301-es átirányítások

Egy URL megszűnése vagy lecserélése esetén nagyon fontos, hogy a váltás után ne fusson a régi URL hibaoldalra (404) a Google számára. Aloldalaink URL-jét nem érdemes gyakran változtatni, bizonyos esetekben azonban szükség lehet rá (pl. a webáruház költöztetésekor), és ezekre nyújt megoldást az URL-ek 301-es átirányítása.

Érdemes úgy kezdeni az átirányításokat, hogy megnézzük, melyek a legnépszerűbb aloldalaink a Google szempontjából. Ehhez ezt kell beírnunk a böngészőnk keresőjébe: site:https://www.domainnevem.hu/, vagy a Search Console-ban is kilistázhatjuk őket. Ha találunk olyan URL-t, ami 404-re fut, akkor arra mindenképp érdemes 301-es átirányítást csinálni, ha van helyettesítő oldala annak, ami megszűnt.

Átirányítások létrehozása

Automatikusan létrejövő átirányítások

Gyakori kérdések

Átirányítások létrehozása

Először is, keressük meg a régi URL-t, amelyet át akarunk máshova irányítani (pl. www.boltnev.hu/regi-termek-url/).

Az elérési útvonalból jelen esetben csak erre a részre lesz szükségünk: regi-termek-url.

Fontos! Más webáruház rendszerekben eltérő lehet az URL-ek felépítése, ezért mindenképpen nézzük meg, hogy esetünkben hogyan indexelte a Google az aloldalakat. Elképzelhető például, hogy a Google így indexelte be: www.boltnev.hu/kategoria/regi-termek-url/. Ebben látszik, hogy az URL-ben a termék kategóriája is szerepel: kategoria/regi-termek-url/.

Tehát ha a Google a kategória linkjével együtt indexelte be a terméket, akkor a domain név után szereplő teljes útvonalat szükséges átirányítani. Fontos ellenőrizni azt is, hogy szükséges-e a "/" jel az URL végére vagy sem. 

Ha tehát megvan a régi URL-ünk, akkor meg kell keresnünk ennek az új párját, ami lehet ugyanannak a terméknek vagy kategóriának az új URL címe, vagy egy hozzá közel álló tartalomé is.

A példa most legyen ez: uj-termek-url. Erre kell, hogy vezesse a 301-es átirányítás a keresőt. 

Lépjünk a Beállítások > SEO > 301-es átirányítások menüpontba, és kattintsunk az Új hozzáadása gombra.

Írjuk be a régi és új URL-címet, amelyeket az előbbiekben megkerestünk, és mentsük el.

301_kep.pngAz átirányítás mentése után mindenképp teszteljük, hogy rendben működik-e a beállítás. Kattintsunk a régi URL-címet tartalmazó linkre, és ha átvisz az új elérésére, akkor jól dolgoztunk.

A Google Analyticsben lehetőség van kiexportálni a leglátogatottabb oldalakat, amelyeket a Jelentések menüpont Üzleti célok szakaszában A felhasználói viselkedés vizsgálata > Oldalak és képernyők menüpontban találhatunk. Érdemes ezeket is végignézni, és mindent megfelelően lekezelni egy-egy URL váltás során.

Automatikusan létrejövő átirányítások

A rendszerben automatikusan is létrejöhetnek 301-es átirányítások abban az esetben, ha törlünk egy terméket vagy kategóriát. Ezek azt a célt szolgálják, hogy a megszűnt aloldalra érkezve a látogató ne 404-es oldalra kerüljön, és ezáltal ne sérüljön a helyezésünk a Google találati listáján.

A Beállítások > SEO > SEO és analitika beállítások menüpont Meta beállítások fülén elérhető a Terméknév és URL szinkronizálása beállítás is. Ezt akkor használjuk, ha szeretnénk, hogy a terméknév módosításakor a keresőbarát URL is ennek megfelelően változzon. Ha ez be van kapcsolva, a terméknév, és ezzel együtt az URL változásakor létrejön ezekhez egy 301 átirányítás is, így a korábban már indexelt tartalmak továbbra is elérhetőek lesznek a találati listában, és megmarad az eddig elért helyezésünk is.

Fontos! Ennek a beállításnak a bekapcsolását nem javasoljuk hosszabb távon, különösen akkor, ha a termék neve valamilyen okból gyakran változik. Mivel a módosításkor mindig létrejön egy 301 átirányítás a korábbi URL-re, néhány módosítást követően ún. átirányítási lánc keletkezik, amely egy idő után akadályozhatja az aloldal betöltődését is. 

Gyakori kérdések

Rákattintottam a termékre a webáruházban, de a főoldalra vagy másik kategóriába kerülök át, holott a termékem vásárolható.

Időnként előfordul, hogy a termékek exportálása és módosítása során az oldal felületéről előbb töröljük a termékeket, majd pedig egy import során újra visszatöltjük őket. Ezt a gyakorlatot nem javasoljuk, mert ilyenkor a törléskor a rendszer automatikusan készít egy átirányítást azért, hogy a Google helyezéseket ne befolyásolják negatívan az ilyen műveletek, és azt tapasztalhatjuk, hogy az oldalon a termékre kattintva nem a termék saját oldala tölt be, hanem a kategóriaoldal vagy a főoldal. 

Ha ilyen esettel találkozunk, akkor a Beállítások > SEO > 301-es átirányítások menüben ki kell törölnünk a felesleges átirányításokat. A termékünk szerkesztésekor a SEO beállítások fülön nézzük meg, hogy mi a termék keresőbarát URL-je, majd a 301-es átirányítások menüpontban a régi url mezőbe beillesztve szűrjünk rá az átirányításokra. Miután megtaláltuk az átirányítást, törölhetjük a listából.

Sokáig próbálja betölteni a böngésző, de nem jelenik meg a termékoldalam.

Előfordulhat, hogy átirányítási lánc keletkezett az adott terméknél. Keressünk rá a termék keresőbarát URL-jére a Beállítások > SEO > 301-es átirányítások menüben, és töröljünk minden hozzá kapcsolódó átirányítást, azokat is, amelyek az URL korábbi változataira keletkeztek. Addig folytassuk ezt a gyakorlatot, amíg már nem találunk újabb átirányításokat a termékhez kapcsolódóan.

Szeretném az egyik aloldalamat egy külső weboldalra irányítani, meg tudom ezt tenni 301-es átirányítással?

A 301-es átirányítás menüpontban csak belső Shoprenteres URL-ek átirányítására van lehetőség, más oldalak URL-jeinek az átirányítását nem fogjuk tudni elvégezni ebben a menüpontban. Ezt a konverzió szempontjából sem javasoljuk, hiszen a cél az, hogy a vásárlót a webáruházban tartsuk, és minél kevesebb lehetősége legyen elhagyni azt, míg végig nem megy a vásárlási folyamaton. 

Mikor van szükségem 301 átirányítások létrehozására?

Abban az esetben mindenképpen fontos az átirányításokra figyelni, ha módosítani szeretnénk a termékek vagy kategóriák keresőbarát url-jét, és azt már beindexelte a Google. Ilyenkor figyeljünk arra, hogy a régi URL-ről készüljön átirányítás az újra. Ilyen esemény lehet a webáruház átalakítása, bizonyos termékkörök, szolgáltatások megszüntetése vagy a webáruház másik rendszerbe költöztetése.

Ha egy másik rendszerből szükséges átköltöztetni a webáruházadat a Shoprenterbe, itt tudsz csapatunktól segítséget kérni.

 

Az organikus forgalma egy webshopnak elengedhetetlen fontosságú és kiemelt figyelmet érdemel, ezért ha a SEO beállításokban lenne szükséged segítségre, akkor keresd szakértői csapatunkat bátran.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés