Rendelések

Lévén webáruház rendszerről van szó - mégpedig olyanról, melynek egyik nagyszerű ismertetőjegye az egyszerű, könnyen kezelhető adminfelület - mindenképpen szükségünk van egy olyan modulra, mely a boltunkba érkező megrendelések egyszerű kezelhetőségét teszi lehetővé!

Ez az opció a Bolt/Rendelések menüpontban érhető el, itt boltunk összes megrendelése egy listában megtekinthető. A lista fejléce alatt az első sorban csak szövegmezők vannak, ezek segítségével tudunk szűrni a rendelésre. A kívánt helyre beírva a keresendő kifejezést, vagy értéket a Szűrés gombra kell kattintanunk, ekkor csak azokat a sorokat listázza ki számunkra a rendszer, amelyek a szűrés feltételeinek megfelelnek. Egyszerre több oszlopban is megadhatunk szűrést, ekkor azok kerülnek listázásra, amely minden feltételnek egyszerre felelnek meg. A szűkítés megszüntetéséhez minden paramétert törölnünk kell a szövegmezőkből, illetve a legördülő menüket is üres állapotra állítani, majd ismét a Szűrés gombra kell kattintanunk.

A listában a rendelés száma, a megrendelő ügyfél neve, a rendelés állapota, végösszege és a rendelés időpontja található. A megrendelések módosíthatóak a rendelésszámra, vagy a sor végén található [Módosítás] gombra való kattintással.

Rendelés leadása:

 

Rendelés állapotváltás:

Rendelések megtekintése

A rendelés megtekintésekor egy hét (bronz csomagnál hat) fülből álló oldal jelenik meg, ebben fülenként tematikusan, jól átláthatóan jelennek meg a rendelési információk. A megrendelés legtöbb adatát módosíthatjuk, de ez magára a teljes megrendelésre is kihatással van, ezért csak nagyon indokolt esetben javasoljuk. Miután ha mégis módosítunk, lehetőségünk van a visszaigazoló levél újraküldésére melyet a jobb felső részben lévő Rendelés visszaigazolás újraküldése gombbal tehetjük meg.

A rendelés állapotának módosításához az ötödik fülön (Rendelések) található Állapot legördülő menüt kell a kívánt státuszra állítanunk. Az Értesítés az ügyfélnek jelölőnégyzetet bejelölve az ügyfél e-mail értesítést kap majd a változásról. (Az értesítés csak abban az esetben fog kiküldésre kerülni, ha az automatikus emailek között engedélyezve van a rendelés állapot váltó email.) Az állapotváltás véglegesítése az Állapot módosítása gombra kattintáskor történik meg. Ezután a megrendelést is el kell mentenünk. A megrendelés teljes szállítólevele megtekinthető a jobb felső részben található Szállítólevél megtekintése gombra kattintva.

Lehetőség van rendelési állapotok megadására is a Beállítások > Bolt beállítások > Rendelési állapotok menüpontban. Ebben a menüpontban van rá lehetőség, hogy rendelési állapotot létrehozzunk illetve töröljük. Fontos azt megjegyezni, ha egy állapot már szerepelt egy rendelési státuszban, akkor utána ennek törlése nem lehetséges.

Állapotok melyhez további információk szükségesek:

Törölt (Alapértelmezett törlési állapot): Ha ebbe a státuszba kerül egy rendelés, akkor nem számít bele a rendelési statisztikába és nem adódnak át a rendelés exportokba sem. Továbbá lehetőség van visszakészletezésre is. Ez a státusz csak átnevezhető, de nem törölhető. A visszahelyezést csak egyesével lehet áthelyezni más státuszba, azaz visszasztornózni. Fontos, hogy nem összekeverendő a Rendelés oldalon lévő piros törlés gombbal.

Elhagyott kosár

Az internetes kereskedők egyik nagy mumusa az elhagyott kosár, amikor már sikerült elérni, hogy a vevő kosárba tegye a terméket, de valamiért mégse fejezte be a vásárlást. 

A rendelések menüpontban ki lehet listázni ezeket a kosárba rakásokat, ha az Állapot legördülő menüből kiválasztjuk az Elhagyott kosár opciót. 
A rendszerben minden kosárba tétel elhagyott kosárként kezdi, és amikor sikeresen befejeződik a vásárlás akkor kerül át a rendelések közé. A listában láthatjuk, hogy ki mit tett kosárba, milyen fizetési és szállítási módot választott ki. Ebből tudunk következtetni is sok mindenre. Ha például a személyes adatok ki vannak töltve mondjuk egy nem regisztrált látogatónál, de szállítási módot már nem választott, akkor gyanús lehet, hogy a szállítási módokkal nem tetszett neki valami (előfordulhat mondjuk, hogy nem megfelelően volt kommunikálva a szállítási díj, és csak itt találkozott vele először, de túl magasnak találta). Ugyan így a fizetési módoknál is hasonló a helyzet. 

elhagyottkosar.png

Az elhagyott kosarat szerkesztve láthatjuk, hogy mit tett a kosárba a látogató. 

Egy jó módszer az elhagyott kosarak számának csökkentésére, ha használjuk az Automatizmusok által kínált lehetőséget, amikor az áruház tulajdonos aktív közreműködése nélkül automatikus leveleket küld a rendszer azoknak akik kosárba tettek valamit, de végül nem vették azt meg. Ezt külön tudjuk paraméterezni, így más-más levelet küldhetünk kosárérték szerint, vagy konkrét terméket otthagyók számára.

Rendelés befejezése

Az elhagyott kosár állapotra váltva a rendelésekben lehetőség van arra, hogy az admin felhasználó fejezze be a vásárlást a vevő nevében. Ez a lehetőség olyan esetben lehet hasznos, ha valamilyen oknál fogva a vevő nem tudott végigmenni a pénztár folyamaton. A műveletet az elhagyott kosarak kilistázásakor a jobb oldalt lévő Rendelés befejezése gombbal tehetjük meg. Ha mégsem szeretnénk befejezni a rendelést van rá lehetőség, hogy maga az elhagyott kosarat tartalmazó linket is kiküldhetjük a leendő vásárlónknak. Ez az adott elhagyott kosár rendelés szerkesztő ikonjára kattintva Rendelés befejezése fülön találjuk.

elhagyottkasar.png

Megrendelések törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki tudunk jelölni egy, vagy több sort, így lesz lehetőségünk egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve, a fejléc feletti Törlés gombra kattintva az adott sorok törlődnek. Ekkor az adott elem véglegesen kikerül a rendszerből, visszaállítására nincs módunk, így nagyon körültekintően kell végrehajtanunk! Ha ezt a funkciót választjuk, a rendelésben lévő tételek visszakészleteződnek.

Rendelések exportálása

Ennek lehetősége a Bolt > Rendelések menüpont alatt a másodlagos fejlécben érhető el Export néven. Működése egyszerű, miután rákattintottunk a gombra, a következő oldalon a paramétereket és a végén pedig elérhető az exportált fájl.

Futárszolgálat export

A rendszerben lehetőség van adott futárszolgálatok számára azonnal feldolgozható táblázat exportálására. Mindegyik szállítócég egyedi adatokat tartalmazó táblázatot vár, azonban nekik eljuttatva - pl. feltöltve - a megfelelő táblázatot, ők gyorsan és hatékonyan dolgozzák fel a kiválaszott rendelések adatait.

Az exportálás menete

Válasszuk ki azokat a rendeléseket, melyeket az adott futárcéggel szeretnénk kiszállítani, a sor elején található jelölőmező segítségével. Természetesen egyszerre több sor is kijelölhető. Amint megvagyunk, kattintsunk a jobb felső sarokban található Futárszolgálat export gombra. Egy kis ablak ugrik fel, amelyben kiválaszthatjuk a futárcéget. Végül az ablak jobb alsó sarkában található Futárszolgálat export gombra kattintva a rendszer lementi a számítógépünkre az adott táblázatot.

CSV fájl megnyitása Excellel

A kiexportált fájlt általában gond nélkül megnyithatjuk az általunk használt programokkal, mégis fontos ügyelni arra, hogy ha CSV típusú az exportált fájl akkor az Excelben a megszokottól eltérő módon kell azt megnyitnunk. Miután megnyitottunk az Excel programunkat, az Adatok fülön az Adatok beolvasás és átalakítása szekcióban a Szövegből vagy CSV fájlból menüpontra kattintva először kiválasztjuk az exportunkat, majd a következőket állítjuk be a felugró ablakon: A kódolás UTF-8 legyen, és a fájlban szereplő elválasztónak megfelelő karaktert határozzuk meg (vessző, pontosvessző, stb.) mint határoló/elválasztó. Ha ezzel nem vagyunk tisztában akkor a lenyílóban egyesével kiválaszthatjuk az opciókat és amikor azt tapasztaljuk, hogy az Excel az előnézeti ablakban szépen oszlopokba rendezi az adatokat tudhatjuk, az lesz a számunkra kiválasztandó elválasztó. Ezután pedig csak annyi dolgunk van, hogy a Betöltés gombra kattintsunk.

Beszerzési lista

Több rendelés esetén előfordulhat, hogy a rendeléseket egyszerre szeretnénk előkészíteni. Így egybegyűjtve a több rendelésből származó termékeket pontosan láthatjuk, hogy mit kell a nagykereskedésből, raktárból, egyéb helyről elhozni, kivenni. Ebben segít a beszerzési lista, mely a rendelési listában kijelölt rendelésekből készít táblázatot. Ez a táblázat tartalmazza az összes, a kiválasztott rendelésekben szereplő terméket és cikkszámát; ha egy termék több rendelésben is szerepel, vagy valamelyikből többet rendeltek, akkor az is jelzésre kerül.

Segítségével pontos képet kapunk ahhoz, hogy lássuk, milyen termékeket kell még beszereznünk, vagy összekészítenünk ahhoz, hogy az adott rendeléseket postázni tudjuk.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

6 Megjegyzések

  • Avatar
    Mitkov László Álmos

    A rendelés állapot változással kapcsolatosan vannak aggályaim. Nem tudom, h megkapják-e a levelet, ha állapot változás történik. Ha úgy működne, mint a hírlevélnél, visszaigazolásként az jó lenne.

  • Avatar
    Szabó Gábor WSE

    Kedves László!

    Elnézést a kései válaszért. Minden esetben, ha be van pipálva, akkor meg is kapja a vevő az értesítést a rendelés állapotának változásáról.

    Üdvözlettel

    Szabó Gábor

  • Avatar
    Barátfalvy Irén

    A rendelési űrlaphoz nem lehetne ellenőrző szűrőt beállítani, hogy fals adatokat ne írhasson be a megrendelő a beviteli mezőkbe? Sokszor találkoztam olyan űrlappal, hogy nem is engedett tovább, ha valamit elírtam,  pl. az irányítószám beviteli mezőbe véletlenül egy betű került a négy számjegy helyett. Hogy ne fordulhasson olyan elő, mint a 2794-es számú megrendelésnél; ahol szemmel láthatóan nem valóságos adatok kerültek be, még az IP-cím sem az. 

     

  • Avatar
    Vágó-Vaszil Angelika
    Vágó-Vaszil Angelika által szerkesztve
  • Avatar
    papiresiroszer

    Kedves Shoprenter!

    A rendelések fülnél, a termékek megtekintésénél remek lenne, ha látszódna a raktár állapot is. Így azonnal látnám, hogy a rendelés azonnal teljesíthető vagy csak néhány nap múlva, és nem kellene külön rákeresnem a tételekre.

  • Avatar
    Sztanoj Miklós

    Tisztelt Shoprenter!
    A Rendelések karbantartásának lehetősége eléggé korlátozott. A szűrés lehetőségénél nagyon hasznos lenne, ha egyszerre több értéket is lehetne választani. Pl rendelési állapotok közül nem csak egyre lehetne szűrni, hanem többet, minden nyitott még le nem zárt rendelés állapotra. Még jobb lenne, ha a rendelés állapotoknál meg lehetne adni, hogy az nyitott vagy lezárt státusz és e szerint lehetne szűrni .Vagyis a még nyitott rendeléseket lehetne listázni. Erre most nem találok lehetőséget, pedig erre nagy szükség van.

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.