Black Friday akciók - tudta-e?

Az utóbbi évek tapasztalataiból tanulva szeretnénk pár hasznos tanáccsal szolgálni a közelgő Black Friday akciókkal kapcsolatban. A bejegyzés elég hosszú lesz, de érdemes végig olvasni, mert ezeknek a betartásával könnyedén és nyugodtan várhatja ezt a napot.

1. Export/import - akciózás tömegesen

Gyakori kérdés mostanában, hogy hogyan tudunk egyszerre több terméket akciósra állítani:

image1.png

A Bolt/Export/Import/Termék xlsx export illetve import menü használatával lehetséges ezt megoldani.

Érdemes először egy termékre manuálisan beállítani az akciót (Bolt/Termékek/kiválasztott termék szerkesztése/Akciók fül), majd az export menüpontban a szükséges oszlopok kijelölésével (pl. akciós nettó ár, akció kezdő és vég dátuma) lekérni egy adat exportot, amiben ez a termék is benne van. Ez lesz a minta, ez alapján hiba nélkül megadhatja a többi terméknél is az akciós árakat és időtartamot.

Itt tudja megadni a termék eredeti árát bruttó és nettó összegben:

 image1.png

 

Következő lépés a bruttó és nettó akciós ár megadása, ami kevesebb lesz, mint az eredeti ár. A minimum és a maximum mennyiséget állítsa 0-ra, csak ekkor veszi a rendszer akciónak, ha ettől eltérő (nagyobb) számot ad meg, az már mennyiségi kedvezmény. 


image4.png

Export esetén milyen adatokra lesz szüksége?

Ha teljesen új adatokat visz fel:

-cikkszám (legfontosabb)

-kategória azonosító (ID)

-ár (alapár-nettó vagy bruttó ár)

-raktárkészlet (attól függően, hogy hány raktárt kezelünk)

-terméknév

Ha csak meglévőt módosít:

-cikkszám 

-Akcióra vonatkozó adatok 

Ha van vevői csoport, akkor érdemes nem csak az alapértelmezett alatti adatokat bejelölni, hanem a megadott vevői csoportok alattiakat is pipáljuk be.

image5.png

image3.png

2 munkalapunk van, amit ne nevezzen át. Ha módosítana az oszlopokon, akkor mind a két munkalapon tegye meg (törölje az adott oszlopot).
Például:

image10.png

image12.png

Töltse ki a megfelelő adatokkal a táblázatot:

image9.pngimage7.png

Gyakori kérdések akció megjelenítéssel kapcsolatban:

Beállítottam az akciót de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Érdemes megnézni, hogy a nettó vagy bruttó akciós ár nem magasabb-e, mint a sima nettó vagy bruttó ár (ebben az esetben ugye nem beszélhetünk akcióról, így nem jeleníti meg a rendszer).
- Amennyiben ez rendben van, nézze meg azt is, hogy megadott-e minimum vagy maximum mennyiséget. Ha igen, a rendszer már nem akciónak veszi a beállítást, hanem mennyiségi kedvezménynek, amire pedig nem az akció megjelenítés szabályai vonatkoznak.

Akció visszaszámlálót akarok beállítani, de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Első körben nézze meg, hogy a Beállítások/Megjelenés/Termékoldal szerkesztőben be van-e húzva 1. típusú pozícióba az akció visszaszámláló címke.
- Ha ezzel nincs gond, akkor pedig nézze meg az akció kezdő és végdátumának beállításait. Itt a dátumot úgy adja meg, hogy a perc se legyen egész.
Tehát például 2019.11.22. 00:01 perctől 2019.11.22. 23:59 percig tartson az akció. Az exportált fájlban már figyelhet erre. Adjon meg raktárkészletet is a terméknél, nehogy ez okozzon gondot a rendelésben.

Excel fájlban:

image6.png

Termékoldal szerkesztőben:

image11.png

image8.png

Azt akarom, hogy látszódjon az akciós ár, mellette lehúzva az eredeti, jelenjen meg mellette az akció mértéke összegben és százalékban! Mit tegyek?
- Ezt a Beállítások/Bolt beállítások/Árak, árkerekítés, pénznem menü alján tudja beállítani.

FONTOS:

  • Ne hagyja az utolsó pillanatra a tömeges ármódosítást, érdemes már most, a héten belekezdeni. Sokkal egyszerűbb úgy várni ezt a napot, hogy minden készen van, ellenben azzal, aki az utolsó pillanatban is kapkod.
  • Próbálja ki az ármódosítást először pár terméken, majd ha minden rendben van, akkor készítse el a teljes import fájlt a megfelelő adatokkal (erre azért van szükség, hogy véletlenül valamilyen elírás miatt nehogy tömegesen irreális árakat adjon meg, jó ezt napokkal előtte letesztelni). Ezzel is tehermentesíti magát a nagy nap előtt.

2. Szállítás, ügyfélszolgálat, kommunikáció: 

  • Mostanában sokszor felmerül témaként a csomagszállítás csúszása. Kommunikálja a rendelésnél, a pénztár oldalon, hogy lehetnek csúszások, de mindent megteszünk a gyors kiszállítás érdekében. Ne érje ez meglepetésként a vásárlókat.

    Ez megjelenhet Checkout gyik modulban (Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Checkout gyik), természetesen a szállítási mód leírásában (Beállítások/Bolt beállítások/Szállítási módok), de akár még a vásárlás utáni visszaigazoló emailben vagy az állapot váltó emailben is lehet ezt kommunikálni (Beállítások/Megjelenés/Automatikus emailek). 


    Megijesztheti ez a vásárlókat? Megeshet, de az emberek ma már fel vannak készülve a csúszásra, a megfelelő tájékoztatással viszont elérheti, hogy korrekt partnerként tekintsenek Önre a vásárlók és ne csak Black Friday idején, valamilyen akció miatt vásároljanak a webáruházból legközelebb.

  • Ingyenes szállítás beállítása erre az időszakra. Történhet a termékeknél manuálisan (Bolt/Termékek/Adatok fül/Ingyenesen szállítható-e: Igen - Viszont ha itt állítja be, akkor ha valaki ezt a terméket kosárba rakja, az egész kosár tartalmára érvényes lesz az ingyenes szállítás) vagy tömegesen export/import segítségével. Viszont ne felejtse el visszaállítani a kampányt követően az eredeti állapotra.

    Másik megoldás a szállítási módoknál adható meg (Beállítások/Bolt beállítások/ Szállítási módok). Ha újat hoz létre vagy meglévőt módosít, akkor adjon meg egy minimum és maximum súlyt, értéket vagy súlyt és értéket. Csak akkor lesz ingyenes a szállítás, ha létrehoz ennek egy külön sort a szállítási módok szerkesztésekor a Sávok fülön, pl. minimum érték: 0 F t- maximum 20000 Ft, ennek 1500 ft a nettó költsége, viszont ha 20000 felett ingyenes szállítást szeretne, akkor egy új sorban készítsen egy ilyen sávot is, hogy minimum érték: 20001 Ft - maximum: 99999999999 Ft, és a nettó költség 0 Ft. 

    Ne felejtse el, hogy a szállítási díj nettó összegére még jöhet egy ÁFA (pl. 27%), ami a szállítási mód Adatok fülén adható meg.

3. Ajánlatok kommunikálása:

  • Főoldali bannerkezelővel (Beállítások/Megjelenés/Modulok beállítása/Főoldali bannerkezelő). 
    Ingyenes képszerkesztő programok hozzá pl: Photofilre, GIMP,canva.com. Figyeljen a bannerképek megfelelő méretére (a bannerkezelőben nincs lehetőség kép szerkesztésre) és arra, hogy mobilon is jól jelenjen meg, pl. ne vágja le a kép szélét.
    Kép méretekhez itt található információ: Bannerképek mérete, új sablonoknál bannerképek szerkesztése. (Nem csak Tokyo-ra vonatkozik, hanem Korfu, LosAngelesre is).

  • Felugró ablakkal, aminél beállítható, hogy milyen feltételek (pl mennyi idő eltelte után vagy milyen eszközről böngészve) alapján jelenjen meg. A mi admin felületünkön beállítható hirdetési ablak erre nem lesz jó, SEO szempontból nem túl optimális, de használhat erre a célra OptiMonkot (optimonk.hu). 2 hétig ingyenesen ki tudja próbálni, kampányokat tud beállítani, így a Black Friday alatt akár le is tesztelheti, hogy mennyire hatékony eszköz a hírlevél feliratkoztatásra és a vásárlások számának vagy a kosárértéknek a növelésére. Nagyon egyszerűen be tudja állítani, csak az Alkalmazások menüpontra kattintva telepíti.

  • Hírlevél kampány: kommunikálja a közelgő kedvezményeket előre, ne az akció napján. Ne rakja tele olyan elemekkel (képek, gif, smiley-k) a hírlevelet, ami miatt a levelező a spamba sorolhatja. Optimalizálja a képeket, hogy a levél betöltési sebességét is növelje ezzel. Email marketing cikkünket itt találja ehhez.

  • Elhagyott kosár értesítő: nem vásárolta meg a terméket Black Friday ideje alatt? Állítson be a boltban elhagyott kosár értesítőt erre az időszakra, úgy, hogy a következő napon menjen ki nekik egy üzenet, hogy ezt a terméket a webáruházban hagyta, de még ezzel a kuponnal meg tudja vásárolni 1 napig.
    Így továbbra is meg van a sürgősségérzet, a kuponoknál pedig be tudja állítani, hogy mely termékekre vonatkozzon a kedvezmény és mely termékekre nem. Gold csomagban tud automatizmust beállítani (Marketing/Automatizmusok) vagy Silver csomagtól Mailchimp használatával tranzakciós emaileket.

4. Egyéb kedvezmény beállítási lehetőségek:

  • Ajándék a vásárláshoz (Silver csomagtól) a Marketing menüben. Erről azt kell tudni, hogy az ajándék akkor is kiválasztásra kerülhet, ha legalább egy termék a kosarában van a vásárlónak a megjelölt termékek közül. Az ajándék minden esetben 0 Ft. 

    Hogyan tudja kategóriába rakni az ajándék terméket úgy, hogy ne jelenjen meg?

    Készíthet egy kategóriát kifejezetten ezeknek a termékeknek a Bolt/ Kategóriáknál, és a létrehozott ajándék termékeket (Bolt/Termékek) belerakhatja. A kategóriát vagy vásárlói csoporthoz adhatja (Bolt/ Kategóriák), így nem jelenik meg a látogatók számára (olyan vásárlói csoportot adjon meg, amibe nem tartozik senki) vagy elrejtheti CSS kóddal (ehhez CSS kód ismerete szükséges).

  • Csomagajánlat (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Sok lehetőség rejlik benne, akár a szülő-gyerek viszony minden variációja elkészíthető korlátok nélkül. Itt olvashat bővebben erről.

  • Különleges ajánlatok - egyet fizet, kettőt vihet típusú akciókhoz (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Csak kategóriát állíthat be, konkrét termékeket nem, így célszerű egy kategóriába rendezni a kívánt termékeket.

  • Mennyiségi kedvezmény kosárra - Beállítások/Bolt beállítások/Mennyiségi kedvezmény. Segítségével kosárértékhez kötve tud százalékos kedvezményt adni (Silver csomagtól).

  • Mennyiségi kedvezmény termék darabszámra - terméknél az akciók fülön lehet megadni (minimum-maximum mennyiségek megadásával- 0-tól nagyobb szám megadása)  (Bronze csomagtól).

  • Vevőcsoport kedvezmények - Beállítások/Bolt beállítások/Vevői csoportok - segítségével a regisztrált, vevői csoportba helyezett felhasználóinak tud globális százalékos kedvezményeket biztosítani. Csak az új árat látják majd bejelentkezve a felhasználók, nem az akciós ár megjelenítése vonatkozik rá.

  • Kuponok (Bronze csomagtól elérhető) Marketing/Kuponok. A kuponokat lehet importálni is, ha egyszerre többet szeretne létrehozni. Kattintson az import gombra, majd a minta fájlt töltse le, és az elkészített fájlt pedig ezt követően importálja.

    Gyakori kérdések kuponnál:

    Nem engedi felhasználni a kupont, miért?
    - Az első opció, hogy ez a kupon már egyszer volt engedélyezve a vásárlóknak és az egy vevő által felhasználható kuponok számát már kimerítettük azzal az email címmel. 
    - Másik lehetőség, hogy minimum kosár értékhez van kötve vagy egy akciós termékre szerették volna beváltani, pedig a kupon úgy van beállítva, hogy arra nem is lehet.
    - Utolsó opció, hogy belépés szükséges a felhasználáshoz és a vásárló nem regisztrált.

    Nem egyezik a rendszer által számolt kedvezmény az én számolásommal. Miért?
    - Az oka az lehet, hogy ugyan beállította, hogy mire érvényes a kupon, azonban azt nem, hogy mire nem, és a vásárló olyan terméket is berakott a kosárba, ami nincs a mire érvényes termékek között. A rendszer csak azokra a termékekre számolja a kedvezményt, ami be van állítva az admin felületen.

    Hogyan ellenőrizze le, hogy jól számolta-e?
    Példa: 30% a kupon kedvezménye és a végeredmény 20.000 Ft lett.
    - Megnézi, hogy a termékek benne vannak-e a kiválasztott termékek között az admin felületen.

    - Ellenőrizze le, hogy bruttó vagy nettó összegről van szó.
    - Kiszámolja a 30% kedvezményt, vagyis 20.000 Ft x 1,70=  34.000 Ft. Ennyi volt az eredeti árunk, és annak a 30%-a 20.000 Ft.
    Különösen most, az ünnepek előtt, megéri a magasabb csomagjainkra váltani, hogy teljes mértékben ki tudja használni a benne rejlő marketing funkciókat.
    Ha további kérdései merülnének fel, igényelje bátran konzultációnkat
    IDE kattintva.​

Az ünnepi kampány felkészüléshez jól jöhet még pár hasznos tanács, amiről itt olvashat.

Ha kérdései lennének a beállításokkal kapcsolatban, akkor keressen minket továbbra is a megszokott csatornákon:

Központi szám: +36-1/234-5011 hétköznap  9-17 óra 

Email: info@shoprenter.hu 

Chat: shoprenter.hu jobb alsó sarok vagy ide kattintva

Reméljük, tudtunk segíteni ezzel a bejegyzéssel. Kitartást és sok-sok vásárlót kívánunk erre az időszakra! :)

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Cikk zárolt megjegyzésekkel szemben.