301-es átirányítás beállítása a Shoprenter rendszerében
Egy URL megszűnése, vagy lecserélése esetében nagyon fontos, hogy a váltás után ne fusson a régi URL hiba oldalra (404) a Google számára.
Érdemes úgy kezdeni az átirányításokat, hogy megnézed, melyek a legnépszerűbb aloldalaid a Google szempontjából. Ezt kell beírnod a keresőbe: site:https://www.valami.hu/, vagy a Search Console-ban is kilistázhatod őket. Ha találsz olyan URL-t ami 404-re fut, akkor arra mindenképp érdemes 301-es átirányítást csinálni, ha van helyettesítő oldala annak, ami megszűnt.
Hogyan érdemes csinálni?
Először is keresd meg a régi URL-t. pl: www.valami.hu/regi-termek-url/
Az elérési útvonalból csak erre lesz szükséged: regi-termek-url
FIGYELEM! Más webáruház rendszerekben fontos lehet a régi URL címek előtti elérési útvonalat is hozzá tenni az átirányítás előtt. Ha Google így indexelte be: www.valami.hu/kategoria/regi-termek-url/ , akkor amire a 301-es átirányítást szükséges végezni, ez lesz :
kategoria/regi-termek-url/
Fontos ellenőrizni azt is, hogy szükséges e a " / " -jel az URL végére vagy sem.
Tehát, ha meg van a régi URL elérésed, akkor meg kell keresned az új párját, ami lehet ugyanannak a terméknek vagy kategóriánk az új URL címe, vagy egy hozzá közel álló tartalomé is.
A példa most legyen : uj-termek-url . Erre kell, hogy vezesse a 301-es átirányítás a keresőt.
Lépj ide: Beállítások>Seo és Analitika>301-es átirányítások menü > Új hozzáadása
Írd be értelem szerűen a régi és új URL címet, és mentsd el!
Az átirányítás mentése után mindenképp teszteld, hogy rendben működik a beállítás.
Kattints a régi URL címet tartalmazó linkre és ha átvisz az új elérésére, akkor jól dolgoztál!
A Google Analyticsban lehetőség van kiexportálni a leglátogatottabb oldalakat, amiket a Viselkedés-webhelytartalom-minden oldal menüpont alatt találhatunk. Érdemes ezeket is végignézni, és mindent megfelelően lekezelni egy-egy URL váltás során!
Ha SEO beállításokban lenne szükséged segítségre, akkor ne habozz, mindenképp keress fel minket, mert az organikus forgalma egy webshopnak elengedhetetlen fontosságú és kiemelt figyelmet érdemel! A megfelelő beállításokat pedig mindig érdemes szakértőkre bízni! Ez azért fontos, mert a megfelelő SEO, a ráfordított összeg többszörösét is visszahozhatja profitban!