Aki használ külső szoftvereket webáruházánál, az bizonyára szembesült vele, hogy ezek megfelelő működéséhez úgynevezett követőkódokat kell elhelyezni a webáruház forráskódjában. Ilyen lehet például a Google Analytics, a Google Ads, a Facebook Pixel, a ClickTale, az Adroll, a különböző affiliate szoftverek, és még sorolhatnánk a sort a végtelenségig.
A Google Tag Manager a Google egy ingyenes szolgáltatása, melynek célja, hogy megkönnyítse az oldaltulajdonosok életét azáltal, hogy leegyszerűsíti a követőkódok használatát, elhelyezését. Mindezt úgy éri el, hogy csupán egyetlen, úgynevezett tároló kódrészletet kell az oldalunkon elhelyezni, minden más beállítást pedig a Tag Manager oldalán kell elvégezni. Azaz egyetlen egy oldalba illesztett követőkóddal válthatjuk ki azt a több tucat kódot, melyet mondjuk egy haladó marketinges használhat.
A Google Tag Manager összekötése webáruházunkkal
Ehhez először is létre kell hoznunk a fiókunkat a tagmanager.google.com oldalon. A Fiók létrehozása gombra kattintva adhatjuk meg a fiók alapadatait, valamint az ún. tárolót is itt hozhatjuk létre. A Célplatform részben választhatjuk az Internet lehetőséget. Kattintsunk a Létrehozás gombra, és fogadjuk el a felhasználási feltételeket a megjelenő oldalon.
Ha ezzel készen vagyunk, a következő oldalon automatikusan megjelenik két kódrészlet, amit majd a Beállítások> SEO > Seo és Analitika beállítások menüpont Google Tag Manager fülén tudunk elhelyezni. Mind a két kódot beilleszthetjük egymás alá, a működést ez nem fogja befolyásolni.
A Tag Manager követőkódját elérjük a tag manager azonosítónkon keresztül is.
A Tag Manager kezdőoldalára lépve hozzáadhatunk különböző szolgáltatás címkéket is az Új címke lehetőségre kattintva. Ezeknek a szolgáltatásoknak a kódját nem kell már elhelyeznünk a Shoprenter felületén.
Ha valaki szeretne bővebben is tájékozódni a beállítási lehetőségekről, az az alábbi oldalon találhat még segítséget.
Fontos! Amennyiben a Google Analytics követőkódot Tag Managerrel illesztjük be, akkor a rendszer nem fog e-kereskedelmi adatokat átadni az Analytics felé. Erre a célra használjuk a Google Global Site Tag fülön lévő beillesztési lehetőséget.