Készletkezelés a ShopRenterben
Integrált vállalatirányítási rendszerek
Készletinformációk megjelenítése
0 raktáras termékek rendelésének letiltása
Előrendelhető termékek kezelése
Nem darabonként árult termékek kezelése
Készletkezelés a ShopRenterben
Amikor feltöltjük a termékeinket a webáruházba, ezekhez minden esetben megadhatjuk a termékhez tartozó raktárkészletet, azaz azt a mennyiséget, amennyi jelenleg elérhető az adott termékből (Termékek > Összes termék, a termék szerkesztésekor az Adatok fülön Raktár 1 készlet, Raktár 2 készlet, stb.). Ez a készlet alapértelmezetten annyival csökken, amennyit megrendelnek belőle a vásárlóink, ha pedig törlünk egy rendelést, lehetőségünk van a termék visszakészletezésére is. Amennyiben a webáruházat a fizikai boltunk helyett indítjuk el a vásárlóink számára, rövid távon akár ez is elég lehet a készleteink nyilvántartására, ha azonban hosszabb távon és a fizikai üzlet működtetésével egyidejűleg szeretnénk megoldást találni a készletek kezelésére, érdemes már az induláskor készletkezelő programot használni.
Integrált vállalatirányítási rendszerek
A ShopRenter rendszerében elérhetők különböző integrált külső rendszerek, amelyek a Silver, Gold és Platinum csomagban használhatók. Emellett az alkalmazások listáját is folyamatosan bővítjük, amelyek minden csomagban telepíthetők, ugyanakkor a telepíthető alkalmazások száma csomagonként eltérő lehet (Bronz csomagban 1, Silver csomagban 5, Gold csomagban 20 és Platinum csomagban korlátlan mennyiségű alkalmazást használhatunk).
Azok a külső rendszerek, amelyek nem szerepelnek a már integrált rendszerek vagy az alkalmazások között, amennyiben rendelkeznek API-val, a ShopRenteres webáruházunkkal is összeköthetők. Az API Gold csomagban érhető el, így ha ilyen rendszert szeretnénk a ShopRenteres boltunkkal összekötni, Gold vagy Platinum csomagos előfizetés szükséges. Az összekötés lefejlesztésében szakértő partnereink tudnak segíteni, akik az API dokumentáció alapján tudják elkészíteni az összekötést: https://doc.shoprenter.hu/
A ShopRenterhez a következő külső rendszereket lehet integrálni: https://www.shoprenter.hu/integraciok
Ezek közül a következő vállalatirányítási rendszerekhez van kész integráció vagy alkalmazás a ShopRenterben:
- Kulcs-Soft
- Symbol-Tech (Silver csomagban websyx kapcsolat, Gold csomagban az API-n keresztül Webhíd)
- Tharanis
- Okos-Ügyvitel (alkalmazás)
- rEVOLUTION (Silver csomagban csak a törzsadatok szinkronja, Gold csomagban az API-n keresztül a rendelések szinkronizációja is)
Általánosan elmondható az összes integrációról, hogy a szinkronizáció alapja a termék cikkszáma, ezért már a termékek feltöltésekor is ugyanazt a cikkszámot kell megadnunk a termékekhez, mint amivel a készletkezelő rendszerünkben szerepelnek. Ha később valamelyik termék cikkszámát megváltoztatjuk a webáruházunkban, a készletkezelőben azonban nem módosítjuk, ez a termék nem fog tovább szinkronizálódni a készletkezelőből.
Készletinformációk megjelenítése
Látogatóink számára fontos információ lehet az, hogy a webáruházunkban található termékeket éppen meg tudják-e vásárolni vagy sem. Ennek a kijelzésére szolgálnak a raktár állapotok, amelyeket a Beállítások > Rendelési beállítások > Raktár állapotok menüpontban tudunk létrehozni és módosítani. Azt, hogy milyen raktárállapot mikor jelenjen meg a termékoldalon, globálisan a Beállítások > Termék beállítások > Működési beállításoknál tudjuk megadni a készletállapotra vonatkozó beállítások segítségével, de akár a termékeknél egyedileg is beállíthatjuk ezeket a Termékek > Összes termék menüpontban a termék szerkesztésekor az Adatok fülön. A Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztő menüpontban határozhatjuk meg a raktár állapot pozícióját a termékoldalon, ha a Raktáron állapot címkét elhelyezzük az általunk kívánt helyen.
