Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. Ehhez biztosít hatékony eszközt a Google Analytics a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem jelentések formájában.
Mire képes a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem analitika?
- A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem jelentésekben megnézhetjük, hogy a felhasználók hol léptek be a vásárlási folyamatba és hol veszítettük el őket.
- Képet kaphatunk a pénztár folyamatunk hatékonyságáról.
- Részletes kimutatást kapunk a termékeink teljesítményéről: mekkora bevételt termelt nekünk az adott termék, hányszor vásárolták meg és átlagosan hányat raktak belőle a kosárba.
- Összegzést kapunk arról, hogy a termékeinket hányan tekintették meg illetve hány termékoldal megtekintésből lett kosárba rakás és vásárlás.
- Megnézhetjük melyek voltak a legsikeresebb kategóriáink és hogy teljesítettek a kuponjaink.
Hogyan tudom bekapcsolni a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem analitikát a webáruházamban?
1) Kapcsolja be a funkciót az áruháza admin felületén
Beállítás: Beállítások > SEO >SEO és analitika beállítások > Google Analytics > Továbbfejlesztett e-kereskedelem
2) Engedélyezze a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelmet az Analytics fiókjában
A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem engedélyezéséhez itt találja meg a Google hivatalos leírását:
https://support.google.com/analytics/answer/6032539?hl=hu
- Első lépésben lépjen be Analytics fiókjába és nyissa meg az Adminisztrálás menüpontot. Amennyiben több nézet is van a fiókjában, válassza ki a megfelelőt.
- Az Adminisztrálás menüpont Nézet oszlopában kattintson az E-kereskedelmi beállítások elemre.
- Az “E-kereskedelem engedélyezése” opciót állítsa BE értékre.
- A “Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések engedélyezése” opciót szintén állítsa BE értékre.
- A csatornalépéseknél állítsa be a következő címkéket:
- Adatok
- Szállítási módok
- Fizetési módok
- Véglegesítés - Kattintson a “Mentés” gombra.
A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem új jelentései
Amennyiben bekapcsolja a továbbfejleszett elektronikus kereskedelmet, a régebbi e-kereskedelmi jelentések el fognak tűnni az Analytics fiókjából, helyettük pedig az új jelentések fognak megjelenni.
A jelentéseket a Konverziók > Elektronikus kereskedelem menüpontban találja meg. A régebbi e-kereskedelmi jelentések visszaállításához kapcsolja ki a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem beállítást.
A továbbfejlesztett elektronikus kereskedelem bekapcsolása után a következő jelentéseket érhetjük el a Konverziók > Elektronikus kereskedelem menüpont alatt:
- Áttekintés
- Vásárlói viselkedés
- Fizetési viselkedés
- Termék teljesítménye
- Értékesítési teljesítmény
- Terméklista teljesítménye
- Marketing
Áttekintés
Az Áttekintés menüpontban összefoglalót kapunk a kiválasztott időintervallum teljes teljesítményéről. A hagyományos e-kereskedelmi jelentések mellett megtaláljuk itt a továbbfejlesztett elektronikus kereskedelemhez kapcsolódó új mutatókat is, például a kuponokról szóló összefoglalót.
Vásárlói viselkedés
A Vásárlói viselkedés mutatja be, hogy hányan léptek tovább a vásárlási folyamat egyik lépéséről a másikra.
Végigkövethetjük, hogy egy adott időszakban hány munkamenet volt, ebből hány munkamenetben történt termékmegtekintés, kosárba rakás, hányan jutottak el a pénztárba és hányan vásárolták meg végül a kosárba rakott terméket.
Ezáltal képet kapunk arról, hogy a vásárlási folyamatunk melyik fázisa teljesít jól, melyik rosszul, és ez alapján megtehetjük a szükséges lépéseket a problémák javítására.
Fizetési viselkedés
Ez a jelentés nagyon hasonlít a Vásárlói viselkedésre, azzal a különbséggel, hogy ez a jelentés kifejezetten a pénztár folyamatra fókuszál. Fontos tudni, hogy ez a kimutatás csak az új ShopRenter pénztár használata esetén érhető el.
Ahhoz, hogy a jelentés működjön, fel kell vennünk a következő csatornalépések címkéit az Adminisztrálás > Nézet oszlop > E-kereskedelmi beállítások menüpontban:
- Adatok
- Szállítási módok
- Fizetési módok
- Véglegesítés
A jelentésben meg tudjuk nézni, hogy az áruházunk pénztárának mely lépéséből esnek ki a legtöbben.
Amennyiben például a fizetési módok oldalt hagyja el a legtöbb felhasználó, át kell gondolnunk, hogy érdemes lenne-e több fizetési módot bevezetnünk vagy bővebb leírást készítenünk az egyes opciókhoz.
Termék teljesítménye
A Termék teljesítménye jelentés szinte változatlan maradt a hagyományos jelentéstől.
Itt tekinthetjük meg, hogy mely termékünk termelte a legtöbb bevételt, hány vásárlásban szerepelt és hányat adtunk el belőle összesen, mekkora átlagáron értékesítettük, stb.
Ezeken kívül termékenként lebontva láthatjuk, hogy hány termékoldal megtekintésből lett kosárba rakás és vásárlás.
Értékesítési teljesítmény
Ebben a jelentésben az áruházunkban leadott rendeléseket követhetjük nyomon.
A rendelések az áruházban kapott sorszámmal jelennek meg a jelentésben, és rendelésenként lebontva látjuk, hogy mekkora volt az adott rendelés végösszege, adóvonzata, mennyi volt a szállítás költsége és hány termék szerepelt a rendelésben.
Terméklista teljesítménye
A terméklista teljesítménye jelentésben láthatjuk, hogy a webáruházunk listaoldalai hogyan szerepeltek.
Ilyen listaoldal lehet a keresési találatok listája, a szűrő listaoldal és a kategóriaoldal. Ezekről a listákról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a Terméklista teljesítménye jelentés üres lesz.
Marketing
Ez a jelentés a belső és külső marketing eszközökre fókuszál.
- A belső promóció jelentés lényegében a bannerkezelő teljesítményét mutatja be. A belső promóciókról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz.
- A Rendelési kupon jelentésben láthatjuk az egyes rendelésekben leadott kuponok teljesítményét. Ilyen lehet például egy "20% -os kedvezmény a rendelés összegéből" típusú kupon.
- A Termékkupon jelentés nagyon hasonlít a Rendelési kupon menüpontra, azzal a különbséggel, hogy ez a jelentés termékszinten vizsgálja a kuponok teljesítményét. A ShopRenterben nem különböztetjük meg termékszinten a kuponokat, ezért a kuponok teljesítményét a Rendelési kupon menüpontban tudja nyomon követni.
- A társult vállalkozások jelentés az affiliate partnerek teljesítényét mutatja be. A társult vállalkozásokról a ShopRenter nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz.