K&H Bank online bankkártyás fizetés

A K&H bankkártyás fizetés 15 nyelven érhető el és három devizanemet képes kezelni (HUF, USD, EUR). A szolgáltatást magas biztonság jellemzi, a tranzakciók minden résztvevője (elfogadó, vásárló, bank) csak a számára szükséges információk birtokába jut.

További információt itt találhatunk.

A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway alkalmazás igénybevételével használható.

A funkció Silver, Gold és Platinum csomagban érhető el.

Valuták: HUF, EUR, USD

A fizetési mód beállítása

Miután szerződést kötöttünk a szolgáltatóval, a fizetési mód használata előtt tesztelési folyamat elvégzésére van szükség. A szolgáltatás éles körülmények között történő használatát megelőzően a szolgáltató ellenőrzi a követelmények teljesítését. Amennyiben az elvárások teljesülnek, éles terminál beállítását követően használható a fizetési mód.

A követelményeket, amelyeknek meg kell felelnünk, a következő dokumentációkban találjuk:
Payment Gateway illesztési dokumentáció (17.-18. oldal)

Előírt honlap tartalom

 

Fontos! A K&H szigorúan ellenőrzi a dokumentumokban megjelölt feltételeket, így ezeknek beállítására mindenképpen szánjunk időt a tesztelési folyamat előtt. Emellett az is fontos, hogy technikai email címként ne az info@shoprenter.hu, hanem egy, a webáruházhoz használt email cím kerüljön feltüntetésre. 

Tesztelési folyamat

Teszt terminál adatok

A szerződéskötés során megadott technikai e-mail címre kapjuk meg a K&H PSZ vPOS: merchant activation in the sandbox environment tárgyú levélben a következő adatokat:

  • Privát kulcs (Private key)
  • Kereskedő azonosító (MID)
  • vPOS TID azonosító

Teszt terminál beállítása

1. A K&H Sandbox felületén állítsuk elő a teszt terminál adatokat.

2. Generáljunk kulcspárt a sandbox felületen a következő adatok megadásával:

  • Adjuk meg a vPOS TID azonosítót (gateway ID).
  • Adjuk meg a szerződésben rögzített technikai e-mail címet.

Ezek beillesztése után kattintsunk a Generate Key gombra.

3. Töltsük le a Privát kulcsunkat úgy, hogy a Save private key gombra kattintunk.

Fontos! Ne a kulcs szövegét másoljuk ki, hanem magát a fájlt mentsük le.

4. Töltsük le a Publikus kulcsot is a Save public key gombra kattintva.

Fontos! Itt se a kulcs szövegét másoljuk ki, hanem magát a fájlt mentsük le.

5. Töltsük fel a lementett publikus kulcsot a Submit public key to K&H PS gombra kattintva.

Fontos! A következő lépések elvégzésére csak abban az esetben lesz lehetőségünk, ha már telepítettük a BIG FISH Payment Gateway alkalmazást. Ezt a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > A BIG FISH Payment Gateway bevonásával elérhető fizetési módok > Részletek gombra kattintva tehetjük meg. 

6. Az alkalmazás beállításaiban a “Teszt mód” rádiógomb használatával kapcsoljuk be a Teszt üzemmódot.

7. Állítsuk be a teszt terminál adatokat a Shoprenter admin felületén a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok menüpontban a K&H Bank fizetési mód beállításainál.

  • a kereskedő azonosítót,
  • a vPOS TID azonosítót.

8. A Shoprenter admin felületén töltsük fel a Privát kulcs fájlt.

A bank által végzett tesztre történő felkészülés

1. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H Bankkártyás fizetési mód beállításaiban az állapotot állítsuk Engedélyezettre.

2. A Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüpontban a használni kívánt szállítási mód beállításaiban a Fizetési módok fülön állítsuk be a K&H Bank fizetési módot a Csak az alábbi fizetési módok blokkban.

3. Hozzunk létre egy tesztfiókot a banki tesztelő számára a Vevők > Összes vevő menüpontban. A neve “K&H Bank teszt” legyen.

4. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H Bank fizetési mód beállításaiban az Ez a vásárló használhatja pontban válasszuk ki a korábban létrehozott K&H Bank teszt nevű tesztvevőt.

5. A Tartalom > Automatikus emailek > Rendelés állapotváltás szerkesztésében, a tartalmi részben helyezzük el az [ORDER_COMMENT] taget.

Amennyiben egyedi állapotváltó emailt szeretnénk beállítani, a Beállítások > Rendelési beállítások > Rendelés állapotok pontban válasszuk ki azt a rendelés állapotot, amelyet a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H Bank fizetési mód beállításaiban megadtunk rendelési állapotként, majd lépjünk be a beállításaiba. A Rendelés állapot váltás esetén egyedi email küldése esetében válasszuk az Igen opciót, a rendelés állapot tartalmi részében pedig helyezzük el az [ORDER_COMMENT] taget.

A teszt terminál ellenőrzése próbafizetéssel

Adjunk fel egy teszt rendelést a webáruházban a létrehozott teszt fiókkal és az elérhető teszt kártya adatokkal.

Ellenőrizzük, hogy a tesztelés során:

  • megfelelően átirányításra kerültünk-e a fizetési felületre,
  • a fizetési felületen a megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
  • sikeresen lezárult-e a tranzakció.

Végül ellenőrizzük, hogy a rendelés visszaigazoló emailbe bekerültek-e a tranzakció adatai a korábban feltüntetett követelményeknek megfelelően.

A bank felkérése a funkcionális teszt elvégzésére

A bank ezen folyamat során ellenőrzi a teszt terminál működésére, valamint a vásárló fizetéssel kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó követelmények teljesülését.

Vegyük fel a kapcsolatot a bankkal, és kérjük a funkcionális teszt megkezdését.

E-mail cím: vpos_khpos@kh.hu
E-mail tárgya: “Felkérés funkcionális tesztre - [ide írjuk be a Kereskedő azonosítót] - [ide írjuk be a cégnevet]
E-mail tartalma: 

“Kedves Ügyintéző,

Értesítem, hogy weboldalunkon elvégzésre kerültek a funkcionális teszt megindításához szükséges beállítások.

A teszteléshez szükséges információkat az alábbiakban találja:
Weboldal címe:
Banki tesztelő belépési email címe:
Banki tesztelő belépési jelszava:

Fentiek alapján kérem, indítsák el a tesztelési folyamatokat, és értesítsenek a további teendőkről.
Köszönöm!”

A jóváírási (visszatérítési) funkció ellenőrzése

Amennyiben a bank a Funkcionális tesztelés során mindent rendben talált, elindítja a Jóváírási (visszatérítési) funkció ellenőrzési folyamatot.

 

Kezdeményezzük a bank által végrehajtott tranzakció visszatérítését a Shoprenter admin felületen. Ezt a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Beállítások gombra kattintva tehetjük meg, amennyiben a Tranzakciók menüpontban a K&H Bank munkatársai által végrehajtott tranzakciónál látható szem ikonra kattintunk, majd a Visszatérítés funkció segítségével elvégezzük a visszatérítést.



Küldjük ki a visszatérítéssel kapcsolatos vásárlói tájékoztató levelet. Ehhez a Rendelések menüpontban nyissuk meg a bank által létrehozott tesztrendelés szerkesztését, és kattintsunk az Állapot módosítása gombra. Válasszuk ki a Jóváírás állapotot, és pipáljuk ki az Értesítem a vevőt jelölőnégyzetet. Másoljuk be az alábbi adatokat a Megjegyzés blokkba:

  • Tranzakció azonosító
  • Összeg és devizanem
  • Banki engedélyszám

Pipáljuk ki az "A megjegyzést a vevőnek is elküldöm" jelölőnégyzetet, majd mentsük az állapotváltást.

Értesítsük a bankot a visszatérítés elvégzéséről

E-mail cím: vpos_khpos@kh.hu

E-mail tartalma: 

“Kedves Ügyintéző,
Értesítem, hogy az Ön által megadott tranzakcióra a visszatérítést elvégeztük, a visszatérítéssel kapcsolatos email az Ön címére kiküldésre került.
Amennyiben az ellenőrzés során mindent rendben talált, kérem, élesítse a terminált.

Köszönöm!”

Élesítési folyamat

Éles terminál adatok

Amennyiben a bank a tesztelés során mindent rendben talál, megküldi a terminál élesítéséről szóló K&H PSZ vPOS: merchant activation in the production environment tárgyú e-mail értesítőt a szerződésben megadott technikai email címre.

Ez tartalmazza az éles terminál beállításához szükséges adatokat:

  • Privát kulcs (Private key)
  • Kereskedő azonosító (MID)
  • vPOS TID azonosító

Az éles terminál adatok előállítása

Az éles adatok kinyerése lényegében ugyanazokból a lépésekből áll, mint amelyeket korábban már elvégeztünk a tesztadatok esetén.

1. Lépjünk be a K&H éles felületére, és adjuk meg az alábbi adatokat: 

  • vPOS TID azonosító (gateway ID),
  • szerződésben rögzített technikai e-mail cím.

2. Kattintsunk a Generate Key gombra, hogy kigeneráljuk a Kulcspárt.

3. Töltsük le a Privát kulcsunkat úgy, hogy a Save private key gombra kattintunk.

Fontos! Ne a kulcs szövegét másoljuk ki, hanem magát a fájlt mentsük le.

4. Töltsük le a Publikus kulcsot is a Save public key gombra kattintva.

Fontos! Itt se a kulcs szövegét másoljuk ki, hanem magát a fájlt mentsük le.

5. Töltsük fel a lementett publikus kulcsot a Submit public key to K&H PS gombra kattintva.

Az éles terminál aktiválása

1. Lépjünk be a POS24 alkalmazásba.

2. Kattintsunk a vPOS (Payment gateways) menüpontra, majd itt a használni kívánt terminál sorában található kulcs ikonra
3. Adjuk meg az aktiváló kódot (ezt a K&H Bank a szerződésben rögzített technikai e-mail címre küldi meg).
4. Kattintsunk a Submit gombra.

Beállítások a Shoprenter bolt admin felületén

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > K&H Bankkártyás fizetés

Fontos! A fizetési mód a BIG FISH Payment Gateway-en keresztül integrálva használható, beállítása is csak ezután lehetséges, ezért ha eddig még nem tettük, a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > BIG FISH Payment Gateway bevonásával biztosított fizetési módok > Részletek gombra kattintva telepítsük az alkalmazást.

1. Lépjünk be a K&H Bank fizetési mód beállításaiba, és válasszuk ki a terminál devizanemét.

2. Az "Ez a vásárló használhatja" opciónál jelöljük be a Mindenki lehetőséget.

3. Adjuk meg az előzőekben kinyert terminál adatokat, azaz:

  • Kereskedői azonosító,
  • vPOS TID azonosító.

4. Töltsük fel a Privát kulcsot is.

Emellett el kell végeznünk a fizetési mód további általános beállításait is, azaz adhatunk meg nevet és leírást a fizetési módhoz, beállíthatjuk az alapértelmezetten hozzá tartozó rendelési állapotokat, és engedélyezhetjük a fizetési módot.

5. A Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál szerkesszük a használt szállítási módjainkat, és ellenőrizzük, hogy a Fizetési módok fülön elérhető-e a K&H bankkártyás fizetés is a választott szállítási módoknál, hogy megjelenjen a pénztárban a vásárlóknak.

6. A Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok > A BIG FISH Payment Gateway bevonásával elérhető fizetési módok > Beállítások gombra kattintva lépjünk be az alkalmazásba és kapcsoljuk ki a Teszt módot.

A terminál ellenőrzése próbafizetéssel

Ezt követően adjunk le egy rendelést a webáruházunk vásárlói felületén, és a fizetési módot kiválasztva végezzünk el egy próbafizetést. Ezt valós kártyaadatokkal tehetjük meg, és közben a következőket szükséges ellenőrizni:

  • a fizetés indítást követően megtörtént az átirányítás a fizetőoldalra (ha nem, akkor ellenőrizzük a fizetési mód beállításainál megadott azonosítókat),
  • a fizetőoldalon megfelelő céges adatok kerültek megjelenítésre,
  • sikeresen zárult le a tranzakció.

A tranzakció adatai bekerülnek a BIG FISH Payment Gateway alkalmazásba.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés