Dinamikus remarketing smart shopping kampányokhoz

Bevezetés

A Google Ads rendszere és a benne rejlő lehetőségek folyamatosan változnak, aminek lekövetése igen bonyolult egy nagy és komplex webshop rendszer esetén.

A dinamikus remarketing egy nagyon hatékony marketing eszköz, mert pontosan azokat a termékeket mutatja a potenciális vásárlóinknak amelyeket megtekintett a weboldalon.

Ezek a hirdetések a Google Display hálózatán, a Gmailben, mobil applikációkban és a Youtube-on jelennek meg.

 

Dinamikus remarketing a Shoprenterben

A Shoprenterben kezdettől fogva elérhető a dinamikus remarketing funkció, viszont az ún. "Egyéb" üzlettípusnak megfelelően van programozva a működése, így nem tud együtt működni a Merchant Centerrel, a Smart shopping kampányokkal és a kapcsolódó kiskereskedelem üzlettípussal.

Mivel nyilvánvalóan sokan használják a régi dinamikus remarketinget, ugyanakkor egyre többen szeretnék kiaknázni a Merchant Center és a Smart Shopping kampányok által nyújtott "kiskereskedelem" típusú dinamikus remarketinget, így kidolgoztam egy olyan megoldást, ami egyszerre lehetővé teszi bármelyik típusú dinamikus remarketing használatát anélkül, hogy a Shoprenter működtető szoftverében változást kellene eszközölni.

 

Megoldás Google Tag Manager segítségével

1. Hozzunk létre egy Google Tag Manager fiókot és tárolót. 

Ezek mikénjét ebben a videóban tekinthetjük meg: https://youtu.be/tDbMSOfIJ0k

2. Lépjünk be a Shoprenter Admin felületére, majd lépjünk be Beállítások menübe.
Itt válasszuk a SEO és Analitika beállítások-at, azon belül a Google Tag Manager-t.

3. A Tag Manager felületén generált tároló kód első részét (pirossal jelzett) másoljuk be a Shoprenter felületén lévő ablakba:

image10.png

image13.png

4. Az adminisztrálás menüben válasszuk a tároló importálása menüt:

image2.png

5. Itt importáljuk be a mellékelt tároló fájlt (GTM-Shoprenter-din-remarketing.json) a képen látható beállításokkal:
https://drive.google.com/file/d/1FyrZl9PrjU13Vxq5UevpmIRRph7UxW5t/view?usp=sharing

image9.png

6. A megerősítés után ellenőrizzük a Google Ads beállításokat és mentsük el a Conversion id és Conversion label értékét. Az eszközök és beállítások menüben válasszuk a Közönségkezelő → Közönségforrások menüt:

image8.png

7. A Google Ads-nál a 3 pöttyre kattintva válasszuk a forrás szerkesztését, majd a köveztkező képernyőn pipáljuk be a kiskereskedelmet,  majd kattintsunk a mentés gombra:

image1.png


8. A következő képernyőn válasszuk a Google Tag Manager lehetőséget és másoljuk le az itt lévő konverzió azonosítót:

image12.png

9. Nyissuk meg újra a Google Tag Manager felületét és az előbb lemásolt azonosítót illesszük be a változók menüpontban a Conversion ID értékeként:

image11.png


Nyilván ne a képernyőn lévő számot, hanem a saját Google Ads fiókunk által kiírt konverzió azonosítót másoljuk be ide:

image7.png

10. Befejezésképpen kattintsunk a Küldés, majd a Közzététel gombra, ezzel élesítjük az eddigi munkánkat:

image5.png

11. Ellenőrzés: Kb egy nap múlva már mutatnia kell a Google Ads felületnek, hogy a kiskereskedelemhez is hozzá tud rendelni látogatókat, vagyis minden rendben működik:
Közönségek → Saját adatforrások → Részletek

image4.png

Amennyiben a pirosssal jelzett paraméterek mellett nullánál nagyobb érték van, akkor minden jól működik:

image3.png

Nyilván csak akkor fog működni a dinamikus remarketing, amennyiben azt bekapcsoltuk a Google Merchant Centerben is:

image6.png

A Merchant Center és a kapcsolódó online marketing eszközök helyes beállítása időigényes, sok tapasztalatot és precizitást igénylő feladat. Szerencsére mi ezt mind INGYEN állítjuk be a Shoprenter webáruházzal rendelkező új ügyfeleinknek: https://toptarget.hu/shoprenter-webaruhaz-online-marketing/

 

Cikk szerzője: 

Várkondi László

Toptarget Marketing Kft.
Premier Google Partner
Van még kérdésed? Kérdés beküldése