Megszokott dolog egy webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják, de ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak is. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.
A Canonical tagekkel (melyek csak az oldalak forráskódjában látszanak) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet, például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.
A Canonical tagek beállítása
A Shoprenter forráskódja több helyen tartalmaz alapértelmezetten Canonical taget, ám egyes esetekben dönthetünk a Canonical tagek beállításáról. Ilyen a szülő-gyerek viszony kezelése, ahol a következők a lehetőségeink:
- Minden termékváltozat aloldala önálló termékoldalként funkcionál.
Ha ezt az opciót választjuk, a jó keresőoptimalizálási eredményekhez és a büntetések elkerüléséhez egyedi tartalmat kell készítenünk az egyes termékváltozatokhoz (azaz egyedi leírást aloldalanként), mert a Google minden aloldalt külön oldalként kezel. Ez azt jelenti tehát, hogy az oldalaknak el kell térniük egymástól tartalmilag. - A szülőtermék legyen az elsődleges termék.
Ebben az esetben a termékváltozatok forrásában a canonical URL a szülőtermék URL-je lesz, ami azt eredményezheti, hogy csak ez az URL fog bekerülni a találati listára az adott termékkel kapcsolatban.
A kategória oldali URL-ek felépítése
Emellett ugyanitt beállítható az is, hogy miként épüljenek fel a kategória oldali URL-ek:
- Csak termékoldal: ebben az esetben a termékoldalnál lévő URL lép érvénybe akkor is, ha a terméket egy adott kategóriából nyitottuk meg. Például: www.bolt.hu/termek
- Teljes elérési út: ebben az esetben a termék teljes útvonala kerül az URL-be, a kategória oldalról megnyitva. Például: www.bolt.hu/kategoria/termek
Ezeket a beállításokat az admin felület Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpont Canonical beállítások fülén találjuk.