Főoldali banner képek mérete és feltöltése

Amikor a látogató a webáruházunkba jut, az egyik első és legfeltűnőbb dolog, amivel találkozik az oldalunkon, általában a főoldalon elhelyezett nagy kép, azaz a főoldali banner. Épp ezért fontos, hogy megfelelő minőségű és tartalmú képpel várjuk a látogatót, hiszen egy jól irányzott bannerrel már rögtön elindíthatjuk őt a vásárlási folyamatban.

A ShopRenter rendszerében akár több ilyen bannert is fel tudunk tölteni, amik automatikusan váltakozhatnak, így több, számára releváns ajánlathoz is el tudjuk vezetni a látogatónkat egy ilyen slider segítségével. Feltölteni a banner képeinket a Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása menüpontban lehet, a Főoldali bannerkezelő modulban, ide kattintva a beállítás pontos menetét is láthatjuk.

 

Optimális kép méret a bannereknél

Annak érdekében, hogy a bannereink a lehető legjobb minőségben jelenjenek meg a webshopban, érdemes mindet a sablonnál ajánlott ideális méretben elkészíteni:

London 1920x500px
Róma 1920x450px
Kaméleon 1422x545px
Boston 1190x440px
Classic 2.0 560x200px
Modern 2.0 560x200px
Elegant 2.0 900X300px
Tokyo 1920x700px

 

Ez azért is fontos, mert a feltöltés után a rendszer már automatikusan át fogja méretezni a képeinket a megfelelő szélességre, ha azonban a magasság a különböző bannereknél eltérő lesz, a banner alatti modulok folyamatosan csúszkálhatnak, ami ronthatja a felhasználói élményt. Ha tudjuk, hogy milyen sablont használunk (ezt a Beállítások > Megjelenés > Sablon testreszabás menüpontban ellenőrizhetjük), a képszerkesztőben már alapból az ajánlott méretben szükséges megszerkeszteni a képet, és csak utána kell feltölteni a főoldali bannerkezelő modulba.

Ha Tokyo sablont használunk, ide kattintva mintát is találunk a bannerünk elkészítéséhez, ami segíthet a kialakításban.

A banner kép megszerkesztésénél érdemes egy nagyobb felbontású képet használni, hogy ne torzítsa a megjelenést egy kis méretű kép. Ezen kívül sokan alkalmaznak ún. CTA (call-to-action) gombokat a képeiken, amelyekkel a látogatót egyből valamilyen cselekvésre ösztönözhetjük. Ilyen gomb szokott lenni például a gyakran használt Megvásárolom vagy Regisztrálok gomb. Ezeket érdemes már a képszerkesztőben elhelyezni egyszerű grafikus elemként a képünkön, a banner feltöltése után pedig lesz arra lehetőség, hogy azt a linket is hozzákapcsoljuk a bannerhez, amire a kattintás után kell a képnek vezetnie (pl. egy kiemelt termék ajánlat esetén a termékoldal linkjét).

 

Videó banner

A bannerkezelő csak képeket tud kezelni, ezért, ha videót szeretnénk elhelyezni a főoldalon, ezt egy másik modullal tudjuk megoldani. A Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása menüpontban több egyedi HTML modult is találunk, amelyekbe videót tudunk beilleszteni. A legegyszerűbb módszer az, ha fel van töltve a videónk a Youtube-ra vagy más videómegosztó oldalra, ahonnan ki tudunk nyerni a videóhoz egy beágyazható (HTML) kódot:

 

youtube-megosztas.png

 

Utána ezt a kimásolt kódot be tudjuk illeszteni az egyedi HTML modulunk forráskód nézetébe, a Forráskód szerkesztőgombra kattintva:

 

video-banner.png

 

A modulban így most már meg fog jelenni a videó, azt pedig, hogy maga a modul hol jelenjen meg, a Pozíció beállításával tudjuk megadni. A videómegosztókon általában már előre be lehet állítani a beágyazott videó méretét, érdemes már ezekkel az előre definiált méretekkel beilleszteni a kódot a modulba.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Cikk zárolt megjegyzésekkel szemben.