe véve (ebben az esetben kilogrammba) át kell számolnunk. Ez a termék 0.1 kg, ezért, ha beírjuk a 0.1-et a kiszereléshez, a rendszer ebből fogja számolni az 1 kg termék egységárát.

Fontos, hogy az egységár csak abban az esetben fog megjelenni, ha a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban be van illesztve az első típusú pozícióba az Egységár elnevezésű elem.

 

 

egysegar.png

Tulajdonságok fül

A tulajdonságok beállításával lehetőségünk van a vásárlónak különböző termékváltozatokat megjeleníteni, legyen szó akár különböző méretről vagy színről. Abban az esetben érdemes a tulajdonságokat használni, amennyiben egy terméknek nagyon sok változata létezik, és szeretnénk, ha a vásárlóink ki tudnák választani a nekik legmegfelelőbb tulajdonságokkal bíró termékeket, ráadásul ezeknek a változatoknak külön raktárkészlete is van.

Amennyiben a tulajdonságok fül segítségével jelenítjük meg a termék különböző változatait, abban az esetben fontos tudni, hogy minden termékváltozat esetében új termék feltöltésére van szükség, aminek köszönhetően minden termékváltozat saját raktárkészlettel fog rendelkezni, valamint minden egyes változathoz lehetőség lesz más-más képet beállítani, így ha például színben eltérőek a termékek, akkor külön képet lehet beállítani a kék, sárga termék esetében.

A fülön állítható be a termék típusa, amennyiben használjuk a tulajdonság és típuskezelést (a tulajdonságokról és típusokról itt olvashatunk részletesebben). Alapállapotban a terméknek nincs típusa, elsőként ezt kell kiválasztani a típus legördülő menüvel. Amint típust választunk a terméknek, a típushoz tartozó tulajdonságok listája megjelenik az oldalon. Ezeket természetesen úgy kell megadni, ahogy a tulajdonság létrehozásánál meg lettek határozva, azaz választani az értékek közül, vagy szövegesen megadni, stb. A rendszer csillaggal jelzi, ha van kötelezően megadott adat, ezt szintén a tulajdonság létrehozásánál lehet beállítani.

A termékváltozat is ezen a fülön állítható be, azaz, hogy a termék önálló, szülő- vagy gyerektermék. Elsőként meg kell adnunk ezt az adatot, majd, amennyiben szülőtermékről van szó, abban az esetben a megjelenő legördülő menüből ki tudjuk választani a gyerektermékeket. 

Amennyiben gyerekterméknek állítottuk be a terméket, úgy megadható, hogy melyik termék legyen az ő szülője két legördülő menü segítségével. Az elsőben a kategóriát, a másodikban a kiválasztott kategóriában szereplő terméket választhatjuk ki, így nem kell egy egész terméklistát átbogarászni. A szülő-gyerek viszony pontos leírásáról itt olvashatunk részletesebben.

Linkek fül

Ezen a fülön állítható be, hogy az adott termék hol helyezkedjen el a kategóriák között, illetve milyen más termékekkel áll kapcsolatban. A termék gyártója kiválasztható az előzőleg felvittek közül a legördülő menü segítségével. A gyártók felviteléről ide kattintva olvashatunk részletesen.

A Kategóriák listában megjelölhetőek azok a kategóriák, illetve alkategóriák, amelyekbe a terméknek kerülnie kell. Ehhez csupán a megfelelő kategóriát kell bejelölnünk a megjelenő listából. Egy termék tetszőlegesen sok kategóriához is hozzárendelhető.

Figyelem! Amennyiben egy termék nincs kategóriába téve, akkor nem fog megjelenni az áruház felületén.

Amennyiben a termék letölthető termék, abban az esetben a Letöltések részben választható ki, hogy a webáruházban a vásárlói fiókba lépve milyen tartalmat tölthessen le a vásárló.