0 raktáras termékek rendelésének letiltása
A ShopRenteres webáruházakban van arra lehetőség, hogy akár olyan termékeket is megrendeljenek, amelyek jelenleg nincsenek raktáron. Amennyiben a mi termékeinkből pontosan annyi áll rendelkezésre, amennyit a termék raktárkészletéhez felvittünk, és előrendelésre sincs lehetőség, ezt a lehetőséget letilthatjuk a vásárlóink számára. A Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások menüpont Kosár beállítások fülén igenre állíthatjuk a 0 raktár esetén kosárba gomb tiltása opciót, így amikor a termékünk raktárkészlete nullára csökken, a termékoldali kosár gomb inaktív lesz.
Ha a következő lehetőséget, a 0 raktár esetén értesítés kérés engedélyezése opciót engedélyezzük, akkor inaktív kosár gomb helyett egy Értesítés kérés gomb jelenik meg a terméknél, amire kattintva a látogató megadhat egy értesítési email címet. Ezt akkor érdemes használni, ha a termékeinkből a készlet kifogyása után később ismét lehet majd vásárolni, mert ahogy megadtuk az új készletinformációt a terméknél, a feliratkozottak emailben értesítést fognak kapni arról, hogy a termék ismét rendelhetővé vált.
Ugyanitt a Kosár és pénztár beállítások menüpontban a Pénztár beállítások fülön szintén érdemes nemre állítani az Engedélyezni a pénztár használatát raktáron nem lévő termékek esetén is opciót, hogy abban az esetben se mehessen mínuszba a készletünk, ha pl. a termékből már csak 1 van raktáron, de a vásárló 3 darabot próbál kosárba rakni.
A további Kosár és pénztár beállításokról itt találunk információt.
Előrendelhető termékek kezelése
Amennyiben tudjuk, hogy a termékünk még vásárolható lesz a jövőben, és ezeket szeretnénk addig is rendelhetővé tenni, amíg az újabb készlet beszerzése zajlik, beállíthatjuk, hogy az éppen 0 raktárkészletű termékeinket is meg tudják rendelni a vásárlók. Ehhez tulajdonképpen az előző pontban leírtak ellenkezőjét kell csinálnunk, azaz a Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások menüpont Kosár beállítások fülén állítsuk nemre a 0 raktár esetén kosárba gomb tiltása opciót, a Pénztár beállítások fülön pedig állítsuk igenre az Engedélyezni a pénztár használatát raktáron nem lévő termékek esetén is opciót.
Magát az Előrendelhető raktár állapotot a Beállítások > Rendelési beállítások > Raktár állapotok menüpontban tudjuk létrehozni, működési elvét (tehát azt, hogy milyen raktárkészletű termékeknél jelenjen ez meg) pedig a Beállítások > Termék beállítások > Működési beállításoknál tudjuk megszabni.
Nem darabonként árult termékek kezelése
Fontos tudni, hogy a ShopRenteres webáruházak nem képesek a rendelésekben törtszámot kezelni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha a webáruházunkban például húst árulunk, a vásárló a kosárba rakáskor nem fog tudni tört mennyiséget, pl. 1,5 kg-ot a kosárba rakni, csak 1 kg-ot vagy 2 kg-ot tud beírni. Ilyen termékek esetén két lehetőségünk van:
1. A könnyebb kezelhetőség és rendelési élmény javítása érdekében ezeket a termékeket "csomagosíthatjuk", azaz fix egységenként értékesíthetjük őket a vásárlóinknak. A hús példájánál maradva tehát megadhatjuk, hogy a terméket 1 kg-os csomagokban áruljuk, és a vásárlók csak ennyit vagy ennek a többszörösét, azaz 1, 2, 3, stb. kg-ot tudnak kosárba rakni.
2. Darab vagy kg helyett alkalmazhatunk a termékre vonatkozóan kisebb mértékegységet, pl. dkg-ot vagy g-ot, így a vásárlónak a kosárba rakáskor van arra lehetősége, hogy ebben a kisebb mértékegységben kifejezve adja meg a vásárolni kívánt mennyiséget a termékből. A termék szerkesztésekor az Adatok fülön a raktárkészletet ennek megfelelőn szükséges felvinni (azaz váltsuk át ezt is az alkalmazott mértékegységbe), az Általános fül alján pedig meg lehet adni azt a mértékegységet a Mértékegység neve mezőben, amit a kosár gombnál látnia kell a vásárlónak (pl. db helyett dkg).