Black Friday akciók - tudta-e?

Az utóbbi évek tapasztalataiból tanulva szeretnénk pár hasznos tanáccsal szolgálni a közelgő Black Friday akciókkal kapcsolatban. A bejegyzés elég hosszú lesz, de érdemes végig olvasni, mert ezeknek a betartásával könnyedén és nyugodtan várhatjuk ezt a napot.

1. Export/import - akciózás tömegesen

Gyakori kérdés mostanában, hogy hogyan tudunk egyszerre több terméket akciósra állítani:

A Termékek > Termék export/import > Termék xlsx export illetve import menü használatával lehetséges ezt megoldani.

Érdemes először egy termékre manuálisan beállítani az akciót (Termékek >Összes termék >Termék szerkesztése >Akciók fül), majd az export menüpontban a szükséges oszlopok kijelölésével és az akciós nettó ár,bruttó ár, akció kezdő és vég dátuma (óra,perc pontossággal) lekérni egy adat exportot, amiben ez a termék is benne van. Ez lesz a minta, ez alapján hiba nélkül megadhatjuk a többi terméknél is az akciós árakat és időtartamot.

Itt tudjuk megadni a termék eredeti árát bruttó és nettó összegben:

Term_k_adatlap.png

 

Következő lépés a bruttó és nettó akciós ár megadása, ami kevesebb lesz, mint az eredeti ár. A minimum és a maximum mennyiséget állítsuk 0-ra, csak ekkor veszi a rendszer akciónak, ha ettől eltérő (nagyobb) számot adunk meg, az már mennyiségi kedvezmény. A kezdő és utolsó dátumot állítsuk be óra és perc pontossággal pl. kezdő 2020-11-02 00:01 Utolsó dátum 2020-11-30 23:59


Akci__be__ll_t_s.png

Export esetén milyen adatokra lesz szükségünk?

Ha teljesen új adatokat viszünk fel:

-cikkszám (legfontosabb)

-kategória azonosító (ID)

-ár (alapár-nettó vagy bruttó ár)

-raktárkészlet (attól függően, hogy hány raktárt kezelünk)

-terméknév

Ha csak meglévőt módosítunk:

-cikkszám 

-esetleg bruttó,nettó ár

-Akcióra vonatkozó adatok (ha több vevői csoportunk van, akkor vevői csoportonként is akció bruttó/nettó ár, akció kezdete és vége dátum óra, perc pontossággal)

Ha van vevői csoport, akkor érdemes nem csak az alapértelmezett alatti adatokat bejelölni, hanem a megadott vevői csoportok alattiakat is pipáljuk be.

Export_.png

Akci___r_export.png

2 munkalapunk van, amit ne nevezzünk át. Ha módosítanánk az oszlopokon, akkor mind a két munkalapon tegyük meg (töröljük az adott oszlopot).
Például:

image10.png

image12.png

Töltsük ki a megfelelő adatokkal a táblázatot:

image9.pngimage7.png

Gyakori kérdések akció megjelenítéssel kapcsolatban:

Beállítottam az akciót de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Érdemes megnézni, hogy a nettó vagy bruttó akciós ár nem magasabb-e, mint a sima nettó vagy bruttó ár (ebben az esetben ugye nem beszélhetünk akcióról, így nem jeleníti meg a rendszer).
- Amennyiben ez rendben van, nézzük meg azt is, hogy megadtunk-e minimum vagy maximum mennyiséget. Ha igen, a rendszer már nem akciónak veszi a beállítást, hanem mennyiségi kedvezménynek, amire pedig nem az akció megjelenítés szabályai vonatkoznak.

Akció visszaszámlálót akarok beállítani, de nem jelenik meg, mit tegyek?
- Első körben nézzük meg, hogy a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő >Termékoldal szerkesztőben be van-e húzva 1. típusú pozícióba az akció visszaszámláló címke.
- Ha ezzel nincs gond, akkor pedig nézzük meg az akció kezdő és végdátumának beállításait. Itt a dátumot úgy adjuk meg, hogy a perc se legyen egész.
Tehát például 2020.11.02. 00:01 perctől 2020.11.30. 23:59 percig tartson az akció. Az exportált fájlban már figyelhetünk erre. Adjunk meg raktárkészletet is a terméknél, nehogy ez okozzon gondot a rendelésben.

Excel fájlban:

akci__excel.png

 

Termékoldal szerkesztőben:


akci_s_visszasz_ml_l_.png

term_koldal_akci__visszasz_ml_l_.png

 

Azt szeretném, hogy látszódjon az akciós ár, mellette lehúzva az eredeti, jelenjen meg mellette az akció mértéke összegben és százalékban! Mit tegyek?
- Ezt a Beállítások >Pénzügyi beállítások >Árak, árkerekítés, pénznem menü alján tudjuk beállítani.

FONTOS:

  • Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a tömeges ármódosítást, érdemes már most belekezdeni. Sokkal egyszerűbb úgy várni ezt a napot, hogy minden készen van, ellenben azzal, aki az utolsó pillanatban is kapkod.
  • Próbáljuk ki az ármódosítást először pár terméken, majd ha minden rendben van, akkor készítsük el a teljes import fájlt a megfelelő adatokkal (erre azért van szükség, hogy véletlenül valamilyen elírás miatt nehogy tömegesen irreális árakat adjunk meg, jó ezt napokkal előtte letesztelni). Ezzel is tehermentesítjük magunkat a nagy nap előtt.

Törölni szeretném az akciót tömegesen, mit tegyek?

Ha akciót szeretnénk módosítani, akkor szintén az export/import funkciót használjuk erre. 

Termékek > Termék export/import > Termék xlsx export

1. Válasszuk ki a kategóriát:

Kateg_ria_v_laszt_s.png

Válasszuk ki a fő adatokat:

cikksz_m.png

 

Minden_vev__akci_.png

 

Kateg_ria_azonos_t_.png

 

Ha minden adat megvan, elindíthatjuk az exportot a tovább az adatok ellenőrzésére kattintva:

Tov_bb_az_adatok_ellen_rz_s_hez.png

Exportálás indítása:

Export_l_s_ind_t_sa.png

Végezetül töltsük le az importált fájlt és szerkesszük meg a táblázatot.

 

2. Táblázatban az akciós árak és dátumok kezelése:

-Minden adatot, ami akcióval kapcsolatos nullázzunk le és figyeljünk a formátumra is:

Akci__k_sz_t_se_null_z_ssal.png

Ha kész, mentsük el a módosítást.

Fontos: Más adatot az akciós áron és dátumokon kívül ne módosítsunk!

3. Importáljuk a táblázatot a Termékek > Termék export/import > Termék xlsx importnál.

-Töltsük fel a fájlt és ezt követően kattintsunk a Tovább az importálás beállításaihoz:

Akci__import_l_s.png

-Adjuk meg a csak az új adatok felvétele opciót, majd tovább az adatok ellenőrzéséhez.

Import_l_s_m_sodik_r_sz.png

Tovább az adatok importálásához. Itt már az előnézet mutatja, hogy mindent sikeresen lenulláztunk a táblázatban:

Import_utols__f_zis.png

Lefutott az importunk, sikeres az akció törlése.

 

2. Szállítás, ügyfélszolgálat, kommunikáció: 

  • Mostanában sokszor felmerül témaként a csomagszállítás csúszása. Kommunikáljuk a rendelésnél, a pénztár oldalon, hogy lehetnek csúszások, de mindent megteszünk a gyors kiszállítás érdekében. Ne érje ez meglepetésként a vásárlókat.

    Ez megjelenhet Checkout gyik modulban (Megjelenés > Modulok beállítása >Checkout gyik) vagy a pénztár oldalon ezen kívül a pénztár láblécben (Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások > Pénztár beállítások > Pénztár lábléc tartalmánál a megfelelő szöveges menüpont kiválasztása), természetesen a szállítási mód leírásában (Beállítások >Rendelési beállítások > Szállítási módok), de akár még a vásárlás utáni visszaigazoló emailben vagy az állapot váltó emailben is lehet ezt kommunikálni (Tartalom>Automatikus emailek). 


    Megijesztheti ez a vásárlókat? Megeshet, de az emberek ma már fel vannak készülve a csúszásra, a megfelelő tájékoztatással viszont elérhetjük, hogy korrekt partnerként tekintsenek ránk a vásárlók és ne csak Black Friday idején, valamilyen akció miatt vásároljanak a webáruházból legközelebb.

  • Ingyenes szállítás beállítása erre az időszakra. Történhet a termékeknél manuálisan (Termékek > Összes termék> Adatok fül >Ingyenesen szállítható-e: Igen - Viszont ha itt állítjuk be, akkor ha valaki ezt a terméket kosárba rakja, az egész kosár tartalmára érvényes lesz az ingyenes szállítás) vagy tömegesen export/import segítségével. Viszont ne felejtsük el visszaállítani a kampányt követően az eredeti állapotra.

