Szállítási módok

Szállítási módok
Új szállítási mód hozzáadása
Szállítási mód módosítása
Szállítási mód törlése
Fizetési és Szállítási módok összekapcsolása
PickPack Pont
MPL Posta Pont, Postánmaradó szolgáltatás és Csomagautomaták
Átvételi pontok kezelése
FoxPost szállítási mód
Leggyakrabban előforduló hibák
Mi a teendő, ha bizonyos termékekhez eltérő szállítási díjakat szeretnénk rendelni?

 

A ShopRenterrel lehetőségünk van különböző fizetési és szállítási módok beállítására. Vevőinknek így számos lehetőséget adunk rendeléseik lebonyolítására. Minél több módot biztosítunk vásárlóinknak, annál kevesebb az esélye annak, hogy a rendelés folyamatát ne fejezzék be! A szállítást illetően elnyerhetjük vevőink tetszését azáltal is, ha leszerződünk egy futárszolgálattal, így házhoz szállítást is biztosítva számukra. Emellett a fizetési módok terén se bánjunk szűkmarkúan az opciókkal, ugyanis egyre elterjedtebbek a banki átutalásos fizetési módok; így javasoljuk, hogy biztosítson minél több lehetőséget vásárlóinak!

Szállítási módok

A megrendelések kiszállításainak módját kezelhetjük ebben a menüpontban. Alapesetben csak két mód áll rendelkezésünkre, mégpedig a személyes átvétel és a házhoz szállítás. A rendszer lehetőséget ad, hogy további szállítási módok is kezelhetőek legyenek. Ezek közül a szállítási módok közül tud majd választani a vásárló, és ez jelenik meg a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok menüben is, ha egy rendelés részleteit nézzük. Csak pár lépést kell követni a szállítási beállításokhoz.

Fontos, hogy a rendszer csak az informatikai hátteret biztosítja, magát a különböző szállítási módokhoz szükséges szerződéseket, megállapodásokat nem. Tetszőlegesen megadhatunk bármilyen szállítási költséget, azonban a szállítás végrehajtását az üzlet vezetőjének kell megoldania (általában szerződve valamilyen szállítási céggel). A menüpontra kattintva a szállítási módok listázódnak ki. Ebben a szállítási mód neve mellett annak ÁFA kulcsa, és listában való sorrendje látszik.

A rendszerben a szállítási díjak a kosár összértéke, a megrendelni kívánt termékek összsúlya, vagy ezek valamilyen kombinációja alapján adható meg. Ezek a legelterjedtebb díjalapok, a legtöbb futárszolgálat például kifejezetten súly alapján szabja meg az árakat.

Új szállítási mód hozzáadása

A lista feletti Új hozzáadása gombbal tudunk új szállítási módot az áruházhoz adni. Ekkor egy négy fülből álló form jelenik meg. Az első fülön a szállítási mód nevét és leírását, a másodikon a szállítási mód ÁFA kulcsát, földrajzi zónáját, és listabeli sorrendjét van lehetőségünk megadni. Szintén itt állítható be, hogy futárszolgálat, vagy személyes átvétel legyen-e az alapja a szállítási módnak, illetve, kosárérték, vagy súly, vagy ezek kombinációja alapján számoljon-e, és hogy mely vevőcsoportok vehessék igénybe azt.  

A harmadik fülön a szállítási költségeket tudjuk megadni, méghozzá különböző sávokban. Ez azt jelenti, hogy adott ár, illetve súlyintervallumok között egyéni szállítási költséget lehet meghatározni. Amennyiben minden kosárértékre érvényes a szállítási mód, úgy a kezdeti kosárértéknek, illetve súlynak nullát kell megadnunk, viszont végösszeget nem kötelező, ekkor azt a cellát hagyjuk üresen.

Egyszerre több intervallumot is megadhatunk, így beállíthatjuk, hogy nagyobb kosárösszeghez, vagy súlyhoz más szállítási díj tartozzon. Egy szállítási módhoz tetszőleges számú sávos szállítási költséget adhatunk meg. Ha a szállítási költség kalkuláció, kosár érték és a termékek súlya alapján van megadva, akkor a kosárösszegnek meg kell felelnie a beállított súly illetve a kosár érték sávnak is.

