A látogatók e-kereskedelmi szempontból fontos tevékenységeinek a TikTok felé történő átadására a legmodernebb megoldást az API-n keresztül történő adatátadást van lehetőség használni.
Ezzel a megoldással jóval pontosabb az adatok továbbítása, hiszen a reklám blokkoló böngésző kiegészítők, valamint a különböző böngészők cookie szabályzata nem gátolja az adatáramlást.
A webáruház és a TikTok összekapcsolására TikTok business manager fiókra és onnan létrehozható Ads manager fiókra van szükség.
Az Ads managerben az Assets -> Events menüpontba kell navigálnunk azon belül pedig a Web Events Manage gombjára kell kattintani.
A következő oldalon a Set Up Web Events gombot kell megnyomni, a felugró ablakban szükséges nevet adni a Pixelnek, majd a lehetőségek közül az Events API-t kell választani. A következő ablakban pedig a Manually Set Up Events API lehetőséget.
A következő oldalon a lap alján lévő Go to Settings gombra kell nyomni és el is készült a Pixel:
A webáruházzal történő összekötéshez két azonosító szükséges, a Pixel neve alatti ID, valamint egy Access Token, ami a Settings menüpontban generálható.
Események
A TikTok Event API segítségével a következő események mérhetők:
- ViewContent (Termékoldal megtekintés)
- Search (Keresés)
- AddToCart (Kosárba rakás)
- InitiateCheckout (Checkout megkezdése)
- AddPaymentInfo (Fizetési mód kiválasztása)
- CompletePayment (Rendelés leadása)
- PlaceAnOrder (Sikeresen fizetett rendelés)
Fontos! A webáruházból küldött események némi csúszással (akár 30-60 perc) fognak látszani az esemény kezelőben.
Ugyan így némi csúszás után állítható csak be a kampányoknál a frissen létrehozott Pixel kód.
Tesztelés
A TikTok lehetőséget ad arra, hogy az események beküldését teszteljük. Ehhez a Test Events menüpontból kell a "TEST" kezdetű kódot kimásolni és a webáruház adminjának TikTok Events API Teszt kód mezőjébe bemásolni.
Fontos! A teszt kódot csak akkor kell megadni, ha az eseményeket teszteljük, a tesztelés után azt töröld az admin felületről!