Továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem

Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. Ehhez biztosít hatékony eszközt a Google Analytics a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem jelentések formájában.  

 

Mit jelent a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem?

Hogyan lehet bekapcsolni a funkciót a Shoprenter felületén?

Hogyan lehet bekapcsolni a funkciót a Google Analytics felületén?

 

Mire képes a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem analitika?

  • A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem jelentésekben megnézhetjük, hogy a felhasználók hol léptek be a vásárlási folyamatba és hol veszítettük el őket.
  • Képet kaphatunk a pénztár folyamatunk hatékonyságáról. 
  • Részletes kimutatást kapunk a termékeink teljesítményéről: mekkora bevételt termelt nekünk az adott termék, hányszor vásárolták meg és átlagosan hányat raktak belőle a kosárba.
  • Összegzést kapunk arról, hogy a termékeinket hányan tekintették meg, illetve hány termékoldal megtekintésből lett kosárba rakás és vásárlás.
  • Megnézhetjük melyek voltak a legsikeresebb kategóriáink és hogy teljesítettek a kuponjaink.  

 

Hogyan lehet bekapcsolni a funkciót a Shoprenter felületén?

A Beállítások > SEO > SEO és Analitika beállítások menüpontban a  Google Analytics fül alatt a Továbbfejlesztett e-kereskedelem kapcsolót állítsuk igenre.

 

Hogyan lehet bekapcsolni a funkciót a Google Analytics felületén?

A Google Analytics 4 esetében az Adminisztrálás/Admin menüpontban a Tulajdon/Property oszlopon belül az Adatstream/Data Streams menüpontban tudjuk ezt beállítani, ha még nem történt meg a tulajdon létrehozásakor.

 

A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem új jelentései

Amennyiben bekapcsolja a továbbfejleszett elektronikus kereskedelmet, a régebbi e-kereskedelmi jelentések el fognak tűnni az Analytics fiókjából, helyettük pedig az új jelentések fognak megjelenni.

A jelentéseket a Konverziók > Elektronikus kereskedelem menüpontban találja meg. A régebbi e-kereskedelmi jelentések visszaállításához kapcsolja ki a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem beállítást.

A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem bekapcsolása után a következő jelentéseket érhetjük el a Konverziók > Elektronikus kereskedelem menüpont alatt:

  • Áttekintés
  • Vásárlói viselkedés
  • Fizetési viselkedés
  • Termék teljesítménye
  • Értékesítési teljesítmény
  • Terméklista teljesítménye
  • Marketing

 

Áttekintés

Az Áttekintés menüpontban összefoglalót kapunk a kiválasztott időintervallum teljes teljesítményéről. A hagyományos e-kereskedelmi jelentések mellett megtaláljuk itt a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelemhez kapcsolódó új mutatókat is, például a kuponokról szóló összefoglalót.

 

Vásárlói viselkedés

A Vásárlói viselkedés mutatja be, hogy hányan léptek tovább a vásárlási folyamat egyik lépéséről a másikra.

Végigkövethetjük, hogy egy adott időszakban hány munkamenet volt, ebből hány munkamenetben történt termékmegtekintés, kosárba rakás, hányan jutottak el a pénztárba és hányan vásárolták meg végül a kosárba rakott terméket.

Ezáltal képet kapunk arról, hogy a vásárlási folyamatunk melyik fázisa teljesít jól, melyik rosszul, és ez alapján megtehetjük a szükséges lépéseket a problémák javítására.

analytics_2.JPG

 

Fizetési viselkedés

Ez a jelentés nagyon hasonlít a Vásárlói viselkedésre, azzal a különbséggel, hogy ez a jelentés kifejezetten a pénztár folyamatra fókuszál. Fontos tudni, hogy ez a kimutatás csak az új ShopRenter pénztár használata esetén érhető el.

Ahhoz, hogy a jelentés működjön, fel kell vennünk a következő csatornalépések címkéit az Adminisztrálás > Nézet oszlop > E-kereskedelmi beállítások menüpontban:

  • Adatok
  • Szállítási módok
  • Fizetési módok
  • Véglegesítés

A jelentésben meg tudjuk nézni, hogy az áruházunk pénztárának mely lépéséből esnek ki a legtöbben.

Amennyiben például a fizetési módok oldalt hagyja el a legtöbb felhasználó, át kell gondolnunk, hogy érdemes lenne-e több fizetési módot bevezetnünk vagy bővebb leírást készítenünk az egyes opciókhoz.

analytics_3.JPG


Termék teljesítménye

A Termék teljesítménye jelentés szinte változatlan maradt a hagyományos jelentéstől.

Itt tekinthetjük meg, hogy mely termékünk termelte a legtöbb bevételt, hány vásárlásban szerepelt és hányat adtunk el belőle összesen, mekkora átlagáron értékesítettük, stb.

Ezeken kívül termékenként lebontva láthatjuk, hogy hány termékoldal megtekintésből lett kosárba rakás és vásárlás.

Továbbá a webáruház termékeihez kapcsolt gyártót is átadjuk a Google Analyticsnek, ennek köszönhetően az összesített mutatók mellett megtekinthetők az egyes termékmárkák külön bevételi mutatói is. Az alapértelmezett termékdimenziók - így a Bevétel, Termékkategória (Továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem), Termékmárka stb. - a Konverziók > Elektronikus kereskedelem (vagy Továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem) jelentésben jelennek meg a Google Analytics felületén.

analytics_4.JPG


Értékesítési teljesítmény

Ebben a jelentésben az áruházunkban leadott rendeléseket követhetjük nyomon.

A rendelések az áruházban kapott sorszámmal jelennek meg a jelentésben, és rendelésenként lebontva látjuk, hogy mekkora volt az adott rendelés végösszege, adóvonzata, mennyi volt a szállítás költsége és hány termék szerepelt a rendelésben.

analytics_5.jpg


Terméklista teljesítménye

A terméklista teljesítménye jelentésben láthatjuk, hogy a webáruházunk listaoldalai hogyan szerepeltek.

Ilyen listaoldal lehet a keresési találatok listája, a szűrő listaoldal és a kategóriaoldal. Ezekről a listákról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a Terméklista teljesítménye jelentés üres lesz. 


Marketing

Ez a jelentés a belső és külső marketing eszközökre fókuszál.

  • A belső promóció jelentés lényegében a bannerkezelő teljesítményét mutatja be. A belső promóciókról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz. 
  • A Rendelési kupon jelentésben láthatjuk az egyes rendelésekben leadott kuponok teljesítményét. Ilyen lehet például egy "20% -os kedvezmény a rendelés összegéből" típusú kupon. 
  • A Termékkupon jelentés nagyon hasonlít a Rendelési kupon menüpontra, azzal a különbséggel, hogy ez a jelentés termékszinten vizsgálja a kuponok teljesítményét. A ShopRenterben nem különböztetjük meg termékszinten a kuponokat, ezért a kuponok teljesítményét a Rendelési kupon menüpontban tudja nyomon követni. 
  • A társult vállalkozások jelentés az affiliate partnerek teljesítényét mutatja be. A társult vállalkozásokról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz.  

analytics_7.JPG

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése