Árukereső Marketplace integráció

Az integráció beállításával az Árukereső és a Shoprenter folyamatosan "kommunikál", így amikor a látogató a kosárba helyezi a terméket az Árukereső Marketplace-en, az adott termék éppen aktuális ára, készlet értéke, az elérhető fizetési és szállítási mód információ fog megjelenni az Árukereső felületén a látogatónak. Ennek köszönhetően már rendelés előtt ki lehet szűrni, ha időközben elfogyott volna a termék, esetleg más áron kapható.

Ezen felül az integráció segítségével az Árukereső Marketplace-en leadott rendelések átkerülnek a webáruházba is, a bolt admin felületén a rendelés lista oldalon menedzselhetjük ezeket is. A rendelés állapotok 10 percenként szinkronizálódnak, így nem szükséges a Partner Portál felületet használni a Marketplace-es rendelések kezeléséhez.

 


 

Előfeltételek

⚠️ Az Árukereső Marketplace integráció beállítása előtt győződjünk meg arról, hogy minden szükséges előfeltételnek megfelelünk az Árukereső oldalon, ezekről bővebb információt az Árukereső Partner Portál felületén találunk.

⚠️ Az Árukereső Marketplace integráció használatához legalább Silver csomag szükséges.

 


 

Az integráció beállítása

A funkció engedélyezése

A Beállítások > Integrációk > Árukereső Marketplace admin oldalra navigálva engedélyezzük az Árukereső Marketplace funkciót.

Az áruház és az Árukereső Marketplace összekapcsolása

  1. Állítsuk be az Árukereső Marketplace API kulcsot. Ez nem más, mint egy hívások hitelesítéséhez használt azonosító. Navigáljunk az Árukereső Partner Portál felületen az Általános beállítások > API beállítás oldalra. Az Árukereső rendszere felé küldött hívásokhoz az Új API kulcs kérése gombra kattintva tudunk új kulcsot generálni. Ezt az API kulcsot másoljuk be a Shoprenter admin felületén az Árukereső Marketplace API kulcs mezőbe.
  2. Webáruházunk admin felületén a Beállítások > Integrációk > Árukereső Marketplace menüpontban a Shoprenter API kulcs generálás gombra kattintva hozzunk létre egy új Shoprenter API kulcsot, majd másoljuk vágólapra, végül adjuk meg ezt a kulcsot az Árukereső Partner Portál felületen a Marketplace API beállítások oldalon az API kulcs a kifelé menő hívásokhoz mezőben.
    ℹ️ Ezt az API kulcsot beállítva az Árukereső biztonságosan tud adatokat lekérdezni az áruházból, legyen szó termék információkról vagy szállítási és fizetés módokról.
  3. Állítsuk be a Rendelést fogadó API URL-t. Másoljuk vágólapra az itt található linket és illesszük be az Árukereső Partner Portál felületen a Marketplace API beállítások oldalon a Rendelést fogadó API URL mezőbe. Mentsük el!
    ℹ️ Az Árukereső ebből tudja, hogy hová kell küldeni a létrejött rendeléseket.
  4. Állítsuk be a Termék ár és készlet frissítéséhez tartozó API URL-t. Másoljuk vágólapra a linket és illesszük be az Árukereső Partner Portál felületen a Marketplace API beállítások oldalon a Termékek árának és készletének frissítéséhez tartozó API URL (GET Products Availability) mezőbe. A végpontnál válasszuk az Éles opciót és mentsük el.
    ℹ️ Az Árukereső ennek segítségével valós időben tudja frissíteni a kosárban lévő termékek árát és készletét.
  5. Állítsuk be a Fizetési és szállítási módok frissítéséhez tartozó API URL-t. Másoljuk vágólapra ezt a linket és illesszük be az Árukereső Partner Portál felületenMarketplace API beállítások oldalon a Fizetési és szállítási módok frissítéséhez tartozó API URL (GET Payment Delivery) mezőbe. A végpontnál válasszuk az Éles opciót és mentsük el.
    ℹ️ Az Árukereső ennek segítségével valós időben tudja frissíteni az egyes termékekhez tartozó szállítási és fizetési módokat, valamint azok díjait a kosárban.

Fizetési és szállítási módok összerendelése

  1. Rendeljük össze az Árukereső Marketplace és az áruház fizetési módjait. Webáruházunkban a Beállítások > Integrációk > Árukereső Marketplace menüpontban bal oldalon az Árukeresőn elérhető opciókat találjuk, a jobb oldalon az áruházban engedélyezett fizetési módok jelennek meg.
  2. Rendeljük össze az Árukereső Marketplace és az áruház szállítási módjait. A bal oldalon az Árukeresőn elérhető opciókat találjuk, a jobb oldalon az áruházban engedélyezett módok jelennek meg, azon belül is azok, amelyeknél a szállítás típusa beállítás értéke Futárszolgálat.
  3. Rendeljük össze az Árukereső Marketplace és az áruház átvételi pontjait. Ez a lépés opcionális. Előzetesen szükséges az Árukereső Marketplace felületén is létrehozni ezeket az átvételi pontokat. Ezeket ezután fogja megjeleníteni a webshop admin felülete és ezután fogjuk tudni összerendelni a szállítási módokkal. Ha az áruházban nincs beállítva átvételi pont vagy olyan szállítási mód, amely típusa Személyes átvétel, ez a szekció nem is jelenik meg egyáltalán a beállító oldalon. 

Rendelés állapotok összekapcsolása

Rendeljük össze az Árukereső Marketplace és az áruház rendelés állapotait. Amikor az áruházban egy rendelés abba az állapotba kerül, amit beállítunk, az legkésőbb 10 perc múlva az Árukereső oldalán is megjelenik.

⚠ Utolsó lépésként mentsük el a beállításokat.

Ingyenes szállítás

Amennyiben valamely termékünk ingyenesen szállítható, ennek az információnak be kell kerülnie a termék feed-be is.

A Termékek > Összes termék > Termék szerkesztés > Adatok fül > Ingyenesen szállítható-e? opció pontosan ezt a célt szolgálja. Az Ingyenesen szállítható-e? jelölőnégyzet beállításától függően 1-es vagy 0-ás értékkel jelenik meg a FreeDelivery információ az Árukereső feedben. Ez az adat tömegesen is szerkeszthető a termék XLSX export / import segítségével.

 


 

A beállítást követően, amikor az Árukereső Marketplace oldalon a látogatók kosárba helyeznek egy terméket, a termék ára és raktárkészlete, valamint az elérhető fizetési és szállítási mód információk az áruházból jönnek valós időben, továbbá a Marketplace-en leadott rendelés bekerül az áruházba, így egy helyen dolgozhatjuk fel a megrendeléseket a megszokott módon. 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés