Webáruházunkat összeköthetjük az ingyenes ClearAdmin számlázórendszerrel. Ezt az ingyenes rendszert bárki letöltheti és igényelhet hozzá kódot a ClearAdmin oldaláról.
ClearAdmin aktivációs kód létrehozása
Számlák letöltése ClearAdminba
ClearAdmin aktivációs kód létrehozása
Shoprenteres webáruházunk admin felületén a Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin menüpontban találjuk azt a modult, ahol boltunkat összekapcsolhatjuk a ClearAdminos fiókunkkal. Itt az Aktiválásra kattintva a rendszer két lehetőséget ajánl fel nekünk:
- Ha már van ClearAdmin aktivációs kódunk, akkor választhatjuk a Rendelkezem ClearAdmin - Webáruház modullal és aktivációs kóddal opciót, így csak be kell írnunk ide ezt az aktivációs kódot és el kell mentenünk a módosításokat. Amennyiben olyan kódunk van, amelyhez nem tartozik webáruház modul, viszont vannak egyéb modulok (például nemzetközi számlázó modul), akkor új kódot kell igényelnünk a webshopba és a Clearadmin ügyfélszolgálatának kell jeleznünk, hogy az új kódhoz állítsák be a már megvásárolt modulunkat.
- Ha még nincs ilyen kódunk, akkor újat is létrehozhatunk a Shoprenteres felületen az Új aktivációs kód létrehozása opciót választva. Ebben az esetben a megjelenő regisztrációs űrlap kitöltése után a Mentés gombra kattintva a rendszer generál nekünk egy aktivációs kódot.
A ClearAdmin beállítása
Ha készen vannak az admin felületen elvégzendő beállítások, a ClearAdmin oldaláról letölthetjük a szoftver legfrissebb változatát.
A számlázó használatához a következő lépéseket kell elvégeznünk a ClearAdmin felületén:
Telepítsük fel a programot a gépre.
Fájl> Aktiválás: itt adhatjuk meg az adószámunkat és az admin felületen létrehozott aktivációs kódot a ClearAdminban.
A ClearAdmin ezután egy új ablakban cégünk további adatait is kérni fogja, amiket az admin felületen megadtunk.
Ha megadtuk ezeket az adatokat, akkor ugyanennek az ablaknak a Webáruház fülén (vagy Fájl/Beállítások/Webáruház fül) szükségünk lesz a következő adatokra:
- Bizonylatok letöltése erről az URL-ről
- Felhasználónév
- Jelszó
Ezeket a Shoprenteres webáruházunk admin felületen a ClearAdmin modulban találjuk meg (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).
Az Ok gombra kattintva a ClearAdmin kijelzi, hogy minden rendben van-e a beállításainkkal, és ha igen, már létre is jött a szinkron boltunk és a számlázó program között.
Számlák letöltése ClearAdminba
Ha összekapcsoltuk a két rendszert, akkor a ClearAdmin felületén a Webáruház > Számlák letöltése opcióval vagy a Ctrl+L billentyűkombinációval kezdhetjük el letölteni a Shoprenteres webáruházunkban található rendelések adatait. Ehhez újra meg kell adnunk a jelszót, amit a Shoprenteres admin felületen találunk a ClearAdmin integráció moduljában (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).
A webáruházban használt fizetési módjainkat a ClearAdminban az Adatok > Fizetési módok menüpontban vehetjük fel az Új gombra kattintva.
Amennyiben egy rendelés kimaradt vagy véletlenül töröltük, és újra le akarjuk tölteni a legutóbbi 200 rendelést, akkor a Clearadminban a Fájl > Beállítások > Webáruház fülön kattintsunk a Haladó beállításokra, és A legutóbbi letöltött bizonylat időpontját töröljük, valamint írjuk át a Maximum letölthető bizonylatok számát 200-ra.
Amennyiben a ClearAdmin "NO XML tags in document" hibát jelez a későbbiekben, a következőket ellenőrizzük le:
- Aktiválva van-e a Shoprenteres admin felületen a ClearAdmin integráció (Beállítások > Integrációk > Számlázó > ClearAdmin).
- Ha igen, nézzük meg, hogy megvan-e a cégnév, irányítószám sor. Ha nincs, akkor kattintsunk az Adatok szerkesztésére, és válasszuk az Új aktivációs kód létrehozását. Ezután mentsünk rá.
Ha ki van töltve ez a rész és úgy is hibaüzenet jelenik meg:
- Kattintsunk az admin felületen a ClearAdmin számlázó URL sorban található link melletti Test parancsra, és nézzük meg, betölt-e az oldal.
Amennyiben nem töltene be a link, jelezzük az ügyfélkapcsolatnak (hiba@shoprenter.hu).
- Amennyiben a Shoprenteres admin felületen minden rendben volt, akkor nézzük meg, hogy a ClearAdmin felületén mindent jól töltöttünk-e ki (Fájl > Beállítások > Webáruház fül: jelszó, felhasználónév, aktiváló kód, számlázó URL). Ellenőrizzünk le mindent, és az Ok gombra kattintva ismételjük meg az aktiválást.