Canonical beállítások

Megszokott dolog egy webáruház esetében, hogy számos olyan oldallal rendelkezik, amelyek ugyanazokat a termékeket sorolják fel. Például az egyik oldal abc-sorrendben jelenítheti meg a termékeket, míg más oldalak ugyanazokat a termékeket ár vagy értékelés alapján sorba rendezve mutathatják, de ilyenek például a termékváltozatokhoz kapcsolódó oldalak is. Ha egy termékből rendelkezésre áll például zöld, piros vagy kék változat is, és ezek oldala (tartalmilag) nem tér el kellően egymástól, úgy ezeket az oldalakat a Google számunkra kedvezőtlenül kezelheti a találati listán.

A Canonical tagekkel (melyek csak az oldalak forráskódjában látszanak) a webhelytulajdonosok javasolhatják az oldalak egy olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet, például a több változattal rendelkező termékek esetén a szülőtermékeket.

A Canonical tagek beállítása

A kategória URL felépítése

A Canonical tagek beállítása

A Shoprenter forráskódja több helyen tartalmaz alapértelmezetten Canonical taget, ám egyes esetekben dönthetünk a Canonical tagek beállításáról. Ilyen a szülő-gyerek viszony kezelése, ahol a következők a lehetőségeink:

  • Minden termékváltozat aloldala önálló termékoldalként funkcionál.
    Ha ezt az opciót választjuk, a jó keresőoptimalizálási eredményekhez és a büntetések elkerüléséhez egyedi tartalmat kell készítenünk az egyes termékváltozatokhoz (azaz egyedi leírást aloldalanként), mert a Google minden aloldalt külön oldalként kezel. Ez azt jelenti tehát, hogy az oldalaknak el kell térniük egymástól tartalmilag.
  • A szülőtermék legyen az elsődleges termék.
    Ebben az esetben a termékváltozatok forrásában a canonical URL a szülőtermék URL-je lesz, ami azt eredményezheti, hogy csak ez az URL fog bekerülni a találati listára az adott termékkel kapcsolatban.

A kategória oldali URL-ek felépítése

Emellett ugyanitt beállítható az is, hogy miként épüljenek fel a kategória oldali URL-ek:

  • Csak termékoldal: ebben az esetben a termékoldalnál lévő URL lép érvénybe akkor is, ha a terméket egy adott kategóriából nyitottuk meg. Például: www.bolt.hu/termek
  • Teljes elérési út: ebben az esetben a termék teljes útvonala kerül az URL-be, a kategória oldalról megnyitva. Például: www.bolt.hu/kategoria/termek

Ezeket a beállításokat az admin felület Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpont Canonical beállítások fülén találjuk.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés