A Google Tag Manager (GTM) Data Layer események között elérhetővé tettünk minden e-kereskedelmi szempontból fontos Google Analytics 4 eseményt, így azok az ügyfeleink, akik GTM-el szeretnék mérni a webáruházuk hatékonyságát sem szenvednek hátrányt a GA4 események kapcsán. A fejlesztésben és a beállítások egyszerűsítésében az Exact match marketing ügynökség is a segítségünkre volt.
Shoprenter admin beállítás
A beállítás első lépéseként ellenőrizzük, hogy jelenleg a Google Tag Manager integráció aktív-e a shopban és a mérések megjelennek-e a Google Analytics felületén.
Amennyiben korábban már beállításra kerültek a GA4 mérések a felületen a Google Global Site Tag alatt, akkor az ott szereplő modult a folyamat végén törölni kell, különben mérési hibákat vagy duplikált mérést fog eredményezni.
Fontos ezen kívül, hogy a mérések működéséhez a Shoprenter integrált nanobar-ja is be legyen kapcsolva az alábbi beállításokkal. A nanobart a Megjelenés -> Modulok -> Nanobar menüpontban tudjuk módosítani:
Google Tag Manager (GTM) beállítás
A beállítás elkezdésének előfeltétele, hogy rendelkezzünk egy aktív GTM fiókkal, amit a Shoprenter Admin felületén aktiváltunk. Ezt követően töltsük le a cikk alján található Shoprenter-GTM-datalayer-template-by-Exact-Match.json nevű minta fájlt.
A GTM-be belépve navigáljunk az oldal tetején található adminisztrálás menübe és válasszuk ki az Import Container/Tároló importálása opciót.
Ezt követően az első pontnál válasszuk ki az előzőekben letöltött file-t, a Default Workspace opciót és a Merge/Egyesítés lehetőséget.
A minta konténert sikeres importja után az alábbi új címkék fognak megjelenni a Tag-ek között a GTM-ben.
Ezen a felületen lépjünk át a Variables/Változók menüpontba és ott keressük meg a User-defined variables/Felhasználó által definiált változók alatt a GA4 ID elnevezésű változót.
Kattintsunk rá a GA4 ID-re, majd a megnyíló részben a Value/Érték-nél írjuk át a saját Measurement ID-ra ezt az azonosítót. Átírni a változót a jobb felső sarokban lévő ceruza ikonra kattintva van lehetőség.
A Measurement ID a Google Analytics adminjában, az Adminisztrálás menüpontban, a Data Streams/Adatgyűjtés és módosítás alatt található.
A változtatás után egy ehhez hasonló eredmény lesz látható:
Ha korábban már volt a GTM-ben beállított GA4 címkénk, akkor azt célszerű szüneteltetni.
Végül Tags/címkék menüben kattintsunk a jobb felső sarokban szereplő kék Submit/Küldés gombra és publikáljuk az új beállításokat.
A beállítások működését ellenőrizzük a Preview/Előnézet gombra kattintva a GTM Preview&Debug módját elindítva. Ilyenkor be kell írnunk az ellenőrizni kívánt weboldal címét, majd el kell végeznünk néhány termék kosárba helyezését vagy akár egy komplett tesztvásárlást. Ha a beállítások rendben vannak, akkor az újonnan létrehozott események meg fognak jelenni a teszt felületen és a Google Analytics DebugView-jában is.
A fent leírt mérések beállításával még teljesebb képet kaphatunk a webáruházba látogatókról és a vásárlókról, melynek segítségével a későbbi elérésük, például remarketing hirdetéssel történő célzásuk egyszerűbbé válhat.