Hogyan előzzük meg a levelek spam besorolását

A rendelés befejezése után a fő kommunikációs eszköz a vásárló és eladó között az e-mail. Ezen keresztül tájékoztatjuk a vásárlót a rendelés részleteiről, feldolgozottságáról és szállításáról. Ahhoz, hogy a vásárló minden levelet megkapjon és ne a spam vagy promóciók mappából kelljen értesülnie a rendelése állapotáról, több fontos beállítás szükséges.

  1. Használj egyedi domain végződésű e-mail címet.
  2. Állítsd be a DNS rekordokat.
  3. Hozd létre az e-mail címet
  4. Használd a Google reCAPTCHA v3-at a spameleés elkerülésére
  5. Spam tesztelés

 

1. Használj egyedi domain végződésű e-mail címet. 

Ennek beállításához az alábbi lépéseket végezd el: 

1.1. Válassz egy e-mail szolgáltatót

Az egyedi domaines e-mail címhez szükséged lesz egy olyan e-mail szolgáltatóra, amely támogatja az egyedi domain beállítását. Népszerű lehetőségek:

  • Google Workspace (korábban G Suite) – fizetős
    Bővebb információ, hogy miképp lehet használni a Google Worspace-t

  • Microsoft 365 Outlook – fizetős

  • Rackhost, Websupport, DotRoll, Tárhely.eu stb. – gyakran jár hozzá e-mail, ha náluk van a domain

  • Zoho Mail – van ingyenes csomag is

  • CPaneles tárhelyek – ha a domain tárhelyszolgáltatód biztosít levelezést

 

1.2. Állítsd be az e-mail szolgáltatónál a domaint

Ez azt jelenti, hogy az adott szolgáltatónál (pl. Google Workspace) hozzá kell adnod a domain nevedet, és el kell végezni a hitelesítést (legtöbbször egy TXT rekord beállításával a DNS-ben).

 

2. Állítsd be a DNS rekordokat

A domain kezelőfelületén (pl. ahol a domain nevedet regisztráltad) be kell állítanod az alábbi DNS rekordokat:

  1. SPF rekord (Sender Policy Framework) – hogy más ne használhassa a domained e-mail küldésre:

    A rekord célja, hogy kiszűrje az e-mail hamisításokat és a segítségével tudjuk bizonyítani az e-mail címünk hitelességét. A gyakorlatban az e-mailt fogadó fél szolgáltatója ellenőrzi, hogy a küldő címében szereplő domain név mely szerverekről küldhet levelet. Ha az SPF rekordot nem állítjuk be és a külső szerver IP címe nem található meg a küldő által használt domain SPF rekordjában, akkor a levelek nagy számban kerülhetnek elutasításra. 

    Amennyiben az SPF rekord még nem került felvételre:

    v=spf1 include:_spf.shoprenter.hu ?all

     Amennyiben már létezik az SPF rekord, akkor a következő értékkel kell kiegészíteni:

    include:_spf.shoprenter.hu 

    Típusa: TXT

    Beállítani ezt a domain szolgáltatónk felületén tudjuk, érdemes benne a domain szolgáltató segítségét kérni. 
    Ellenőrzése:
    SPF rekord ellenőrzését az alábbi oldalon tudjuk elvégezni: https://mxtoolbox.com/
    A www nélküli domainünket megadva az SPF Record Lookup kérést kell elindítanunk.
    A megfelelő SPF rekord beállítás esetén az alábbi nézetet kapjuk:

    Amennyiben nem az alábbi visszajelzést kapjuk, érdemes ismét átnézni a domain beállításokat és ellenőrízni, hogy valóban ahhoz a domainhez lett beállítva az SPF rekord.

  2. DKIM, DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) – haladóbb biztonsági beállítások az e-mail hitelesítéshez:

    Az SPF rekord mellett a DMARC is egy e-mail hitelesítési módszer. Ha a fogadó e-mail szerver olyan levelet kap, ami nem felel meg az SPF rekord ellenőrzésen, akkor a DMARC beállítások határozzák meg, hogy mi legyen a levél sorsa. 

    DMARC irányelvek: 

    1. none: nincs művelet ebben az esetben, a levél feldolgozásra kerül.
    2. reject: az üzenet el lesz utasítva.
    3. quarantine: az üzenet spamként lesz megjelölve.

    DMARC rekord:

    v=DMARC1; p=none; sp=none;

    Típusa: TXT

    Beállítani ezt a domain szolgáltatónk felületén tudjuk, érdemes benne a domain szolgáltató segítségét kérni.

 

 

3. Hozd létre az e-mail címet és állítsd be a webshopodban

Miután a domain hitelesítve lett és az MX rekordok is beállításra kerültek, létre tudod hozni a kívánt e-mail címet (pl. info@webshopom.hu) az e-mail szolgáltató admin felületén.

Az új e-mail címedet ezután beállíthatod:

  • Webmailen keresztül (pl. mail.webshopom.hu)

  • E-mail kliensben (pl. Gmail, Outlook, Apple Mail)

  • Shoprenterben a megfelelő automatizmusoknál és kapcsolati beállításoknál pl. értesítésekhez, ügyfélszolgálathoz stb.

Tipp: E-mail alias vagy átirányítás

Ha csak fogadni szeretnél leveleket, de nem akarsz külön fiókot kezelni, beállíthatsz átirányítást egy meglévő e-mail címedre.

 

4. Használd a Google reCAPTCHA v3-at a spameleés elkerülésére

A reCAPTCHA v3 az oldaladon történő felhasználói tevékenységeket elemzi, és pontszámot ad, amely alapján eldönti, hogy valós felhasználóval van-e dolga, vagy sem. Mindezt úgy teszi, hogy a felhasználóknak nem kell képeket felismerniük vagy bejelölniük, így zökkenőmentes élményt biztosít számukra. A Google reCAPTCHA v3 négy legfontosabb előnye:

  • Hatékony védelmet nyújt a spamek ellen, így jobban tudsz koncentrálni a valódi érdeklődőkre.
  • Védelmet nyújt a boltodnak a spam terhelés és az emiatt történő besorolás változás ellen.
  • Könnyen integrálható, és nem zavarja a felhasználói élményt.
  • Nincs szükség plusz beavatkozásra a látogatók részéről – a háttérben fut, észrevétlenül.

5. Spam tesztelés

Ha tudni akarjuk, hogy mi az oka annak, hogy a leveleink spambe kerülnek, akkor arra már elérhetők online teszterek. Az egyik ilyen eszköz a www.mail-tester.com. Ha az oldalt megnyitva a főoldalon megjelenő e-mail címmel adunk le egy rendelést, akkor ez az online szoftver megkapja a visszaigazoló levelünket, elemzi és megmondja, hogy mit kell javítani ahhoz, hogy elkerüljük a spam besorolást. 

1. lépés

Nyissuk meg a https://www.mail-tester.com/ oldalt, és másoljuk ki a főoldalon megjelenő e-mail címet. 

2021-12-07_14_23_47-.png

2. lépés

A boltunkban adjunk le egy rendelést a mail-tester oldalon megjelenő e-mail címmel. 

2021-12-07_14_26_45-ShopRenter_Demo__ruh_z.png

3. lépés

Fejezzük be a rendelést, majd a www.mail-tester.com oldalon kattintsunk az Ezután nézd meg a pontszámot gombra. Az oldal kielemzi a levelünket és megmondja, hogy miben lehetne javítani. 

2021-12-07_14_29_55-Spam_Teszt_Eredm_nye.png

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-15:00 között!

Hibabejelentés