Google Ads

Amennyiben használjuk a Google Ads fizetett hirdetések szolgáltatását, akkor fontos, hogy a hirdetések beállítását követően nyomon kövessük azok eredményét. Tudjuk, hogy milyen kampányokra mennyit költünk, azok hány látogatót és vásárlót hoznak. Ebből tudja kiszámolni a Google Ads számunkra a konverziós arányunkat, a látogatók konverziós költségét (mennyibe került számunkra 1 látogató), és többek között azt is, hogy mely termékek, hirdetések hozták számunkra a legtöbb bevételt.

Google-címke

Google Enhanced Conversion

Google-címke

Ahhoz, hogy ezeket az adatokat nyomon tudjuk követni, össze kell kötnünk a Google Ads-et a webáruházunkkal. A Google termékek eredményeinek mérését most már egyszerűen megtehetjük a Google-címkével, amelyet webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások > Google Global Site tag fülön helyezhetünk el. A Google-címkéről itt olvasható további információ.

Ha elakadtál a különböző rendszerek összekötésében és az első kampányaid elindításához is segítséget kérnél az Alap Google Ads beállítások szolgáltatás keretében kérheted szakértőink segítségét is.

 

Amenniyben pedig szeretnéd a Google Ads hirdetéseidet profi kezekben tudni és azokat olcsóbban, több emberhez eljuttatni, válaszd a Google Ads by Shoprenter szolgáltatást, melynek előnyeivel eredményesebb kampányokra számíthatsz. Olvasd el a részleteket a szolgáltatás oldalán, ide kattintva és ha érdekel, foglalj egy ingyenes konzultációt projektvezetőnkhöz.

 

A Google Ads-címke telepítése - elavult beállítás

Figyelem! A következőkben olvasható Google Ads menüpont a Shoprenterből kivezetésre kerül, helyét a Google Global Site tag veszi fel. A cikk ezen részét változatlanul hagyjuk, hiszen a Google Ads kódok elérési útja változatlan, azokat a cikkben bemutatott menüpontokon belül lehet legenerálni. Arra kérünk, hogy a jövőben a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások > Google Global Site tag menüpontban helyezd el a kódrészleteket.

Google Ads-címke beállítása

Korábban a beállításhoz két kódot, avagy címkét kellett elhelyezni a webáruházban: az egyik a Google Ads-címke, a másik pedig a Google Ads konverziós kód.

Navigáljunk a Google Ads-en belül a Beállítások > Megosztott könyvtár > Közönségkezelő > Saját adatforrások menüpontra, majd válasszuk ki a Google Ads címke opciót. Ez a címke teszi lehetővé, hogy az alapvető adatokat átadhassa a webáruház a Google Ads-nek. A címke kiválasztását követően a Címketelepítés résznél válasszuk ki A címke telepítése saját kezűleg opciót, majd másoljuk ki a Google Ads címkénket.

A címke felépítése a következő:

 

*************************************************************************************************

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 12345678910 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-12345678910"></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'AW-12345678910');
</script>

*************************************************************************************************

Ezt a címkét másoljuk be a Shoprenter webáruházunkban a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Ads menüponton belül a Google Ads címke mezőbe.

 

mceclip0.png


Google Ads konverziós kód

Ahhoz, hogy ne csak az alapvető adatokat, hanem a látogatókat egészen a vásárlásig nyomon tudjuk követni, el kell helyeznünk a Google Ads konverziós kódot is a Shoprenterben. A kód elhelyezésével többet között fogjuk látni azt, hogy mely termékünket vásárolták meg Shopping hirdetésből, mekkora bevételt eredményezett a hirdetés és az mekkora ezek egymáshoz viszonyított aránya.

A Google Ads konverziós kódot egy külön menüpontban kell legenerálni. A létrehozásához kattintsunk Beállítások > Mérés > Konverziók menüpontra. Ha már van meglévő Vásárlás címkénk, akkor kattintsunk annak nevére, ha nincs akkor kattintsunk az Új konverziós művelet gombra.

Hozzuk létre a Webhely alapú konverziót a szükséges adatok megadásával (webáruház url-e, vásárlás típusú címke, illetve a webáruház köszönő url-e a vásárlást követően, amely betöltődik a sikeres vásárlás után).

A címkét telepítsük ismét saját kezűleg. Fontos, hogy ügyeljünk rá, hogy ne a fentebb található Google Ads címkét másoljuk ki ismét, hanem a Google Ads konverziós kódot, amely a következőképpen néz ki:

*************************************************************************************************

<!-- Event snippet for teszt conversion page -->
<script>
gtag('event', 'conversion', {
'send_to': 'AW-965362876/lNu7CLKj1IsBEL-TuswD',
'value': 0.0,
'currency': 'HUF',
'transaction_id': ''
});
</script>


*************************************************************************************************

 

Helyezzük el a Google Ads konverziós kódot a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Ads menüponton belül a Google Ads konverziós kód mezőben.

mceclip1.png

Figyelem: A következőkben olvasható Google Ads menüpont a Shoprenterből kivezetésre kerülnek, helyettük a Google Global Site tag veszi fel a szerepet. A cikket változatlanul hagyjuk, hiszen a Google Ads kódok elérési útja változatlan, azokat a cikkben bemutatott menüpontokon belül lehet legenerálni. Arra kérünk, hogy a jövőben a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Global Site tag menüpontban helyezzék el a kódrészleteket.

Ezeket a kódrészleteket a fent említett Google Ads címke és Google Ads konverziós kódból olvashatjuk ki. A jövőben elég lesz csupán a kódokból a következő kódrészleteket kimásolni:

  • AW-965362876
  • lNu7CLKj1IsBEL-TuswD

Ezeket az adatokat pedig következő formában szükséges kell megadni a Beállítások > SEO és Analitikai beállítások > Google Global Site tag menüponton belül

Peek_2022-07-14_15-13.gif

 

Google Enhanced Conversion

Az Enhanced Conversion, vagy kibővített konverziók a Google fejlesztése ami segít az eddig rejtett konverziókat is azonosítani.

A köszönő oldali Google scrip egészül ki a vevő e-mail címével, ami titkosított formában kerül átadásra a Google számára és ez alapján ha például a vevő korábban megnézett egy reklámot egy Youtube videó előtt és ennek hatására vásárolt, akkor az is konverziónak fog minősülni. 

 

A webáruház felületén SEO és Analitika beállításokon belül a Google Site Tag fülön van lehetőség engedélyezni. A megfelelő működéshez az Ads fiókban is szükség van a bekapcsolásra, valamint némi beállításra:

A fiókban az Eszközök > Mérések > Konverziók menüpontban szükséges belépnünk a Beállítások menüpontba, majd lenyitni a "Bővített konverziók" menüt. Itt szükséges kipipálnunk a "Kibővített konverziók bekapcsolása" checkboxot, majd a módszernél a "Google-címkét"-t választanunk:

A megjelenő "Címke adatai" feliratra kattintva keressük fel a Címkekezelő felületét, és a felugró "Felhasználók által megadott adatok használatának engedélyezése" ablakban pipáljuk ki az "Adja meg a CSS-választókat vagy JavaScript-változókat" pontban az "E-mail" opciót. Ezt követően pedig válasszuk ki a legördülőből a Javascript vagy CSS selectort, a mellette megjelenő input mezőbe pedig másoljuk be a következőt:

enhanced_conversion_data.email

 

További információk a témában a Google kibővített konverziók support oldalán olvashatók.

Remarketing

Az Ads ezen funkciója lehetővé teszi, hogy az oldalunkon járt látogatók számára speciális hirdetéseket jelenítsünk meg a Google Tartalmi hálózatán (amennyiben ott is megjelenítjük hirdetéseinket).

Ez a böngésző cookie-jának segítségével valósul meg.

Ez rendkívül hasznos és ígéretes funkció, melynek segítségével eljuttathatjuk hirdetéseinket például azoknak, akik elkezdték a vásárlási folyamatot, de azt nem fejezték be. De használható még például a következőkre:

  • Időzített kampányok a látogatás alapján. Ez olyan termékeknél vagy szolgáltatásoknál lehet hasznos, ahol maga a tény, hogy valaki ott járt az oldalunkon nagyon erős ráutaló magatartásnak minősül. Itt alapvetően a címkék érvényességi idejét módosítjuk, és ez alapján képezhetünk listákat. Ennek köszönhetően egy felhasználó mondjuk egy 14 napos kampány alatt a látogatásától számított 3,7,10. napon is kaphat valamilyen kedvezményt – persze egyre nagyobbat.
  • Analytics alapú remarketing. amikor nem pusztán az érdekel bennünket, hogy a felhasználó járt-e az oldalunkon, hanem az, hogy ott miként viselkedett (tett vagy nem tett meg dolgokat). A listánk alapja lehet például a látogatási idő, a visszapattanási ráta, a beállított célok vagy akár egy útvonal, melyet a felhasználó az oldalunkon bejárt.
  • Szezonalitáson alapuló remarketing. Egyszerűen, aki szezonális terméket forgalmaz joggal feltételezheti, hogy aki idén is vásárolt, jön majd jövőre is. De ha ismerjük termékünk „elhasználódásának” idejét, akkor is nagyon hatékony. Például, ha egy kutyatáp mondjuk 30 napra elég, akkor a vásárlástól számított 25-35 nap között célzottan hirdetünk a vásárlónak.

Ehhez a beállítást az Ads felületén a fiókot kiválasztva bal oldalon (a kampányok és a fő felület között), a Közönségekre kattintva találjuk.

Az itt megjelenő kódrészletet illessze be az adminisztrációs felület erre vonatkozó szöveges mezőjébe.

A Remarketing funkció használathoz pedig listákat kell létrehoznunk az Ads-ön belül, majd az előállított listáknál halmazműveleteket alkalmaznunk. Így például képzünk egy listát azokból, akik kosárba tettek egy terméket, illetve egy másikat azokból, akik vásároltak, majd a kettőt kivonva egymásból megkapjuk azokat, akik nem fejezték be a vásárlást.

Ahhoz pedig, hogy hirdetéseink megjelenjenek, a listáknak legalább 100 felhasználót kell tartalmaznia.

FONTOS: Amennyiben használja ezt a célzási lehetőséget a Google Ads rendszerében, úgy webáruházának adatvédelmi nyilatkozatát ki kell egészítenie az ide vonatkozó elemekkel. Erről bővebben az alábbi linken tájékozódhat:

https://support.google.com/google-ads/answer/2549063?hl=hu&topic=1714053&ctx=topic&path=1713922-1713922-1713909

A Remarketingről bővebben:

https://support.google.com/google-ads/answer/2453998?hl=hu

 

Dinamikus Remarketing hasznáról és beállításának mikéntjéről itt olvashat bővebben:

Hogyan növeljük Shoprenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google Ads-ben?

Fontos, hogy a Dinamikus remarketinget felváltotta a Google Shopping - Smart shopping funkció. Erről részletesebb leírást is készítettünk, ami az alábbi linken érhető el: 

Google Shopping feed

 

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés