Hozzárendelt szállítási mód megjelölése
Az első Shoprenter által készített alkalmazásunkat egyenesen a kívánságlista tetején lévő ötlet inspirálta. A GLS az ügyfeleink körében egyértelműen a legnépszerűbb szállítási mód, így érthető volt a nagy igény egy olyan megoldásra, ami automatizálja a rendelésátadást a két rendszer között.
A GLS alkalmazás a következőkben segíti a webáruház tulajdonosokat:
- Időt spórol - nincs szükség többé a rendelések exportálására, hiszen a rendeléseket automatikusan továbbítja az alkalmazás a GLS felé.
- Minden egy helyen - nagyon sokszor felmerült, hogy remek volna az admin felületről letölteni, nyomtatni a csomagcímkéket. Az alkalmazás oldaláról a rendeléseink címkéit akár tömegesen, akár egyesével le tudjuk tölteni.
- Önjáró rendelések - a GLS Track and Trace funkciójának hála a rendelések teljesen önjáróak lehetnek, hiszen a GLS állapotainak megfelelően minden webáruházban automatikusan a megfelelő rendelésállapotra állítja az alkalmazás a rendeléseket.
Mindezt pedig teljesen ingyen. A fent említett funkcionalitások kivétel nélkül elérhetők díjmentesen, kizárólag az alkalmazáson keresztül.
Működés és használat
A GLS alkalmazást a webáruház admin felületén, az Alkalmazások menüponton belül találhatjuk meg. Az alkalmazás telepítése után egy ún. "onboarding" folyamat fogad majd bennünket, melynek sikeres teljesítése után a kapcsolat kiépül a két rendszer között. Az alkalmazás telepítése előtt érdemes előkészíteni a MyGLS belépési adatokat, amiket a szerződéskötés során kaptunk a GLS-től.
MyGLS adatok megadása
Ebben a lépésben a MyGLS adatainkat kell megadnunk annak érdekében, hogy a két rendszer kommunikálni tudjon egymással.
Értelemszerűen a három mezőt kötelezően ki kell töltenünk azokkal az adatokkal, amit a GLS-sel történő szerződéskötés és MyGLS regisztráció során kaptunk. Ezek az adatok megegyeznek ezen oldal belépési adataival: https://mygls.hu/Account/Login
A MyGLS Client number egy 9 számjegyű azonosító, amely pedig megtalálható a MyGLS fiókba lépve a Beállítások menüpontban.
Az alsó szekcióban plusz szolgáltatásokat lehet a rendeléseinkhez kapcsolni.
Az ügyfeleink véleménye alapján ez a négy szolgáltatás a legnépszerűbb és leggyakrabban igénybe vett extra, így elsősorban ezeket szerettük volna biztosítani mindenki számára. Természetesen ezen plusz szolgáltatásokat a GLS extra díjazás fejében biztosítja.
Az itt kiválasztott szolgáltatásokat a rendszer a háttérben mindig párosítja a rendeléshez (kizárólag a GLS házhozszállítás esetén), így a vásárlók minden alkalommal ugyanazt az élményt kapják.
Mit kell tennünk, ha még nem vagyunk GLS partnerek?
Ebben az esetben mindenféleképpen a GLS értékesítési osztályával szükséges felvenni a kapcsolatot a sales@gls-hungary.com e-mail címen vagy a (+36 29) 88 66 60 telefonszámon.
OnlineGLS vagy a szoftveres program használata esetén hogyan térhetünk át legkönnyebben a MyGLS-re?
A MyGLS a legújabb GLS által kínált megoldás, így mindenképpen már ezért megéri átváltani. Ha a két régebbi fent említett felületet használjuk, akkor a mygls@gls-hungary.com e-mail címen szükséges MyGLS hozzáférést igényelnünk. Igény esetén a címzett adatbázisát is ki tudjuk exportálni mindkét rendszerből és be is tudjuk importálni azokat a MyGLS felületére a címzett adatbázisba.
Rendelés állapotok beállítása
Ez a lépés az alkalmazás működésének alfája és omegája. Figyelmesen átolvasva az oldalt láthatjuk, hogy alapvetően két szekcióra bontható az oldal.
Felső szekció - Webáruház → GLS
Ez a rész felel azért, hogy mely rendelés állapotok esetén menjen végbe a rendelés átadása a GLS felé. Az itt beállított rendelés állapotok lesznek az indítói az egész folyamatnak. A jobb oldali lenyíló menüben minden webáruház saját rendelésállapotait listázzuk ki, így a meglévő folyamatokhoz az automatizmus a lehető legjobban tud igazodni. Fontos tehát, hogy az itt beállított állapotok esetén küldi át a rendszer a rendeléseket automatikusan a GLS rendszere felé, így fokozottan érdemes leellenőrizni minden rendelésnél az adatok helyességét.
Ha nincs utánvétes fizetés a webáruházban, akkor érdemes ugyanazt az állapotot mindkét opcióhoz kiválasztanunk, hiszen ez az a pont, ami alapján az alkalmazás el tudja dönteni, hogy mikor kerüljön a GLS felé átadásra az adott rendelés. Opció lehet akár az is, hogy ide egy olyan rendelés állapotot állítunk be, ami megtalálható a rendelés állapotok között, de soha nem használjuk azt.
Amennyiben van a webáruházban utánvétes fizetési mód, abban az esetben fontos, hogy a beérkezési, alapértelmezett állapottól egy eltérő állapotot állítsunk be. Így a rendelés mindenképpen átesik egy manuális rendelés állapotváltáson az adminisztrátor által, mielőtt átadja a GLS-nek a rendelést.
Alsó szekció - GLS → Webáruház
Ezen szekció precíz beállításával válhatnak rendeléseink igazán önjáróvá. A GLS rendszeréből kapott adatok alapján pontosan tudjuk, hogy éppen a futár átadta-e a csomagot, kézbesítette-e a csomagpontra a rendelést vagy éppen a csomagot visszahozza nekünk, mert a vásárló elutasította az átvételt. Így a rendelésállapotokat az események hatására a párosítás után az alkalmazás automatikusan változtatni tudja.
Amennyiben nem szállít a webáruház GLS csomagpontra, úgy azt javasoljuk, hogy ugyanazt a rendelés állapotot válasszuk, mint az alatta lévő "Rendelés kézbesítve" opciónál.
Fontos megjegyezni, hogy ha első ránézésre nem fedik le a webáruházban található rendelés állapotok az itt felsorolt eseteket, akkor érdemes megfontolni az állapotok bővítését, hiszen több állapot pontosabb tájékoztatást nyújt a vásárlók számára plusz erőforrás nélkül.
Új rendelés állapotokat a webáruház admin felületén, a Beállítások > Rendelési beállítások > Rendelés állapotok menüpontban tudunk felvinni.
Hozzárendelt szállítási módok megjelölése
Ezen az oldalon a webáruház által használt GLS szállítási módokat kell párosítanunk, hogy a rendszer egyszerűen el tudja dönteni, mely rendeléseket kell lekezelnie. A jobb oldali lenyíló menüben természetesen az adott áruház engedélyezett szállítási módjait listázzuk ki.
Ha induló webáruházzal rendelkezünk, és még semmilyen formában nem végeztünk beállításokat a szállítással kapcsolatosan (szállítási díj, zónák, szállítási módok), akkor az alkalmazás beállítása előtt ezt mindenképp szükséges megtennünk. A beállításokat a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban lehet elvégezni.
Feladói cím megadása
A feladói cím nem feltétlenül egyezik meg a webáruházban megadott adatokkal, így a félreértések elkerülése végett egyszer be kell írnunk azt a címet, ahol a csomag feladásra kerül, illetve azt a címet, ami a címkére is rákerül. Ezen beállításokat a rendszer megjegyzi, de utólagosan módosítható lesz, ahogy az összes korábbi beállítás is.
Ezt követően a rendszer ellenőrzi a két rendszer közötti kapcsolatot a megadott MyGLS adatok alapján. Ha minden adatot megfelelően adtunk meg, akkor a kapcsolat létrejön, és a címkenyomtatási oldalon a következő üzenet fogad majd bennünket:
További beállítások
Az utolsó fülön tudjuk a további rendeléssel kapcsolatos információk feltüntetését befolyásolni.
Rendelésszám: ennek segítségével dönthetjük el, hogy a rendelési azonosítót szeretnénk-e feltüntetni a GLS címkén.
Megjegyzés: ennek segítségével módosíthatjuk, hogy a rendeléshez kapcsolódó megjegyzés, melyet a vevő adott meg a rendelés leadása során, megjelenjen-e a GLS címkén.
Utánvét hivatkozás - rendelésszám: ez az utánvétes rendelések esetén segíti a könnyebb beazonosítást.
Hogyan működik?
A lenti beállítási segédletben beállítjuk igenre a rendelés azonosító átadását. Ennek hatására ezután minden utánvétes rendelésünk utánvét hivatkozásába elhelyezi a rendszer az adott rendelés azonosítóját (a rendelések oldalon is megtalálható egyedi azonosító).
Miért a rendelés azonosítót helyezzük el az utánvét hivatkozás mezőben, nem pedig a számla számát?
Úgy gondoljuk, erre a kérdésre is fontos válaszolnunk, mivel a kívánságlistánkon és több felületen is inkább így fogalmazódott meg a fejlesztési igény. Egyeztetve több ügyfelünkkel, valamint a GLS-es kollégákkal azt láttuk, hogy a rendszerek között kell egy olyan adat, ami segít beazonosítani a utánvétes rendeléseket a GLS által küldött havi elszámolásban. A beszélgetések alapján egyértelművé vált, hogy a leguniverzálisabb megoldás, ha a rendelés azonosítót használjuk erre a célra, hiszen akármilyen rendszereket is használunk, az egy mindig változatlan, állandó adat. Ezt pedig minden rendelés esetén el tudjuk helyezni automatikusan az utánvét hivatkozásba, így spórolva időt az alkalmazást használóknak.
Címkenyomtatási oldal
A címkenyomtatási oldal az alapértelmezett nyitóoldala az alkalmazásnak, hiszen az alkalmazás egyrészt ún. "átjátszó szerepet" tölt be (azért felel, hogy a két rendszer automatikusan kommunikáljon egymással), másrészt pedig a címkenyomtatást innen tudjuk majd kivitelezni.
A címkenyomtatást innentől kezdve kényelmesen az admin felületről, az alkalmazáson belülről is megtehetjük akár egyesével, akár tömegesen.
- A vevő nevét a könnyű beazonosítás miatt itt is feltüntetjük.
- Az Utánvét összege oszlopot azért helyeztük ide, hogy egyértelműen elkülöníthetők legyenek az utánvétes, illetve nem utánvétes rendelések.
-
A GLS csomagszám oszlopban a csomagszám egy link, amely a GLS csomagkövetési oldalára irányít bennünket. Így ha további információkat szeretnénk egy-egy csomagról megtudni, azt is könnyedén tehetjük meg innen.
Gyakori kérdések
Miért nem kerülnek át a rendeléseim, ha korábban jó volt?
Legtöbb esetben, ha korábban átkerültek a rendelések, akkor a MyGLS jelszó megváltoztatásra került. Ezt legkönnyebben a GLS alkalmazáson belül, a Beállítások menüpontban ellenőrizhetjük. Amennyiben a Mentés gombra kattintva hiba tapasztalható, a MyGLS belépési adatok nem egyeznek meg a GLS alkalmazásban megadott adatokkal.
Miért nem kerül át egy adott rendelés?
A szállítási vagy a fizetési mód módosítva lett a rendelésben, mely nem felel meg a GLS alkalmazás Beállításaiban megadott átadási feltételeknek.
Átkerül a rendelés, de hibás címke jelenik meg, miért?
Ennek számos oka lehet, ilyen esetben ugyanis a MyGLS API-ja utasítja el a rendelést, melyben vagy érvénytelen email cím, telefonszám szerepel, vagy esetleg túl hosszú a szállítási cím. Olyan esetben is előfordulhat hibás címke, ha olyan szolgáltatást is kér a feladó, melyet az adott címre nem lehet megvalósítani. Ha esetleg ezek közül minden megfelelő, érdemes az ügyfélszolgálatunkat felkeresni, akik szívesen segítenek a további feltárásban.
Elsőre nem megy át rendelés, viszont később próbálkozva igen, mi az oka?
Vannak olyan esetek, amikor a MyGLS API nem érhető el, ilyenkor ha az alkalmazásban a Beállításoknál a Mentés gombra kattintunk, 500-as hibajelzést kapunk. Sajnos erre a GLS alkalmazás nincs hatással, így ilyenkor nem tudnak a rendelések átkerülni.
A címkék miért nem jelennek meg megfelelően az A4-es lapon?
A GLS alkalmazás csak az alábbi nyomtatási beállítással tud megfelelően működni, melyet a MyGLS oldalán, a Beállításokban lehet megadni:
Miért nem jelenik meg az összes rendelés a GLS alkalmazáson belül?
A stabil elérés érdekében optimalizáltuk az alkalmazásunkat. A GLS Alkalmazásban most már a 3 hónapnál régebbi rendelések nem jelennek meg. Ezek a rendelések továbbra is elérhetők maradnak a mygls.hu oldalán.
Hogyan működik a csomagkövetés funkció?
Bízunk benne, hogy sok ügyfelünk számára időt és energiát tudunk megspórolni az elkövetkezendőkben!
Felmerülő kérdések esetén az info@shoprenter.hu email címre írhatunk.
További előnyökről az alkalmazások részletek gombjára kattintva, vagy az alábbi linken tájékozódhatunk.