A kosárt és a pénztárt érintő beállítások a Beállítások/Bolt beállítások/Kosár, Pénztár beállítások menüpontban érhetőek el.
1 oszlopos legyen a Kosár oldal: Igen esetén a kosár kitölti a teljes oldalt, míg Nem esetén a bal oldali oszlop megmarad. Mobil és Facebook webáruház esetén fixen 1 oszlopos lesz a kosár oldal. Felhasználóbarátság szempontjából az Igen opciót javasoljuk.
Kupon doboz megjelenítése a vásárlási folyamat során: itt tudjuk beállítani, hogy lehessen-e kupont beváltani a Kosár és pénztár oldalon. Kuponokat a Marketing funkciók/Kuponok menüpontban tud felvinni. Ha nem használ kuponokat/ajándékutalványokat, akkor javasolt elrejteni ezt az opciót. Ahhoz, hogy a Pénztár oldalon megjelenjen a kupon megadásának lehetősége, engedélyezni kell az Összesítő modult a Beállítások >Megjelenés > Modulok beállítása menüpontban
A minimális vásárlási megbízás értéke: ha itt 0-nál nagyobb értéket ad meg, akkor addig nem engedi a vásárlót továbblépni a pénztár folyamatra, amíg el nem éri ezt az értéket. A minimális összeget ilyenkor a kosár oldal tetején jelzi. 0 esetén bármekkora összegű rendelés feladható.
Kosár 0 Ft érték esetén csak a Free Checkout jelenjen meg: amennyiben a kosárban csak 0 forintos termékek vannak, akkor csak egy egyszerűsített, úgynevezett Free Checkout pénztár-nézetet állíthatunk be.
Termékenként maximum kosárba rakható mennyiség: Beállítható, hogy egy termékből maximum mennyit tehet a kosárba a vásárló.
0 raktár esetén kosárba gomb tiltása: be lehet állítani, hogy egy raktáron nem lévő terméket lehessen-e kosárba rakni. Igen opciónál a kosárba rakás gomb inaktívvá válik raktáron nem lévő termékeknél.
0 raktár esetén értesítés kérés engedélyezése: Amennyiben a termékből nincs készleten és le van tiltva a kosárba tétel, a látogató értesítést kérhet a készletváltozásról. Ilyenkor a webáruházban a kosár gombra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, ahol a látogató megadhatja az e-mail címét és azt a mennyiséget, amely elérése esetében szeretne értesítést kapni. A cím megadása után megjelenik egy köszönő popup is.
Elsődleges raktár: a termékenként 2 fajta raktárkészletet lehet megadni: Raktár 1 készlet és Raktár 2 készlet. Azt lehet megadni hogy a két raktárkészlet közül melyiket tekintse elsődlegesnek, vagyis vásárlás esetén melyik raktárkészletét csökkentse a terméknek, ha a terméknél a Készlet csökkentése opció Igen-re van állítva.
Következő vevőcsoport szint kijelzése a kosárban: A beállítás segítségével jelezhetjük a vásárlónknak, hogy mennyit kell még ahhoz vásárolnia, hogy bekerüljön egy vevőcsoportunkba.
Engedélyezni a pénztár használatát raktáron nem lévő termékek esetén is: a vásárló adhasson-e fel olyan rendelést, amelyben raktáron nem lévő termék is van. Nem opció esetén csak raktáron lévő termékeket lehet megvásárolni.
Vásárlási módok: csak regisztráció után vagy vendég pénztár használatával, regisztráció nélkül is lehessen vásárolni. Javasoljuk a Mindkét vásárlási mód opciót, amikor mind kettő engedélyezett, és a vásárló maga döntheti el, hogy szeretne-e regisztrálni vagy sem. A Csak regisztráció nélküli vásárlás opciót választva pedig ki tudjuk kapcsolni a bejelentkezési űrlapot.
Általános szerződési feltételek: melyik szöveges tartalom legyen az ÁSZF, amit a vásárlás megerősítő oldalon kötelező a vásárlónak kötelező elfogadnia.
Rendelési állapot: a rendelés milyen státuszba kerüljön a rendelés feladása után.
Kosárba rakás kategória oldalról és egyéb termék snapshotból: itt állíthatjuk be, hogy milyen módon, milyen látványos effektussal történjen a kosárba rakás jelzése. Csak az utolsó, Normál esetben navigáljuk át a vásárlót a kosár oldalra, a többi esetén a vásárló az aktuális oldalán marad.
- AJAX-os – felugró üzenet: pár másodpercre megjelenik egy üzenet a kosárba rakott termékről
- Felugró ablakos kosárba rakás - Ennek használatával a kosárba rakáskor felugrik egy popup, ahol látjuk a választott terméket és egy adott modul termékeit. Itt dönthetünk, hogy folytatjuk a vásárlást vagy továbbhaladunk a kosárba. A modulok kiválasztását egy legördülő listában választhatjuk ki mely a következőek: Kiemelt termékek, Legújabb termékek, Top termékek, Akciós termékek, Utoljára megnézett termékek, Akik ezt a terméket megvették, Hasonló termékek, Kapcsolódó termékek, Kosár upsell. A felugró ablakot ESC segítségével is be lehet zárni.
- Normál – a felhasználó a kosárhoz ugrik: hagyományosan a vásárlót átirányítjuk a kosár oldalra. Akkor érdemes ezt használni, ha a vásárlók jellemzően csak 1db terméket szoktak vásárolni, pl.: nagy értékű termékeknél.
Kategória oldalon kosárba rakásnál mennyiség mező megjelenítése: Amennyiben igenre állítja ezt az opciót, úgy a kategória oldalon a termékeknél megjelenik egy mennyiségi választó mező, amelynek segítségével egyszerre akár több termék is kosárba tehető.
FONTOS: Ez az beállítás csak vízszintes elrendezésű kategóriaoldal esetén fog megjelenni.
Ajánlatkérés a kosárban: Aktiválásával a kosárban meg fog jelenni egy ajánlatkérő gomb, amellyel a kosár teljes tartalmára kérhet ajánlatot a vevő. Természetesen ettől vásárlás még továbbra is működni fog. Ha a látogató rákattint erre a gombra, úgy egy ajánlatkérő űrlap jelenik meg, mely automatikusan ki lesz töltve a felhasználó adataival, amennyiben be van jelentkezve.
Vevői beállítások fül
Pénztár GYIK
Pénztár összesítő
Engedélyezése a Beállítások >Megjelenés > Modulok beállítása > Összesítő menüpontban lehetséges.
10 Megjegyzések
Jó estét,
teszteltem a kupont, és az ajándékot illetve a kosár funkciónál az upsellt.
Olyan észrevételem van,ha a kosárba rakás után amennyiben a megtekintésre kattintok akkor tudom ezeket a funkciókat használni, viszont ha a pénztárra kattintok akkor ezek a lehetőségek kimaradnak.
Valami figyelemfelhívás kellene,hogyha ezeket a funkciókat használni szeretnénk,hogy ne a pénztárba menjen,hanem a megtekintésre.
Vagy akkor úgy írányítani a vevőt,hogy a pénztárra kattintva is igénybe vehesse a marketing adta lehetőségeket.
Köszönöm
Rgy
Egyetértek. A pénztárra kattintás után nem jelenik meg a kupon elfogadás lehetősége, ami szerintem nagyon fontos. Most 1 órát kísérleteztem ezzel.
Kedves György és Mihály!
Először is elnézést a kései válaszért.
Igen, valóban jelenleg nem lehet a pénztárban felvinni kupont.
Ezt jeleztem is fejlesztő kollégák felé, és felvittem az ötletlistára, hogy a kupon mező a pénztárba is bekerüljön.
Amennyiben további kérdésük van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegyék fel: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new
Sziasztok!
Nekem az a kérdésem, hogy az ajánlatkérésnél kapok egy üzenetet, amelyben látom ugyan, hogy mely termékeket választotta ki a vásárló, de nem látom az árakat. Így nem tudok ajánlatot írni sem. Egy levelet kell küldenem a vásárlónak, hogy írja meg melyik méretet választotta, hogy lássam az árát.
Jó lenne ezt elkerülni és kapásból azonnal küldeni a vásárlónak az ajánlatot.
Köszönettel,
Móritz Rita
Kedves Rita!
Valóban sajnos a működés fülön felvitt részek azok itt nem mennek át, csak ha tulajdonságként van feltéve. A te esetedben esetleg azt tudom most javasolni, hogy a beállítások-megjelenés-szövegek szerkesztésénél át kellene írni az ajánlatkérésnél felugró ablak szövegét és egyértelműen kiírni a vevőnek, hogy írja be az ajánlatkérés szövegéhez a pontos méretet is.
Amennyiben további kérdésed van, kérjük azt az alábbi weboldalon tedd meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new
Szabó Gábor
Sziasztok!
Nálam az a gond az új Felugró ablakos modulnál, hogy miután egy terméket a kosárba rakok, akkor a felugró ablakban lévő képeket nagy méretben és egymás alatt jeleníti meg.
Ezen hogy tudok változtatni, hogy szépen egymás mellett legyenek a termékképek?
Köszi.
Üdv,
Roland
Yankeegyertya.hu
Időközben megjavult! :)
Sziasztok!
Elég cifra helyzet adódott. A webáruház a nettó árakat írja ki és azzal is számol!!! A facebook rendesen bruttó árakkal számol!!
1: az ár beállításom a bruttó árakat mutatta!! Ez miért van?
2: Hogy tudom letiltani az áruházat, hogy ne menjen ki áru?
OK. Kiraktam a karbantartás táblát. Ha nem veszem észre akkor hogyan tovább?
Ki lehet kapcsolni valahogy a felső menüsort, a fejlécet (logóval és főoldalra mutató linkkel) és a főmenüt a pénztár oldalon?
Ezek elterelik a látogató figyelmét a vásárlás befejezéséről.