Google Analytics
Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk optimalizálni az oldalunkat, elengedhetetlen, hogy valamilyen eszközzel követni tudjuk eddig elért eredményeinket. Erre tökéletes és ráadásul ingyenes eszköz a Google analitikai programja, amellyel például képesek vagyunk követni, hogy mely csatornákból érkezik a legtöbb vásárlónk, mik azok a tartalmaink, amelyek a legjobb eredményeket érik el a Google-ben, egyáltalán mennyi időt töltenek el az áruházunkban a látogatóink vagy mennyi a visszafordulási arány az egyes aloldalainkról.
A Google Analytics beállításáról itt találunk további információt.
Google Search Console
A Google Analytics mellett a Search Console egy másik olyan ingyenes eszköz, amely nagyban megkönnyíti a webáruházunk optimalizálását. Segítségével láthatjuk például azt, hogy mekkora mennyiségű tartalmat indexelt már be tőlünk a Google vagy például az elmúlt időszakban milyen keresőszavakról érkeztek látogatók a webáruházunkba. A tulajdonjog ellenőrző meta kód elhelyezésével és a webhelytérképünk beküldésével még meg is gyorsíthatjuk webáruházunk feltérképezési folyamatát, így hamarabb kerülhetünk fel a találati listákra is.
A Google Search Console beállításáról itt találunk további információt.
Google Ads
Amennyiben használjuk a Google Ads fizetett hirdetések szolgáltatását, akkor fontos, hogy a hirdetések beállítását követően nyomon kövessük azok eredményét. Tudjuk, hogy milyen kampányokra mennyit költünk, azok hány látogatót és vásárlót hoznak. Ebből tudja kiszámolni a Google Ads számunkra a konverziós arányunkat, a látogatók konverziós költségét (mennyibe került számunkra 1 látogató), és többek között azt is, hogy mely termékek, hirdetések hozták számunkra a legtöbb bevételt.
A Google Ads-ről itt találunk további információt.
Google Tag Manager (Címkekezelő)
Aki használ külső szoftvereket webáruházánál, az bizonyára szembesült vele, hogy ezek megfelelő működéséhez úgynevezett követőkódokat kell elhelyezni a webáruház forráskódjában. Ilyen lehet például a Google Analytics, a Google Ads, a Facebook Pixel, a ClickTale, az Adroll, a különböző affiliate szoftverek, és még sorolhatnánk a sort a végtelenségig.
A Google Tag Manager a Google egy ingyenes szolgáltatása, melynek célja, hogy megkönnyítse az oldaltulajdonosok életét azáltal, hogy leegyszerűsíti a követőkódok használatát, elhelyezését. Mindezt úgy éri el, hogy csupán egyetlen, úgynevezett tároló kódrészletet kell az oldalunkon elhelyezni, minden más beállítást pedig a Tag Manager oldalán kell elvégezni. Azaz egyetlen egy oldalba illesztett követőkóddal válthatjuk ki azt a több tucat kódot, melyet mondjuk egy haladó marketinges használhat.
A Google Tag Managerről itt találunk további információt.