FOXPOST és Packeta egyesülés: Mit jelent ez a Shoprenteres kereskedők számára?

A FOXPOST és a Packeta egyesülése jelentős változásokat hoz a csomagküldési lehetőségek terén Magyarországon. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mit kell tudniuk a FOXPOST és Packeta ügyfeleknek,illetve milyen teendőik vannak a zökkenőmentes átállás érdekében.

a02c637a-8023-4f86-8e10-9dfbca0bd260

1. FOXPOST ügyfelek: Automatikusan bővülő átvételi pontok

A FOXPOST ügyfelei számára az egyik legfontosabb változás, hogy március 5-től a Packeta magyarországi csomagautomatái (Z-BOX) és átvevőhelyei (Z-Pont) is elérhetővé válnak a FOXPOST rendszerében. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók egy kibővített hálózatból választhatnak, amely immár 3500 csomagautomatát és 1000 átvevőhelyet tartalmaz.

A teendők minimálisak:

  • Csak a szállítási mód nevét kell átnevezni FOXPOST - Packeta Group-ra, és a szállítási módnál feltüntetett logót cserélni a megújult FOXPOST - Packeta Group logóra, hogy a bővített hálózat elérhető legyen.
  • A FOXPOST alkalmazás továbbra is használható a rendelések feldolgozására.

A térképes kereső alkalmazás automatikusan frissül, így a vásárlók azonnal láthatják az új lehetőségeket.

2. Packeta ügyfelek: Belföldi értékesítésben

2025. március 5-től a Packeta magyarországi hálózata is elérhető lesz a FOXPOST rendszerén keresztül. Ez azt jelenti, hogy azok az ügyfelek, akik eddig mind a FOXPOST, mind a Packeta szolgáltatásait használták (de a Packeta exportot és az MPL szolgáltatást nem vették igénybe), a sikeres új widget/json átvezetés után lekapcsolhatják a Packeta API-t. Ettől kezdve ugyanis a megújult FOXPOST API teljes mértékben biztosítja a Packeta belföldi hálózatának elérését – MPL nélkül.

Packeta belföldi – MPL nélküli - integráció inaktiválása:

  • Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok oldalon inaktiválni kell a Packeta szállítási módot
  • Alkalmazások menüpontban Packeta címkegeneráló alkalmazást törölni kell

2025. harmadik negyedévétől várhatóan megszűnik a Packeta integráció támogatása a magyarországi webáruházak részére.

FOXPOST integrációk engedélyezése 

  • Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok oldalon engedélyezni kell a FOXPOST csomagautomata szállítási módot
  • Az új szállítási módot át kell nevezni FOXPOST - Packeta Group-ra
  • A Packeta API-kulcsok nem lesznek használhatók, helyettük a FOXPOST új kulcsokat biztosít.
  • Alkalmazások menüpontban FOXPOST címkegeneráló alkalmazást telepíteni kell

 

3. Packeta ügyfelek: Nemzetközi értékesítésben

Azok a Packeta ügyfelek, akik nemzetközi értékesítést folytatnak, továbbra is a Packeta rendszerét használhatják. Az egyesülés ebben az esetben nem hoz azonnali változást, a FOXPOST rendszerében a nemzetközi opciók csak a nyár folyamán válnak elérhetővé.

FOXPOST térképes kereső alkalmazás

  • 2025. március 5-től a térképes kereső alkalmazás automatikusan frissül és ez lesz az alapértelmezett átvételi pont kereső.
  • Az alkalmazás jobb oldalán található egy szabadszavas kereső, melyben kereshető az összes elérhető automata lényegi paramétere.
  • Az ’Átvevőhely kereső’ listában megjelenő automaták a megadott szűrőfeltételek alapján szűkíthetőek. 
  • Szűrőfeltételek: 
    • Kézbesítési pont típusa: 
      • Minden 
      • FOXPOST 
      • Z-BOX 
      • Z-Pont 
    • Nyitvatartás:
      • 0-24 / Non-stop
      • Szombaton nyitva
      • Vasárnap nyitva 
    • Elérhető szolgáltatások:
      • Csomagfeladás és -átvétel 
      • Csak csomagátvétel
    • Fizetési lehetőségek: 
      • Minden
      • Fizetés bankkártyával 
      • Fizetés Packeta applikáción keresztül 
      • Fizetés készpénzzel 
      • Fizetés linken keresztül

A webshopoknak érdemes követniük a frissítéseket, hogy időben alkalmazkodjanak az új lehetőségekhez.

 

A FOXPOST és Packeta egyesülése tehát jelentős bővülést hoz a csomagküldési lehetőségek terén. Az ügyfelek számára a legfontosabb lépés az átállás megfelelő kezelése, hogy a vásárlók számára zökkenőmentes maradjon a szállítási folyamat. Ha további kérdésed van az átállással kapcsolatban, keresd fel a FOXPOST csapatát az alábbi e-mail címen: IT-Integration@foxpost.hu  

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-15:00 között!

Hibabejelentés