A negyedik fülön végül be lehet állítani, hogy milyen fizetési módokkal párban lehessen használni az adott szállítási módot.

Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön majd létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Amennyiben súly alapján kerül meghatározásra a szállítási díj, úgy fontos, hogy a termék "Súly" mezőjében található adata alapján határozza meg a rendszer, így a termékeknél a szállítási mód használata előtt azokat fel kell tölteni.  Termékek > Összes termék > Termék szerkesztése > Adatok fül >Súly.

Ha a vevőink felé is szeretnénk kommunikálni a termék súlyát, akkor azt a termék adatlapján az általános fülön lévő Paraméterek részhez kell beírnunk.

Szállítási mód módosítása

A már rendszerben lévő szállítási módok adatain is változtathatunk a [Módosítás] gombbal. Ekkor az új szállítási mód megadásakor kapott négy fülből álló form jelenik meg a már megadott értékekkel együtt. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben az új szállítási mód. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Szállítási mód törlése

A többi listától eltérően, itt nem lehetséges több sor együttes törlése és magát a törlést sem kijelöléssel tudjuk végrehajtani, hanem a megfelelő sor végén található [Törlés] gomb segítségével. Ekkor kattintásra az adott szállítási mód törlődik.

Fizetési és Szállítási módok összekapcsolása

Nem minden esetben logikus, hogy minden szállítási módhoz minden fizetési módot is ki lehet választani. A rendszerben lehetőség van arra, hogy a szállítási módhoz - mivel azzal találkozik hamarabb a felhasználó - hozzá lehessen rendelni a fizetési módokat.

Ezáltal megadható, hogy az adott szállítási mód választása esetén milyen fizetési mód közül választhatok.

Mindezt a szállítási módok kezelésénél lehet beállítani. A beállítások a "Fizetési módok" fülön találhatóak

Alapértelmezetten minden fizetési mód engedélyezett, ezt meg tudjuk változtatni, ha átkapcsoljuk a "Csak az alábbi fizetési módok" állapotra. Ekkor a megjelenő listában jelöljük ki, hogy az adott - szerkesztett - szállítási mód választása esetén milyen fizetési módok jelenjenek meg.

Szintén beállítható, hogy bizonyos szállítási módokat milyen vásárlói csoportok lássanak. Az "Adatok" fülön található listában minden vevőcsoport megjelenik, alapértelmezetten mindenki látja az adott szállítási módot. Amennyiben a listában egyik elem sincs kijelölve, az azt jelenti, hogy mindenki látja.

Ezek segítségével precíz szabályozás adható, meg, mely két lépcsőben teszi lehetővé bonyolultabb szállítási és fizetési módok hozzárendelését. (A vevőcsoportokhoz kötjük a szállítási módhoz, azokhoz pedig a fizetési módokat.)

PickPackPont

Lehetőség van a rendszerben a népszerű PickPackPont rendszerét is használni. Ehhez, mint minden szállítócéggel egyénileg kell szerződést kötnünk; ennek megtörténte után tudjuk használni. A beállítása többrétű, hiszen a PickPackPont (a továbbiakban PPP) egy átfogó szállítási és fizetési módot takar.

Azt a kényelmet biztosítja, hogy a lakóhelyemhez közeli, általam választott pontba érkezik a csomag, és én záros határidőn belül bármikor felvehetem, amikor ráérek. A megrendeléskor így kiválasztható, hogy a lehetséges pontok közül melyiket szeretném kiválasztani, majd felajánlja a rendszer, hogy fizethetek a PPP átvevőhelyeken is; ez egy új fizetési mód.

 

A PickPackPont rendszer beüzemelése

A többi fixen működő fizetési és szállítási rendszerhez hasonlóan nincsenek egyedi kézzel beállíthandó részei a PPP-s fizetési és szállítási módnak, mivel az egyediségek kötöttek, ezeket pedig a rendszer kezeli. Még a boltok listáját is a rendszer naponta egyszer frissíti, így mindig naprakész. Természetesen a működtetéséhez - mint minden más rendszer esetében - Engedélyeznünk kell ezeket a Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok, illetve Szállítási módok menüpontokban.

Jó még tudni...

A PPP-s megrendelések, akár csak a többi szállítócég esetén szintén exportálhatóak olyan .csv-be amelyet kifejezetten a PPP feldolgozóoldala igényel. A legkényelmesebb használati módja ennek az, ha a rendelések frissítése után egy exportot kérünk a szállítandó PPP-s megrendelésekről, majd a PPP oldalán lévő felhasználói oldalunkon feltöltjük az adott .csv-t. 

 A PickPackPont-os átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük a PPP-tól kapott lista alapján.

MPL Posta Pont, Postánmaradó szolgáltatás és Csomagautomaták

A Magyar Postának is van a PickPackPont-hoz hasonló szolgáltatása, amelyek a személyes átvétel alternatívái lehetnek. A Postánmaradó szolgáltatásnál a Magyar Posta több mint 2550 postája egyikén, a PostaPont választásakor a 125 MOL kút valamelyikén és a Csomagautomaták esetén pedig 47 forgalmas helyen lehetséges átvenni a csomagot.

A helyszínek listáját a rendszer tartalmazza, admin felületen az MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szállítás és MPL Csomagautomaták szállítási módok bekapcsolás után semmilyen speciális, a többi szállítási módtól különböző beállítást nem igényelnek.

A Magyar Posta negyedik típusú szolgáltatását, az MPL házhozszállítást pedig egyedi szállítási módként fel lehet vinni admin felületen.

Az MPL házhozszállítást, az MPL PostaPontot vagy az MPL Postánmaradó valamint az MPL Csomagautomaták szolgáltatását választó rendeléseket ki tudjuk exportálni, és kényelmesen át tudjuk adni az MPL rendszerének, ha a Rendelések menüpontjában a Futárszolgálat exportnál az MPL opciót választjuk.

Az MPL-es átvevőpontok listáját napi szinten frissítjük automatikusan az MPL-től kapott listák alapján.

Átvételi pontok kezelése

Az átvételi pontok nagyban hasonlítanak a PPP-s szállítási módra, az egyetlen, és legnagyobb különbség, hogy a csomag átvételi pontjait nem a PickPackPont határozza meg, hanem mi adhatjuk meg. Így, amennyiben a személyes átvétel nemcsak egy, hanem több helyen is lehetséges, akkor ezzel a szállítási móddal megadhatjuk a vásárlónak a lehetőséget, hogy kiválassza ezek közül, hogy hol szeretné átvenni a rendelését.

Az átvételi pontok beállítása

A szokásos, szállítási módoknál megadandó információk mellett egy új, Átvételi pontok fül látható a szállítási mód beállításánál. Ez egy listát tartalmaz, amelyben a konkrét átvételi pontokat lehet megadni.

  • Állapot: Az átvevőpontok aktiválása.
  • Város előszűrő alkalmazása az átvevőpontokhoz: Amennyiben IGEN-re állítja ezt a beállítást, úgy a webáruház vásárlási folyamatának végén az átvevőpontok felett egy városválasztó mező lesz látható. Ezáltal jelentősen egyszerűsíthető a megfelelő átvevőpont kiválasztása.

Egy átvételi pontnál a következő adatokat lehet megadni:

  • Átvételi pont neve – Itt adható meg, hogy milyen szöveg jelenjen meg a legördülő menüben.
  • Átvételi pont címe – Itt adható meg, hogy milyen pontosabb szöveg tartozik az átvételi ponthoz. Ez az információ csak akkor jelenik meg, amikor a legördülő menüből kiválasztottunk egy elemet.
  • Sorrend – Ezzel a számértékkel lehet megadni, hogy a listában hányadikként jelenjen meg az adott átvételi pont.
  • Aktív – Alapesetben be van jelölve a jelölődoboz. Kiszedve a jelölést, az adott átvételi pont nem jelenik meg a választható helyek között a vásárláskor. Akkor használjuk, ha az adott pont átmenetileg nem alkalmas (pl. leltároznak, vagy átalakítás folyik).

FoxPost szállítási mód

A FoxPost beállításához először menjünk a Beállítások/Bolt beállítások/Szállítási módok részre és telepítsük a FoxPost szállítási módot. Telepítés után megadhatjuk a szokásos adatokat (név, leírás, adóosztály, költség sávok, fizetési módok, stb), valamint a FoxPost beállítások fülön meg kell adnunk a felhasználó nevünket, jelszavunkat, mely adatokat a FoxPost adja meg.

Amennyiben egy rendelés FoxPost szállítási móddal került leadásra, úgy az adott rendelésbe belépve az admin felüten (Rendelések) megjelenik a FoxPost rendelésátadás fül. Itt a Rendelés átadása gombbal tudjuk a rendelést átküldeni a FoxPost rendszerébe.

Leggyakrabban előforduló hibák

1. Hiányos sáv megadás:

Előfordulhat, hogy azért nem jelenik meg szállítási mód, mivel nem adtuk meg helyesen a sávokat. Például megadtunk egy 0-50 000 Ft értékű sávot, de a kosár értéke 55 000 Ft. Ebben az esetben nem tudja a rendszer felajánlani ezt a szállítási módot.

Ingyenes szállítást is be tudjuk állítani, ha az utolsó sávban megadjuk a minimum értéket pl. 50 000 Ft (attól függően, hogy milyen értéket határoztunk meg az előző sávokban) vagy ha súly, akkor ott is ugyanígy és a maximum értéknek egy irreális nagy számot adunk meg, a nettó költség pedig nulla.

2. Helytelen régióbeállítás:

Gyakran előforduló hiba, hogy csak Magyarország régióját adtuk meg a szállítási módnak és vevőnk a határon túlról szeretne rendelni. Ilyenkor az a szállítási mód nem fog megjelenni. Ennek kivédésre célszerű megadni több országot is a egy régióba.

3. Nem szállítható a termék:

A termék adatlapján be lehet állítani, hogy egy termék szállítható-e: "Szállítandó termék". Amennyiben ez "Nem"-re van állítva, akkor nem fog szállítási opció megjelenni a kosár lépési során. ha az adott termék kosárban van. 

Mi a teendő, ha bizonyos termékekhez eltérő szállítási díjakat szeretnénk rendelni?

Ha bizonyos termékekhez külön szállítási díjakat szeretnénk rendelni, a termékek szerkesztésénél az Adatok fülön a Súly mezőben meg kell adni egy irreálisan nagy súlyt, pl. 99999 kg. Ezt követően a Beállítások menü > Rendelési beállítások > Szállítási módoknál létre kell hozni egy új szállítási módot kifejezetten ezeknek a termékeknek, ahol az Adatok fülön azt kell bejelölni, hogy csak a kosárban lévő termékek súlya alapján számolja a rendszer a szállítási díjat, majd a Sávok fülön megadható, hogy az előzőekben megadott nagy súly alapján pl. 80000 kg-tól 999999999 kg-ig x összeg legyen a szállítási díj.

A többi szállítási módnál olyan módosításra lesz szükség, hogy az Adatok fülön ne a kosárérték szerinti szállítási költség számolás legyen bejelölve, hanem kosárérték és súly alapján. Utána a Sávok fülön mindegyik sávhoz be lehet írni minimum súlynak a 0-t, maximumnak pedig mondjuk 70000-t (a lényeg, hogy a termékekhez beállított súlytól kisebb legyen ez az érték).

Így a rendszer csak azoknál a termékeknél fogja felajánlani ezt a szállítási módot, amelyeknél meg van adva ez az irreálisan nagy súly.

Alkalmazható pl. törékeny termék, romlandó termék, speciális termék vagy minden olyan esetben, amikor a termék különbözik valamiben.

Van még kérdése? Kérelem beküldése