Clearadmin számlázó rendszer

Webáruházát összekötheti az ingyenes ClearAdmin számlázórendszerrel. Ezt az ingyenes rendszert bárki letöltheti és igényelhet hozzá kódot a http://clearadmin.hu/szamlazo_program_letoltes.php oldalról.

ClearAdmin aktivációs kód létrehozása

ShopRenteres webáruházunk admin felületén a Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin menüpontban találjuk azt a modult, ahol boltunkat összekapcsolhatjuk a ClearAdminos fiókunkkal. Itt az Aktiválásra kattintva a rendszer két lehetőséget ajánl fel nekünk:

  1. Ha már van ClearAdmin aktivációs kódunk, akkor választhatjuk a Rendelkezem ClearAdmin - Webáruház modullal és aktivációs kóddal opciót, így csak be kell írnunk ide ezt az aktivációs kódot és el kell mentenünk a módosításokat. Amennyiben olyan kódunk van, amelyhez nem tartozik webáruház modul, viszont vannak egyéb modulok (például nemzetközi számlázó modul), akkor új kódot kell igényelnünk a webshopba és a Clearadmin ügyfélszolgálatának kell jeleznünk, hogy az új kódhoz állítsák be a már megvásárolt modulunkat.
  2. Ha még nincs ilyen kódunk, akkor újat is létrehozhatunk a Shoprenteres felületen az Új aktivációs kód létrehozása opciót választva. Ebben az esetben a megjelenő regisztrációs űrlap kitöltése után a Mentés gombra kattintva a rendszer generál nekünk egy aktivációs kódot.

Ca_0.jpg

 

A ClearAdmin beállítása

Ha készen vannak az admin felületen elvégzendő beállítások, a http://www.clearadmin.hu/szamlazo_program_letoltes.php oldalról letölthetjük a ClearAdmin legfrissebb változatát.

A számlázó használatához a következő lépéseket kell elvégeznünk a ClearAdmin felületén:

  • Telepítsük fel a programot a gépre
  • Fájl/Aktiválás: itt adhatjuk meg az adószámunkat és az admin felületen létrehozott aktivációs kódot.

 reni02.png

  • A ClearAdmin ezután egy új ablakban cégünk további adatait is kérni fogja, amiket az adminfelületen megadtunk.
  • Ha megadtuk ezeket az adatokat, akkor ugyanennek az ablaknak a Webáruház fülén (vagy Fájl/Beállítások/Webáruház fül) szükségünk lesz a következő adatokra:

Bizonylatok letöltése erről az URL-ről
Felhasználónév
Jelszó

 reni03.png

Ezeket az admin felületen a ClearAdmin modulban találjuk meg (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).

ca_2.jpg

  • Az Ok gombra kattintva a ClearAdmin kijelzi, hogy minden rendben van-e a beállításainkkal, és ha igen, már létre is jött a szinkron boltunk és a számlázó program között.

Számlák letöltése ClearAdminba

Ha összekapcsoltuk a két rendszert, akkor a ClearAdmin felületén a Webáruház/Számlák letöltése vagy a Ctrl+L billentyűkombinációval kezdhetjük el letölteni a ShopRenteres webáruházunkban található rendelések adatait. Ehhez újra meg kell adnunk a jelszót, amit a ShopRenteres admin felületen találunk a ClearAdmin integráció moduljában (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).

 reni05.png

A webáruházban használt fizetési módjainkat a ClearAdminban az Adatok/Fizetési módok menüpontban vehetjük fel az Új gombra kattintva.

 reni06.png

Amennyiben egy rendelés kimaradt vagy véletlenül kitöröltük, és újra le akarjuk tölteni a legutóbbi 200 rendelést, akkor a Clearadminban a Fájl/Beállítások/Webáruház fülön kattintsunk a Haladó beállításokra, és a A legutóbbi letöltött bizonylat időpontját töröljük ki, valamint írjuk át a Maximum letölthető bizonylatok számát 200-ra.

 reni07.png

Amennyiben a ClearAdmin "NO XML tags in document" hibát jelez a későbbiekben, a következőket ellenőrizzük le:

  • Aktiválva van-e a ShopRenteres admin felületen a ClearAdmin integráció (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).
  • Ha igen, nézzük meg, hogy megvan-e a cégnév, irányítószám sor. Ha nincs, akkor kattintsunk az Adatok szerkesztésére, és válasszuk az Új aktivációs kód létrehozását. Ezután mentsünk rá.

ca_2__1_.jpg

Ha ki van töltve ez a rész és úgy is rossz:

  • Kattintsunk az admin felületen a ClearAdmin számlázó URL sorban található link melletti Test parancsra, és nézzük meg, bejön-e az oldal.

ca_2__2_.jpg 

Ha nem tölt be, szóljunk a supportnak (hiba@shoprenter.hu).

  • Amennyiben a ShopRenteres adminfelületen minden rendben volt, akkor nézzük meg, hogy a ClearAdmin felületén mindent jól töltöttünk-e ki (Fájl/Beállítások/Webáruház fül: jelszó, felhasználónév, aktiváló kód, számlázó URL). Ellenőrizzünk le mindent, és az Ok gombra kattintva ismételjük meg az aktiválást.

 

Van még kérdésed? Kérdés beküldése