Rendelések

Rendelés lista
Rendelések megtekintése
Elhagyott kosár
Megrendelések törlése
Rendelések exportálása
Futárszolgálat export
Beszerzési lista

Rendelés lista

Lévén webáruház rendszerről van szó - mégpedig olyanról, melynek egyik nagyszerű ismertetőjegye az egyszerű, könnyen kezelhető adminfelület - mindenképpen szükségünk van egy olyan modulra, mely a boltunkba érkező megrendelések egyszerű kezelhetőségét teszi lehetővé.

Ez az opció a Rendelések menüpontban érhető el, itt boltunk összes megrendelése egy listában megtekinthető. A lista fejléce alatt találhatók a rendelések közötti szűrési lehetőségek. A kívánt helyre beírva a keresendő kifejezést vagy értéket megkapjuk azokat a rendeléseket, amelyek a szűrés feltételeinek megfelelnek. A kereső mezőben a vevő nevére, a rendelésszámra, telefonszámra és email címre is lehet szűrni. Egyszerre több oszlopban is megadhatunk szűrést, illetve akár több állapotot és fizetési módot is kiválaszthatunk egyszerre, ekkor azok kerülnek listázásra, amelyek minden feltételnek egyszerre felelnek meg. A szűkítés megszüntetéséhez elég a sor végén található x-re kattintani. A rendeléslista oldalon asztali nézeten 100, míg mobil nézetben 50 darab rendelés jelenik meg.

A listában a rendelés száma, a megrendelő ügyfél neve és email címe, a rendelés állapota, végösszege és a rendelés időpontja található, illetve a választott szállítási és fizetési mód. A megrendelések többféleképpen is módosíthatók. Egyrészt  a rendelésszámra vagy a sor végén található [Módosítás] gombra való kattintással, másrészt már akár a lista oldalon is lehetőség van a rendelések állapot változtatására, amennyiben az adott rendelés állapotára kattintunk. Erre tömegesen is lehetőség van a rendelések kijelölésével, majd a Rendelések állapotának a módosítása gombra kattintással.

Az állapotváltásnál felugró ablakban beállíthatjuk, hogy a vevő kapjon-e értesítést az állapotváltásról, illetve a rendeléshez írt megjegyzésről.

FONTOS! A rendeléshez írt megjegyzések csak abban az esetben kerülnek kiküldésre az ügyfélnek, ha azt bepipáljuk, illetve a rendelés állapot váltó emailbe be van illesztve az [ORDER_COMMENT] dinamikus elem. A rendelés állapot váltó emailt a Tartaloim > Automatikus emailek menüpontban lehet szerkeszteni, ha pedig egyedi állapot váltó emaileket használunk az egyes rendelés állapotoknál, akkor ezeket a Beállítások > Rendelési beállítások > Rendelés állapotok menüpontban érjük el.

Rendelés leadása:

 

Rendelés állapotváltás:

Rendelések megtekintése

A rendeléseket villámnézetben is megtekinthetjük, itt a főbb információkat látjuk, mint a vevő szállítási címe és számlázási adatai, a szállítási mód, fizetési mód és a megrendelt termékek listája. Itt is lehetőség van az állapotok váltására, illetve a szállítólevél megtekintésére anélkül, hogy belépnénk a rendelésbe.

Lehetőség van rendelési állapotok létrehozására és törlésére is a Beállítások > Rendelési beállítások
> Rendelési állapotok
menüpontban. Fontos azt megjegyezni, ha egy állapot már szerepelt egy rendelési státuszban, akkor utána ennek törlése nem lehetséges.

Állapotok, melyekhez további információk szükségesek:

Törölt (Alapértelmezett törlési állapot): ha ebbe a státuszba kerül egy rendelés, akkor nem számít bele a rendelési statisztikába és nem adódik át a rendelés exportokba sem, továbbá használatával lehetőség van visszakészletezésre is. Ez a státusz csak átnevezhető, de nem törölhető. A rendeléseket tömegesen is át lehet helyezni más státuszba, azaz visszasztornózni. Fontos, hogy nem összekeverendő a további műveletek között található törlés funkcióval.

Elhagyott kosár

Az internetes kereskedők egyik nagy mumusa az elhagyott kosár: amikor már sikerült elérni, hogy a vevő kosárba tegye a terméket, de valamiért mégse fejezte be a vásárlást. 

A rendelések menüpontban ki lehet listázni ezeket a kosárba rakásokat, ha az Állapot legördülő menüből kiválasztjuk az Elhagyott kosár opciót.

A rendszerben minden kosárba tétel elhagyott kosárként kezdi, és amikor sikeresen befejeződik a vásárlás, akkor kerül át a rendelések közé. A listában láthatjuk, hogy ki mit tett kosárba, milyen fizetési és szállítási módot választott ki. Ebből tudunk következtetni is sok mindenre. Ha például a személyes adatok ki vannak töltve mondjuk egy nem regisztrált látogatónál, de szállítási módot már nem választott, akkor gyanús lehet, hogy a szállítási módokkal nem tetszett neki valami (előfordulhat mondjuk, hogy nem megfelelően volt kommunikálva a szállítási díj, és csak itt találkozott vele először, de túl magasnak találta). Ugyanígy a fizetési módoknál is hasonló a helyzet. 

mceclip0.png

Az elhagyott kosarat szerkesztve láthatjuk, hogy mit tett a kosárba a látogató. 

Egy jó módszer az elhagyott kosarak számának csökkentésére, ha használjuk az Automatizmusok által kínált lehetőséget, amikor az áruház tulajdonos aktív közreműködése nélkül automatikus leveleket küld a rendszer azoknak, akik kosárba tettek valamit, de végül nem vették azt meg. Ezt külön tudjuk paraméterezni, így más-más levelet küldhetünk kosárérték szerint, vagy konkrét terméket otthagyók számára.

Rendelés befejezése

Az elhagyott kosár állapotra váltva a rendelésekben lehetőség van arra, hogy az admin felhasználó fejezze be a vásárlást a vevő nevében. Ez a lehetőség olyan esetben lehet hasznos, ha valamilyen oknál fogva a vevő nem tudott végigmenni a pénztár folyamaton. A műveletet az elhagyott kosarak kilistázásakor a jobb oldalt lévő Rendelés befejezése gombbal tehetjük meg. Ha mégsem szeretnénk befejezni a rendelést van rá lehetőség, hogy maga az elhagyott kosarat tartalmazó linket is kiküldhetjük a leendő vásárlónknak. Ez az adott elhagyott kosár rendelés szerkesztő ikonjára kattintva a Rendelés befejezése fülön találjuk.

mceclip2.png

 

Megrendelések törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki tudunk jelölni egy vagy több sort, így lesz lehetőségünk egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve megjelenik egy plusz sor, ahol a További műveletekre kattintva a legördülő menüből válasszuk a Törlés funkciót. Ekkor az adott elem/elemek véglegesen kikerülnek a rendszerből, visszaállításukra nincs módunk, így nagyon körültekintően kell végrehajtanunk! Ha ezt a funkciót választjuk, a rendelésben lévő tételek visszakészleteződnek, amennyiben a felugró ablakban a kapcsolót bekapcsoljuk.

Rendelések exportálása

Ennek lehetősége a Rendelések menüpont alatt található, az exportálni kívánt tételek kijelölésével. Ekkor megjelenik a plusz sor, ahol a További műveletekre kattintva a legördülő menüben kattintsunk az Export gombra. Működése egyszerű, miután rákattintottunk a gombra, a következő oldalon kiválaszthatjuk a paramétereket, és a végén pedig elérhető az exportált fájl.

CSV fájl megnyitása Excellel

A kiexportált fájlt általában gond nélkül megnyithatjuk az általunk használt programokkal, mégis fontos ügyelni arra, hogy ha CSV típusú az exportált fájl, akkor az Excelben a megszokottól eltérő módon kell azt megnyitnunk. Miután megnyitottuk az Excel programunkat, az Adatok fülön az Adatok beolvasása és átalakítása szekcióban a Szövegből vagy CSV fájlból menüpontra kattintva először kiválasztjuk az exportunkat, majd a következőket állítjuk be a felugró ablakon: a kódolás UTF-8 legyen, és a fájlban szereplő elválasztónak megfelelő karaktert határozzuk meg (vessző, pontosvessző, stb.), mint határoló/elválasztó. Ha ezzel nem vagyunk tisztában, akkor a lenyílóban egyesével kiválaszthatjuk az opciókat és amikor azt tapasztaljuk, hogy az Excel az előnézeti ablakban szépen oszlopokba rendezi az adatokat, tudhatjuk, az lesz a számunkra kiválasztandó elválasztó. Ezután pedig csak annyi dolgunk van, hogy a Betöltés gombra kattintsunk.

Futárszolgálat export

A rendszerben lehetőség van adott futárszolgálatok számára azonnal feldolgozható táblázat exportálására. Mindegyik szállítócég egyedi adatokat tartalmazó táblázatot vár, azonban nekik eljuttatva - pl. feltöltve - a megfelelő táblázatot, ők gyorsan és hatékonyan dolgozzák fel a kiválasztott rendelések adatait.

Az exportálás menete

Válasszuk ki azokat a rendeléseket, melyeket az adott futárcéggel szeretnénk kiszállítani, a sor elején található jelölőmező segítségével. Természetesen egyszerre több sor is kijelölhető. Amint megvagyunk, kattintsunk a Futárszolgálat export gombra. Egy kis ablak ugrik fel, amelyben kiválaszthatjuk a futárcéget. Végül az ablak jobb alsó sarkában található Futárszolgálat export gombra kattintva a rendszer lementi a számítógépünkre az adott táblázatot.

Beszerzési lista

Több rendelés esetén előfordulhat, hogy a rendeléseket egyszerre szeretnénk előkészíteni. Így egybegyűjtve a több rendelésből származó termékeket pontosan láthatjuk, hogy mit kell a nagykereskedésből, raktárból, egyéb helyről elhozni, kivenni. Ebben segít a beszerzési lista, mely a rendelési listában kijelölt rendelésekből készít táblázatot. Ez a táblázat tartalmazza az összes, a kiválasztott rendelésekben szereplő terméket és cikkszámát; ha egy termék több rendelésben is szerepel, vagy valamelyikből többet rendeltek, akkor az is jelzésre kerül.

Segítségével pontos képet kapunk ahhoz, hogy lássuk, milyen termékeket kell még beszereznünk, vagy összekészítenünk ahhoz, hogy az adott rendeléseket postázni tudjuk.

Van még kérdése? Kérelem beküldése