Domain átirányítás

Az alábbi cikkünkben összefoglalunk mindent, amit a domain átirányítással kapcsolatban érdemes tudni. Többek között szót ejtünk arról, hogy hogyan érdemes domain nevet választani, mely domain szolgáltatóknál érdemes megvásárolni azt és ezután hogyan készíthető el helyesen az átirányítás, illetve arról is szó lesz, hogy webáruház költöztetése esetén milyen teendőkre van szükség a domain átirányítás mellett.

Mi a domain név és annak mik az előnyei, a választás szempontjai

Milyen domain végződéseket fogad el a Shoprenter?

Milyen rekordok felvételére van szükség egy domain átirányítás során?

Mely domain szolgáltatót válasszuk és hogyan végezzük el az átirányítást?

Rackhostnál regisztrált domain beállítása

MediaCenternél regisztrált domain beállítása

Domain név beállítása a Shoprenter felületén

Meglévő domain név és webáruház költöztetése a Shoprenter rendszerébe

Hogyan ellenőrizzük az átirányítást?

Gyakori problémák

Egyéb hasznos tudnivalók

Hogyan lehet egyedi e-mail címet igényelni?

Melyik domain szolgáltatónál van a domain nevünk?

Mit tegyünk domain név változtatás esetén?

Hogyan oldható meg, ha van egy meglévő weboldalunk egy meglévő domain címen, és szeretnénk, ha ez alatt működhetne a webáruházunk?

Mi a domain név és annak mik az előnyei, a választás szempontjai

A domain egy egyedi internetes azonosító név, melynek segítségével az áruházunk a .myshoprenter.hu végződés helyett a saját választott elérhetőségén keresztül lesz látogatható.

Az egyedi név használatának számos előnye van, erről az alábbi cikkben olvashatunk részletesen.

Fontos, hogy jól válasszuk meg a webáruházunk nevét, erről ebben a cikkben olvashatunk többet.

Milyen domain végződéseket fogad el a Shoprenter?

Bármilyen domain végződést használhatunk a domain nevünkhöz. Itt található egy lista a jelenleg érvényben lévő végződésekről.

A rengeteg domain végződés közül nehéz kiválasztani a leginkább megfelelőt. Itt mérlegelendő szempont például, hogy melyik országban szeretnénk értékesíteni. Amennyiben a cél Magyarország, mindenképpen a .hu domainek közül válasszunk, ugyanakkor ha külföldre is szeretnénk összpontosítani, akkor megfontolandó egy .com domain regisztrációja is. Az országokhoz kapcsolódó domain végződések ugyanis magukban hordozzák, hogy a webáruház milyen nyelvű találati listán fog előkelőbb helyet elfoglalni. Erről részletesebben az alábbi cikkben olvashatunk többet.

Milyen rekordok felvételére van szükség egy domain átirányítás során?

A domain név rögzítése során a következő rekordokat kell rögzíteni:

  • A rekord, amelynek az értéke a webáruház admin felületén található IP cím. Ezt az IP címet Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontban lehet látni.
  • CNAME rekord, amelynek az értéke a webáruház Shoprenteres elérhetősége, pl. webshopomneve.myshoprenter.hu.
  • SPF rekord, amelynek az értéke "v=spf1 include:sendgrid.net include:_nlspf.shoprenter.hu ?all", és ezt a TXT rekordok között szükséges rögzíteni.
  • DMARC rekord, amelynek az értéke “v=DMARC1; p=none; sp=none;”, és ezt a TXT rekordok között szükséges rögzíteni.

Rekordokat minden esetben a domain szolgáltató felületén lehet rögzíteni, nem a Shoprenteres admin felületen.

Mely domain szolgáltatót válasszuk és hogyan végezzük el az átirányítást?

Számos lehetőségünk van, ha domain szolgáltatót szeretnénk választani, a Shoprenter pedig nem korlátozza, hogy melyiket válasszuk.

Vannak ugyanakkor olyan szolgáltatók, akikkel szorosabb az együttműködésünk, így az ő rendszerükben történő átirányításban is több segítséget tudunk nyújtani.

  • Rackhostnál regisztrált domain beállítása

    Az egyik ilyen partnerünk a Rackhost, így ha a domain nevet tőlük vásároljuk meg, akkor az alábbi cikkünk segítséget nyújt a felületükön történő átirányítás elvégzésében.
  • MediaCenternél regisztrált domain beállítása

    A másik partnerünk a MediaCenter, így ha a domain nevet tőlük vásároljuk meg, akkor az alábbi cikkünk segítséget nyújt a felületükön történő átirányítás elvégzésében.

A domain név beállítása a Shoprenter felületén

Ha a domain név átirányításával elkészültünk, akkor az a teendőnk, hogy rögzítjük a domain neveinket a webáruház admin felületén.

Ezt a következőképpen tehetjük meg:

  1. A Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontban kattintsunk az Új domain gombra.
  2. Vegyük fel a domain nevünk www.-os változatát (www.webshopomneve.hu) az első oszlopban található szövegdobozba. Amennyiben az átirányítás jó, a cím mellett zöld "Megfelelő" jelzés fog megjelenni.
  3. Ezt követően vegyük fel a www. nélküli változatot is (webshopomneve.hu) az "Új domain" gombra kattintva annyi eltéréssel, hogy az elsődleges domain oszlopban a legördülő menüből válasszuk ki a korábban felvett címet, majd mentsük a módosítást. 

    Fontos! Célszerű mindig a www.-os változatot megjelölni elsődleges címként, ugyanis egy esetleges szerverhiba esetén nagyobb rendelkezésre állást tudunk biztosítani így. Ennek az az oka, hogy a www.-os verzió esetében csupán a forgalom átirányítása történik meg a webshopomneve.myshoprenter.hu oldalra, és a Shoprenter ki tudja cserélni az e mögött lévő IP címet ezzel biztosítva a stabilabb elérést.

    Azért fontos kijelölni egy elsődleges domaint, hogy a Google ne duplikációként kezelje a két domain nevet.
  4. Miután megadtuk a domain nevünk mindkét változatát és kiválasztottuk az elsődleges domain nevet, az SSL státusz oszlopban az "SSL tanúsítvány generálás folyamatban!" felirat fog megjelenni. Ezzel további teendőnk nincs, mivel a tanúsítványt a Shoprenter biztosítja és generálja le mindenki számára automatikusan. Ez átlagosan 1-2 órát vesz igénybe.
    Az SSL tanúsítványról itt olvashatunk részletesebben.

A Shoprenterben lévő beállításokban segítségünkre van az alábbi oktatóvideó is:

Meglévő domain név és webáruház költöztetése a Shoprenter rendszerébe

Amennyiben egy meglévő áruházat szeretnénk áthozni a Shoprenter rendszerébe a domain névvel együtt, abban az esetben a domain átirányítása előtt szükséges 301 átirányításokat létrehozni. Ennek segítségével elkerülhetjük, hogy a korábban a Google-ben elért eredményeink elvesszenek.

A 301 átirányítás pontos folyamatáról itt olvashatunk.

A webáruház költöztetésében, és így a 301 átirányítások elvégzésében a Shoprenter is tud segíteni. A Webáruház Költöztetés oldalon lehetőségünk van érdeklődni a szolgáltatásról.

Hogyan ellenőrizzük az átirányítást?

Azt, hogy az átirányítás megfelelő-e, több eszköz segítségével tudjuk ellenőrizni

  1. Ha hibás az átirányítás, akkor azt a webáruház admin felületén megjelenítjük.


  2. A Google-nek is van egy saját ellenőrző eszköze erre vonatkozóan, ezt itt érjük el.
    Az alábbi oldalon az A, CNAME, TXT és bizonyos esetekben az AAAA rekordot szoktuk ellenőrizni.

    A rekord
    Ha nincs rögzítve az A rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 
    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:


    CNAME rekord 
    Ha nincs rögzítve a CNAME rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 


    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:


    TXT rekord
    Ha nincs rögzítve a TXT rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 


    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:



  3. Egy másik ellenőrző szoftver, az MXToolbox is alkalmas a domain átirányítás ellenőrzésére.
    Itt szintén le tudjuk ellenőrizni az A, CNAME, TXT és akár az AAAA rekordot is.

    A rekord (DNS Lookup kiválasztása szükséges)
    Ha nincs rögzítve az A rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 


    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:


    CNAME rekord (CNAME Lookup kiválasztása szükséges)
    Ha nincs rögzítve a CNAME rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 


    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:


    TXT rekord (TXT Lookup kiválasztása szükséges)
    Ha nincs rögzítve a TXT rekord, akkor az alábbi kép fogad bennünket: 


    Ha megfelelő az átirányítás, akkor ezt fogjuk látni:

Gyakori problémák

  • Az egyik leggyakoribb hiba az, hogy a DNS rekordok nem jól vannak felvéve a domain szolgáltató felületén. Ilyen esetben azt tapasztalhatjuk, hogy megnyitva vagy az egyik, vagy egyik domain nevünkön sem tölt be a webáruház, hanem egy hibaüzenetet jelenít meg a böngésző (pl. túl sok átirányítás). Ha azonban megpróbálunk belépni a webáruház admin felületére a bolt myshoprenter.hu-s nevén (webaruhazamneve.myshoprenter.hu), amelyet a regisztrációkor megadtunk, akkor sikerrel fogunk járni. Ilyenkor érdemes ellenőrizni a domain szolgáltató felületén található beállításainkat a fentiek alapján.
    Arról, hogy hogyan tudjuk ellenőrizni a rekordjaink helyességét vagy meglétét, a "Hogyan ellenőrizzük az átirányítást?" pontban írtunk.

  • Sok esetben előfordul, hogy az SSL tanúsítványt a Shoprenter nem tudja legenerálni a webáruház domain nevei számára. Ennek az az oka, hogy a domain szolgáltató oldalán rögzítve van egy bizonyos AAAA rekord, ami meggátolja  tanúsítvány létrehozását. Ennek törlése szükséges ahhoz, hogy elkészíthessük az SSL tanúsítványt. Erről részletesebben itt olvashatunk.

  • Rendszeres probléma az, hogy a domain név átirányítását követően nem kerül rögzítésre annak az összes változata a webáruház admin felületén, így  domain név egyik változatát beírva nem érjük el a látogatói és/vagy az admin felületünket.
    Ilyenkor az alábbi kép fogad bennünket:

    Javítani úgy tudjuk, ha belépünk a webshopomneve.myshoprenter.hu/admin linken keresztül a webáruházunk felületére, és a Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontban rögzítjük a domain neveink összes változatát (www.wemshopomneve.hu és webshopomneve.hu). Ennek folyamatáról a "A domain név beállítása a Shoprenter felületén" pontunkban írtunk részletesen.

  • Kapcsolódva az előző ponthoz, sűrűn előfordul, hogy a domain név átirányítása és beállítása után az alábbi kép fogad bennünket, amikor az admin felületre szeretnénk belépni (https://petratoth.myshoprenter.hu/admin/):

    Itt mindig válasszuk az "Igen" gombot, így a rendszer át fog irányítani bennünket az egyedi domain nevünkkel létrejött URL-re (https://tothpetra.hu/admin):


  • A belépést követően tapasztalhatjuk azt, hogy a korábban az egyes modulok és termékek mellett megjelenő szerkesztőikon (szerkikon.png) nem látható.
    Arra kell figyelnünk ilyen esetben, hogy amíg nincs a birtokunkban egyedi domain cím, addig a webshopomneve.myshoprenter.hu/admin linken keresztül kell belépnünk az admin felületre ahhoz, hogy megjelenjen a szerkesztőceruza, ugyanakkor ha megvásároltuk és átirányítottuk az egyedi domain nevünket, akkor már a webshopomneve.hu/admin linken keresztül lépjünk be, máskülönben nem fog megjelenni a szerkesztőikon.
    Az admin felületre történő belépésről itt írtunk részletesebben.

  • Gyakran felmerülő probléma, hogy az egyedi domain név vásárlásával párhuzamosan igénylünk egy egyedi e-mail címet (pl. info@webshopomneve.hu), és az innen kiküldött levelek a spam vagy promóciók mappába kerülnek.
    Ennek elkerülése érdekében szükséges rögzíteni az SPF és a DMARC rekordot a domain szolgáltató felületén. Ennek folyamatáról itt olvashatunk részletesebben.

  • Ritkán előfordul, hogy egy olyan domain nevet szeretnénk rögzíteni az admin felületen, amely már egy másik webáruházhoz van felvéve. Ebben az esetben az alábbi üzenet fogad bennünket a mentés során: "A domain már más által használatban van!"

    Ha a domain név a mi birtokunkban van és egy korábbi webáruházunkhoz van rendelve, akkor a beállítást megelőzően a domain nevet törölni kell a másik webáruházból. Amennyiben még hozzáférünk a korábbi webáruház admin felületéhez, ezt mi magunk is megtehetjük, ha a webáruházba belépve a Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontból eltávolítjuk a már nem használt domain nevet és annak összes változatát. Ha azonban a webáruház már törlődött, ezért nem férünk hozzá, jelezzük ezt az info@shoprenter.hu email címen.

Egyéb hasznos tudnivalók

  • Hogyan lehet egyedi e-mail címet igényelni?

    Egyedi e-mail címet a domain szolgáltató tud biztosítani számunkra, így ha info@, hello@ típusú e-mail címet szeretnénk használni a leveleink kiküldéséhez, abban az esetben forduljunk a domain szolgáltatónkhoz.
  • Melyik domain szolgáltatónál van a domain nevünk?

    Az alábbi oldalon lehetőségünk van lekérdezni a domain név nyilvános adatait. A domain név beírása után a "Keresés", majd a "Kattintson ide" gombra kattintva fogjuk látni a szükséges adatokat.

  • Mit tegyünk domain név változtatás esetén?

    Amennyiben úgy döntünk, hogy a jelenlegi domain nevünket megváltoztatjuk, abban az esetben fontos, hogy ezt körültekintően tegyük meg. Az alábbi tényezőkre szükséges figyelni ahhoz, hogy ne veszítsünk helyezéseket a Google találati listáján:

    - A korábbi domain nevünket hagyjuk meg legalább 1 évig másodlagos domain névként, hogy a Google-nek elég ideje legyen az összes aloldalunkat átindexelni. Az új domain nevünket irányítsuk át a webáruházunkra, ennek menetéről fentebb volt szó.
    Ezután rögzítsük a webshop admin felületén az új nevet (ennek folyamatáról itt írunk részletesen), és állítsuk be elsődleges domain névként, a régi domain nevünket pedig rendeljük az új alá.

    - Ellenőrizzük azokat a programokat, amelyekhez a korábbi domain nevünk lett társítva, mint pl. a Search Console, Google Analytics, Google Ads, Meta és cseréljük az újra.

    - Kifejezetten fontos, hogy a Search Console felületén hozzunk létre új tulajdont az új domain nevünknek, majd a sitemapet küldjük be a Google számára. 
    Az új sitemapet úgy érjük el, ha az új domain nevünk segítségével lépünk be az admin felületre (ujdomainnev.hu/admin). 
    Belépve a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Search Console fül alatt fogjuk elérni a sitemapet és a képeket tartalmazó sitemapet is.

    - A váltás előtt érdemes legalább a legfontosabb oldalainkat egyesével átnézni, hogy tudjuk, milyen eredményekkel rendelkeznek, majd a váltást követően is monitorozzuk pár hétig (2-3), hogy miket lehet tapasztalni, és ha problémát észlelünk (pl. kikerült az indexelésből egy oldalunk), akkor kérvényezni kell az URL indexelését a Search Console felületén.

  • Hogyan oldható meg, ha van egy meglévő weboldalunk egy meglévő domain címen, és szeretnénk, ha ez alatt működhetne a webáruházunk?

    Ha van egy meglévő www.valami.hu weboldalunk és szeretnénk emellé egy webáruházat is létrehozni, akkor ezt egy aldomain segítségével tudjuk megtenni. Aldomaint a domain szolgáltatótól tudunk igényelni (pl. webshop.valami.hu). Amennyiben ez megvan, akkor jelezzük a domain szolgáltatónak, hogy az aldomainhez adjon egy CNAME rekordot, és ez mutasson a bolt webshopomneve.myshoprenter.hu-s címére.

    Konkrétan a következő mondatot érdemes elküldeni a szolgáltatónak, aki a domain nevet kezeli:
    "Kérem állítsák át a webshop.valami.hu aldomain CNAME rekordját a webshopomneve.myshoprenter.hu címre."

    Ha ez megtörtént, akkor a webáruház admin felületén a Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontban rögzítsük a webshop.valami.hu címet. 

    Fontos, hogy ezután a külön aldomainről elérhető a webáruház. Ezt az aldomaint azonban nekünk kell a weboldalunkon (www.valami.hu) elhelyezni, hogy a látogatók is megtalálják.
Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés