Webshippy integráció - Raktározás, csomagolás, szállítás és számlázás egyben

A Webshippy segítségével Ön akár a teljes logisztikai folyamatát kiszervezheti, azaz megszabadulhat a raktározás, csomagolás, kiszállítás és számlázás gondjaitól.

A logisztika kiszervezésével nem kell raktárat bérelnie, raktári alkalmazottak béreivel és járulékaival kalkulálnia, ezáltal a fix költségei drasztikusan lecsökkennek, a logisztikát érintő költségei pedig átkerülnek a változó költségek közé.

 

Admin felület: Beállítások > Integrációk > Logisztika > Webshippy – Kiszervezett logisztika 

 

Hogyan működik?

  1. Raktárkészletünket közvetlenül a Webshippy által biztosított logisztikai központok valamelyikébe szállíttathatjuk, ahol addig tárolják őket, amíg kiszállításra nem kerülnek.

  2. Az összekapcsolás után a rendelések automatikusan szinkronizálásra kerülnek és láthatóvá válnak a Webshippy szoftverében.

  3. A beérkezett megrendelések tételeit azonnal összeszedik, csomagolják és online számlázó programunkkal a nevünkben kiszámlázzák, a számlát nyomtatva vagy elektronikusan kiküldve.

  4. Az összeállított csomagokhoz a legoptimálisabb logisztikai alvállalkozó címkéit generálják és a csomagokat aznap kézbesítik a futárcég számára, így azok akár másnapra célba érhetnek.

  5. A hazai vagy külföldi utánvétes csomagjaink ellenértékét begyűjtik és heti elszámolással az általunk megadott Forint, vagy deviza számlára továbbítják a legköltség-hatékonyabb pénztovábbítási eszközök használatával.

  6. Az át nem vett csomagokat automatikusan visszavételezik, a kiállított számlákat a rendszerük a háttérben sztornózza.

 

ShopRenter összekötése a Webshippy rendszerével

A Webshippy rendszerében navigáljunk a Beállítások > Webáruházak kezelése oldalra, ahol tetszőleges számú webáruházat rendelhetsz hozzá a fiókunkhoz.

admin.png

 

A ShopRenter logóra kattintva hozzáadhatunk egy új webáruházat.

hozzaaadas.png

 

A felugró ablakban adjuk meg a webáruházunk nevét, egy rövidített nevet, valamint a boltunk elérési útvonalát, és kattintsunk a Létrehozás gombra.

letrehozas.png

 

Ezzel webáruházunk hozzárendelésre került a fiókunkhoz. Ahhoz, hogy létrehozzuk a kapcsolatot a két rendszer között, meg kell adnunk a ShopRenter API felhasználónevünket, jelszavunkat, valamint a boltunk API URL -jét (boltneve.api.shoprenter.hu). Ezeket a ShopRenter admin felületen találjuk meg.

api.png

 

Az admin felületre belépve válasszuk a Beállítások > Integrációk > Logisztika > Webshippy – Kiszervezett logisztika menüpontot. Az itt található API felhasználónevünket, jelszavunkat, valamint az API URL -t (boltneve.api.shoprenter.hu) illesszük be a Webshippy felületén a megfelelő mezőkbe, majd mentsük el a beállításokat.

shoprenter-admin-webshippy.jpg

 

A Webshippy használata

A Webáruház beállításai között további hasznos funkciókat találunk, például, hogy szinkronizálja-e vissza a rendszer az árukészletedet a Webshippy rendszeréből vagy sem stb.

 

Termékek szinkronizálása

A termékeinket háromféle módon tudjuk szinkronizálni a webShippy rendszerébe: 1) egyesével manuálisan, 2) XLS fájlból, 3) automatikus API szinkronizációval. Ez utóbbi jár a legkevesebb bonyodalommal, hiszen egy kattintás is elég hozzá. Ehhez annyit kell tennünk, hogy a Webshippy felületén elnavigálunk a Logisztika > Termékek menüpontba, majd a Műveletek legördülő menüben rákattintunk a ShopRenter szinkronizálás gombra.

webshippy-termek-szinkronizacio.jpg

 

Termékekcsomagok

A Webshippy felületén a Logisztika > Termékcsomagok menüpontban létrehozhat olyan virtuális termékeket, amiket a webáruházában termékként kommunikálhat, de valójában logisztikai szempontból több termékből állnak össze.

Ilyen például egy Valentin napi ajándékcsomag, ami egy üveg pezsgőből, egy csokiból és egy plüssmaciból áll. A ShopRenteres webáruházban ezt külön, önálló termékként (egységcsomagként) kell megjeleníteni, viszont amikor a Webshippybe beérkezik a megrendelés, akkor a csomagot több különálló termékből állítja össze. A számlán természetesen az egységcsomag fog szerepelni. A Webshippy felületén tetszőleges számú virtuális egységcsomagot hozhat létre.

 

Rendelések szinkronizálása

Miután sikeresen szinkronizáltuk a termékeinket a Webshippy rendszerébe, be kell állítanunk a rendelések szinkronizációját. A Webshippy felületén keressük meg a Webáruházak kezelése menüpontot. Itt lentebb görgetve meghatározhatjuk, hogyan történjen a rendelések szinkronizációja. A rendelések három csoportra bonthatók: 1) az utánvétes rendelésekre, amelyeknél a Webshippy kezeli az utánvét beszedését, 2) a befizetett, előre rendezett rendelésekre (bankkártyás fizetés, előre utalás), 3) illetve a törölt rendelésekre, amelyekkel a Webshippynek már nem lesz dolga.

webshippy-rendeles-szinkronizacio.png

 

Első lépésben kattintsunk az Oldal újratöltése a meglévő státuszok beállításához szükséges adatok lekérdezésével gombra. Erre azért van szükség, hogy a Webshippy lássa a webáruházban használt aktuális rendelés állapotokat. Ezek alapján fogja tudni eldönteni a Webshippy rendszere, hogy melyik rendeléssel mit kell majd tennie.

 

Az első három beállítás a webáruházból a Webshippy felé történő szinkronizációt szabályozza:

    1. Teljesíthető megrendelés (COD): Itt kell kiválasztanunk, hogy az utánvétes fizetési móddal leadott rendeléseket milyen rendelés állapot esetén szinkronizálja a Webshippy. Tegyük fel, hogy a friss utánvétes rendelések a Rendelés rögzítve státuszba kerülnek és ezeket azonnal át szeretnénk adni a Webshippynek. Ez esetben a webShippy felületén a Rendelés rögzítve státuszt kell kiválasztanunk.

    2. Teljesíthető megrendelés (Fizetve): Itt kell kiválasztanunk, hogy az előre befizetett rendelések milyen rendelés státusz esetén kerüljenek át a Webshippy rendszerébe. Tegyük fel, hogy a befizetett rendelések automatikusan a Kifizetett státuszba kerülnek a webáruházunkban. Ez esetben a webShippy felületén a Kifizetett státuszt kell kiválasztanunk. Ezzel elkerülhetjük, hogy a be nem fizetett rendelések is átkerüljenek a Webshippy rendszerébe.

    3. Megrendelés törlése: Itt kell kiválasztanunk, hogy mely rendelés státusz esetén törölje a Webshippy a szinkronizált rendeléseket.
    4. </ol style="font-weight: 400;">

 

Az utolsó három beállítás a Webshippyből a webáruház felé történő szinkronizációt szabályozza:

      1. Megrendelés elküldve (Teljesítve): Itt kell kiválasztanunk, hogy a Webshippy milyen státuszba állítsa a rendelést a ShopRenteres webáruházunkban a csomag futárnak történő átadása után.

      2. Megrendelés visszaküldve / elutasítva: Itt kell kiválasztanunk, hogy a Webshippy milyen státuszba állítsa a rendelést a ShopRenteres webáruházunkban a csomag visszaküldése / elutasítása esetén.

      3. Utánvétes megrendelés kifizetve: Itt kell kiválasztanunk, hogy a Webshippy milyen státuszba állítsa a rendelést a ShopRenteres webáruházunkban az utánvét kifizetése után.

 

Miután beállítottuk a termékek és rendelések szinkronizációját, a ShopRenteres webáruházban leadott és a fent megadott feltételeknek megfelelő rendelések automatikusn meg fognak jelenni a Webshippy rendszerében a Logisztika > Csomagok menüpontban. A Webshippy óránként szinkronizálja a rendeléseket.

 

Automatikus számlázás

Ha meg szeretne szabadulni a számlázás terheitől is, akkor a legegyszerűbb, ha ezt is kiszervezi a Webshippynek. Ehhez a Webshippy Beállítások > Online számlázók kezelése menüpontjában csatlakoztatni kell a számlázóprogramját a belépési adatok és egy fantázianév megadásával, így a csomagok lezárásának pillanatában a Webshippy elektronikusan küldött számlát generál vásárlóinak, amit emailben kapnak meg. 

webshippy-online-szamlazok.JPG

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.