Facebook Conversion API beállítása

Aki rendszeresen használja a Facebook hirdetéseket, ideális esetben használ Facebook pixelt is, amely elengedhetetlen fontosságú a megfelelő remarketing kampány kialakításához.

Sajnos az Apple az iOS14.5 verzió bevezetésével 2021.04.26-tól blokkol minden böngészőben lefutó scriptet és sütit, ami nem közvetlenül az adott weboldalhoz tartozik (3rd party), így ezeken a készülékeken szerzett vásárlás számokat nem lehet mérni, vagyis hiányozni fog a statisztikából. Ez azt jelenti, hogy látszólag kevesebb konverziót fog mutatni a Facebook hirdetések statisztikája, de valójában az Apple blokkolja, hogy a Facebook mérni tudja a vásárlásokat, ajánlatkéréseket, stb.

A Facebook kidolgozott egy olyan technikai megoldást, ami úgy működik, hogy a webáruházunk szerveréről, közvetlenül a Facebook szerverére küld minden adatot, így nem lehetséges blokkolni a működését, mert a böngészőbe be sem töltődik.

Leírásunkból az alábbiakra térünk ki részletesen:

Mi az a Facebook Conversion API?

Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?

A Facebook Conversion API beállítása

Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével

Mi az a Facebook Conversion API?

Korábban Facebook hirdetéseink eredményét egy ún. scripttel, azaz a Facebook Pixel segítségével mérhettük, ez a funkció segítette az adatátadást webáruházunk és a Facebook fiókunk között.

A Facebook hirdetések hatékonyságának mérésén segít az új Facebook Conversions API, amely segítségével nagyobb hatékonysággal jutnak el a webáruházban történt események a Facebook eseménykezelőbe, mint a Facebook Pixel használata során.

Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?

A Facebook Conversion API segítségével sokkal pontosabban, sokkal több adat mérésére van lehetőségünk.

A Facebook Pixel adatok UTM paraméterezett URL-ekkel kerültek lefuttatásra, így olyan eseményeket mérhettünk a segítségével, mint a

  • pageview (oldalmegtekintés),
  • vásárlás,
  • add to cart (kosárbahelyezés), stb.

A különböző események mérésével volt lehetőségünk arra, hogy targetáljuk a webshopunkban történő cselekvéseket. Ugyanakkor mivel az események URL címekhez voltak rendelve, ez a megoldás nem eredményezett nagyon pontos célzást és targetálást, emellett pedig az is gondot jelentett, hogy sok webáruház tulajdonos nem használta ki a Facebook Pixelben rejlő lehetőségeket.

Ezzel szemben a Facebook Conversion API lehetővé teszi, hogy automatikusan fussanak le a fentebb említett események a Shoprenteres webáruházakban, legyen szó

  • oldalbetöltődésről,
  • tartalommegtekintésről,
  • kosárba helyezésről vagy
  • vásárlásról.

A Shoprenterben történt fejlesztések által minden esemény mérése automatikusan történik, megkönnyítve azt, hogy ne kelljen a felhasználónak manuálisan paramétereznie az URL-eket.

A Facebook Conversion API beállítása

Első lépésként be kell lépnünk a Facebook Eseménykezelőbe, és azon belül is az Adatforrások menüpontba.

capi0.png

Itt kattintsunk a Képpont beállításának folytatása gombra.

Ha ez nem jelenik meg, akkor válasszuk a Beállítások menüpontot, és görgessünk le egészen a Konverziók API részhez, ahol a Manuális beállítás alatt meg fog jelenni egy Kezdés gomb. Mind a két esetben ugyanoda fogunk kilyukadni.

capi1.png

A gombra kattintva a megjelenő ablakban válasszuk a Konverziók API lehetőségét, majd kattintsunk a Kapcsolódás gombra.

capi3.png

Ezután a Manuális beállítás opciót jelöljük ki, és kattintsunk a Tovább gombra.

capi4.png

Ezek után meg fog jelenni a beállítási segédlet, ezen továbbléphetünk.

capi5.png

Az Események kiválasztása résznél a legördülő menüben alapértelmezetten az E-kereskedelem és bolti kiskereskedelem kategória fog megjelenni, ezen nem szükséges változtatni.

A listában megjelenő összes opciót be lehet jelölni, ugyanakkor a Shoprenter a következő eseményeket fejlesztette le, ezeket fogja mérni automatikusan, mivel ezek a legfontosabb mérőszámok egy webáruház esetén:

  • Tartalom megtekintése
  • Keresés
  • Kívánságlistára vétel
  • Kosárba helyezés
  • Fizetés kezdeményezése (pénztárfolyamat legelső lépése)
  • Fizetési adatok megadása
  • Vásárlás
  • Feliratkozás
  • Regisztráció befejezése

Ha kiválasztottuk ezeket, akkor kattintsunk a Tovább gombra.

capi6.png

A következő ablakban a kijelölt események esemény paramétereit fogjuk látni és ezeket tudjuk testreszabni.

A jobb felső sarokban megjelenő Bevált gyakorlat ad számunka segítséget abban, hogy miket érdemes bejelölni.

capi7.png

Fontos, hogy az Eseményazonosító mindenképpen legyen bejelölve. Ez arra szolgál, hogy elkülönítsük a különböző eseményeket egy-egy azonosítóval, így nem fognak duplikációk keletkezni az eredményeink között.

A paramétereket az alábbi módon javasoljuk beállítani:

Kosárba helyezés:

  • Ügyfél IP címe

Fizetési adatok megadása:

  • Vezetéknév
  • Utónév
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Ügyfél IP címe

Fizetés kezdeményezése:

  • Vezetéknév
  • Utónév
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Ügyfél IP címe

Vásárlás:

  • Vezetéknév
  • Utónév
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Ügyfél IP címe

Regisztráció befejezése:

  • E-mail cím
  • Utónév
  • Ügyfél IP címe

A többi eseménynél elegendő az Ügyfél IP címe opciót bejelölni.

capi8.png

Természetesen ettől eltérően is be lehet a paramétereket állítani.

Továbblépve ellenőrizhetjük az előzőleg beállított paramétereket. Lesznek olyan paraméterek, amelyek alapértelmezetten átadásra fognak kerülni, ilyen a pénznem és az érték is.

capi9.png

A következő lépésnél válasszuk az Az API saját kezű, manuális implementálása részt, és azon belül kattintsunk a Megvalósítási útmutató megnyitása gombra.

capi10.png

Az útmutató megnyitása után kattintsunk a Kezdés gombra.

capi11.png
Kattintsunk a Hozzáférési kód generálása gombra.

capi12.png
A kapott kódot másoljuk be a webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható Access Token részhez.

capi13.png
Ha beillesztettük a kódok, akkor az útmutatóban görgessünk lefelé. Itt újra láthatjuk a korábban beállított esemény paramétereket. Görgessünk le egészen az Az eseményeid tesztelése részig, és itt kattintsunk a A "Tesztesemények" eszköz indítása gombra.

capi14.png

Ezután újra az Adatforrások részhez fogunk jutni, és itt az Események tesztelése fülre kell navigálnunk. Itt látni fogunk egy teszt kódot, ebből nekünk csak a következő rész fog kelleni: "TEST28350" (ez a kód mindenkinél eltérő!).

capi15.png

Ezt másoljuk ki, majd illesszük be a webáruházunk admin felületén a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható részhez.

capi16.png
Ezután menjünk vissza a megvalósítási útmutatónkhoz és kattintsunk a Befejezés gombra. 

capi17.png
Már csak a Pixel ID/azonosító megadására van szükség.

Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megszerezni, ha az Adatforrásokban megjelenő azonosítót kimásoljuk és beillesztjük a Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a Facebook Conversion API fül alatt látható Pixel ID részhez.

capi18.png

Ezután mentsük el a beállításokat.

Ezek után nincs más teendőnk mint az Események tesztelése fül alatt tesztelni az eseményeinket.

Adjuk meg a webáruházunk URL-jét, majd kattintsunk a Webhely megnyitása gombra.

capi20.png
Ezután vigyünk végig egy vásárlást a webáruházunkba, majd ellenőrizzük, hogy az események bekerültek-e a Facebookba.

Az adatok átadása azonnali, de előfordulhat pár perces csúszás nagyobb forgalom esetén.

capi22.png
Az események között mindent részletesen láthatunk: a vásárlás értékét, a valutát, az eseményazonosítót.

capi21.png

A beállítás folyamatáról készítettünk egy videót is:

Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével

Most, hogy már mi is elvégeztük a beállításokat, a videóban említett definiált eseményeket ezentúl automatikusan méri a rendszer.

A következő lépcsőfok, ahogyan kihasználhatjuk a Conversion API-ban rejlő lehetőségeket, hogy a különböző eseményekhez különböző hirdetési kampányokat tudunk létrehozni, ezek az adatok számszerűsíthetőek majd a Hirdetéskezelő fiókon belül.

A másik legfontosabb előnye a Conversion API-nak, hogy ezekre az eseményekre célközönségeket is hozhatunk létre.

Különböző paraméterek megadásával például olyan célközönséget állíthatunk be, aki lefuttatta a Vásárlás eseményt, tehát vásárló, emellett pedig akár időintervallumra is szűrhetünk, például az elmúlt 14 napban történt a vásárlása. Ha pedig hadilábon állunk a kosárelhagyókkal, akkor erre is állíthatunk be célközönséget, hogy láthassuk, kiknél futott le a Kosárba helyezés esemény.

Ezeket az eseményeket felhasználhatjuk célzásra, targetálásra és elemzésre, így sokkal pontosabb képet fogunk kapni a célközönségünkről.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése