Frissítési lista 2018-10-24

Új fő menüpont: Labor

A legújabb, bevezetés előtt álló ShopRenter funkciók kipróbálásához egy új menüpontot hoztunk létre az admin felületen, melynek neve Labor.

A Labor menüpontban kísérleti jellegű funkciókat  tud beállítani a boltjában. Ezek alaposan letesztelt, de hivatalosan még ki nem adott funkciók, így előfordulhat, hogy hibákkal találkozik a bekapcsolásuk után és a funkciók működése is megváltozhat a bekapcsolásuk után. 

Az első funkció, ami megjelenik a Labor menüpontban, nem más mint a megújult regisztrációs és pénztárfolyamat folyamat.

Megújult regisztrációs és pénztárfolyamat

A ShopRenteres áruházak pénztár oldalát radikálisan átalakítottuk, hogy könnyebbé és kényelmesebbé tegyük a vásárlást az áruház látogatói számára. Hosszú tesztelés és sok-sok mérés után a megújult pénztár folyamat minden ShopRenteres webáruház számára elérhetővé vált. 

Mi változik?

  • Kosár: a letisztultabb, átláthatóbb és gyorsabb felület célja, hogy átsegítse a felhasználókat a pénztár oldalra. 
  • Pénztár: az új pénztár folyamat logikailag és megjelenését tekintve is teljesen átalakul. Úgy terveztük, hogy maximálisan felhasználóbarát legyen és minden egyes részlete a konverziót szolgálja.  
  • Belépés oldal: a belépés oldal új külsőt kap, hogy igazodjon a pénztár modernebb megjelenéséhez. 
  • Regisztrációs oldal: a megújult regisztrációs oldalon kevesebb beviteli mező lesz, ezáltal a felhasználók gyorsabban és kényelmesebben tudnak regisztrálni az áruházba.  
  • Köszönő oldal: modernebb új külseje igazodik az új pénztár folyamathoz.

 

A megújult kosár és pénztár fő előnyei

1) Felhasználóbarát felület

A fizetési folyamat áruházunk egyik legkényesebb területe. A pénztárunkban válnak a látogatóink vevőkké, és itt lesz a böngészésből vásárlás.

Ez azt jelenti, hogy a megszokott felületünk sok esetben csak hátráltatni fogja a pénztárig eljutó felhasználókat. A navigációs elemek, kategória menü, termékajánló dobozok, bannerek és egyéb elemek elterelik a vevő figyelmét, ezért ezeket mind eltávolítottuk a pénztárból, sőt a szokásos fejléctől és lábléctől is megváltunk. Ne raboljuk a felhasználók idejét!  

penztar1.png

 

2) Regisztáció nélküli vásárlás:

A látogatók vásárolni szeretnének, nem űrlapokat kitölteni. Az online fogyasztók negyede elhagyja a kosarat, ha a pénztár használatához regisztrációra kötelezzük őket. A regisztrációhoz olyan szintű pszichológiai elkötelezettség szükséges, amelyet sok felhasználó egyszerűen nem hajlandó megtenni.

Az új pénztár folyamatban ezért megkönnyítettük a regisztráció nélküli vásárlás használatát. A vevőnek nem kell a regisztráció és a vendég vásárlás közül választania. Amint befejezte a vásárlást, a köszönő oldalon felkínáljuk neki a fiók létrehozás lehetőségét. Ezen kívül a regisztrált felhasználók számára lehetőséget biztosítunk arra, hogy vendégként vásároljanak az áruházban. 

vendegpenztar.png

3) Biztonságos fizetés: 

Fontos, hogy a vevő biztonságban érezze magát a pénztárunkban, hiszen nem csak a személyes adatait adja meg a vásárlás során, hanem sok esetben a pénzét is ránk bízza. SSL tanúsítványt használó boltjainkban az új pénztár automatikusan kiegészül a biztonságos kapcsolat jelzéssel, ami a felhasználók biztonságérzetét erősíti.

penztar2.png

4) Mobilbarát pénztár: 

Tekintettel arra, hogy a laptopok és asztali számítógépek konverziós aránya a legtöbb esetben megelőzi a mobilokét, a kiskereskedők nagyobb erőfeszítéseket tesznek az asztali megjelenésük optimalizálására. Ugyanakkor a trendek azt mutatják, hogy napról-napra többen vásárolnak okostelefonról. Az új pénztár folyamat tervezése során ezért nagy hangsúly fektettünk a mobilról érkező látogatók felhasználói élményének növelésére.   

Az űrlapok kitöltése sok fejtörést okoz a vevőknek a mobilos vásárlások során. Emiatt mindenhol nagy beviteli mezőket és nagy gombokat használtunk. Arra is figyeltünk, hogy ahol lehet automatikusan töltsük ki előre a beviteli mezőket. A számlázási adatokat például kitöltjük a szállítási címnél megadott adatokkal, így a vevőnek kevesebb mezőt kell kitöltenie. 

5) Folyamatjelző:

Mivel az új pénztár egy többlépcsős folyamaton vezeti keresztül a látogatót, ezért egy folyamatjelzőt, más néven progress bart helyeztünk el a logó közelében, amelyről a felhasználó könnyen leolvashatja, hol jár és hány lépést kell még megtennie a vásárlás befejezésééig. 

6) Felhasználóbarát hibajelzések

Akármennyire egyszerű felületet tervezünk is, a felhasználók időnként hibázni fognak. Amennyiben a felhasználó egy hibaüzenetet lát, a webáruháznak segítenie kell őt a hiba gyors és egyszerű javításban, ezért egyértelművé kell tennie a hiba helyét és jellegét. Az optimalizált fizetési folyamatunkban kiemeljük a hibás mezőket, és rögtön a hiba mellett adunk visszajelzést a probléma jellegéről.

penztar3.png

 

Hol kapcsolhatom be az új funkciókat?

Mivel a vásárlási folyamat átalakítása nem csak a pénztár oldalt érinti, ezért 3 különböző kapcsolót helyeztünk el a Labor menüpontban. A 3 kapcsolót egyenként is bekapcsolhatja, de az új pénztár folyamat mindhárom részfunkció bekapcsolásával lesz teljes:

  • Új pénztár fejlesztés: a megújult pénztár és köszönő oldal be- és kikapcsolására szolgál
  • Új kosár fejlesztés: a megújult kosár oldal be- és kikapcsolására szolgál
  • Új bejelentkezés és regisztráció: a megújult bejelentkezés és regisztrációs oldal be- és kikapcsolására szolgál

 

A megújult kosár és pénztár beállításai 

Nettó ár és Áfa megjelenítés

A megújult kosár és pénztár oldalon csak a bruttó ár jelenik meg a költségek összegzésében. Bizonyos esetekben ez kevés lehet, így a lenti beállítással bekapcsolhatjuk plusz két sor, azaz a nettó részösszeg és az ÁFA tartalom megjelenítését.

Beállítások > Bolt beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Kosár > Nettó részösszeg és ÁFA kijelzése a kosárban és a pénztárban

shoprenter-penztar-1.JPG

 

Előző lépések összefoglalója a pénztárban

A pénztár folyamat során bevitt adatokat a pénztár utolsó oldalán összegezve mutatjuk meg a látogatónak, aki innen visszaléphet és módosíthatja azokat. Amennyiben nagyobb kontrollt szeretne adni a felhasználóinak az adatok ellenőrzésében, bekapcsolhatja az előző lépések összefoglalóját. A funkció bekapcsolása után a bevitt adatok már nemcsak az utolsó oldalon, hanem a szállítási mód lépés követően minden oldalon megjelennek a folyamatjelző alatt. 

Beállítások > Bolt beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár > Rendelés során az előző lépések összefoglalójának mutatása

shoprenter-penztar-2.JPG

 

Pénztár logó

Az új pénztár felület fehér hátteret kapott, ez azonban bizonyos webáruház logókat nehezen kivehetővé tehet. Ez főleg azokra a boltokra igaz, ahol világos színű logót használnak. Az ő esetükben segíthet a pénztár logó feltöltése. Az itt feltöltött logó csak a pénztár oldalon jelenik meg, és ide nyugodtan fel lehet tölteni egy inverz logót, ami a pénztár fehér hátterén is jól kivehető. 

Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Logó > Pénztár logó 

shoprenter-penztar-3.JPG

 

Pénztár linkek és gombok színe

Az új pénztár felület alapértelmezett színeit testreszabhatja, hogy azok kövessék webáruháza stílusát. Külön színt adhat meg a linkeknek és a gomboknak, illetve azt is be tudja állítani, hogy milyen legyen ezeknek az elemeknek a színe rámutatáskor.

Beállítások > Bolt beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár

 

Pénztár folyamatjelző

A pénztár oldal tetején elhelyezett folyamatjelző 2 stílusban érhető el. A négyzetes megjelenés letisztultabb, minimalistább, míg a körös megjelenés vizuálisabb.  

Beállítások > Bolt beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár > Pénztár lépés mutató stílusa

Körös megjelenés:

shoprenter-penztar-progress-bar-1.JPG

Négyzetes megjelenés:

shoprenter-penztar-progress-bar-2.JPG

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.