Aki rendszeresen használja a Facebook hirdetéseket, ideális esetben használ Facebook pixelt is, amely elengedhetetlen fontosságú a megfelelő remarketing kampány kialakításához.
Sajnos az Apple az iOS14.5 verzió bevezetésével 2021.04.26-tól blokkol minden böngészőben lefutó scriptet és sütit, ami nem közvetlenül az adott weboldalhoz tartozik (3rd party), így ezeken a készülékeken szerzett vásárlás számokat nem lehet mérni, vagyis hiányozni fog a statisztikából. Ez azt jelenti, hogy látszólag kevesebb konverziót fog mutatni a Facebook hirdetések statisztikája, de valójában az Apple blokkolja, hogy a Facebook mérni tudja a vásárlásokat, ajánlatkéréseket, stb.
A Facebook kidolgozott egy olyan technikai megoldást, ami úgy működik, hogy a webáruházunk szerveréről, közvetlenül a Facebook szerverére küld minden adatot, így nem lehetséges blokkolni a működését, mert a böngészőbe be sem töltődik.
Leírásunkból az alábbiakra térünk ki részletesen:
Mi az a Facebook Conversion API?
Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?
A Facebook Conversion API beállítása
Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével
Mi az a Facebook Conversion API?
Korábban Facebook hirdetéseink eredményét egy ún. scripttel, azaz a Facebook Pixel segítségével mérhettük, ez a funkció segítette az adatátadást webáruházunk és a Facebook fiókunk között.
A Facebook hirdetések hatékonyságának mérésén segít az új Facebook Conversions API, amely segítségével nagyobb hatékonysággal jutnak el a webáruházban történt események a Facebook eseménykezelőbe, mint a Facebook Pixel használata során.
Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?
A Facebook Conversion API segítségével sokkal pontosabban, sokkal több adat mérésére van lehetőségünk.
A Facebook Pixel adatok UTM paraméterezett URL-ekkel kerültek lefuttatásra, így olyan eseményeket mérhettünk a segítségével, mint a
- pageview (oldalmegtekintés),
- vásárlás,
- add to cart (kosárbahelyezés), stb.
A különböző események mérésével volt lehetőségünk arra, hogy targetáljuk a webshopunkban történő cselekvéseket. Ugyanakkor mivel az események URL címekhez voltak rendelve, ez a megoldás nem eredményezett nagyon pontos célzást és targetálást, emellett pedig az is gondot jelentett, hogy sok webáruház tulajdonos nem használta ki a Facebook Pixelben rejlő lehetőségeket.

Ezzel szemben a Facebook Conversion API lehetővé teszi, hogy automatikusan fussanak le a fentebb említett események a Shoprenteres webáruházakban, legyen szó
- oldalbetöltődésről,
- tartalommegtekintésről,
- kosárba helyezésről vagy
- vásárlásról.
A Shoprenterben történt fejlesztések által minden esemény mérése automatikusan történik, megkönnyítve azt, hogy ne kelljen a felhasználónak manuálisan paramétereznie az URL-eket.
A Facebook Conversion API beállítása
Első lépésként be kell lépnünk a Facebook Eseménykezelőbe, és azon belül is az Adatforrások menüpontba.
Itt kattintsunk a Képpont beállításának folytatása gombra.
Ha ez nem jelenik meg, akkor válasszuk a Beállítások menüpontot, és görgessünk le egészen a Konverziók API részhez, ahol a Manuális beállítás alatt meg fog jelenni egy Kezdés gomb. Mind a két esetben ugyanoda fogunk kilyukadni.
A gombra kattintva a megjelenő ablakban válasszuk a Konverziók API lehetőségét, majd kattintsunk a Kapcsolódás gombra.
Ezután a Manuális beállítás opciót jelöljük ki, és kattintsunk a Tovább gombra.
Ezek után meg fog jelenni a beállítási segédlet, ezen továbbléphetünk.
Az Események kiválasztása résznél a legördülő menüben alapértelmezetten az E-kereskedelem és bolti kiskereskedelem kategória fog megjelenni, ezen nem szükséges változtatni.
A listában megjelenő összes opciót be lehet jelölni, ugyanakkor a Shoprenter a következő eseményeket fejlesztette le, ezeket fogja mérni automatikusan, mivel ezek a legfontosabb mérőszámok egy webáruház esetén:
- Tartalom megtekintése
- Keresés
- Kívánságlistára vétel
- Kosárba helyezés
- Fizetés kezdeményezése (pénztárfolyamat legelső lépése)
- Fizetési adatok megadása
- Vásárlás
- Feliratkozás
- Regisztráció befejezése
Ha kiválasztottuk ezeket, akkor kattintsunk a Tovább gombra.
A következő ablakban a kijelölt események esemény paramétereit fogjuk látni és ezeket tudjuk testreszabni.
A jobb felső sarokban megjelenő Bevált gyakorlat ad számunka segítséget abban, hogy miket érdemes bejelölni.
Fontos, hogy az Eseményazonosító mindenképpen legyen bejelölve. Ez arra szolgál, hogy elkülönítsük a különböző eseményeket egy-egy azonosítóval, így nem fognak duplikációk keletkezni az eredményeink között.
A paramétereket az alábbi módon javasoljuk beállítani:
Kosárba helyezés:
- Ügyfél IP címe
Fizetési adatok megadása:
- Vezetéknév
- Utónév
- E-mail cím
- Telefonszám
- Ügyfél IP címe
Fizetés kezdeményezése:
- Vezetéknév
- Utónév
- E-mail cím
- Telefonszám
- Ügyfél IP címe
Vásárlás:
- Vezetéknév
- Utónév
- E-mail cím
- Telefonszám
- Ügyfél IP címe
Regisztráció befejezése:
- E-mail cím
- Utónév
- Ügyfél IP címe
A többi eseménynél elegendő az Ügyfél IP címe opciót bejelölni.
Természetesen ettől eltérően is be lehet a paramétereket állítani.
Továbblépve ellenőrizhetjük az előzőleg beállított paramétereket. Lesznek olyan paraméterek, amelyek alapértelmezetten átadásra fognak kerülni, ilyen a pénznem és az érték is.
A következő lépésnél válasszuk az Az API saját kezű, manuális implementálása részt, és azon belül kattintsunk a Megvalósítási útmutató megnyitása gombra.
Az útmutató megnyitása után kattintsunk a Kezdés gombra.
Kattintsunk a Hozzáférési kód generálása gombra.
A kapott kódot másoljuk be a webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható Access Token részhez.
Ha beillesztettük a kódok, akkor az útmutatóban görgessünk lefelé. Itt újra láthatjuk a korábban beállított esemény paramétereket. Görgessünk le egészen az Az eseményeid tesztelése részig, és itt kattintsunk a A "Tesztesemények" eszköz indítása gombra.
Ezután újra az Adatforrások részhez fogunk jutni, és itt az Események tesztelése fülre kell navigálnunk. Itt látni fogunk egy teszt kódot, ebből nekünk csak a következő rész fog kelleni: "TEST28350" (ez a kód mindenkinél eltérő!).
Ezt másoljuk ki, majd illesszük be a webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható részhez.
Ezután menjünk vissza a megvalósítási útmutatónkhoz és kattintsunk a Befejezés gombra.
Már csak a Pixel ID/azonosító megadására van szükség.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megszerezni, ha az Adatforrásokban megjelenő azonosítót kimásoljuk és beillesztjük a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható Pixel ID részhez.
Ezután mentsük el a beállításokat.
Ezek után nincs más teendőnk mint az Események tesztelése fül alatt tesztelni az eseményeinket.
Adjuk meg a webáruházunk URL-jét, majd kattintsunk a Webhely megnyitása gombra.
Ezután vigyünk végig egy vásárlást a webáruházunkba, majd ellenőrizzük, hogy az események bekerültek-e a Facebookba.
Az adatok átadása azonnali, de előfordulhat pár perces csúszás nagyobb forgalom esetén.
Az események között mindent részletesen láthatunk: a vásárlás értékét, a valutát, az eseményazonosítót.
A beállítás folyamatáról készítettünk egy videót is:
Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével
Most, hogy már mi is elvégeztük a beállításokat, a videóban említett definiált eseményeket ezentúl automatikusan méri a rendszer.
A következő lépcsőfok, ahogyan kihasználhatjuk a Conversion API-ban rejlő lehetőségeket, hogy a különböző eseményekhez különböző hirdetési kampányokat tudunk létrehozni, ezek az adatok számszerűsíthetőek majd a Hirdetéskezelő fiókon belül.
A másik legfontosabb előnye a Conversion API-nak, hogy ezekre az eseményekre célközönségeket is hozhatunk létre.
Különböző paraméterek megadásával például olyan célközönséget állíthatunk be, aki lefuttatta a Vásárlás eseményt, tehát vásárló, emellett pedig akár időintervallumra is szűrhetünk, például az elmúlt 14 napban történt a vásárlása. Ha pedig hadilábon állunk a kosárelhagyókkal, akkor erre is állíthatunk be célközönséget, hogy láthassuk, kiknél futott le a Kosárba helyezés esemény.
Ezeket az eseményeket felhasználhatjuk célzásra, targetálásra és elemzésre, így sokkal pontosabb képet fogunk kapni a célközönségünkről.