Fogalomtár

Domain: egyedi internetes azonosító név, melynek segítségével az áruházunk a .myshoprenter.hu végződés helyett a saját választott elérhetőségén keresztül lesz látogatható.

Tárhely: a szerveren egy könyvtár, ahova feltölthetjük adatainkat. Az áruházak tárhelyét a Shoprenter biztosítja. 

Szerver: nagy teljesítményű számítógép, melyen a rajta tárolt adatokat más számítógépek elérhetik.

Back-end: a webáruház admin (szerkesztő) felülete.

Front-end: a webáruház vásárlói felülete.

Szerkesztő ikon: az áruház szerkesztő (admin) felületén és a vásárlói felületén is megjelenhetnek a szerkesztőknek (adminoknak) kis ceruzaikonok, melyekre rákattintva az aktuális beállításokhoz juthatunk el.

Kategória oldal: itt találhatóak a termékek, amelyeket egy csoportba, kategóriába rendeztünk.

Termékoldal: kizárólag egy terméket bemutató oldal termék tulajdonságokkal, leírásokkal kiegészítve.

CSS: egymásba ágyazott stíluslapok. A CSS egy viszonylag egyszerű programnyelv, amelynek segítségével a HTML oldalaink stílusát, kinézetét tudjuk befolyásolni, pl. módosíthatjuk a szövegek tagolását, színét, méretét.

Konverzió: a konverzió egy cselekvés, melyet az oldalunkra érkező látogatóktól elvárunk. Konverzió lehet egy webáruház esetén például a vásárlás, megrendelés vagy ajánlatkérés, de ide tartozhat egy feliratkozás a hírlevélre vagy egy tanulmány letöltése is.

HTML: a weboldalakat leíró jelnyelv, az a kódrendszer, amelyet a weboldalak elkészítéséhez használnak.

SSL: a Biztonságos Oldal Tanúsítványt (Secure Sockets Layer) a Shoprenter biztosítja, így a böngészőben egy kis lakat jelzi a látogatók számára, hogy adatai biztonságban vannak harmadik felek támadásaival szemben.

SEO: a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. Itt arra törekszünk, hogy egy adott kifejezésre minél előrébb szerepeljünk a Google találatok között.

Metaadat: adat az adatról, az adatállományról, illetve az adatbázisról. Szabványos formátumban leírja az adat tartalmát, minőségét, állapotát és egyéb jellemzőit; információt nyújt az adatbázis tartalmáról, ábrázolásáról, (térbeli és időbeli) kiterjedéséről, kontextusáról, minőségéről és elérhetőségéről; tartalmazza a felhasználónak szánt útmutatót, az adatkészlet történetét, forrását, a vele kapcsolatba hozható szervezetek körét, stb.

Open Graph: az Open Graph protokoll egy sor szabványos metaadat, amely elősegíti a közösségi oldalakon a weboldalunk információnak megfelelő megjelenését.

Ha nincs megadva a weboldalunkon az Open Graph metaelem, akkor a megjelenéshez szükséges információk hiányosan jelenthetnek meg, ha az oldalak nincsenek egyébként is jól metázva (pl. fénykép, weboldal leírás). Általában ilyen esetben a weboldal title és description meta, URL kerül be a megosztásba, de képet az oldalról találtakból véletlenszerűen szúr be.

A legfontosabb Open Graph meták:

Weboldal cím - title:  "og: title" Figyelemfelkeltő, rövid cím.
Weboldal kép: "og: image" Az oldalra jellemző kép. Mérete szabvány szerint folyton változik, most max. 3523x2372 px.
Weboldal URL-je: "og: URL".
Weboldal leírása: "og: description" A weboldal leírása úgy, mint a description meta esetében. Érdeklődést és átkattintást kiváltó szövegezés legyen.
Weboldal típusa: "og: type" Lehet blog, website, article, video.movie, application.

A Shoprenteres webáruházakban alapértelmezetten jelen vannak ezek a metaadatok.

Banner: a főoldalon megjelenő hirdetéstípus. A bannert általában egy kép alkotja, amelyre természetesen szöveg is helyezhető. Alkalmazható pl. akciók, kedvezmények, új termékek hirdetésére.

Modul: a webáruház részeit képezi. Különböző blokkokat, elemeket jelent, mint pl. ajánló modulok (olyan részek, amelyekben termékeket ajánlanak).

Sablon (téma): a webáruház kinézetének alapja, amely bizonyos mértékig módosítható.

URL: webcím, melyen keresztül beazonosíthatók az egyes aloldalak.

Keresőbarát URL: az URL-nek egy töredéke, mely általában a tartalom nevét és azonosítóját tartalmazza (pl. a termék vagy kategória neve).

Inkognitó mód: ebben a módban a böngésző nem menti el a böngészési előzményeket, a cookie-kat és a webhelyadatokat, illetve az űrlapokon megadott adatokat.

Hibakódok: különböző problémákra különböző hibaüzeneteket kapunk, melyeknek leírása irányít minket a javításban.

Ref ID: az a hibakód, amely az admin felületünkön a Sajnáljuk, hiba történt oldalon megjelenik. Ez egy egyedi azonosító dátummal együtt, amelyet ha elküldünk a hibajelentésünkben, meggyorsíthatjuk vele a probléma feltárását.

SPF rekord: az SPF rekord segítségével az e-mail címek hitelességét lehet bizonyítani, így nem fogja SPAM-ként kezelni az üzenetünket a levelező rendszer. 

Iframe (kód): beágyazott keret, amelynek segítségével valamilyen külsős tartalmat tudunk elhelyezni, pl. videó vagy térkép megjelenítésére is használjuk.

Tag (placeholder): kiejtése "teg". Címke, elem. Használatával bizonyos tartalmak dinamikusan változhatnak az adott szituációnak megfelelően, anélkül, hogy ezeket egyenként le kellene kezelnünk.

Affiliate: automatizált partnerprogram, egy kölcsönösen jövedelmező együttműködés egy e-kereskedő és más honlap tulajdonosok között. A lényege, hogy az e-kereskedő (egy webáruház) jutalékot fizet az affiliate partnereknek az ő oldalukról érkező vevők vásárlásai után. Az affiliate partnerek ezáltal érdekeltek abban, hogy az adott webáruházat hirdessék, hiszen pénzt kapnak érte, a webáruház pedig szintén érdekelt benne, hiszen egy teljesítményalapon fizetendő látogató forrást kap ezáltal.

Google Analytics: a Google ingyenes szolgáltatása, mely teljeskörű statisztikát szolgáltat webáruházunk látogatóiról. Rendkívül jól használható online marketing kampányaink eredményességének mérésére.

Google Search Console: a Search Console eszközeinek és jelentéseinek segítségével lemérhetjük webhelyünk forgalmát és teljesítményét a Keresésben, kijavíthatjuk a hibákat, és elérhetjük, hogy webhelyünk kitűnjön a Google keresés találatai közül.

Google Merchant Center: segít, hogy a bolt- és termékadatokat elérhetővé tegyük a vásárlók számára a Google felületén.

Google Ads: a Google hirdetések beállítására használható alkalmazás.

Autoresponder: egy automatizált, időzíthető hírlevél küldő, mellyel megtehetjük, hogy pl. a feliratkozástól számított első, harmadik, ötödik, hetedik, stb. napokra beidőzítünk 1-1 jól sikerült hírlevelet, melyet utána a rendszer automatikusan ki fog küldeni minden jövőbeli feliratkozónak.

Checkout: a pénztár folyamatát nevezzük checkoutnak.

CMS: a CMS egy tartalomkezelő rendszer, mely a különböző szöveges tartalmak kezelésére szolgál.

API: más néven alkalmazásprogramozási interfész. Ennek segítségével tudnak bizonyos programok egymás között kommunikálni, azaz ezen keresztül lehet olyan külső rendszereket is hozzákapcsolni Shoprenteres boltokhoz, amelyek nincsenek az integrációk vagy alkalmazások között. Az API nem kötődik programozási nyelvhez. 

CRM: a CRM egy ún. okos szoftver, amely segítségével tudjuk kezelni az ügyfeleink adatait.

ERP: integrált vállalatirányítási rendszer, mely segítségével komplexen tudjuk a webáruházat menedzselni a számlázástól a raktár kezelésig.

Fluid: a weblap elemeinek méretei százalékosan, nem fix mérettel vannak megadva, így kisebb monitor esetén sem fognak kilógni az elemek, mert a méret pontosan igazodik a képernyőhöz.

Reszponzív: a weboldal automatikusan rendeződik a különböző kijelzők méreteihez.

FTP: ennek segítségével a szerverhez csatlakozhatunk, és a fájlok a szervergép és a saját gépünk közötti kétirányú átvitelét teszi lehetővé.

Konverziós ráta: (vásárlók száma)/(látogatók száma) egy adott időintervallumban.

Support: a Shoprenter támogató csapata, a hibák jelzését, technikai kérdéseket nekik lehet feltenni és jelezni.

Termék snapshot: termékkártya doboz a kategóriaoldalon vagy modulban.

Update: frissítés.

Upsell: az upsell lényege az, hogy a már "nyitott pénztárcájú" vevőre eső vásárlási értéket megnöveljük.

XLSX, CSV, XML: ezekben a fájlformátumokban lehetséges az importálás a webáruházban. Az XLSX az Excel által használt formátum, a CSV egy régebbi típusú formátum, ami hasonló az XLSX-hez formázások és függvények nélkül, míg az XML főleg a programok által használt adattárolási forma. Mindegyik arra jó, hogy sok adatot tároljunk bennük.

Klón: klónnak azokat a boltokat nevezzük, melyek folyamatos szinkronban vannak a fő (szülő) áruházzal, és így frissülnek bizonyos időközönként (igény szerint csak bizonyos információk).

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés