Webáruház indítása fizikai bolt mellé

Első lépések

Amennyiben fizikai üzletünk mellé indítunk online vásárlási felületet, kiemelten fontos a csomagválasztásnál, hogy a már meglévő és új értékesítési folyamatainkat össze tudjuk hangolni a két csatorna között, így az előfizetés előtt mindenképpen érdemes átgondolni azt, hogy ehhez milyen külső rendszereket fogunk használni.

Integrációk

Ha rendelkezünk fizikai üzlettel, elképzelhető, hogy bizonyos folyamatokra, mint amilyen például a készletkezelés, már használunk valamilyen szoftvert. Amennyiben a webáruházat a fizikai üzletünkkel egyidejűleg működtetjük, érdemes már az induláskor készletkezelő programot használnunk. A Shoprenter rendszerében elérhetők különböző integrált külső rendszerek, valamint az alkalmazások listáját is folyamatosan bővítjük. 

Azok a külső rendszerek, amelyek nem szerepelnek a már integrált rendszerek vagy az alkalmazások között, amennyiben rendelkeznek API-val, a Shoprenteres webáruházunkkal is összeköthetők. Az API Gold csomagban érhető el, így ha ilyen rendszert szeretnénk a Shoprenteres boltunkkal összekötni, Gold vagy Platinum csomagos előfizetés szükséges. Az összekötés lefejlesztésében szakértő partnereink tudnak segíteni, akik az API dokumentáció alapján tudják elkészíteni az összekötést.

Általánosan elmondható az összes integrációról, hogy a szinkronizáció alapja a termék cikkszáma, ezért már a termékek feltöltésekor is ugyanazt a cikkszámot kell megadnunk a termékekhez, mint amivel a készletkezelő rendszerünkben szerepelnek. Ha később valamelyik termék cikkszámát megváltoztatjuk a webáruházunkban, a készletkezelőben azonban nem módosítjuk, ez a termék nem fog tovább szinkronizálódni a készletkezelőből.

Amennyiben még nem használunk készletkezelő szoftvert, érdemes felmérni a lehetőségeket, hiszen a későbbiekben kiemelten fontos lehet, hogy ha két helyen is történik értékesítés (a fizikai üzletben és a webáruházban), a termék- és rendelésadatok között folyamatos szinkron legyen.

Jogi dokumentumok

A webáruházban történő értékesítéshez szükségünk lesz különböző jogi dokumentumokra is, mint például az Általános Szerződési Feltételekre vagy az Adatvédelmi nyilatkozatra. Ezeket el tudjuk készíttetni ügyvéddel, de a Shoprenter rendszerében létezik erre egy automatizált megoldás is, amellyel időt és pénzt spórolhatunk, és amellyel hosszú távra is biztosíthatjuk magunkat jogi szempontból. Az alkalmazások között megtalálható a VirtualJog nevű applikáció, amelynek telepítésekor néhány adat megadását követően erre szakosodott jogászok készítik el a szükséges jogi dokumentumokat, és ezeket az elkészültük után el is helyezik a webáruházban, valamint a rendszeres frissítésükről is gondoskodnak.

Jogi és könyvelési kérdésekben szintén rendelkezésre állnak szakértő partnereink: https://szakertok.shoprenter.hu/szakterulet/jog-es-konyveles/

Megjelenés

Fizikai boltunkhoz hasonlóan a webáruházunkban is nagyon fontos az első benyomás, amelyet a látogatókban keltünk. Shoprenteres webáruházunkban több modern, a legújabb trendeknek megfelelő design téma közül tudunk választani, amelyeket itt tekinthetünk meg mintabolttal együtt.

Ha konkrét elképzelésünk van a webáruház kinézetét illetően, és ennek egyik rendelkezésre álló téma sem felel meg, arra is van lehetőség, hogy a témák helyett teljesen egyedi kinézetet kaphasson a webshop. Ennek az elkészítésében akár a Shoprentertől is kérhetünk segítséget, vagy választhatjuk a Shoprenter szakértők szolgáltatásait is.

Termékek

Ha kevés termékünk van és készletkezelő programot sem használunk, akkor a termékeinket akár manuálisan, egyesével is feltölthetjük a webáruházba. Ezt a Termékek > Összes termék menüpontban tudjuk megtenni az Új hozzáadása gombra kattintva. A termékek manuális feltöltéséről itt találunk további információt.

A termékek tömeges feltöltésére több lehetőség is van a rendszerben: XLSX, XML vagy CSV fájlból, API-n keresztül vagy akár a webáruházzal összekötött vállalatirányítási rendszerből is feltölthetők a termékek.

Termékváltozatok kezelése

Előfordulhat, hogy a webáruházunkban olyan termékeket árulunk, amelyek csak bizonyos tulajdonságokban különböznek, például a színben vagy a méretben. Az ilyen termékváltozatok kezelésére több lehetőség is van:

1. Ha a termékváltozatoknál nem fontos, hogy külön raktárkészletük, termékképük legyen, akkor használhatjuk a termék szerkesztésénél a Működés fülön felvihető változatképző paramétereket. Itt találunk további információkat a Működés fül változatképző paramétereiről.

