Próbaidőszak létrehozása
Egy webáruház létrehozásához az első és legfontosabb teendőnk az, hogy igényeljünk egy ingyenes 14 napos próbaidőszakot a https://www.shoprenter.hu/ oldalán.
Az oldalra navigálva a “WEbáruház indítása” gombra kell kattintanunk.
Majd a megjelenő felületen meg kell adnunk az e-mail címünket, egy jelszót, valamint a boltnak a nevét, amely elsősorban egy azonosító lesz a rendszerünkben, és fontos, hogy ezt a nevet nem tudjuk a későbbiekben megváltoztatni, azonban ha a webshop rendelkezik egyedi domain névvel, akkor a látogatók azt a címet fogják látni.
Amennyiben még nem rendelkezünk egyedi domain címmel, ide kattintva bővebb információt találhatunk róla.
Végül pedig a Bolt létrehozására kell kattintanunk.
Ezután meg kell adnunk a vezeték és keresztnevünket, egy telefonszámot, valamint el kell fogadni az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi nyilatkozatot. Fontos tudni, hogy az ÁSZF és az Adatvédelmi nyilatkozat elfogadásával már létrejön egy szerződés Ön és a ShopRenter között, így külön papír alapú szerződésre már nem lesz szükség. Azonban a regisztráció nem jár semmiféle kötelezettséggel, nincs szükség kártyaadatok megadására sem.
Ezután már csak a “Kész vagyok” gombra kell kattintani, hogy sikeres legyen a regisztráció.
A regisztrációt követően már be is léphetünk a webáruházunk admin felületére a https://valami.shoprenter.hu/admin felületen keresztül.
A pontos belépéssel kapcsolatos információkról itt tudunk bővebben tájékozódni.
A próbawebáruház funkciói
Az adminisztrációs oldalra belépve elkezdhetjük a funkciók adta lehetőségeket kipróbálni. A 14 nap alatt a Gold csomagnak megfelelő funkciók lesznek elérhetők (kivéve a számlázó programok és a hírlevélküldők), azonban a csomagok tartalmáról itt tudunk részletesebb információkat olvasni.
A próbaidőszak alatt megnézhetjük, hogyan működik a rendszer, elkezdhetjük a termékfeltöltést, a kategóriák kialakítását és a design testreszabását is akár, és ezáltal már a 14 napot is felhasználhatjuk arra, hogy a webáruházunkat hasznos tartalmakkal töltsük fel, ugyanis egy webshop kialakítása hosszabb időt is igénybe vehet, mint ez a 14 nap.
A webáruház élesítése
Ahhoz, hogy vásárolni tudjanak benne és aktívan használni tudják a látogatók a webáruházunkat, szükség van az egyik csomag megvásárlására, amelyet itt tudunk megrendelni. A webáruház onnantól tekinthető élesnek, hogy előfizettünk a felsorolt csomagok közül valamelyikre, és a csomag be lett állítva a webshophoz (utalás esetén általában a befizetés másnapján).
FONTOS! Előfizetés esetén a próbaidőszak alatt elvégzett beállítások megmaradnak.
Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy melyik csomagot szeretnénk választani, abban az esetben foglalhatunk időpontot egy ingyenes konzultációra, ahol segítséget kaphatunk abban, hogy igényeinknek melyik csomag lenne a legmegfelelőbb.
További hasznos tippek a webáruház indításához
Egy egyedi domain megvásárlása ma már szinte elengedhetetlen egy jól működő webshop számára, így a bolt indításakor erre mindenképpen oda kell figyelni. Egyedi domain címeket különböző domain szolgáltatóktól lehet vásárolni, ilyen például a Médiacenter, amely nagyon sok ShopRenteres bolt számára szolgáltat egyedi domain nevet, valamint szintén a domain szolgáltatótól lehet vásárolni külön tárhelyet, amennyiben a bolthoz egyedi e-mail címet szeretnénk (info@valami.hu).
Amennyiben még nem rendelkezünk egyedi domain névvel, abban az esetben kattintsunk ide további információkért.
A bolt a csomag befizetésének lekönyvelése után már élesnek tekinthető, azonban ha nem akarjuk még megosztani a nagyközönség előtt a webáruházat, abban az esetben állítsunk be karbantartást az oldalra. Karbantartást a Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások menüpontban, a Karbantartás fülre kattintva tudunk beállítani, amennyiben Igen-re állítjuk a funkciót.
Ide kattintva egy hosszabb útmutatót is találunk azokról a beállításokról és teendőkről, amelyek az induláshoz szükségesek.