A TikTok API-ról általánosságban
Beállítások a TikTok felületén
Beállítások a Shoprenter felületén
Átadott események
Tesztelés
A TikTok API-ról általánosságban
A látogatók e-kereskedelmi szempontból fontos tevékenységeinek a TikTok felé történő átadására a legmodernebb megoldást az API-n keresztül történő adatátadás nyújtja.
Ezzel a megoldással jóval pontosabb az adatok továbbítása, hiszen a reklám blokkoló böngésző kiegészítők, valamint a különböző böngészők cookie szabályzata nem gátolja az adatáramlást.
Beállítások a TikTok felületén
A webáruház és a TikTok összekapcsolására TikTok business manager fiókra és onnan létrehozható Ads manager fiókra van szükség.
- Ehhez első körben egy regisztrációt szükséges elvégeznünk itt ha még nem tettük meg, amely során a vállalkozásunkkal kapcsolatban kell néhány adatot kitöltenünk.
- A sikeres regisztráció után az alábbi felület fog fogadni bennünket, ahol az Assets menüponton belül az Advertiser accounts menüre, majd a kép jobb oldalán látható Ads Manager-re kell kattintanunk.
- Az Ads Manager-en belül a Tools > Management > Events menüpontba kell lépnünk.
- Ezután a Web Event opciót kell választanunk, majd a Manage gombra kattintanunk.
- A megjelenő oldalon a Create Pixel lehetőséget kell választanunk.
- Ezután a Manual Setup opcióra kattintva meg kell adnunk a Pixel nevét.
- Amennyiben ezt megcsináltuk, akkor a Pixelünk készen is van. A webáruházzal történő összekötéshez két azonosító szükséges, a Pixel neve alatti ID, valamint egy Access Token, ami a Settings menüpontban generálható.
Beállítások a Shoprenter felületén
A webshop admin felületén a Beállítások > SEO > TikTok Event API menüpontban szükséges elhelyezni a Pixel azonosítót és az Access azonosítót
Események
A TikTok Event API segítségével a következő események mérhetők:
- ViewContent (Termékoldal megtekintés)
- Search (Keresés)
- AddToCart (Kosárba rakás)
- InitiateCheckout (Checkout megkezdése)
- AddPaymentInfo (Fizetési mód kiválasztása)
- CompletePayment (Rendelés leadása)
- PlaceAnOrder (Sikeresen fizetett rendelés)
Fontos! A webáruházból küldött események némi csúszással (akár 30-60 perc) fognak látszani az esemény kezelőben.
Ugyanígy némi csúszás után állítható csak be a kampányoknál a frissen létrehozott Pixel kód.
Tesztelés
A TikTok lehetőséget ad arra, hogy az események beküldését teszteljük. Ehhez a Test Events menüpontból kell a "TEST" kezdetű kódot kimásolni és a webáruház adminjának TikTok Events API Teszt kód mezőjébe bemásolni. Ezek után az események a Test Events menüpontban lesznek láthatók.
Fontos! A teszt kódot csak akkor kell megadni, ha az eseményeket teszteljük, a tesztelés után azt töröld az admin felületről!