2. Ha a termékváltozataink külön raktárkészlettel, képpel, árral rendelkeznek, a változatokat külön termékként kell felvinnünk az admin felületre, majd ezeket a szülő-gyerek viszonnyal köthetjük össze. A szülő-gyerek viszony beállítása a Silver csomagtól kezdve lehetséges, és itt találunk hozzá részletes útmutatót.

Termékek akciózása

A termékekhez egyedileg a Termékek > Összes termék menüpontban tudunk akciót rendelni, ha a termék szerkesztésénél az Akciók fülön felvisszük a kedvezményre vonatkozó információkat. Itt találunk további információt az akció beállításairól.

Amennyiben több termékünket is egyszerre szeretnénk akciózni (pl. százalékos kedvezményt szeretnénk adni az egyik kategória termékeire), tömegesen XLSX import segítségével tudjuk felvinni a termékekhez az akciós árat. Erről részletes útmutatót ide kattintva olvashatunk.

Fizetési módok

Webáruházunkban többféle fizetési módot is választhatnak a vásárlók, ilyenek például az előre utalás, utánvétel, készpénzes fizetés (személyes átvétel esetén) és a bankkártyás fizetés. Ezeket a Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok menüpontban lehet engedélyezni és szerkeszteni. További információkat itt találunk a fizetési módokról.

Bankkártyás fizetés

Shoprenteres webáruházunkban azokat a bankkártyás fizetési módokat lehet használni, amelyek már integrálva vannak a rendszerbe, újakat nem lehet hozzáadni. Ezek a Silver csomagtól kezdve érhetők el.

Szállítási módok

A webáruházban elérhető szállítási módokat a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban szerkeszthetjük. A szállítási díjakat is itt adhatjuk hozzá a szállítási módokhoz a Sávok fülön, és azt is itt állíthatjuk be, hogy a szállítási módot milyen földrajzi zónában (Adatok fül) lehet kiválasztani és milyen fizetési módok érhetők el.

Itt a meglévőkön kívül akár új szállítási módot is tudunk létrehozni, a csomagpontos szállítási módok többszörözésére azonban nincs lehetőség. További információkat itt találunk a szállítási módokról.

Földrajzi korlátozások a szállításnál

Azt, hogy a rendelés során megadott címük alapján melyik szállítási módunkat választhatják ki a vásárlók, földrajzi zónákkal tudjuk korlátozni. Ilyen zónákat a Beállítások > Lokáció beállítások > Földrajzi zónáknál lehet létrehozni. Amikor zónát hozunk létre, érdemes azt figyelembe venni, hogy például a szállítási díjak hogyan fognak alakulni a távolság függvényében, illetve fontos, hogy a zónák elkészítése után a Beállítások > Pénzügyi beállítások > Adó osztályok menüpontban is adjuk hozzá ezeket a zónákat a megfelelő adó osztályhoz. Amennyiben egy zóna nem szerepel egyik adó osztálynál sem, a rendszer az innen érkező rendelésekre nem fog áfát felszámolni.

Alapvetően a legkisebb földrajzi egység, amit a Shoprenter kezel a webáruházban, a megye, amelynek a használatát a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások menüpont Nyelv fülén lehet bekapcsolni a Megye használata opcióval. Ez azt jelenti, hogy akár megyénként különböző földrajzi zónákat is tudunk készíteni.

Van lehetőség az országválasztóban felsorolt országok törlésére vagy letiltására is a Beállítások > Lokáció beállítások > Ország menüpontban. Ha később mégis szeretnénk egy korábban törölt országba szállítani, itt újra felvihetjük az országot. További információt itt találunk a földrajzi zónákról.

Idősávos kiszállítás

A webáruházban nincs arra lehetőség, hogy a vásárló a vásárlása során kiválassza azt az idősávot, amikorra a szállítást kéri.

A szállítási idő meghatározására a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási idő menüpontban megadott beállításokkal van lehetőség. A szállítási idő a termékek raktárkészletétől függ, ezért, ha bizonyos termékeket lassabban tudunk kiszállítani, különválaszthatjuk őket úgy, hogy például ezeknél a termékeknél a Raktár 2 készlet mezőt használjuk a raktárkészlet adatok tárolására (Termékek > Összes termék, a termék szerkesztésekor az Adatok fülön), a Szállítási idő menüpontban pedig a Csak Raktár 2-n lévő termékek szállítási ideje (munkanap) mezőben eltérő információt adunk meg.

Termékenként maximum 4 raktárkészletet lehet kezelni, azt, hogy a webáruházban ebből a négyből mennyi érhető el, a Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások menüpont Raktárkészletek kezelése opciójánál lehet beállítani. A szállítási időről itt találunk további információt.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés