A FOXPOST és a Packeta egyesülése jelentős változásokat hoz a csomagküldési lehetőségek terén Magyarországon. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mit kell tudniuk a FOXPOST és Packeta ügyfeleknek,illetve milyen teendőik vannak a zökkenőmentes átállás érdekében.
1. FOXPOST ügyfelek: Automatikusan bővülő átvételi pontok
A FOXPOST ügyfelei számára az egyik legfontosabb változás, hogy március 5-től a Packeta magyarországi csomagautomatái (Z-BOX) és átvevőhelyei (Z-Pont) is elérhetővé válnak a FOXPOST rendszerében. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók egy kibővített hálózatból választhatnak, amely immár 3500 csomagautomatát és 1000 átvevőhelyet tartalmaz.
A teendők minimálisak:
- Csak a szállítási mód nevét kell átnevezni FOXPOST - Packeta Group-ra, és a szállítási módnál feltüntetett logót cserélni a megújult FOXPOST - Packeta Group logóra, hogy a bővített hálózat elérhető legyen.
- A FOXPOST alkalmazás továbbra is használható a rendelések feldolgozására.
A térképes kereső alkalmazás automatikusan frissül, így a vásárlók azonnal láthatják az új lehetőségeket.
2. Packeta ügyfelek: Belföldi értékesítésben
2025. március 5-től a Packeta magyarországi hálózata is elérhető lesz a FOXPOST rendszerén keresztül. Ez azt jelenti, hogy azok az ügyfelek, akik eddig mind a FOXPOST, mind a Packeta szolgáltatásait használták (de a Packeta exportot és az MPL szolgáltatást nem vették igénybe), a sikeres új widget/json átvezetés után lekapcsolhatják a Packeta API-t. Ettől kezdve ugyanis a megújult FOXPOST API teljes mértékben biztosítja a Packeta belföldi hálózatának elérését – MPL nélkül.
Packeta belföldi – MPL nélküli - integráció inaktiválása:
- Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok oldalon inaktiválni kell a Packeta szállítási módot
- Alkalmazások menüpontban Packeta címkegeneráló alkalmazást törölni kell
2025. harmadik negyedévétől várhatóan megszűnik a Packeta integráció támogatása a magyarországi webáruházak részére.
FOXPOST integrációk engedélyezése
- Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok oldalon engedélyezni kell a FOXPOST csomagautomata szállítási módot
- Az új szállítási módot át kell nevezni FOXPOST - Packeta Group-ra
- A Packeta API-kulcsok nem lesznek használhatók, helyettük a FOXPOST új kulcsokat biztosít.
- Alkalmazások menüpontban FOXPOST címkegeneráló alkalmazást telepíteni kell
3. Packeta ügyfelek: Nemzetközi értékesítésben
Azok a Packeta ügyfelek, akik nemzetközi értékesítést folytatnak, továbbra is a Packeta rendszerét használhatják. Az egyesülés ebben az esetben nem hoz azonnali változást, a FOXPOST rendszerében a nemzetközi opciók csak a nyár folyamán válnak elérhetővé.
FOXPOST térképes kereső alkalmazás
- 2025. március 5-től a térképes kereső alkalmazás automatikusan frissül és ez lesz az alapértelmezett átvételi pont kereső.
- Az alkalmazás jobb oldalán található egy szabadszavas kereső, melyben kereshető az összes elérhető automata lényegi paramétere.
- Az ’Átvevőhely kereső’ listában megjelenő automaták a megadott szűrőfeltételek alapján szűkíthetőek.
- Szűrőfeltételek:
-
Kézbesítési pont típusa:
- Minden
- FOXPOST
- Z-BOX
- Z-Pont
-
Nyitvatartás:
- 0-24 / Non-stop
- Szombaton nyitva
- Vasárnap nyitva
-
Elérhető szolgáltatások:
- Csomagfeladás és -átvétel
- Csak csomagátvétel
-
Fizetési lehetőségek:
- Minden
- Fizetés bankkártyával
- Fizetés Packeta applikáción keresztül
- Fizetés készpénzzel
- Fizetés linken keresztül
-
Kézbesítési pont típusa:
A webshopoknak érdemes követniük a frissítéseket, hogy időben alkalmazkodjanak az új lehetőségekhez.
A FOXPOST és Packeta egyesülése tehát jelentős bővülést hoz a csomagküldési lehetőségek terén. Az ügyfelek számára a legfontosabb lépés az átállás megfelelő kezelése, hogy a vásárlók számára zökkenőmentes maradjon a szállítási folyamat. Ha további kérdésed van az átállással kapcsolatban, keresd fel a FOXPOST csapatát az alábbi e-mail címen: IT-Integration@foxpost.hu