Nincs még saját domain címem, de szeretnék egy egyedi, saját domaint használni. Mi ennek a módja?

Miért fontos, hogy egyedi domainem legyen?

  • A saját domain védelmként szolgál, mert minden amit elérünk SEO szempontból, az a domainhez kapcsolódik. Tehát ha úgy alakul, hogy történik egy webáruház váltás, akkor mivel a domainhez kapcsolódnak az elért eredmények, ezért veszteség nélkül végre lehet hajtani a webáruház felfüggesztését.
  • Keresőoptimalizálás: a keresőoptimalizálás során hivatkozásokat veszünk fel az áruházhoz. Ha ShopRenteres aldomain (pl : boltnév.shoprenter.hu) alatt végez valaki ilyet, akkor a Shoprenteres címre hivatkozik. Ami rövid távon az áruházat SEO szempontból segíti is, de hosszú távon a saját, egyedi domain címünk alatti webáruházat célszerű építeni.
  • Minden egyéb üzleti szempontból is előnyös, ha egy céget, webáruházat egy saját domainnel azonosítanak a vásárlók, és nem pedig a "shoprenter.hu" domain névvel.

Ha a Google indexeli a shoprenter.hu-s verziót, az új domain és a shoprenter.hu-s közötti átállás  rövid időt vesz igénybe, illetve a shoprenter.hu-s domainre felvett hivatkozások értéke csökkenhet is.

 A helyes sorrend a SEO elkezdése előtt:

1. Webáruház szövegeinek véglegesítése

2. Egyedi domain hozzárendelése

3. Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás folyamata már a domain név kiválasztásánál elkezdődik. Sokan nem gondolnak erre fontos tényezőként, egy jó domain név rengeteg előnyt hordozhat magában.

Hogyan válasszon domain nevet, hogy az SEO-barát legyen?


1. A legfontosabb, hogy lehetőség szerint tartalmazza a fő kulcsszavunkat!
 
A webáruház legfontosabb kulcsszava az esetek többségében az a kifejezés, amely a lehető legjobban körülírja a webáruházban árult termékeket. A keresőoptimalizálás során azt szeretnénk a leginkább elérni, hogy egy ilyen kifejezés esetén a találati lista elejére kerüljünk, hiszen a későbbiekben ebből származhat a legtöbb látogatónk. Abban az esetben, ha több potenciális kulcsszavunk is van, érdemes őket egy kicsit megvizsgálni, hogy ki lehessen választani közülük azt, amellyel a legjobb eredményt érhetjük majd el a jövőben.
 
Tehát fontos szempont, hogy átlagosan mennyi keresés érkezik havi szinten az adott kifejezésre, mennyi a potenciális versenytársak száma, illetve, hogy van-e esélyünk rá, hogy a Top 10 konkurenst megelőzzük.

 A Google Ads kulcsszótervezőjét használhatjuk a kiválasztáshoz segítségül.

Amennyiben van költés az Ads fiókunkban pontos keresési számokat is láthatunk az adott kulcsszóra, amennyiben nincs leginkább csak a kulcsszó ötletek összeírásában segíthet.

Érdemes átgondolni, hogy milyen kategóriáink lesznek, mi a húzókategória, miben van versenyelőnyünk, milyen szóra szeretnénk leginkább első helyen szerepelni a Google-ben.

Ezután ajánlott össze hasonlítani ezeknél a szavaknál a helyi havi keresések számát, és amelyiknél a legtöbb, azt használni a domain névben, mivel a domain név jelentősen segíti a keresőoptimalizációt. A végső domain név kialakításához ellenőrizzük, hogy a kiválasztott domain név szabad-e: domain.hu

 
2. Legyen rövid - könnyen megjegyezhető!
 
Habár keresőoptimalizálási szempontból ennek kevésbé van jelentősége, de mindenképpen fontos, hogy domain nevünk könnyen megjegyezhető és könnyen leírható legyen. Ezzel ugyanis számos olyan látogatóhoz juthatunk később, akik fejben jegyzik meg az adott domaint, és a későbbiek során egyszerűen a böngészőbe beírva keresik fel az áruházunkat. Ezt nevezzük  "branded search"-nek.
 
3. Legyen ékezet nélküli!
 
Arra is van lehetőség, hogy domain nevünket ékezetes formában jegyeztessük be, ám azt is tudni kell, hogy ezek a domain nevek az egyes böngészőkben kódolt formában jelennek majd meg. Ezáltal pedig - az amúgy szépen kinéző - domain nevünk teljesen olvashatatlanná válik. Ez a megjegyezhetőséget is hátráltatja, illetve az áruházunkra történő hivatkozásoknak is gátat szabhat a jövőben, amely pedig keresőoptimalizálási szempontból igen fontos lenne.

Bár a mai napig megoszlanak erről a vélemények, az eddigi tapasztalataink alapján továbbra is azt gondoljuk, hogy az ékezetes domain nevek jelenleg kevésbé számítanak előnyösnek.
 
4. Szűkíthetünk földrajzilag vagy más módon is
 
Amennyiben a webáruház termékeivel csak egy adott földrajzi területen élőket fogjuk kiszolgálni, érdemes ezt már a domain kiválasztásánál is hangsúlyozni. Ez ugyanis optimalizálási szempontból hatalmas előny lesz a jövőben, és helyi szinten még a legnagyobb konkurenciákat is esélyünk lesz megelőzni.
 
5.  Domain végződés kiválasztása (.hu, .com stb)
 
A rengeteg domain végződés közül nehéz kiválasztani a leginkább megfelelőt. Itt mérlegelendő szempont lehet például, hogy melyik országban szeretne értékesíteni. Amennyiben a cél Magyarország, mindenképpen a .hu domainek közül válasszon, viszont ha külföldre is szeretnénk összpontosítani megfontolandó lehet egy .com  domain regisztrációján is elgondolkodni.
 
Az országokhoz kapcsolódó domain végződések ugyanis magukban hordozzák, hogy a webáruház milyen nyelvű találati listán fog előkelőbb helyet elfoglalni.
 
Érdemes lehet tehát olyan webáruház rendszert választani, amelyben lehetőség van a különböző nyelvű felületekhez különböző végződésű domaint beállítani. Így megoldható az, hogy aki a peldaaruhaz.hu domaint írja be, az a magyar nyelvű áruházat érje el, aki pedig mondjuk a samplestore.uk domaint, az ugyanannak a webáruháznak az angol nyelvű felületére érkezzen.

Ezáltal lehetőségünk lesz az áruházat nyelvenként külön-külön kereső optimalizálni!

Itt találja, hogy mely domain végződéseket tudunk elfogadni.


6. Fontos a hosszú távú gondolkodás
 
Szintén gyakori probléma, hogy a webáruház indulása idején kiválasztott domain évekkel később már nem lesz megfelelő - ilyenkor pedig egy esetleges váltás nagyon sok problémát jelenthet SEO szempontból. Tehát ha például gyártó, termék, vagy földrajzilag specifikus domain nevet szeretne, érdemes átgondolni, hogy évekkel később amikor már a webáruháza jelentős profitot is termel a termékpaletta, szállítási lehetőségek kiteljesedtek, akkor is megfelel-e majd Önnek a választott domain.

Arról nem is beszélve, hogy ha márkaspecifikus domain nevet választunk, mindenképp bizonyosodjon meg róla, hogy nincs jogi akadálya a névhasználatnak. Így a későbbiek során megóvhatja magát attól, hogy a több éves keresőoptimalizálási eredményeket elveszítse egy esetleges jogi vita miatt.
 
Amennyiben megtalálta számára a legjobb domain nevet, úgy elkezdheti arra optimalizálni a webáruházát.

Domain regisztráció menete

A tárhelyet a webáruházhoz a ShopRenter biztosítja, azt külön nem kell vásárolni, csak akkor, ha egyedi email címet is szeretnénk a domainhez (pl. info@valami.hu).

A domain név regisztrációt  Domain szolgáltatók segítségével tudja a legegyszerűbben elvégezni. Ehhez az egyik legrégebbi partnerünk a Media Center KFT.

Ide kattintva megkezdheti a domain regisztrációt.

A Shoprenter boltnév azonosítójának megadásával a domainek automatikusan átirányításra kerülnek a bejegyzésüket követően, így a domain átirányításával Önnek már nem kell foglalkoznia. A megrendelés elküldését és a díjfizetést követően a ShopRenteres ügyfeleinknek csak annyi dolga van, hogy beállítják az új domainjüket az admin felület Domain átirányítás menüpontjában. Ennek pontos menetét az alábbi leírás 3. pontjában ismertetjük.

Arra kell még figyelnie, hogy a Beállítások >Bolt beállítások>Domain átirányítás menüpontban a domainek felvételekor, a www-s cím legyen az elsődleges domain az admin felületen, míg a www-nélküli cím mutasson erre az előzőleg felvett domainre.

Ha a megrendeléssel, szerződéskötéssel kapcsolatban kérdése, észrevétele van, hívja a Mediacenter ügyfélszolgálatát a 76/575-023-as telefonszámon.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Cikk zárolt megjegyzésekkel szemben.