FONTOS!
Kivezeti a Meta a Facebook és Instagram bolt funkciót, tehát 2023. augusztus 10-én megszűnik a magyarországi üzleti Facebook és Instagram oldalak esetében. Erről részletesebben az alábbi linken olvashatsz:
https://changelog.shoprenter.hu/hu/kivezeti-a-meta-a-facebook-es-instagram-bolt-funkciot-KA827jdx
Facebook Bolt létrehozása automatikus termék frissítéssel
Adjuk meg a saját webáruházunk elérését egy kattintásra!
A Facebook hivatalos oldalán rengeteg előnyt olvashatunk arról, ha létrehozzuk a saját Facebook Boltunkat.
A Facebook Bolt létrehozásához szükséges Vállalkozáskezelő fiók is, amit itt tudunk létrehozni:
Facebook Bolt létrehozása automatikus termék frissítéssel
Első lépésként regisztrálnunk kell egy Facebook oldalt webáruházunk számára, ha ilyennel még nem rendelkezünk.
Ezt követően Facebook oldalunkon kattintsunk a bal alsó sarokban lévő "Beállítások" menüpontra.
Majd a bal oldali menüpontok között keressük meg a "Sablonok és Lapfülek" lehetőséget, és adjuk hozzá a Facebook oldalhoz a Bolt lapfület.
Nyissuk meg a webáruház admin felületét.
Következő lépésként keressük meg a Marketing > Automatikus termék megosztás > Facebook remarketing beállítást. Az itt található ún. termék feed vagy export URL szükséges ahhoz, hogy a webáruházunkban található termékek adatai automatikusan átkerüljenek és frissüljenek Facebook boltunkban.
Figyelem! Vannak kötelező elemek, amik ha nincsenek megadva a termékeknél, nem kerülnek át Facebook-ra, és már az Export URL-t megnyitva sem szerepelnek a termékek a táblázatban.
Ezek a kötelező elemek:
- Terméknév
- Gyártó
- Raktár állapot
- Rövid Leírás
- Ár
Engedélyezzük a Facebook remarketing funkciót, és adjunk meg egy tetszőleges jelszót, hogy ne tudják letölteni a Facebookra feltöltött CSV fájlt.
A többi árumegosztóhoz hasonlóan itt is van lehetőségünk megadni, hogy mely kategória termékei kerüljenek be a feedbe. Csak egy kategória átadására van lehetőség: a legmélyebb kategória kerül bele a CSV-be, illetve az ID dönt, ha két azonos mélységű kategóriában van a termék.
Később az itt szereplő Export URL címre lesz szükségünk, ez tartalmazza a termékeink adatait.
Lépjünk vissza a Facebook oldalunk kezdőlapjára és kattintsunk a "Bolt kezelése" menüpontra.
Haladjunk végig az itt található lépéseken a "Bolt beállításának megkezdése" gombra kattintva.
A lépéseket követve eljutunk a Facebook katalógus létrehozásáig.
Adjunk nevet a katalógusunknak, hozzuk létre, majd töltsük fel a termékeket. Ezt a "Bolt megtekintése" lehetőségre kattintva, majd a "Bolt beállításai" legördülő menüben a "Katalógus" opcióra kattintva tehetjük meg.
Ebben a menüpontban kattintsunk a "Termékek megadása" gombra, azon belül pedig a "Több cikk megadása" opcióra.
Ahhoz, hogy termékeinket tömegesen tölthessük fel, később pedig folyamatosan frissüljenek is a termékadatok Facebook boltunkban, válasszuk az Adatcsatorna lehetőséget.
A Data Feed URL-hez szükséges az Admin felületen lévő Marketing > Automatikus termék megosztás > Facebook remarketing beállításban szereplő Export URL.
Fontos! A jelszót érdemes megadni a ShopRenteres bolt admin felületén, különben mindenki számára letölthető lesz az ide belinkelt URL cím.
A kimásolt Export URL-t illesszük be az "URL-cím megadása" mezőbe.
A Facebookos felületen a felhasználónév és jelszó megadása már nem szükséges, illetve a "Frissítések ütemezése" lépésnél beállíthatjuk, hogy milyen időközönként frissüljön a termék lista. Ez azért jó, mert ha akciót vezetünk be vagy ár-/leírás változás történik, akkor ezt a rendszer frissíteni fogja. Továbbá beállíthatjuk a pénznemet is.
Ha ezzel megvagyunk, kattintsunk a "Feltöltés” gombra.
A Katalógus létrehozása és a termékek feltöltése után láthatók is lesznek a termékek.
A beállítások után láthatók lesznek a termékek a Bolt menüpontban, ezeket lehetséges szegmentálni is "Kollekció" hozzáadásával.
Adjuk meg a saját webáruházunk elérését egy kattintásra!
Facebook oldalunkon arra is van lehetőségünk, hogy beállítsunk egy gombot, amire kattintva a látogató egyből átkerül webáruházunk felületére.
Ehhez oldalunk kezdőlapján kattintsunk a "Gomb beállítása" lehetőségre.
Itt kiválaszthatjuk, hogy milyen műveletet szeretnénk elvégeztetni az oldalunk látogatóival.
Az alábbi képen látható, hogy érdemes a lista alján lévő "Bolt felkeresése" opciót választani, így a vevők egy kattintásra átkerülhetnek a Facebookból a webáruházba.
A "Webhely hivatkozása" résznél adjuk meg a webáruházunk domain címét.