Shoprenter webáruház és Instagram összekapcsolása

 

Miért jó összekötni webáruházát az Instagrammal?

  • Könnyen növelheti a konverzióját!
  • Márkaépítés : Ismertesse meg magát a Instagram felhasználókkal.
  • Mutassa be nekik az új termékeit azonnal, a napi Story-k használatával.
  • Hashtagek használatával könnyen eljuttathatja a tartalmát sok ember számára.
  • Küldhet akár privát üzeneteket is a követőinek.
  • Indíthat nyereményjátékokat is.
  • Figyelheti a termék visszajelzéseit is a felhasználóitól.

Fontos, hogy mielőtt elkezdi összekapcsolni a webáruházát az Instagrammal, először regisztrálnia kell a vállalkozását Facebookra és Instagramra is egyaránt.

Továbbá szükséges a Facebookot összekapcsolni a webáruházával előtte.

Ehhez útmutatót ezen linken talál: https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/215106318-Facebook-web%C3%A1ruh%C3%A1z

Szükséges egy Vállalkozás kezelő fiók a Facebookjában, amit ezen a linken tud elérni, illetve elkészíteni. : https://www.facebook.com/business/help/1710077379203657

Kösse össze az Instagram fiókját a Facebookkal.

2018-08-01_09_30_25-Window.png

Facebook fiókja főoldalára lépve, a fejlécben szereplő „Beállítások”-ra kattintva a bal oldali menüben válassza ki az „Instagramot” és adja meg az Instagram fiókja adatait.

Ha ez megtörtént, szükséges, hogy szerepeljen a „Bolt” menü is a webáruháza Facebook oldalán.

Ezt itt tudja beállítani:

Bolt3.png

Webáruháza Facebook oldalára lépve Beállítások/ Oldal módosítása/Lapfül hozzáadása/
Bolt engedélyezés:

 

bolt.png

Nyissa meg a webáruháza Admin felületét.  Minden terméknek, amelyet meg szeretne jeleníteni az Instagramon, szükséges hozzáadnia a gyártóját, a rövid leírását, és a termék képet is.

Következő lépésként lépjen a Marketing fül/Automatikus termék megosztás/ Facebook remarketing beállításba.

admin.png

Engedélyezze a funkciót, és adjon meg egy tetszőleges jelszót, hogy ne tudják letölteni a Facebookra feltöltött CSV fájlját. Később az itt szereplő Export URL címre is szükség lesz.

Ha ezzel elkészült, akkor lépjen a Facebook vállalkozás kezelőbe, és hozzon létre egy katalógust.

Ezt a vállalkozáskezelő fejlécében találja meg. Kattintson a „Katalógusokra”.

2018-07-30_16_35_24-G_ph_z.png

Itt hozza létre az új katalógust, és a webáruházához illő katalógust hozzon létre.

Ha kiválasztotta a kategóriát, akkor lépjen a tovább gombra és adja meg a regisztrált cégét, mint a katalógus tulajdonosa.

Figyelem! Ha személyes katalógusként viszi fel a katalógust, akkor nem fognak szinkronizálódni a termékek Instagramra. Válassza a ki a vállalkozás kezelővel rendelkező webáruházának a fiókját, és azzal hozza létre a katalógust.

Ha kész a katalógusa, adja hozzá a termékeit. Itt tetszőlegesen hozzáadhat egyet, vagy akár tömegesen is tölthet fel egyszerre több terméket is.

ujkatalogus.png

A képen a tömeges termék feltöltést választottuk, napi frissítéssel.

A Data Feed URL-hez szükséges az Admin felületen lévő Marketing fül/Automatikus termék megosztás/ Facebook remarketing beállításban szereplő URL.

Fontos! A jelszót érdemes megadni az SR adminban, különben mindenki számára letölthető lesz az ide belinkelt URL cím.

Itt már a Felhasználónév és Jelszó nem szükséges. Illetve beállíthatja, hogy milyen időközönként frissüljön a termék listája. Ez azért jó, mert ha akciót vezet be vagy ár/leírás változás történik, akkor ezt a rendszer frissíteni fogja. Továbbá beállíthatja a pénznemet is.

felt_lt_s2.png

Ha ezzel megvan, kattintson a „Start Upload” gombra.

Ha a manuális feltöltés választja, akkor az URL-be csak a terméke linkjét kell elhelyeznie, és megadnia a termék adatait.

manualismegadas.png

Ha elkészült a feltöltést megtekintheti a feltöltött termékeit.

Lépjen a katalógusa beállításaiba és adja hozzá a katalógusát a vállalkozás kezelőjéhez.

A képen az látszik, hogy ezt mi már megtettük, ezért jelenik így meg, de Önnek ugyanabban a mezőben csak hozzá kell adnia a webáruháza nevével regisztrált vállalkozás kezelőjét.

vallalkozaskezelo.png

 

Figyelem! Egy hibát fog írni, ettől azonban nem kell megijedni.

 

hiba.png

A Google termékek oszlopa jelzi ezt hibát, mivel oda nem töltött fel semmit, de nem is tud, mert Magyarországon nincs Google termék árusítás. Ez a szolgáltatás a Google-nek az árumegosztó oszlopa. Hasonlóan működik mint az Árukereső, csak ez a Google szolgáltatása. Magyarországon egyelőre nem elérhető. Ezért jön elő ez a hiba.

Sajnos még nincs kiforrva Magyarországon teljesen az Instagram marketplace, ezért a Facebook és az Instagram is szigorúan ellenőrzi, hogy mit hirdetünk a közösségi portáljaikon.

Néha bele telik napokba is, hogy megjelennek a termékeink Instagramon. Azonban ha néhány nap múlva sem jelennek meg, érdemes felvenni a kapcsolatot az Instagrammal vagy a Facebookkal, és érdeklődni a webáruházuk után, hogy miért nem jelennek meg a termékek.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.