Design témák
Megjelenés testreszabása
Egyedi design
Termékek megjelenítése
Termékoldal szerkesztő
Főoldali bannerek, képek megjelenése
Főoldali SEO leírás
Mobil megjelenés
Fontos információk kiemelése
Design témák
Nagyon fontos az első benyomás, amelyet a látogatókban hagyunk, így érdemes a webshop kialakítását a hozzáillő design kiválasztásával kezdeni. Shoprenteres webáruházunkban több modern, a legújabb trendeknek megfelelő design téma közül tudunk választani, amelyeket itt tekinthetünk meg mintabolttal együtt.
A témák minden csomagban elérhetők és mindegyik reszponzív, azaz minden eszközön jól jelennek meg.
Az egyszerű kezeléshez biztosítottunk szerkesztőikonokat (ceruza ikon), amelyeket a felhasználói felületen fogunk látni, ha admin felhasználóként be vagyunk jelentkezve. Ha rákattintunk egy adott modul melletti ceruza ikonra, akkor az admin felületen ennek a modulnak a szerkesztéséhez fog irányítani minket a rendszer. Ez a szerkesztési lehetőség elérhető domain átirányítás előtt a webaruhazamneve.myshoprenter.hu/admin belépésnél, míg domain átirányítás után a webaruhazamneve.hu/admin belépést követően. A domain átirányítás elvégzése után a rendszer fel is ajánlja, hogy a fődomainen keresztül szeretnénk-e belépni, ahol célszerű az igen opciót választani.
Megjelenés testreszabása
A kiválasztott témát bizonyos mértékig személyre is tudjuk szabni, például tudunk változtatni a színeken a Megjelenés > Téma testreszabás menüpont Sablon beállítások fülén.
Fontos tudni, hogy amikor sablont váltunk, akkor a feltöltött adatok (pl. termékek, kategóriák, tartalmak, képek) megmaradnak, ugyanakkor a használt modulok pozíciója megváltozhat. Ezeket a modulokat a Megjelenés > Modulok menüpontban szerkeszthetjük. A témaváltás legfőbb tudnivalóiról ide kattintva találunk részletes leírást.
Amennyiben a megjelenésen nagyobb mértékben szeretnénk változtatni és erre nem találunk beállítást az admin felületen, ezt a módosítást css kódok segítségével tehetjük meg. Ilyen css kódokat a Megjelenés > Téma testreszabás menüpont Sablon css fülén helyezhetünk el, vagy ha nagyobb tudással rendelkezünk ezen a területen, akkor a Téma fájl szerkesztő segítségével magukat a sablon fájlokat tudjuk kódok által még személyre szabottabbá tenni. Fontos, hogy ezeket a fájlokat kizárólag akkor módosítsuk, ha rendelkezünk a megfelelő szakértelemmel, egyéb esetben ugyanis a fájlok módosítása akár a vásárlást megakadályozó hibákat is eredményezhet a webáruházunkban. A téma fájl szerkesztő használatáról bővebben ebben a cikkben írunk.
Egyedi design
Ha konkrét elképzelésünk van a webáruház kinézetét illetően, és ennek egyik rendelkezésre álló téma sem felel meg, a Shoprenteres webáruházakban arra is van lehetőség, hogy a sablonok helyett teljesen egyedi kinézetet kaphasson a webshop. Ennek az elkészítésében javasoljuk szakértő csapatunkat, akik segítenek az apróbb módosításoktól kezdve a teljes arculat megtervezéséig és elkészítéséig.
Termékek megjelenítése
A webáruház kialakításakor általánosan elmondható, hogy a termékek csoportosítására alapvetően a kategóriák szolgálnak, így az adatok feltöltésekor érdemes jól átgondolni, hogy milyen szempontok alapján szeretnénk a termékeket különválasztani. Később ez a kategorizálás lesz majd a menürendszerünk alapja (létrehozni ezeket a Termékek > Kategóriák menüpontban lehet). További információkat itt találunk a kategóriákról.
A kategóriákon kívül a különböző termék ajánló modulok szolgálnak még arra, hogy ezekben akár már rögtön a főoldalon termékeket jelenítsünk meg a látogató számára (pl. akciós termékek, top termékek modul). Ezeket engedélyezni és szerkeszteni a Megjelenés > Modulok menüpontban lehet, elhelyezni az adott modult pedig abba a pozícióba tudjuk, amelyre lehetőségünk van a modul szerkesztésekor. Az elérhető pozíciók listája sablononként eltérő lehet. További információkat itt találunk a modulokról.
Termékoldal szerkesztő
A termékoldal felépítését megtaláljuk a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztőben. Fontos, hogy az 1. típusú pozícióban felhasználható paramétereket csak az 1. típusúhoz húzhatjuk, a 2. típusra ugyanez vonatkozik. Vannak fix elemek, ezeket csak css kódokkal lehet módosítani.
Főoldali bannerek, képek megjelenése
Banner képek esetén minden sablonnak megvan a saját mérete. A banner képek méretéről további információt itt találunk.
Képek feltöltésénél ügyeljünk a képek nagyságára. A rendszer optimalizálja ezeket, ugyanakkor a túl nagy képek feltöltése lassíthatja az oldal betöltődését is, ami SEO és felhasználói szempontból nem ideális. A képek homályosságán javíthatunk a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások > Képek fülnél. A megfelelő megjelenést úgy tudjuk elérni, ha a feltöltött képek méretei arányosak az Általános beállításokban megadott képméretekkel.
