A ShopRenteres áruházak regisztrációs és pénztárfolyamatát radikálisan átalakítottuk, hogy könnyebbé és kényelmesebbé tegyük a vásárlást az áruház látogatói számára. Hosszú tesztelés és sok-sok mérés után a megújult pénztár folyamat minden ShopRenteres webáruház számára elérhetővé vált.
Mi változik?
- Kosár: a letisztultabb, átláthatóbb és gyorsabb felület célja, hogy átsegítse a felhasználókat a pénztár oldalra.
- Pénztár: az új pénztár folyamat logikailag és megjelenését tekintve is teljesen átalakul. Úgy terveztük, hogy maximálisan felhasználóbarát legyen és minden egyes részlete a konverziót szolgálja.
- Belépés oldal: a belépés oldal új külsőt kap, hogy igazodjon a pénztár modernebb megjelenéséhez.
- Regisztrációs oldal: a megújult regisztrációs oldalon kevesebb beviteli mező lesz, ezáltal a felhasználók gyorsabban és kényelmesebben tudnak regisztrálni az áruházba.
- Köszönő oldal: modernebb új külseje igazodik az új pénztár folyamathoz.
A megújult kosár és pénztár fő előnyei
1) Felhasználóbarát felület:
A fizetési folyamat áruházunk egyik legkényesebb területe. A pénztárunkban válnak a látogatóink vevőkké, és itt lesz a böngészésből vásárlás.
Ez azt jelenti, hogy a megszokott felületünk sok esetben csak hátráltatni fogja a pénztárig eljutó felhasználókat. A navigációs elemek, kategória menü, termékajánló dobozok, bannerek és egyéb elemek elterelik a vevő figyelmét, ezért ezeket mind eltávolítottuk a pénztárból, sőt a szokásos fejléctől és lábléctől is megváltunk. Ne raboljuk a felhasználók idejét!
2) Regisztáció nélküli vásárlás:
A látogatók vásárolni szeretnének, nem űrlapokat kitölteni. Az online fogyasztók negyede elhagyja a kosarat, ha a pénztár használatához regisztrációra kötelezzük őket. A regisztrációhoz olyan szintű pszichológiai elkötelezettség szükséges, amelyet sok felhasználó egyszerűen nem hajlandó megtenni.
Az új pénztár folyamatban ezért megkönnyítettük a regisztráció nélküli vásárlás használatát. A vevőnek nem kell a regisztráció és a vendég vásárlás közül választania. Amint befejezte a vásárlást, a köszönő oldalon felkínáljuk neki a fiók létrehozás lehetőségét. Ezen kívül a regisztrált felhasználók számára lehetőséget biztosítunk arra, hogy vendégként vásároljanak az áruházban.
3) Biztonságos fizetés:
Fontos, hogy a vevő biztonságban érezze magát a pénztárunkban, hiszen nem csak a személyes adatait adja meg a vásárlás során, hanem sok esetben a pénzét is ránk bízza. SSL tanúsítványt használó boltjainkban az új pénztár automatikusan kiegészül a biztonságos kapcsolat jelzéssel, ami a felhasználók biztonságérzetét erősíti.
4) Mobilbarát pénztár:
Tekintettel arra, hogy a laptopok és asztali számítógépek konverziós aránya a legtöbb esetben megelőzi a mobilokét, a kiskereskedők nagyobb erőfeszítéseket tesznek az asztali megjelenésük optimalizálására. Ugyanakkor a trendek azt mutatják, hogy napról-napra többen vásárolnak okostelefonról. Az új pénztár folyamat tervezése során ezért nagy hangsúly fektettünk a mobilról érkező látogatók felhasználói élményének növelésére.
Az űrlapok kitöltése sok fejtörést okoz a vevőknek a mobilos vásárlások során. Emiatt mindenhol nagy beviteli mezőket és nagy gombokat használtunk. Arra is figyeltünk, hogy ahol lehet automatikusan töltsük ki előre a beviteli mezőket. A számlázási adatokat például kitöltjük a szállítási címnél megadott adatokkal, így a vevőnek kevesebb mezőt kell kitöltenie.
5) Folyamatjelző:
Mivel az új pénztár egy többlépcsős folyamaton vezeti keresztül a látogatót, ezért egy folyamatjelzőt, más néven progress bart helyeztünk el a logó közelében, amelyről a felhasználó könnyen leolvashatja, hol jár és hány lépést kell még megtennie a vásárlás befejezésééig.
6) Felhasználóbarát hibajelzések:
Akármennyire egyszerű felületet tervezünk is, a felhasználók időnként hibázni fognak. Amennyiben a felhasználó egy hibaüzenetet lát, a webáruháznak segítenie kell őt a hiba gyors és egyszerű javításban, ezért egyértelművé kell tennie a hiba helyét és jellegét. Az optimalizált fizetési folyamatunkban kiemeljük a hibás mezőket, és rögtön a hiba mellett adunk visszajelzést a probléma jellegéről.
Hogyan kapcsolhatom be az új pénztár folyamatot?
Az új pénztár funkciót a Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások menüpontban tudjuk bekapcsolni, ezen belül is a Kosár beállítások fülön az új kosarat, a Pénztár beállítások fülön pedig az új pénztárat és köszönőoldalt. A vásárlási folyamat átalakítása nemcsak a pénztár oldalt érinti, hanem a bejelentkezési és regisztrációs felületet is, ezért a Beállítások > Webshop beállítások > Belépés és regisztráció beállítások menüpontban az új bejelentkezés, regisztráció oldalt is be tudjuk kapcsolni.
Figyelmeztetés: az egyes pénztárlépések technikai okokból új URL-eken érhetők el, így ha a Google Analytics-ben rendelkezünk URL alapú cél beállítással, szükséges a beállításokat módosítanunk, hogy továbbra is jól mérje az Analytics a célteljesüléseket.
A megújult kosár és pénztár beállításai
Nettó ár és Áfa megjelenítés
A megújult kosár és pénztár oldalon csak a bruttó ár jelenik meg a költségek összegzésében. Bizonyos esetekben ez kevés lehet, így a lenti beállítással bekapcsolhatjuk plusz két sor, azaz a nettó részösszeg és az ÁFA tartalom megjelenítését.
Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Kosár beállítások menüpont, Nettó részösszeg és ÁFA kijelzése a kosárban és a pénztárban
Előző lépések összefoglalója a pénztárban
A pénztár folyamat során bevitt adatokat a pénztár utolsó oldalán összegezve mutatjuk meg a látogatónak, aki innen visszaléphet és módosíthatja azokat. Amennyiben nagyobb kontrollt szeretne adni a felhasználóinak az adatok ellenőrzésében, bekapcsolhatja az előző lépések összefoglalóját. A funkció bekapcsolása után a bevitt adatok már nemcsak az utolsó oldalon, hanem a szállítási mód lépés követően minden oldalon megjelennek a folyamatjelző alatt.
Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár beállítások menüpont, Rendelés során az előző lépések összefoglalójának mutatása
Pénztár logó
Az új pénztár felület fehér hátteret kapott, ez azonban bizonyos webáruház logókat nehezen kivehetővé tehet. Ez főleg azokra a boltokra igaz, ahol világos színű logót használnak. Az ő esetükben segíthet a pénztár logó feltöltése. Az itt feltöltött logó csak a pénztár oldalon jelenik meg, és ide nyugodtan fel lehet tölteni egy inverz logót, ami a pénztár fehér hátterén is jól kivehető.
Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások > Logó > Pénztár logó
Pénztár linkek és gombok színe
Az új pénztár felület alapértelmezett színeit testreszabhatja, hogy azok kövessék webáruháza stílusát. Külön színt adhat meg a linkeknek és a gomboknak, illetve azt is be tudja állítani, hogy milyen legyen ezeknek az elemeknek a színe rámutatáskor.
Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár beállítások
Pénztár folyamatjelző
A pénztár oldal tetején elhelyezett folyamatjelző 2 stílusban érhető el. A négyzetes megjelenés letisztultabb, minimalistább, míg a körös megjelenés vizuálisabb.
Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és Pénztár beállítások > Pénztár beállítások menüpont, Pénztár lépés mutató stílusa
Körös megjelenés:
Négyzetes megjelenés: