TikTok event API

A TikTok API-ról általánosságban

Beállítások a TikTok felületén

Beállítások a Shoprenter felületén

Átadott események

Tesztelés

 

A TikTok API-ról általánosságban

A látogatók e-kereskedelmi szempontból fontos tevékenységeinek a TikTok felé történő átadására a legmodernebb megoldást az API-n keresztül történő adatátadás nyújtja. 

Ezzel a megoldással jóval pontosabb az adatok továbbítása, hiszen a reklám blokkoló böngésző kiegészítők, valamint a különböző böngészők cookie szabályzata nem gátolja az adatáramlást.

 

Beállítások a TikTok felületén

A webáruház és a TikTok összekapcsolására TikTok business manager fiókra és onnan létrehozható Ads manager fiókra van szükség.

  1. Ehhez első körben egy regisztrációt szükséges elvégeznünk itt ha még nem tettük meg, amely során a vállalkozásunkkal kapcsolatban kell néhány adatot kitöltenünk.
  2. A sikeres regisztráció után az alábbi felület fog fogadni bennünket, ahol az Assets menüponton belül az Advertiser accounts menüre, majd a kép jobb oldalán látható Ads Manager-re kell kattintanunk.
    tiktokadsmanager.png

  3. Az Ads Manager-en belül a Tools > Management > Events menüpontba kell lépnünk.
    events.png
  4. Ezután a Web Event opciót kell választanunk, majd a Manage gombra kattintanunk.
    webevents.png

  5. A megjelenő oldalon a Create Pixel lehetőséget kell választanunk.
    createpixel.png

  6. Ezután a Manual Setup opcióra kattintva meg kell adnunk a Pixel nevét.
    manualsetup.pngpixelname.png

  7. Amennyiben ezt megcsináltuk, akkor a Pixelünk készen is van. A webáruházzal történő összekötéshez két azonosító szükséges, a Pixel neve alatti ID, valamint egy Access Token, ami a Settings menüpontban generálható.
    id.pngtoken.png

 

Beállítások a Shoprenter felületén

A webshop admin felületén a Beállítások > SEO > TikTok Event API menüpontban szükséges elhelyezni a Pixel azonosítót és az Access azonosítót

srbeallitas.png

 

Események

A TikTok Event API segítségével a következő események mérhetők:

  • ViewContent (Termékoldal megtekintés)
  • Search (Keresés)
  • AddToCart (Kosárba rakás)
  • InitiateCheckout (Checkout megkezdése)
  • AddPaymentInfo (Fizetési mód kiválasztása)
  • CompletePayment (Rendelés leadása)
  • PlaceAnOrder (Sikeresen fizetett rendelés)

Fontos! A webáruházból küldött események némi csúszással (akár 30-60 perc) fognak látszani az esemény kezelőben. 

Ugyanígy némi csúszás után állítható csak be a kampányoknál a frissen létrehozott Pixel kód.

 

Tesztelés

A TikTok lehetőséget ad arra, hogy az események beküldését teszteljük. Ehhez a Test Events menüpontból kell a "TEST" kezdetű kódot kimásolni és a webáruház adminjának TikTok Events API Teszt kód mezőjébe bemásolni. Ezek után az események a Test Events menüpontban lesznek láthatók.
testesemenyek.png
testkod.png

 

Fontos! A teszt kódot csak akkor kell megadni, ha az eseményeket teszteljük, a tesztelés után azt töröld az admin felületről!

Van még kérdésed? Kérdés beküldése