Általános beállítási lehetőségek

A ShopRenteres webáruházunk beállításakor elsődleges feladatunk az általános beállítási menüpont megismerése. Itt adhatjuk meg boltunk nevét, logóját és alapvető működéséhez szükséges beállításokat is. Az általános beállítások elérhetőek a Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások menüpont alatt. Számos fül található itt, amelyek beállítása elengedhetetlen a bolt helyes működtetéséhez.

Általános

Itt kell megadnunk boltunk legfontosabb adatait, és elérhetőségeit, illetve itt tudjuk beállítani a lábléc szerkezetét.
Lehetőség van privát módban is működtetni a webáruházat, amennyiben ez igenre van állítva, akkor csak a regisztrált tagok tekinthetik meg azt.
Továbbá megadhatunk Egyedi nyitóoldalt, melynek beállításával a látogatók a kívánt aloldalunkra irányítódnak nem az eredeti kezdőoldalra.
A csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező.

Főoldal

A Főoldalon Üdvözlő szöveget adhatunk meg, amely a vevőket fogja köszönteni. Ennek a pozíciója mindig a Kezdőlap pozíció (középső rész) legtetején fog megjelenni.
A Főoldali SEO leírásban, mint a neve is mutatja keresőoptimalizációs szempontból hasznos tartalmat vihetünk fel, ami viszont az oldal alján jelenik meg, így, bár a Google keresőrobotjai látják, viszont magát az oldal kinézetét nem rontja a túl hosszú szöveg.

Mindkét beállítást engedélyezhetjük, illetve letilthatjuk a választólista segítségével.

Nyelv

A Nyelv fülön megadhatjuk webáruházunk központját ország, megye szerint, valamint beállíthatjuk az időzónát, pénznemet, hosszúság és súly mértékegységeket. Ezek akkor lesznek különösen hasznosak, ha például külföldi vevők a célpiacunk és esetleg Dollárt használnak, valamint ha olyan termékeket használunk, amelyeknél a milliméter/gramm mértékegységek előnyösebbek.

Megye használata opciónál bekapcsolhatjuk a megyekezelést: minden címet érintő helyen az ország mellett a megyét is meg kell ezután adni.

Az Állam / Megye mezőnél megadott megye alapján számítja a rendszer a termékek áfáját, így fontos, hogy a Beállítások/Bolt beállítások/Adó osztályok menüpontban legyen ehhez a megyéhez tartozó földrajzi zónához érvényes áfa kulcs felvéve.

A Pénznem esetében a Beállítások/Bolt beállítások/Pénznem menüpont alatt felvitt valuták közül tudunk választani, illetve be lehet állítani, hogy automatikusan is frissítse az árfolyamot, ha szükség van rá. 

Működés

Kezdő rendelésszám: Itt tudja beállítani, hogy milyen azonosítótól (kezdő sorszámtól) kezdődjenek a rendelései. Ha úgy érzi, hogy induló webáruházában növelné a felhasználók bizalmát ha azt látnák, hogy nem ők az első megrendelők, úgy meg tudja növelni a rendelések sorszámát.

Az Adókulcsnál a webáruház alapértelmezett adókulcsát adhatjuk meg, ami az adminisztrációs felület fizetési mód beállításainál és az XLS import funkciónál van használva.

Facebook megosztás a köszönő oldalon funkció bekapcsolásával a vásárló a rendelés feladása után meg tudja osztani Facebook ismerőseivel a rendelt terméket, ezáltal plusz marketing lehetőséget nyújtva.

Készletcsökkenés figyelmeztető értéke: Az itt megadott érték alá lecsökken a raktárkészlet, akkor a Jelentések > Fogyó készletek táblázatba bekerül a termék, ezzel könnyedén értesülve a készlethiányról.

Admin felület

Ebben a menüpontban a webáruház adminisztrációs felületét szabhatjuk testre.

Adminfelületen oldalanként megjelenő elemek száma: Megadhatjuk, hogy a termékek listázásánál egy oldalon hány elem jelenjen meg.

Adminfelületen oldalanként megjelenő kategóriák száma: Megadhatjuk, hogy a kategóriák listázásánál egy oldalon hány elem jelenjen meg.

Admin elem korlát száma a legördülő menükben: Az admin felületen sok esetben használt legördülő select mezőt lehet vele testre szabni. Itt ugyanis fontos, hogy hány elem jelenik meg egyszerre. Ha például sok kategóriája van és nagy számra állítja az értéket, akkor fenn áll a veszélye a lassú admin felületnek

Admin felületen választódobozokban keresőmezők alkalmazása: Ha egy kategórián belül viszonylag sok termékből választ keveset, akkor válassza az 'Igen'-t! Ha gyorsan szeretne egy kategóriából sok terméket kiválasztani, válassza a 'Nem'-et!

Fájlmenedzser limit: A fájlmenedzserben az egyidejűleg betöltődő fájlok számát határozza meg.

IP korlátozás: Beállíthatjuk, hogy az adminisztrációs felület csak a megadott IP címekről legyen elérhető. Csak akkor használja, ha statikus IP címmel rendelkezik. Ha valaki olyan IP címről szeretné megnézni az admin felületet, mely nem szerepel a listán, úgy őt egy hibaüzenet fogadja majd.

Logó

A boltunknak Logót állíthatunk be, amelyre kattintva a boltunk mindig a főoldalra fog visszatérni. Egy jó logónak számos marketing előnye van, könnyebben megragad az emberekben, és a későbbiekben a vásárlók azonosítani tudják a boltunkat. A logó feltöltését a szokásos képkezelő felületen tehetjük meg. A logó mérete alapesetben 220x80 px széles, ezt itt lehet megváltoztatni, ám fontos megjegyezni, hogy a nem megfelelően megadott méretek, a túl nagy logó, torzíthatja az oldal kinézetét. Választhatjuk azt a lehetőséget, hogy a logó helyett egyszerű szöveget használunk Felirat formájában.

Beállíthatunk a webáruházunknak Favicon -t is, ami egy kis ikon a domain név előtt a böngészőben, a webáruház fülnél.

Képek

A ShopRenter lehetőséget biztosít az oldalon megjelenő termékképek méretének módosítására. Egy termékkép nagyon sok méretben jelenik meg attól függően, hogy pontosan hol található. A különböző méreteket ezen fül első részében láthatjuk. Amennyiben a sablont, illetve a megjelenés bizonyos elemeit szeretnénk módosítani, akkor szükséges lehet a képek átméretezése is. Az itt található szövegmezőkben már szerepel az aktuális méret, ezeket megváltoztathatjuk.

A rendszer a feltöltött képet sosem jeleníti meg közvetlenül, ez nagy képek esetén igen erőforrás igényes lenne, ezért az itt látható méretekben előre legyártja az eredetiből a ténylegesen megjelenőket. Így valósítható meg, hogy rugalmasan, de mégis gyorsan kezelhetünk bármennyi képet.

Lehetőség van továbbá Vízjelek használatára is. A vízjel egy áttetsző lenyomat a bolt termékképein. A cél az, hogy a kép lopását ellehetetlenítsük, ezért ajánlatos valami halvány, de jól felismerhető szöveget, vagy képet megadnunk.

Mind szöveg, mind kép esetén sok lehetőségünk van, akár a megjelenés, akár a szövegnél a pontos szöveg, annak mérete, színe, elforgatása megadható. Képnél fontos, hogy csak .gif, vagy csak .png kiterjesztésű képet adhatunk meg, hiszen ezek rendelkeznek ún. áttetsző képpontokkal, amely segítségével nem a képet alkotó téglalap összes képpontja jelenik majd meg az oldalon, hanem csak az alakzat, így nyílik lehetőség arra, hogy kerek, vagy bármilyen alakú logó, szöveg, bármi jelenjen meg a képeinken

A vízjelet bármikor cserélhetjük, a feltöltött képből legenerálásra kerülő tényleges képméretek érhetőek el csak az áruházban, és így mentéskor ezek újragenerálódnak az új vízjellel rajtuk. Fontos tudni, hogy a vízjel csak a /product mappában elhelyezkedő képekre fog érvényesülni, és csak a 250 px-nél nagyobbakra (a kisebbekre értelmetlen volna).

Ebben a fülben helyeztük el azt a funkciót is melynek segítségével a másodlagos termékképet mutathatjuk meg a kategória oldalon, ennek a neve nem más mint a  Másodlagos termék kép használata: Igen/Nem. Működése könnyen látható, ha az egeret a termékképre visszük akkor automatikusan a másodlagos termékkép fog megjelenni. Természetesen csak abban az esetben jelenik meg a kép, ha a Termék szerkesztő oldalán a További képek fül alatt el van helyezve a termékkép. 

Levelek

Beállíthatunk Értesítő üzenetet, amivel e-mailt küld a rendszer az áruház tulajdonosának az újonnan beérkezett rendelésekről, valamint adhatunk meg további címeket is erre a célra.
Amennyiben az értesítő üzenet be van kapcsolva, akkor az Általános fülön megadott email címre is érkezni fog értesítés a rendelésről, így ide már felesleges felvinni ismét az email címet, mert ez esetben kétszer érkezne meg minden értesítés. Ide csak akkor kell új címet megadni, ha többen is kezelik a rendeléseket. 
Az itt megadott címekre a rendelésről illetve az új regisztrálókról  is megy levél.

Karbantartás

A Karbantartás fülre akkor lesz szükségünk, amennyiben épp indulás előtt vagyunk már, vagy ha webáruházunk átalakítás alatt van, és ezt tudatni akarjuk vevőinkkel, így biztosítjuk számukra, hogy webáruházunk nem szűnt meg, a jövőben ismét rendelkezésükre áll majd. Szöveget, képet adhatunk meg karbantartó üzenetként, amik nyelvenként eltérhetnek.

Beléptetés és hirdetés

Amennyiben szükséges, a rendszer rendelkezik a beléptetés lehetőségével is. Ez akkor hasznos, ha a tartalmat csak bizonyos feltételek mellett lehet megtekinteni is. Tipikus eset a 18 éven felülieknek szóló tartalom.

Ennek segítségével az oldal tartalmának megtekintése előtt el kell fogadnunk bizonyos írott és képi feltételeket.Hogy pontosan mit, az egyénileg állítható be, ebben a menüpontban.

Alapállapotban ki van kapcsolva ezen funkció működése. A legördülőmenüt lenyitva három opció közül választhatunk:

  • Letiltott
  • Hirdetés
  • Beléptető oldal

Mind a hirdetés, mind a beléptetőoldal úgy működik, hogy az oldal fölé, egy új tartalmat helyez, melynek tartalmát mi adhatjuk meg. Ez lehet kép, szöveg, bármi. A pontos tartalom a "Tartalom" nevű sorban adható meg. Mivel itt szerkesztési funkciókkal bővített szövegmező van, bármilyen tartalom megadható (akár beágyazott video tartalom, stb.).

A Hirdetés segítségével a bannernél is látványosabb reklámfelülethez jutunk, míg a Beléptetéssel biztosíthatjuk, hogy a tartalmat csak olyanok láthassák, akik arra jogosultak.

Éppen ezért, bár egy oldalon adhatjuk meg őket, teljesen más beállítások szükségesek a két funkcióhoz:

A beléptető és hirdető oldal nyelvenként külön-külön is beállítható.

Hirdetés

Az egyetlen beállítás itt arra vonatkozik, hogy maga a tartalom milyen körülmények között jelenjen meg:

  • Mindennap egyszer
  • Felhasználónként egyszer
  • Minden első oldalnál (böngésző bezárása után újra megjelenik)

A hirdetési oldalt a felső sarokban található bezárás gombbal, de lényegében a "mellékattintással" is be lehet zárni.

Beléptetés

Ennek segítségével egy olyan felület jeleníthető meg, amelyet nem lehet bezárni csak akkor, ha a megadott két választás közül választ a látogató.

Ezek alapértelmezetten "Igen" és "Nem" felirattal rendelkeznek, de átírható az adminfelületen. A rendszer úgy működik, hogy csak az "Igen" gombra kattintva jelenik meg tartalom, a "Nem"-re kattintva egy másik linkre irányítja a felhasználót. Hogy pontosan melyikre, azt az "Elutasító gomb URL" mezőben lehet megadni.

Mivel a biztonság kiemelt, ezért nem állítható be hatókör a beléptetésnek, hiszen bármilyen linkről, bármilyen aloldalra érkezhet a felhasználó, mindenképpen be kell léptetni.

Az igenlő választ, és a sikeres beléptetést a rendszer menti, így nem kérdezi meg minden alkalommal ugyanazon a számítógépen.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.