    Másik megoldás a szállítási módoknál adható meg (Beállítások >Rendelési beállítások > Szállítási módok). Ha újat hozunk létre vagy meglévőt módosítunk, akkor adjunk meg egy minimum és maximum súlyt, értéket vagy súlyt és értéket. Csak akkor lesz ingyenes a szállítás, ha létrehozunk ennek egy külön sort a szállítási módok szerkesztésekor a Sávok fülön, pl. minimum érték: 0 F t- maximum 20000 Ft, ennek 1500 ft a nettó költsége, viszont ha 20000 felett ingyenes szállítást szeretnénk, akkor egy új sorban készítsünk egy ilyen sávot is, hogy minimum érték: 20001 Ft - maximum: 99999999999 Ft, és a nettó költség 0 Ft. 

    Ne felejtsük el, hogy a szállítási díj nettó összegére még jöhet egy ÁFA (pl. 27%), ami a szállítási mód Adatok fülén adható meg.

3. Ajánlatok kommunikálása:

  • Főoldali bannerkezelővel (Megjelenés >Modulok beállítása >Főoldali bannerkezelő). 
    Ingyenes képszerkesztő programok hozzá pl: Photofilre, GIMP,canva.com. Figyeljünk a bannerképek megfelelő méretére (a bannerkezelőben nincs lehetőség kép szerkesztésre) és arra, hogy mobilon is jól jelenjen meg, pl. ne vágja le a kép szélét.
    Kép méretekhez itt található információ:

  • Felugró ablakkal, aminél beállítható, hogy milyen feltételek (pl mennyi idő eltelte után vagy milyen eszközről böngészve) alapján jelenjen meg. A mi admin felületünkön beállítható hirdetési ablak erre nem lesz jó, SEO szempontból nem túl optimális, de használhatunk erre a célra OptiMonkot (optimonk.hu). 2 hétig ingyenesen ki tudjuk próbálni, kampányokat tudunk beállítani, így a Black Friday alatt akár le is tesztelhetjük, hogy mennyire hatékony eszköz a hírlevél feliratkoztatásra és a vásárlások számának vagy a kosárértéknek a növelésére. Nagyon egyszerűen be tudjuk állítani, csak az Alkalmazások menüpontra kattintva telepítjük.

  • Hírlevél kampány: kommunikáljuk a közelgő kedvezményeket előre, ne az akció napján. Ne rakjuk tele olyan elemekkel (képek, gif, smiley-k) a hírlevelet, ami miatt a levelező a spamba sorolhatja. Optimalizáljuk a képeket, hogy a levél betöltési sebességét is növeljük ezzel. Email marketing cikkünket itt találjuk ehhez.

  • Elhagyott kosár értesítő: nem vásárolta meg a terméket Black Friday ideje alatt a vásárló? Állítsunk be a boltban elhagyott kosár értesítőt erre az időszakra, úgy, hogy a következő napon menjen ki nekik egy üzenet, hogy ezt a terméket a webáruházban hagyta, de még ezzel a kuponnal meg tudja vásárolni 1 napig.
    Így továbbra is meg van a sürgősségérzet, a kuponoknál pedig be tudjuk állítani, hogy mely termékekre vonatkozzon a kedvezmény és mely termékekre nem. Gold csomagban tudunk automatizmust beállítani (Marketing >Automatizmusok) vagy Silver csomagtól Mailchimp használatával tranzakciós emaileket.

4. Egyéb kedvezmény beállítási lehetőségek:

  • Ajándék a vásárláshoz (Silver csomagtól) a Marketing menüben. Erről azt kell tudni, hogy az ajándék akkor is kiválasztásra kerülhet, ha legalább egy termék a kosarában van a vásárlónak a megjelölt termékek közül. Az ajándék minden esetben 0 Ft. 

    Hogyan tudjuk kategóriába rakni az ajándék terméket úgy, hogy ne jelenjen meg?

    Készíthetünk egy kategóriát kifejezetten ezeknek a termékeknek a Termékek> Kategóriáknál, és a létrehozott ajándék termékeket (Termékek > Összes termék) belerakhatjuk. A kategóriát vagy vásárlói csoporthoz adhatjuk (Termékek > Kategóriák), így nem jelenik meg a látogatók számára (olyan vásárlói csoportot adjunk meg, amibe nem tartozik senki) vagy elrejthetjük CSS kóddal (ehhez CSS kód ismerete szükséges).

  • Csomagajánlat (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Sok lehetőség rejlik benne, akár a szülő-gyerek viszony minden variációja elkészíthető korlátok nélkül. Itt olvashatunk bővebben erről.

  • Különleges ajánlatok - egyet fizet, kettőt vihet típusú akciókhoz (Gold csomagtól) a Marketing menüben. Csak kategóriát állíthatunk be, konkrét termékeket nem, így célszerű egy kategóriába rendezni a kívánt termékeket.

  • Mennyiségi kedvezmény kosárra - Termékek > Mennyiségi árkedvezmény. Segítségével kosárértékhez kötve tudunk százalékos kedvezményt adni (Silver csomagtól).

  • Mennyiségi kedvezmény termék darabszámra - terméknél az akciók fülön lehet megadni (minimum-maximum mennyiségek megadásával- 0-tól nagyobb szám megadása)  (Bronze csomagtól).

  • Vevőcsoport kedvezmények - Vevők > Vevői csoportok - segítségével a regisztrált, vevői csoportba helyezett felhasználóinknak tudunk globális százalékos kedvezményeket biztosítani. Csak az új árat látják majd bejelentkezve a felhasználók, nem az akciós ár megjelenítése vonatkozik rá.

  • Kuponok (Bronze csomagtól elérhető) Marketing > Kuponok. A kuponokat lehet importálni is, ha egyszerre többet szeretnénk létrehozni. Kattintsunk az import gombra, majd a minta fájlt töltsük le, és az elkészített fájlt pedig ezt követően importáljuk.

    Gyakori kérdések kuponnál:

    Nem engedi felhasználni a kupont, miért?
    - Az első opció, hogy ez a kupon már egyszer volt engedélyezve a vásárlóknak és az egy vevő által felhasználható kuponok számát már kimerítettük azzal az email címmel. 
    - Másik lehetőség, hogy minimum kosár értékhez van kötve vagy egy akciós termékre szerették volna beváltani, pedig a kupon úgy van beállítva, hogy arra nem is lehet.
    - Utolsó opció, hogy belépés szükséges a felhasználáshoz és a vásárló nem regisztrált.

    Nem egyezik a rendszer által számolt kedvezmény az én számolásommal. Miért?
    - Az oka az lehet, hogy ugyan beállítottuk, hogy mire érvényes a kupon, azonban azt nem, hogy mire nem, és a vásárló olyan terméket is berakott a kosárba, ami nincs a mire érvényes termékek között. A rendszer csak azokra a termékekre számolja a kedvezményt, ami be van állítva az admin felületen.

    Hogyan ellenőrizzük le, hogy jól számoltam-e?
    Példa: 30% a kupon kedvezménye és a végeredmény 20.000 Ft lett.
    - Megnézzük, hogy a termékek benne vannak-e a kiválasztott termékek között az admin felületen.

    - Ellenőrizzük le, hogy bruttó vagy nettó összegről van szó.
    - Kiszámoljuk a 30% kedvezményt, vagyis 20.000 Ft x 1,70=  34.000 Ft. Ennyi volt az eredeti árunk, és annak a 30%-a 20.000 Ft.

Admin felület gyorsabb használatához TIPP: Az admin kereső meggyorsítja az adminban való keresést, így csak be kell írnunk a keresett kulcsszavakat és gyorsabban elérhetővé válnak a menüpontok.

 

Különösen most, az ünnepek előtt, megéri a magasabb csomagjainkra váltani, hogy teljes mértékben ki tudjuk használni a benne rejlő marketing funkciókat.
Ha további kérdései merülnének fel, igényelje bátran konzultációnkat
IDE kattintva.​

Az ünnepi kampány felkészüléshez jól jöhet még pár hasznos tanács, amiről itt olvashatunk.

Ha kérdései lennének a beállításokkal kapcsolatban, akkor keressen minket továbbra is a megszokott csatornákon:

Hétköznap  9-17 óra 

Központi szám: +36-1/234-5011 

Email: info@shoprenter.hu 

Chat: shoprenter.hu jobb alsó sarok vagy ide kattintva

Hétvégén 10-14 óra email és chat.

Reméljük, tudtunk segíteni ezzel a bejegyzéssel. Kitartást és sok-sok vásárlót kívánunk erre az időszakra! :)

Van még kérdése? Kérelem beküldése