Hogyan előzzük meg a levelek spam besorolását

A rendelés befejezése után a fő kommunikációs eszköz a vásárló és eladó között az e-mail. Ezen keresztül tájékoztatjuk a vásárlót a rendelés részleteiről, feldolgozottságáról és szállításáról. Ahhoz, hogy a vásárló minden levelet megkapjon és ne a spam vagy promóciók mappából kelljen értesülnie a rendelése állapotáról, két fontos beállítás szükséges.

SPF rekord

DMARC rekord

SPAM tesztelés

SPF rekord (Sender Policy Framework)

A rekord célja, hogy kiszűrje az e-mail hamisításokat és a segítségével tudjuk bizonyítani az e-mail címünk hitelességét. A gyakorlatban az e-mailt fogadó fél szolgáltatója ellenőrzi, hogy a küldő címében szereplő domain név mely szerverekről küldhet levelet. Ha az SPF rekordot nem állítjuk be és a külső szerver IP címe nem található meg a küldő által használt domain SPF rekordjában, akkor a levelek nagy számban kerülhetnek elutasításra. 

SPF rekord:

v=spf1 include:sendgrid.net include:_nlspf.shoprenter.hu ?all

Típusa: TXT

Beállítani ezt a domain szolgáltatónk felületén tudjuk, érdemes benne a domain szolgáltató segítségét kérni. 

DMARC rekord (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance)

Az SPF rekord mellett a DMARC is egy e-mail hitelesítési módszer. Ha a fogadó e-mail szerver olyan levelet kap, ami nem felel meg az SPF rekord ellenőrzésen, akkor a DMARC beállítások határozzák meg, hogy mi legyen a levél sorsa. 

DMARC irányelvek: 

  1. none: nincs művelet ebben az esetben, a levél feldolgozásra kerül.
  2. reject: az üzenet el lesz utasítva.
  3. quarantine: az üzenet spamként lesz megjelölve.

DMARC rekord:

v=DMARC1; p=none; sp=none;

Típusa: TXT

Beállítani ezt a domain szolgáltatónk felületén tudjuk, érdemes benne a domain szolgáltató segítségét kérni.

Spam tesztelés

Ha tudni akarjuk, hogy mi az oka annak, hogy a leveleink spambe kerülnek, akkor arra már elérhetők online teszterek. Az egyik ilyen eszköz a www.mail-tester.com. Ha az oldalt megnyitva a főoldalon megjelenő e-mail címmel adunk le egy rendelést, akkor ez az online szoftver megkapja a visszaigazoló levelünket, elemzi és megmondja, hogy mit kell javítani ahhoz, hogy elkerüljük a spam besorolást. 

1. lépés

Nyissuk meg a https://www.mail-tester.com/ oldalt, és másoljuk ki a főoldalon megjelenő e-mail címet. 

2021-12-07_14_23_47-.png

2. lépés

A boltunkban adjunk le egy rendelést a mail-tester oldalon megjelenő e-mail címmel. 

2021-12-07_14_26_45-ShopRenter_Demo__ruh_z.png

3. lépés

Fejezzük be a rendelést, majd a www.mail-tester.com oldalon kattintsunk az Ezután nézd meg a pontszámot gombra. Az oldal kielemzi a levelünket és megmondja, hogy miben lehetne javítani. 

2021-12-07_14_29_55-Spam_Teszt_Eredm_nye.png

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés