A kosárt és a pénztárt érintő beállításokat a Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és Pénztár beállítások menüpontban érhetjük el.
Kosár beállítások
A minimális vásárlási megbízás értéke: megadhatunk egy olyan minimális rendelési összeget, amely alatt nem engedélyez vásárlást a rendszer. Amennyiben itt 0-nál nagyobb értéket adunk meg, akkor addig nem engedi a vásárlót továbblépni a pénztár folyamatra, amíg el nem érjük ezt az értéket. A minimális összeget ilyenkor a kosár oldal tetején jelzi a rendszer. 0 esetén bármekkora összegű rendelés feladható.
Termékenként maximum kosárba rakható mennyiség: beállítható, hogy egy termékből maximum mennyit tehet a kosárba a vásárló.
0 raktár esetén kosárba gomb tiltása: be lehet állítani, hogy egy raktáron nem lévő terméket lehessen-e kosárba rakni. Igen opciónál a kosárba rakás gomb inaktívvá válik raktáron nem lévő termékeknél.
0 raktár esetén értesítés kérés engedélyezése: amennyiben a termékből nincs készleten és le van tiltva a kosárba tétel, értesítést kérhetünk a készletváltozásról. Ilyenkor a webáruházban a kosár gomb helyén egy "Értesítést kérek" gomb jelenik meg, amire kattintva egy felugró ablakban adhatjuk meg az e-mail címünket és azt a mennyiséget, amely elérése esetében szeretnénk értesítést kapni. A cím megadása után megjelenik egy köszönő popup is.
Elsődleges raktár: termékenként több raktárkészletet lehet megadni. Azt lehet itt beállítani, hogy a raktárkészletek közül melyiket tekintse elsődlegesnek a rendszer, vagyis vásárlás esetén melyik raktárkészletét csökkentse a terméknek, ha a terméknél a Készlet csökkentése opció Igen-re van állítva.
Következő vevőcsoport szint kijelzése a kosárban: a beállítás segítségével jelezhetjük a vásárlónknak, hogy mennyit kell még ahhoz vásárolnia, hogy bekerüljön egy vevőcsoportunkba.
Kosárba rakás kategória oldalról és egyéb termék snapshotból: itt állíthatjuk be, hogy milyen módon, milyen látványos effektussal történjen a kosárba rakás jelzése. Csak az utolsó, Normál esetben navigáljuk át a vásárlót a kosár oldalra, a többi esetén a vásárló az aktuális oldalán marad.
- AJAX-os – a felhasználó az oldalon marad: a termék kosárba kerül, a vevő pedig az oldalon marad. Külön felugró ablak nem jelzi a termék kosárba kerülését.
- Felugró ablakos kosárba rakás: ennek használatával a kosárba rakáskor felugrik egy popup, ahol látjuk a választott terméket és egy adott modul termékeit. Itt dönthetünk, hogy folytatjuk a vásárlást vagy továbbhaladunk a kosárba. A megjelenő modult egy legördülő listában választhatjuk ki, mely a következők valamelyike lehet: Kiemelt termékek, Legújabb termékek, Top termékek, Akciós termékek, Utoljára megnézett termékek, Akik ezt a terméket megvették, Hasonló termékek, Kapcsolódó termékek, Kosár upsell. A felugró ablakot ESC segítségével is be lehet zárni.
- Normál – a felhasználó a kosárhoz ugrik: hagyományosan a vásárlót átirányítjuk a kosár oldalra. Akkor érdemes ezt használni, ha a vásárlók jellemzően csak 1 db terméket szoktak vásárolni (pl. nagy értékű termékeknél).
Várható szállítási díj megjelenítése a kosár oldalon: írjuk-e ki a várható szállítási díjat és az ingyenes házhozszállítási határt a kosár oldalon.
Kategória oldalon kosárba rakásnál mennyiség mező megjelenítése: amennyiben igenre állítjuk ezt az opciót, úgy a kategória oldalon a termékeknél megjelenik egy mennyiségi választó mező, amelynek segítségével egyszerre akár több termék is kosárba tehető.
Moduloknál kosárba rakásnál mennyiség mező megjelenítése: amennyiben igenre állítjuk ezt az opciót, úgy a modulokban lévő a termékeknél megjelenik egy mennyiségi választó mező, amelynek segítségével egyszerre akár több termék is kosárba tehető.
Várható szállítási idő megjelenítése a kosárban és a rendelési részletekben: írjuk-e ki a várható szállítási időt a kosár oldalon, valamint a visszaigazoló emailekben a rendelés részleteinél. A szállítási időt a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási idő menüpontban megadott adatok alapján számolja a rendszer.
Ajánlatkérés a kosárban: aktiválásával a kosárban meg fog jelenni egy ajánlatkérő gomb, amellyel a kosár teljes tartalmára kérhet ajánlatot a vevő. Természetesen ettől a vásárlás még továbbra is működni fog. Ha a látogató rákattint erre a gombra, egy ajánlatkérő űrlap jelenik meg, mely automatikusan ki lesz töltve a felhasználó adataival, amennyiben be van jelentkezve.
Nettó részösszeg és ÁFA kijelzése a kosárban és a pénztárban: a kosár és pénztár oldalon csak a bruttó ár jelenik meg a költségek összegzésében. Bizonyos esetekben ez kevés lehet, így a lenti beállítással bekapcsolhatunk plusz két sort, azaz a nettó részösszeg és az ÁFA tartalom megjelenítését.
Pénztár beállítások
Kupon doboz megjelenítése a vásárlási folyamat során: itt tudjuk beállítani, hogy lehessen-e kupont beváltani a Kosár és pénztár oldalon. Kuponokat a Marketing > Kuponok menüpontban tudunk felvinni. Ha nem használunk kuponokat/ajándékutalványokat, akkor javasolt elrejteni ezt az opciót.
Mobil nézetben a kupon mező a lenyitható rendelés összesítés sávban található.
Kosár 0 Ft érték esetén csak a Free Checkout jelenjen meg: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor csak egy egyszerűsített, úgynevezett Free Checkout pénztár-nézetet állíthatunk be.
Engedélyezni a pénztár használatát raktáron nem lévő termékek esetén is: beállíthatjuk, hogy a vásárló adhasson-e fel olyan rendelést, amelyben raktáron nem lévő termék is van. Nem opció esetén csak raktáron lévő termékeket lehet megvásárolni.
Vásárlási módok: beállíthatjuk, hogy csak regisztráció után vagy vendég pénztár használatával, regisztráció nélkül is lehessen vásárolni. Javasoljuk a Mindkét vásárlási mód opciót, amikor mind kettő engedélyezett, és a vásárló maga döntheti el, hogy szeretne-e regisztrálni vagy sem. A Csak regisztráció nélküli vásárlás opciót választva pedig ki tudjuk kapcsolni a bejelentkezési űrlapot.
Amennyiben van lehetőség webáruházunkban vásárlói fiókot regisztrálni, a pénztárban megjelenő regisztrációs ablakba egyedi HTML szöveget is megadhatunk, ahol akár a regisztráció előnyeit is kommunikálhatjuk a felhasználók felé. Ez különösen hasznos lehet akkor, ha vevőcsoportokat vagy hűségpont rendszert használunk. Ezt a szöveget a Tartalom > Szövegek szerkesztése menüpontban lehet beállítani.
Általános szerződési feltételek: ebben a beállításban azt adhatjuk meg, hogy melyik szöveges tartalom legyen az ÁSZF, amelyet a vásárlás megerősítő oldalon kötelező a vásárlónak elfogadnia. Az itt kiválasztható menüpontokat előzetesen a Tartalom > Szöveges menüpontokban tudjuk létrehozni.
Adatkezelési tájékoztató: az előző beállításhoz hasonlóan, itt azt tudjuk beállítani, hogy melyik szöveges menüpont jelenjen meg a pénztárban az Adatkezelési tájékoztató helyén, amit a vásárlónak el kell fogadnia a rendelés leadása előtt.
Rendelési állapot: a rendelés milyen státuszba kerüljön alapértelmezetten a rendelés feladása után.
Kezdő rendelésszám: itt állíthatjuk be, hogy milyen azonosítótól kezdődjenek a rendelések. Fontos, hogy itt mindig csak attól nagyobb szám állítható be, mint amelyik számnál a rendeléseink jelenleg is járnak.
Szállítólevelek kezdőszáma: ez határozza meg, hogy a szállítólevelek milyen sorszámtól kezdődjenek.
Szállítólevél előtag: ez adja meg a szállítólevél sorszáma előtt lévő előtagot.
Szállítólevél azonosító generálás: amennyiben az Automatikus van kiválasztva, a rendelés leadásakor automatikusan meghatározódik a rendelés szállítólevél azonosítója.
Rendelés során az előző lépések összefoglalójának mutatása: a pénztár folyamat során bevitt adatokat a pénztár utolsó oldalán összegezve mutatjuk meg a látogatónak, aki innen visszaléphet és módosíthatja azokat. Amennyiben nagyobb kontrollt szeretnénk adni a felhasználóinknak az adatok ellenőrzésében, bekapcsolhatjuk az előző lépések összefoglalóját. A funkció bekapcsolása után a bevitt adatok már nemcsak az utolsó oldalon, hanem a szállítási mód lépés követően minden oldalon megjelennek a folyamatjelző alatt.
Színbeállítások a pénztárban: beállíthatjuk a pénztárban megjelenő színeket. Ez azért nagyon hasznos, mert a pénztár folyamatot a saját webáruházunk arculatához alakíthatjuk. Beállítható színek: Linkek, linkek hover, gombok, gomb hover és gomb szöveg színei.
Pénztár lábléc tartalma: megjeleníthetünk különböző szöveges menüpontokat a pénztárunk láblécében. Ezeket a Tartalom > Szöveges menüpontokból húzza be a rendszer, így az ott már korábban létrehozott menüpontok jelennek meg a kiválasztható tartalmak listájában.
Továbbá itt megjeleníthetünk egy úgynevezett Checkout GYIK nevű modult is, amelyet külön a Megjelenés > Modulok > Checkout GYIK pontban tudunk testre szabni és bekapcsolni.
Extra kupon mező mobilon: ezt bekapcsolva mobilnézetben a pénztárban az első lépésnél megjelenítünk egy plusz kupon beviteli mezőt.
Pénztár lépés mutató stílusa: a pénztár oldal tetején elhelyezett folyamatjelző 2 stílusban érhető el. A négyzetes megjelenés letisztultabb, minimalistább, míg a körös megjelenés vizuálisabb.
Körös megjelenés:
Négyzetes megjelenés:
További hasznos információk
Hogyan tudom átírni a kosár és pénztár szövegeit?
A pénztár minden szövege átírható a Tartalom > Szövegek szerkesztése menüpontban az Általános szövegek menüponton belül.
Itt külön oldalakra szedve találjuk meg a bejelentkezés oldal, a regisztrációs oldal, a kosár oldal és a pénztár oldal szövegeit, valamint a hibaüzenetek és navigációs elemek szövegeit is. Ezeket mind át tudjuk írni az adott menüpontba belépve.
Miért nem kattintható a Rendelés összegzése lépésben a termékek neve?
Akármelyik webáruházat is vizsgáljuk meg, a pénztár folyamat úgy néz ki, mint egy szűkülő tölcsér. Minden egyes lépésben kihullanak felhasználók, és egyre kevesebben lesznek azok, akik eljutnak a köszönőoldalig.
Webáruház tulajdonosként rengeteg energiát fektetünk abba, hogy minél több látogatót tereljünk az áruházunkba, ezért nem engedhetjük meg, hogy felelőtlenül veszni hagyjuk őket a pénztárunkban. Minél több a kilépési lehetőség a pénztárunkban, annál nagyobb az esély arra, hogy a felhasználó kiesik a vásárlási csatornánkból, és soha nem tér vissza.
A pénztár folyamatban számos ilyen kilépési pontot foltoztunk be. Ezek közé tartoznak a termékoldalra mutató linkek is, amelyek a bizonytalan vásárlók számára egy újabb lehetőséget adnak arra, hogy meggondolják magukat és végleg elhagyják a vásárlási folyamatot.
Miért nem egyoldalas a pénztár?
Az egyoldalas pénztár kiváló eszköz a vásárlási folyamatunk konverziójának növelésére, de korántsem az egyetlen. Az egyoldalas pénztár és a Shoprenter pénztárfolyamat mögött ugyanaz a gondolatmenet áll: csökkenteni kell a felhasználó útjában álló akadályok számát. Az egyoldalas pénztár esetén ez annyit jelent, hogy egyetlen lépésbe sűrítik össze a vásárlási folyamat minden lépését, míg a Shoprenter pénztára esetén az egyes lépések leegyszerűsítésére koncentráltunk.
Mennyi ideig őrzi meg a Shoprenter a kosár tartalmát a látogatók számára?
A kosárban lévő tartalmak megtartási ideje és a vevők bejelentkezési ideje 24 óra.
Így ha egy termék bekerül a kosárba, azt cookie-ban tárolva 24 óráig megőrzi a webáruház. Ez szintén vonatkozik a regisztrált vásárlók bejelentkezve maradási idejére is.