Shoprenter webáruház és Instagram összekapcsolása

Instagram összekötése Facebook Bolttal

Facebook remarketing bekapcsolása a webáruházban

Katalógus létrehozása

Katalógus és Instagram fiók szinkronizálása

 

Miért jó összekötni webáruházunkat az Instagrammal?

  • Könnyen növelhetjük a konverziót.
  • Megismertethetjük magunkat az Instagram felhasználókkal.
  • Új termékeinket azonnal, a napi Story-k használatával is bemutathatjuk.
  • Hashtagek használatával könnyen eljuttathatjuk tartalmunkat sok ember számára.
  • Küldhetünk akár privát üzeneteket is a követőinknek.
  • Indíthatunk nyereményjátékokat is.
  • Figyelhetjük a termékre érkező visszajelzéseket is a felhasználóktól.

Fontos, hogy mielőtt elkezdjük összekapcsolni a webáruházat az Instagrammal, először regisztrálnunk kell a vállalkozásunkat Facebookra és Instagramra egyaránt, továbbá szükséges a Facebookot összekapcsolni a webáruházunkkal.

Ehhez útmutatót ezen a linken találunk: Facebook Bolt létrehozása

Szükségünk lesz egy Vállalkozáskezelő fiókra is Facebookon, amit ezen a linken tudunk elérni, illetve elkészíteni: Vállalkozáskezelő

 

Instagram összekötése Facebook Bolttal

Vállalkozásunk Facebook oldalára lépve a bal oldali oszlopban szereplő "Beállítások" opcióra kattintva a bal oldali menüben válasszuk ki az "Instagramot", és adjuk meg az Instagram fiókunk adatait.

 

beall1.png

 

Ha ez megtörtént, szükséges, hogy szerepeljen a "Bolt" menü is a webáruházunk Facebook oldalán.

Ezt szintén a bal oldali oszlopban szereplő "Beállítások"-ra kattintva állíthatjuk be a "Sablonok és lapfülek" pontban. Itt a rádió gomb segítségével kapcsoljuk be a "Bolt" beállítást. A Facebook Bolt beállításáról itt találunk részletes útmutatót.

 

beall2.png

 

Facebook remarketing bekapcsolása a webáruházban

Nyissuk meg a webáruházunk admin felületét. Minden terméknél, amelyet meg szeretnénk jeleníteni az Instagramon, a termék beállításainál meg kell adnunk a gyártóját, a rövid leírását, és a termék képet is. Ezek hiányában az adott termék nem fog bekerülni a termék feedünkbe.

Következő lépésként lépjünk be a Marketing > Automatikus termék megosztás > Facebook remarketing beállításba.

remark1.png

Engedélyezzük a funkciót és adjunk meg egy tetszőleges jelszót, hogy ne tudják letölteni a Facebookra feltöltött CSV fájlt. Később az itt szereplő Export URL címre lesz szükségünk, ez tartalmazza ugyanis a termékeink adatait.

Ha ezzel elkészültünk, lépjünk a Facebook vállalkozáskezelőbe, amelyet a névváltásnak köszönhetően már Meta Business site néven is elérhetünk, majd nyissuk meg a Kereskedelemkezelőt, és kattintsunk az "Indítás" gombra.

 

kerkez1.png

 

Katalógus létrehozása

A megjelenő lehetőségek közül válasszuk a "Katalógus létrehozását".

kerkez2.png

A következőkben meg kell adnunk a katalógus típusát, majd el kell döntenünk, milyen módon szeretnénk megosztani a termékeink adatait. Válasszuk az E-kereskedelem típust, majd a következő oldalon a "Termékadatok feltöltése" opciót.

kerkez3.png

A "Létrehozás" gombra kattintva katalógusunk létre is jön, így már csak annyi dolgunk maradt, hogy feltöltsük a termékeinket. Ehhez kattintsunk a "Katalógus megtekintése" gombra.

Katalógusunk főoldalán tudjuk megadni termékadatainkat. Ehhez kattintsunk a "Termékek megadása" gombra.

kerkez4.png

A megjelenő lehetőségek közül pedig válasszuk az "Adatcsatorna" opciót, majd válasszuk az "Ütemezett adatcsatornát". Ez a beállítás szükséges ahhoz, hogy termékadataink később is folyamatosan automatikusan frissüljenek webáruházunkból.

kerkez5.png

kerkez6.png

A következő oldalon van lehetőségünk megadni azt az Export URL-t, amit korábban a webáruházunk felületén engedélyeztünk a Marketing > Automatikus termék megosztás > Facebook remarketing menüpontban.

Fontos! A jelszót érdemes megadni a Shoprenteres admin felületen, különben mindenki számára letölthető lesz az ide belinkelt URL cím, azonban a katalógus beállításakor a felhasználónév és jelszó már nem szükséges.

kerkez7.png

A következő oldalon beállíthatjuk, hogy milyen gyakorisággal frissüljenek a termékadatok.

kerkez8.png

Végezetül pedig megadhatjuk az alapértelmezett pénznemet, valamint elláthatjuk megnevezéssel és azonosítóval az adatcsatornánkat.

kerkez9.png

Ha ezzel megvagyunk, kattintsunk a Feltöltés gombra, és várjuk, amíg végigfut a folyamat.

Ha a manuális feltöltést választjuk, akkor az URL-be csak a termékeink linkjét kell elhelyeznünk, és megadnunk a termékek adatait.

Ha elkészült a feltöltés, megtekinthetjük a feltöltött termékeket.

 

Katalógus és Instagram fiók szinkronizálása

Először jön egy értesítés, ha a Facebook engedélyezte a szinkronizációt, és teljesen kész a Business Instagram fiókunk. 

Az értesítés így néz ki: 

Screenshot_20180811-094755.png

Ha belépünk a beállításokba az Instagram fiókunkban, akkor láthatjuk is a Vásárlás fület, amiben a katalógusunk szerepel a benne lévő termékekkel.

Screenshot_20190130-165252.png

Screenshot_20190130-165301.png

Screenshot_20190130-165311.png

Ha ez sikerült, és látjuk ezt a funkciót, elkezdhetünk képeket közzétenni Instagram fiókunkban. A képfeltöltés során már látni fogjuk, hogy pontosan hogyan tudunk terméket megjelölni a képeken.

Screenshot_20190130-173024.png

Van még kérdésed? Kérdés beküldése