Reszponzív képek
Ahhoz, hogy mobilon is megfelelően jelenjen meg a feltöltött kép, legyen ez pl. fizetési módhoz tartozó logó vagy egy szöveges tartalomban elhelyezett kép, be kell állítanunk, hogy reszponzív legyen.
Amikor beillesztünk egy képet valamelyik tartalmunkba, ha duplán rákattintunk a beillesztett képre vagy a jobb egérgombbal a Kép tulajdonságokat választjuk, akkor megjelenik a kép tulajdonságai ablak. A méretet ne pixelben adjuk meg, hanem százalékban. Elég a szélességét kitöltenünk (pl. 90%-át foglalja el a kép az adott helynek az oldalon), a magasság maradhat üresen. A másik megoldás, ha a szerkesztőikonok között a Forráskód gombra kattintunk, megkeressük a HTML kódok között a képre vonatkozó részt, és ott a width értéknek egy százalékos értéket adunk, a height értéke pedig lehet auto.
Képek feltöltése
Minden képet, amit szeretnénk megjeleníteni, fel kell töltenünk első körben a Tartalom > Fájl menedzserbe. Ez történhet manuálisan és FTP kapcsolaton keresztül is. A képeknek minden esetben van egy elérési útvonala, például product/kep.jpg, ettől nem célszerű eltérni. Ha mégis almappa rendszert építünk ki, figyeljünk arra, hogy kerüljük az ékezetes mappa és képneveket, illetve, ha változtatunk később ezen a szerkezeten (pl. eredetileg a product/fomappa/almappa nevű mappánkat átnevezzük arra, hogy product/fomappa/ujmappa), akkor megváltozik a képünk elérési útvonala is. Ez azt jelenti, hogy ilyen esetben újra fel kell tölteni az érintett képet a termékünkhöz manuálisan vagy tömegesen XLSX import segítségével.
Főoldali SEO leírás
Az oldal alján, a lábléc pozícióban megjelenő szöveget nevezzük Főoldali SEO leírásnak, ami szabadon átírható vagy törölhető a Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások > Főoldali SEO leírásnál. Kitöltése előtt érdemes kulcsszókutatást végeznünk vagy a SEO elemzésünket igénybe venni, hogy megfelelően ki tudjuk tölteni (ha korábban még nem foglalkoztunk SEO-val), mivel a leírás fontos eleme a webáruháznak a Google szempontjából.
Mobil megjelenés
Manapság a mobilon történő kezelhetőség elengedhetetlen egy webáruház esetén. Emiatt minden témánkat úgy alakítottuk ki, hogy az megfeleljen ennek a kritériumnak is. Ugyanakkor minimálisan testre tudjuk szabni a beállításokat a Megjelenés > Modulok > Mobil menüben. Ha ettől eltérőt szeretnénk, annak testreszabásához css kódokra lesz szükségünk.
Menj biztosra és bízd a "kódos munkát" a Shoprenter design csapatára, ha egyedi megjelenést szeretnél webáruházadnak.
Fontos információk kiemelése
Előfordulhat, hogy webáruházunkban szükséges valamilyen fontos információ kiemelése (pl. csak bizonyos területekre történő szállítás), erre több lehetőségünk is van. A beépített beállítások közül használhatjuk például a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások menüpont Beléptetés és hirdetés fülén található Hirdetés opciót, amellyel egy felugró ablakot jeleníthetünk meg a vásárlóinknak. Azt, hogy ebben a felugró ablakban mi jelenjen meg, ugyanitt tudjuk megadni és formázni.
A felugró ablakok és más interaktív elemek azért előnyösek ilyen információk közlésére, mert könnyen észrevehetők és elég figyelemfelkeltők a látogatóinknak. Ugyanakkor a Shoprenterben található hirdetés funkció beállítási és személyre szabási lehetőségei korlátozottak, így ha a webáruházunk megjelenéséhez teljes mértékben illeszkedő, esztétikus és intelligens popupot szeretnénk a látogatóink elé tárni, érdemes egy erre kialakított rendszert használnunk. Ilyen eszköztár lehet az alkalmazások között megtalálható OptiMonk alkalmazás, amelyben rengeteg különböző design és egyedi megoldás közül választhatunk.
Ha webáruházunkban 18 éven felülieknek szánt termékeket is értékesítünk, általában egy erre vonatkoztató figyelmeztetést is meg kell jelenítenünk a látogatóknak. Az oldal látogatásakor az egész képernyőt kitakaró figyelmeztetésre a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások menüpont Beléptetés és hirdetés fülén található Beléptető oldal funkciót használhatjuk.
Amennyiben a webáruház más részén szeretnénk fontos információkat megjeleníteni, erre a Megjelenés > Modulok menüpontban található Egyedi HTML modulokat tudjuk alkalmazni, amelyekbe tulajdonképpen bármilyen szöveget, képet vagy egyéb elemet feltölthetünk, és a modul szerkesztésekor rendelkezésre álló pozíciókban helyezhetjük el a modult (akár a kezdőoldalon is).