Egynél több tartalom is kijelölhető, ekkor azok együttesen alkotják a terméket, pl.: egy kiadvány angol és magyar nyelven, vagy egy szoftverből általános és fejlesztett verzió, stb. Ehhez azonban először a Termékek > Letöltések > Letölthető termékek menüpontban kell feltöltenünk a megfelelő tartalmakat.

A letölthető termékek létrehozásának még 2 feltétele van ezen kívül:

  1. A Termékek menüpontban a termék szerkesztésére kattintva az Adatok fülön a Szállítandó termék opciót Nemre kell állítani ahhoz, hogy a termék letölthető termékként viselkedjen.
  2. A Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások menüpontban a Letöltési állapot opciónál be kell jelölnünk azokat a rendelés állapotokat, amelyek esetén a vásárló már hozzáférhet, letöltheti a megvásárolt terméket a vásárlói fiókban.

A termékekhez hozzáadhatunk Csatolt dokumentumokat, amelyekhez adott formátumú fájlok helyezhetők el: jpg, jpeg, png, bmp, gif, svg, pdf, doc, docx, odt, xls, xlsx, ppt, pptx, ods, odp cs, txt, xml, rtf, html, css, eot, woff, otf, ttf, flv, swf, zip, rar, mp3, avi és mkv. A csatolandó dokumentum hozzárendelése előtt fel kell töltenünk a Termékek > Letöltések > Csatolt dokumentumok menüpontba a kívánt fájlt, aminek a mérete nem haladhatja meg a 20 megabyte-ot.

Az Új hozzáadása gomb megnyomása után írjuk be a fájl nevét, továbbá válasszuk ki, hogy saját gépről vagy a szerverről szeretnénk megadni a dokumentumot. Ezt követően lépjünk vissza a Termékek > Összes termék oldalra, ahol válasszuk ki a kívánt terméket, és a Linkek fülön belül (a Csatolt dokumentumok részben) a felső dobozban jelöljük ki a feltöltött fájlt, majd a Hozzáadás a Listához gombbal elhelyezhetjük a termékhez, s így az az alsó dobozban meg is jelenik.

Ahhoz, hogy megjelenítsük a termékek oldalán, aktiválni kell a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban a Csatolt dokumentum paramétert (be kell húzni a 2. típusú pozícióba). A dokumentumok, mint linkek fognak megjelenni egymás alatt, ahol rájuk kattintva letölthetők vagy megnyithatók aszerint, hogy a böngésző mit társít az adott fájltípusra való kattintáskor.

A termékhez megadhatók Kapcsolódó termékek is. Ehhez a Linkek fül alján található Kapcsolódó termékek résznél kell a kapcsolódó elemeket elhelyezni. A felső legördülő menüből kiválaszthatjuk a kategóriát, majd ezután az üres Válasszon mezőre kattintva lehet kiválasztani a korábban kijelölt kategória termékeit. Ezekből tetszőlegesen kijelölhető több termék is egyszerre a Ctrl billentyű lenyomásával vagy akár egyenként is. A kiválasztott elemek ezután a Hozzáadás a listához gombra kattintva egyszerre átvihetők.

Ahhoz, hogy a termékoldalon valóban meg is jelenjenek a Kapcsolódó termékek, a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban be kell illeszteni a Kapcsolódó termékek elnevezésű elemet valamelyik második típusú pozícióba.

A Kapcsolódó termékekkel kapcsolatban még találhatunk beállításokat a Megjelenés > Modulok menüponton belül. A Kapcsolódó termékek modul szerkesztésére kattintva tudjuk megadni magának a modulnak a nevét és a státuszát is többek között.

A Kiegészítő termékek megadása is hasonló elv alapján működik, mint a Kapcsolódó termékek. A kiegészítő termékek a termékoldalon a termék képe mellett jelennek meg. A Kapcsolódó és Kiegészítő termékekről részletesebben olvashatunk az Ajánló modulok részben.

 

kieg.png

Működés fül

Amennyiben a terméknek több, egymástól kis mértékben különböző változata létezik, nem kell külön-külön felvinni őket. A rendszer képes egy terméken belül változatokat kezelni; a változatok paraméterei ebben a fülben adhatók meg.

A termékopciók esetén az egyes termékváltozatok a valóságban NEM jelentenek önálló terméket - csupán egy termék létezik a rendszerben, és annak lehet "opciókat" megadni. Tehát ilyenkor az összes változat egy cikkszám alatt fog futni, és nem lehet nekik különböző leírást, raktárkészletet vagy termékfotót adni (viszont az áruk az lehet különböző).

Itt kétszintű listát kell megalkotnunk: az első szint a változatot adja meg, a második a változat értékeit. Példaként vegyünk egy "Torta" terméket, melynek méretet adhatunk meg: Méret: 10 szeletes, 20 szeletes

Az Új változatképző paraméter gombra kattintva a baloldali listába új elem kerül, melynek nevet adhatunk. Ez a név, mely a példánk alapján a Méret lesz, az oldalon is megjelenik a vásárlók számára. A név megadása alatti Új paraméter érték gomb segítségével adhatunk meg konkrét választási lehetőséget (pl. 10 szeletes). A gombra kattintva a lista kibővül, és lehetőség van a paraméter értékét megadni. Ennek lehet neve, illetve módosíthatjuk a termék árát mindkét irányba. Emellett megadható, hogy a termékoldalon található legördülő menüben milyen helyen szerepeljen az adott érték.

2020-10-30_10_07_38-Window.png

Amennyiben több értéket szeretnénk megadni, erre is van lehetőség, ekkor a bal oldali listában kattintsunk arra a paraméterre, amelynek új értéket szeretnénk adni, majd itt ismét az Új paraméter érték gombra. Új paraméter bármikor felvihető a jobb felső részben található Új változatképző paraméter gombbal.

Fontos! A termékoldalon a kiválasztás során nem fog hozzáadódni az esetlegesen beállított felár a termék eredeti árához. A felár csak a lenyíló kosárban és magán a kosár oldalon fog ténylegesen megjelenni.

Akciók fül

Lehetőség van termékenként különböző árengedményeket adni. Gyakorlatilag ezen a fülön egy táblázat található; a táblázatba új sort az Akció hozzáadása gombbal lehet beszúrni. Ekkor az új sor minden cellájába egy-egy szövegmező kerül, illetve a Vevőcsoport cellába egy legördülő menü. Megadhatjuk, hogy milyen vásárlói csoport kaphatja meg a kedvezményt. Az is megadható, hogy a kedvezmény milyen időpontok között legyen érvényes.

Az időpont megadásával visszaszámlálást is állíthatunk be, melynek működéséhez a Megjelenítés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban az Akciós visszaszámláló paramétert be kell húzni a termékoldal 1. típusú pozíciójába. Amennyiben a visszaszámlálóhoz 00:00 van megadva, akkor nem működik a számlálás (inaktiváljuk).

Egyszerre több árengedmény is megadható, így akár vásárlói csoportonként különböző árengedményt is lehet kezelni.

Mennyiségi kedvezmények

A funkció segítségévél darabszámhoz kapcsolódó mennyiségi kedvezmény szinteket tudunk létrehozni.

Az Akciók fülön belül található két oszlop, ahol meg lehet adni a darabszámokat, amelytől érvényes lesz az akciós ár. Ha nincs megadva mennyiségi érték, akkor az akció 1 darab termékre vonatkozik, és ilyenkor fog a termék alapára is átíródni a vevőfelületen. Ha a maximum mennyiségnél 0 érték szerepel, úgy korlátlan a felső határa az akciónak. A rendszer emellett kiszámolja, melyik a legfelső sáv, és annak felső értékét nem jeleníti meg a vevőnek a termékoldalon, hanem csak egy "felett" toldatot alkalmaz.

A mennyiségi árkedvezmény megjelenített szövegét a Tartalom > Szövegek szerkesztése > Termék > Termékoldalon használt kifejezések között írhatjuk át.

Ha esetleg a darabszámot szeretnénk megváltoztatni, azt a termék szerkesztésekor a Mértékegység neve sorban tehetjük meg.

Amennyiben a minimum-maximum oszlopban meg van adva darabszám, akkor az ott megadott akciós ár nem fog megjelenni a szokásos régi ár áthúzva, alatta az új ár módon, hanem csak a táblázatos formában.

Vevőcsoport árak fül

Ennek a fülnek köszönhetően a terméknek vevőcsoportonként adhatunk meg árat. Új árat a Hozzáadás gombbal vihetünk fel, a működése hasonló az akciós árhoz: kiválasztjuk, hogy melyik csoporthoz tartozzon, valamint megadhatjuk a Bruttó vagy a Nettó árat. Az árakat exportálhatjuk, illetve importként is felvihetjük.

Fontos! Ha egy vevőcsoporthoz több árat adunk meg, a legalacsonyabb ár lesz érvényes.

További képek fül

Ezen a fülön adhatók meg azon termékek képei, melyekhez több kép is tartozik, hiszen az elsőt már az Adatok fül alatt feltöltöttük. A képek listájához a Kép hozzáadása gomb segítségével lehet képet adni. Ekkor a listába egy új sor kerül, amely a kisképből és az Eltávolítás gombból áll. Utóbbival az adott képet eltávolíthatjuk a listából. A kisképre kattintva megjelenik a képkezelő ablak, ezzel lehet feltölteni a képet.

Ha az összes fülön lévő beállításokat elvégeztük, ne felejtsünk el a Mentés gombra kattintani. A további képek pozícióját a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztőben adhatjuk meg.

Matricák fül

Amennyiben a boltban már van feltöltve termékekhez rendelhető matrica, akkor ezen az oldalon adható meg, hogy az adott termék mely matricákkal rendelkezzen. Ezek a matricák megjelennek a terméklistákban, és a Beállítások > Termék beállítások > Megjelenítési beállítások menüpontban azt is ki lehet választani, hogy a termékoldalon is megjelenjenek-e vagy sem. Matricákat a Termékek > Matricák menüpontban tudunk létrehozni.

Amennyiben automatikus matricákat használunk (pl. akciós vagy új termék matricát), ezeket nem kell külön bejelölni a termékeknél, mivel működési elvük alapján automatikusan rákerülnek a megfelelő termékekre.

Fizetés és Szállítás

Az alábbi fülön belül a szállítási és fizetési módok kizárásának lehetőségét állíthatjuk be, melynek köszönhetően megadhatjuk, hogy az engedélyezett szállítási és/vagy fizetési módok közül melyekkel ne lehessen megrendelni a terméket. 

Fontos! Amennyiben több termék van a kosárban és a termékek beállításaiban eltérnek a kizárások, abban az esetben mindkét szállítási és/vagy fizetési mód kizárásra kerül. Érdemes egy szállítási és fizetési módot úgy megadni, hogy az összes terméket meg lehessen vele rendelni.

Termék módosítása

A kategóriákhoz hasonlóan történik, azaz a termék nevére kattintva betöltődik a termék létrehozásakor is látott űrlap a termék adataival kitöltve, amelyek módosíthatók. Az adatok módosításának végeztével a Mentés, Ment és szerkeszt vagy Ment és új gombra kattintva elmenthető a rendszerbe minden elvégzett változtatás.

A termékek legfőbb adatait a listaoldalon is tudjuk szerkeszteni, nincs feltétlenül szükség arra, hogy a terméket külön módosítsuk. Ezek az adatok a következők: gyártói cikkszám, bruttó alapár, mennyiség (több raktárkészlet esetén az összes kezelt készlet) és állapot. A módosításhoz egyszerűen keressük ki a megfelelő termékeket, és kattintsunk bele a módosítani kívánt mezőkbe.

Termék törlése

A termékek törlése is egyszerű: a törlendő sorokat ki kell jelölni, majd a Törlés gombra kell kattintanunk.

Fontos! A törlés végleges, visszaállításra nincs mód! Javasolt minden komoly változtatás előtt biztonsági mentést készíteni egy XLSX fájlba (ennek menetéről itt tájékozódhatunk).

A termékek törlésekor a rendszer automatikusan készít egy ún. 301 átirányítást, hogy a már esetlegesen a Google által beindexelt termékeknél a látogató ne egy 404-es oldalra kerüljön a találati listáról. Helyette a rendszer a terméket tartalmazó kategóriára vagy a főoldalra irányítja a látogatót, hiszen keresőoptimalizálási és felhasználói szempontból is kedvezőbb ez a megoldás. A termékek manuális törlését az admin felületről csak ennek tudatában javasoljuk, ha pedig a keletkezett átirányításra nincs szükség, a Beállítások > SEO > 301 átirányítás menüpontban törölhető.

Termékek tömeges szerkesztése és törlése

Termékek tömeges szerkesztése

A terméket természetesen lehet tömegesen is módosítani.

Ha csak a termékek állapotát (engedélyezett, letiltott, kifutott) akarjuk módosítani vagy több terméket akarunk egyszerre másolni, törölni, elég a Termékek menüben rászűrnünk az adott termékekre, és a listaoldalon el is végezhetjük a módosítást. A termékek kijelölésekor 5 gomb jelenik meg, melyekre kattintva elvégezhető a tömeges módosítás.

mceclip5.png

Amennyiben ezeken kívül más termékadatokat is módosítani szeretnénk, ennek a módja a termékek exportálása, majd importálása az admin felületre.

A Termékek > Termék Export/Import > Termék XLSX export menüpontban vagy a Termékek > Összes termék menü Export gombjára kattintva ki lehet választani azokat a paramétereket, amelyeket módosítani szeretnénk. Bővebb információt az export folyamatról itt érhetünk el. 

Amennyiben a kívánt módosításokat elvégeztük a termékeknél, abban az esetben a Termékek > Termék Export/Import > Termék XLSX import menüpontban vagy a Termékek Import gombjára kattintva az XLSX importot választva végezhetjük el a tömeges módosítást. Ezt illetően érdemes elolvasni leírásunkat.

Fontos! Amennyiben tömegesen szeretnénk termékeket módosítani import segítségével, a fájl feltöltése előtt NE töröljük a termékeket a webáruház admin felületéről. A manuális törléskor a termékekre ún. 301 átirányítások keletkeznek, így, miután az importtal visszatöltjük a termékeket, azoknak a termékoldalát az átirányítás miatt nem lehet megnyitni. A termékek tömeges módosításakor a manuális törlés lépése nem szükséges, elegendő csak az importálás során a "Csak meglévő adatok módosítása" opciót választani, így a rendszer csak meglévő termékeket fog felülírni. Ha mégis törölve, majd újra feltöltve lettek a termékek, a termékekre létrejött átirányításokat a Beállítások > SEO > 301 átirányítás menüpontban tudjuk törölni. Bővebb információt a 301-es átirányításokról itt találunk.

Termékek tömeges törlése

Amennyiben egyszerre több terméket szeretnénk törölni, abban az esetben érdemes exportálni a törölni kívánt termékeket az előző bekezdésben leírt módon.

Az importálást szintén a Termékek  > Termék Export/Import > Termék XLSX import menüpontban vagy a Termékek > Összes Termék menüpont Import gombjára kattintva, a Termék XLSX import opciót választva lehet elvégezni.

Fontos, hogy azokat a termékeket kell benne hagyni a fájlban, amelyeket ki szeretnénk törölni véglegesen a webáruházunkból, majd az importálás során az adatmódosítás típusát arra kell állítani, hogy A fájlban szereplő tételek törlése. Ezáltal a rendszer csak azokat a termékeket fogja kitörölni a webáruházból, amelyek szerepeltek a fájlban.

Amennyiben a termékek feltöltésével kapcsolatban további segítségre lenne szükséged, keresd bizalommal külsős Shoprenter Szakértőinket.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés