GLS by ShopRenter

Az első ShopRenter által készített alkalmazásunkat egyenesen a kívánságlista tetején lévő ötlet inspirálta. A GLS az ügyfeleink körében egyértelműen a legnépszerűbb szállítási mód, így érthető volt a nagy igény egy olyan megoldásra, ami automatizálja a rendelésátadást a két rendszer között.

A GLS alkalmazás a következőkben segíti a webáruház tulajdonosokat:

  • Időt spórol - nincs szükség többé a rendelések exportálására, hiszen a rendeléseket automatikusan továbbítja az alkalmazás a GLS felé.
  • Minden egy helyen - nagyon sokszor felmerült, hogy remek volna az admin felületről letölteni/nyomtatni a csomagcímkéket. Az alkalmazás oldaláról a rendeléseink címkéit akár tömegesen, akár egyesével le tudjuk tölteni.
  • Önjáró rendelések - a GLS Track and Trace funkciójának hála a rendelések teljesen önjáróak lehetnek, hiszen a GLS állapotainak megfelelően minden webáruházban automatikusan a megfelelő rendelésállapotra állítja az alkalmazás a rendeléseket.

Mindezt pedig teljesen ingyen. A fent említett funkcionalitások kivétel nélkül elérhetők díjmentesen, kizárólag az alkalmazáson keresztül.

Működés és használat 

A GLS alkalmazást a webáruház admin felületén, az Alkalmazások menüponton belül találhatjuk meg. Az alkalmazás telepítése után egy ún. "onboarding" folyamat fogad majd bennünket, melynek sikeres teljesítése után a kapcsolat kiépül a két rendszer között. Az alkalmazás telepítése előtt érdemes előkészíteni a MyGLS belépési adatokat, amiket a szerződéskötés során kaptunk a GLS-től.

 

1. lépés

Ebben a lépésben a MyGLS adatainkat kell megadnunk annak érdekében, hogy a két rendszer kommunikálni tudjon egymással. Értelemszerűen a három mezőt kötelezően ki kell töltenünk azokkal az adatokkal amit a GLS-sel történő szerződéskötés és MyGLS regisztráció során kaptunk. Ezek az adatok megegyeznek ezen oldal belépési adataival: https://mygls.hu/Account/Login
A MyGLS Client number, 9 számjegyű azonosító, ami pedig megtalálható a MyGLS fiókba lépve a Beállítások menüpontban:2020-07-20_13_37_35-Window.png

 
Az alsó szekcióban pedig plusz szolgáltatásokat lehet a rendeléseinkhez kapcsolni. Az ügyfeleink véleménye alapján ez a két szolgáltatás a legnépszerűbb és leggyakrabban igénybe vett extra, amit szerettünk volna már az alkalmazás megjelenésével is biztosítani mindenki számára. Természetesen ezen plusz szolgáltatásokért a GLS extra díjazás fejében biztosítja.


Az itt kiválasztott szolgáltatásokat a rendszer a háttérben mindig párosítja a rendeléshez (kizárólag a GLS házhozszállítás esetén), így a vásárlók minden alkalommal ugyanazt az élményt kapják. A jövőben természetesen az igényeknek megfelelően tervezzük az itt igénybe vehető szolgáltatások palettáját bővíteni.

Mit kell tennie, ha még nem GLS partner?

Ebben az esetben mindenféleképpen a GLS értékesítési osztályával szükséges felvenni a kapcsolatot a sales@gls-hungary.com e-mail címen vagy a (+36 29) 88 66 60 telefonszámon.

OnlineGLS vagy a szoftveres program használata esetén hogyan térhet át legkönnyebben a MyGLS-re?

A MyGLS a legújabb GLS által kínált megoldás, így mindenképpen már ezért megéri átváltani. Ha a két régebbi fent említett felületet használja, akkor a mygls@gls-hungary.com e-mail címen szükséges MyGLS hozzáférést igényelnie. Igény esetén a címzett adatbázisát is ki tudja exportálni mindkét rendszerből és be is tudja importálni azokat a MyGLS felületére a címzett adatbázisba.

Screenshot_2020-06-09_at_23.02.43.png

 

Screenshot_2020-06-09_at_23.02.52.png

2. lépés

Ez a lépés az alkalmazás működésének alfája és omegája. Figyelmesen átolvasva az oldalt láthatjuk, hogy alapvetően két szekcióra bontható az oldal.

Felső szekció - Webáruház → GLS

Ez a rész felel azért, hogy mely rendelés állapotok esetén menjen végbe a rendelés átadása a GLS felé. Az itt beállított rendelés állapotok lesznek az indítói az egész folyamatnak. A jobb oldali lenyíló menüben minden webáruház saját rendelésállapotait listázzuk ki, így a meglévő folyamatokhoz az automatizmus a lehető legjobban tud igazodni. Fontos tehát, hogy az itt beállított állapotok esetén küldi át a rendszer a rendeléseket automatikusan a GLS rendszere felé így fokozottan érdemes leellenőrizni minden rendelésnél az adatok helyességét. 

Ha nincs utánvétes fizetés a webáruházban akkor érdemes ugyanazt az állapotot mindkét opcióhoz kiválasztanunk hiszen ez az a pont ami alapján az alkalmazás el tudja dönteni, hogy mikor kerüljön a GLS felé átadásra az adott rendelés. Opció lehet akár az is, hogy ide egy olyan rendelés állapotot állítunk be ami megtalálható a rendelés állapotok között de soha nem használjuk azt.

Alsó szekció - GLS →Webáruház

Ezen szekció precíz beállításával válhatnak rendeléseink igazán önjáróvá. A GLS rendszeréből kapott adatok alapján pontosan tudjuk, hogy éppen a futár átadta-e a csomagot, kézbesítette-e a csomagpontra a rendelést vagy éppen a csomagot visszahozza nekünk, mert a vásárló elutasította az átvételt. Így a rendelésállapotokat az események hatására a párosítás után az alkalmazás automatikusan változtatni tudja.

Amennyiben nem szállít a webáruház GLS csomagpontra úgy azt javasoljuk, hogy ugyanazt a rendelés állapotot válasszuk mint az alatta lévő "Rendelés kézbesítve" opciónál.

Fontos megjegyezni, hogy ha első ránézésre nem fedik le a webáruházban található rendelés állapotok az itt felsorolt eseteket, akkor érdemes megfontolni az állapotok bővítését, hiszen több állapot pontosabb tájékoztatást nyújt a vásárlók számára plusz erőforrás nélkül.

Egy általunk javasolt általános szerkezet a következő képen nézhet ki:

 Screenshot_2020-06-10_at_14.24.47.png

Új rendelés állapotokat a webáruház admin felületén a Beállítások > Bolt beállítások > Rendelés állapotok menüpontban lehet felvinni.

3. lépés

Ezen az oldalon a webáruház által használt GLS szállítási módot kell párosítanunk, hogy a rendszer egyszerűen el tudja dönteni, mely rendeléseket kell lekezelnie. A jobb oldali lenyíló menüben természetesen az adott áruház engedélyezett szállítási módjait listázzuk ki.

Screenshot_2020-06-09_at_22.56.27.png

Ha Ön induló webáruház és még semmilyen formában nem végzett beállításokat a szállítással kapcsolatosan (szállítási díj, zónák, szállítási módok) akkor az alkalmazás beállítása előtt ezt mindenképp állítsuk be. A beállításokat a Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok menüpontban lehet elvégezni.

4. lépés

A feladói cím nem feltétlenül egyezik meg a webáruházban megadott adatokkal, így a félreértések elkerülése végett egyszer be kell kérnünk azt a címet, ahol a csomag feladásra kerül, illetve azt a címet, ami a címkére is rákerül. Ezen beállításokat a rendszer megjegyzi, de utólagosan módosítható lesz, ahogy az összes korábbi beállítás is.

Screenshot_2020-06-10_at_14.36.32.png

 

Ezt követően a rendszer ellenőrzi a két rendszer közötti kapcsolatot a megadott MyGLS adatok alapján. Ha minden adatot megfelelően adtunk meg, akkor a kapcsolat létrejön akkor a címkenyomtatási oldalon a következő üzenet fogad majd bennünket:

Screenshot_2020-06-10_at_14.37.27.png

Címkenyomtatási oldal

A címkenyomtatási oldal az alapértelmezett nyitó oldala az alkalmazásnak, hiszen az alkalmazás egyrészt ún. "átjátszó szerepet" tölt be (azért felel, hogy a két rendszer automatikusan kommunikáljon egymással), másrészt pedig a címkenyomtatást innen tudjuk majd kivitelezni. 

A címkenyomtatást innentől kezdve kényelmesen az admin felületről, az alkalmazáson belülről is megtehetjük akár egyesével, akár tömegesen.

  • A vevő nevét a könnyű beazonosítás miatt itt is feltüntejük.
  • Az Utánvét összege oszlopot azért helyeztük ide, hogy egyértelműen elkülöníthetők legyenek az utánvétes, illetve nem utánvétes rendelések.
  • A GLS csomagszám oszlopban a csomagszám egy link, amely a GLS csomagkövetési oldalára irányít bennünket. Így ha további információkat szeretnénk egy-egy csomagról megtudni, azt is könnyedén tehetjük meg innen.

mceclip0.png

Bízunk benne, hogy sok ügyfelünk számára időt és energiát tudunk legújabb újdonságunkkal megspórolni az elkövetkezendőkben!

További kérdés esetén kérjük, írjanak nekünk az info@shoprenter.hu email címre.

További előnyökről az alkalmazások részletek gombjára kattintva vagy az alábbi linken tájékozódhatnak.

Van még kérdése? Kérelem beküldése