Vevők

A Shoprenter ezen funkciója lehetőséget ad számunkra, hogy vásárlóinkat különböző kategóriák felállítása által rangsoroljuk. Így különbséget tehetünk prémium kategóriás, törzsvásárló és "egyszerű" vásárló között. Mindemellett azon vásárlóinkat, akik nagyobb tételben, vagy gyakrabban rendelnek tőlünk, árengedmények beállítása által is jutalmazhatjuk.

A boltba regisztrált felhasználók listázása a Bolt/Vevők menüpontban történik. A felhasználó nevén kívül az e-mail címe, vásárlói csoportja, engedélyezése, elfogadása, létrehozásának dátuma található itt. A lista fejléce alatt az első sorban csak szövegmezők vannak, ezek segítségével tudunk szűrni a vevőkre. A kívánt helyre beírva a keresendő kifejezést, vagy értéket a Szűrés gombra kell kattintanunk. Ekkor csak azokat a sorokat listázza a rendszer, amelyek a szűrés feltételeinek megfelelnek.

Egyszerre több oszlopban is megadhatunk szűrési feltételeket, ekkor azok kerülnek listázásra, amelyek minden feltételnek egyszerre felelnek meg. A szűkítés megszüntetéséhez minden paramétert törölnünk kell a szövegmezőkből, illetve a legördülő menüket is üres állapotra kell állítanunk, és ismét a Szűrés gombra kell kattintanunk.

Ahhoz, hogy az oldalunkat látogatók a listába kerüljenek, értelemszerűen regisztrálniuk kell, ehhez azonban az újdonsült felhasználókat regisztráció után jóvá kell hagynunk. Ezt egyszerre több userrel is megtehetjük; kijelölve az usereket, a Jóváhagyás gombra kell kattintanunk.

Ahhoz, hogy ne kelljen mindenkit jóváhagyni, beállítható az is, hogy egyből automatikusan jóváhagyott legyen a regisztráló, ezt pedig a Beállítások/Bolt beállítások/Kosár, pénztár és vevő beállításokon belül a Vevők fül alatt a "Regisztráció jóváhagyása" menüpont Nem-re állításával érhetjük el. 

Vevő csoportok

A webáruház képes több vásárlói csoportot is kezelni; ezeket ebben a menüpontban tudjuk megadni. A menüpontba lépve a már létező csoportok listázódnak ki. Az itt beállított vásárlói csoportok főként az akciók szűkítéséhez szükségesek, pl. ha csak a törzsvásárlóknak szeretnénk kedvezményt biztosítani.

A rendszer nem a vásárlói csoportok köré épül, hanem az akciók, és termékek köré. A vevői csoportokat a Beállítások/Bolt beállítások/Vevői csoportok menüpont alatt érhetjük el. A többi elemhez hasonlóan az Új hozzáadása gombbal adhatunk meg új vásárlói csoport. Így a vásárlói csoport módosítása tulajdonképpen a nevének megváltoztatását jelenti; ezt a megfelelő sor végén található [Módosítás] gombon keresztül tudjuk megtenni. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva hozunk létre a rendszerben új kategóriát. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem fognak megmaradni!

A vásárlói csoportoknál lehetőség van arra, hogy minden, az adott vásárlói csoportba tartozó vevő minden termékre egységes százalékos kedvezményt kapjon. Ezzel megoldható, hogy bizonyos vásárlói kör kedvezménnyel vehesse meg a boltban kapható termékeket. Vásárlói csoportonként egy százalék adható meg. A vásárlói csoport űrlapjában elegendő csak a "Százalékos kedvezmény" sorban található mezőbe beírni az adni kívánt kedvezmény értékét százalékban.

Amennyiben a felhasználó be van jelentkezve, úgy az árakat már a csökkentett áron látja. Az így kapott kedvezmény összeadódik minden más kedvezménnyel az oldalon, mint pl. akciós ár, mennyiségi árkedvezmény, stb.

Új vevők hozzáadása

A rendszer lehetőséget ad arra, hogy manuálisan, belülről is felvihessünk vásárlókat. Ehhez a jobb felső részben található Új hozzáadása gombra kell kattintanunk. Ekkor egy form töltődik be. A kitöltése során a csillagozott részeket kell kötelezően kitöltenünk. Az form alján beállíthatjuk, hogy kapjon-e a vásárló hírlevelet, melyik vásárlói csoportba tartozzon, illetve azt is, hogy állapota engedélyezett legyen-e, és, hogy az Affiliate partnernek számítson-e.

Az alatta lévő Hozzáadás gombbal további füleket adhatunk hozzá. Ezekben új nevet, és címet tudunk megadni. Az adatok felvitelének végeztével a Mentés gombra kattintva tudunk létrehozni a rendszerben új vásárlót. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Vevők adatainak módosítása

A vevő adatainak módosításához kattintsunk az adott vevő nevére, vagy a sor végén lévő [Szerkesztés] gombra. Ekkor ugyanaz a form jelenik meg, amely az új vevők hozzáadásánál is, ekkor a már megadott adatok fognak betöltődni. Ezen adatok átírhatóak, arra azonban vigyáznunk kell, hogy a csillaggal jelölt soroknak a mentéskor mindenképpen kell adatot tartalmazniuk. Az adatok módosításának végeztével a Mentés gombra kattintva jön létre a rendszerben a megváltoztatott vásárlói adat. Bármilyen más módon elnavigálva az oldalról a változtatások, adatok nem maradnak meg!

Vevők törlése

Minden lista első oszlopa jelölőnégyzeteket tartalmaz. Ezek segítségével ki tudunk jelölni egy, vagy több sort, így van lehetőségünk egyszerre akár több sort is törölni a listából. Ilyenkor a törlendő sorokat kijelölve, a fejléc feletti Törlés gombra kattintva az adott sorok törlődnek. Ekkor az adott elem véglegesen kikerül a rendszerből, visszaállítására nincs módunk, így nagyon körültekintően kell végrehajtanunk!

Ahhoz, hogy egy vevő ne jelenjen meg az oldalon, nem csak törléssel oldhatjuk meg, hanem az engedélyezés átállításával is. Alapesetben minden elem Engedélyezett állapotban van, ezt azonban átállíthatjuk Letiltott-ra, ekkor már nem jelenik meg az áruházban, de a rendszerben még létezni fog.

Átállítás módja: a [Módosítás] linkre kattintva az Általános menüpontra kell kattintanunk és az Állapot sorban a legördülő fülből egyszerűen a letiltott állapotot kell kiválasztanunk. Minden változtatás után a Mentés gombra kattintva aktiválhatjuk azt.

Vevők importálása

A vevőket lehetőség van tömegesen is a rendszerbe importálni. Ennek segítségével pár kattintással lehet minden eddigi vevőnket a rendszerbe juttatni. Ehhez a Vevők oldalán kattintsunk a jobb felső részben található "Import" gombra.

Mint minden importálásnál, itt is adott formátumra kell hoznunk az adatokat. Mivel ezek szinte mindegyike szöveges, és ember által feldolgozható, érthető adatokból állnak, ezek kitöltése nem bonyolult.

Az egyetlen problémás adat a jelszó lehet. A jelszavakat egy visszafejthetetlen karakter sorozatban tároljuk, így azt nincs is lehetőség megadni. A vevő import után a vásárlónak szüksége van egy jelszó emlékeztetőt kérnie, majd az e-mail fiókjába kapott ideiglenes jelszóval tud belépni a webáruházba. Jelszó emlékeztetőt a belépés menüpontban tud kérni a vásárló.

2017-10-18_12_05_07-Bel_p_s_a_fi_kba.png

 

Más titkosítást, és csupasz jelszót nem fog a rendszer jól feldolgozni, így ilyet ne adjunk meg a táblázatban. Ebben az esetben, inkább hagyjuk üresen a jelszó részt. Így amikor a rendszer észreveszi, hogy a felhasználónak nincs jelszava, akkor az első bejelentkezéskor ezt jelzi felé, és a megadott emailcímre kiküldi az új jelszó megadásának url-jét. Erre kattintva a felhasználó beállíthat új jelszót, ezek után már minden a megszokott módon működik.

A minta XLS az Import menüpontban érhető el, a jobb oldalon található szöveg végén.

Vásárlói statisztikák

A vevők szerkesztésénél látható a Vásárlói statisztikák fülén a vásárló eddigi tevékenységeinek összegzését találjuk. Látható az összes eddigi rendelése, valamint napi, heti, havi és ezévi rendeléseinek grafikonja a rendelések száma, vagy a rendelés értéke szerint.

Az eddig leadott rendelések összegzett adatai is mind megtalálhatóak, ezek a legfontosabb adatai lehetnek egy vásárlónak. Ebbe a következők tartoznak: az összes rendelési érték, átlagos rendelési érték, a legnépszerűbb termék, szállítási és fizetési mód, hány termék értékelést, kupont használt fel.

Ha üzletünkben a kedvezmények valamilyen vásárlói szokáshoz vannak kötve, akkor ezek segítségével könnyen megállapítható, hogy jogosult-e a vásárló a kedvezményre, vagy sem. Nem utolsósorban alkalmas a vásárlói szokások utókövetésére is.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

10 Megjegyzések

  • Avatar
    Házi Ádám

    Nagyon hasznos lenne az export is, ebben nem tudnátok segíteni?

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Ádám!

    A vevők exportja már tervbe van véve, ám pontos dátumot egyelőre sajnos nem tudok mondani, hogy mikorra készül el.

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

  • Avatar
    Rácz Zoltán

    Én is pont az export lehetőséget kerestem, és ha már export, majd egyszer lehetne egy olyan funkció, ahol egy térképen jelölve lennének az eddigi vevők. Érdekes lenne látni egyben a vásárlók földrajzi eloszlását. 

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Zoltán!

    Ez utóbbi funkciót felvittem a fejlesztési listára, amennyiben ez sok bolt számára hasznosnak bizonyulhat, akkor a jövőben sor kerülhet a fejlesztésére. 

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

  • Avatar
    Ruszkovszki György

    A vevők exportja az nagyon fontos (összes adattal ) illetve a vásárlások részeleteivel.

    Mikor mit vásároltak.Térképes jelölés jónak tűnik,

     

  • Avatar
    Ruszkovszki György

    A vásárlói szokások elemzésére kifejlesztett modul nagyon hasznos valóban.

    De ahhoz,hogy ezt hatékonyan ki lehessen használni,ahhoz kellene a tömeges letöltési lehetőség,mert így egyesével kell megnézni a vásárlókat.

    Ezzel CRM rendszerbe történő feltöltési lehetőség is megoldható lenne,valamint a törzsvásárlói rendszer kialakításának lehetősége is.

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves György!

    A vevők adatainak exportja néhány releasen belül megoldható lesz, addig is szíves türelmét kérném. 

    Azt azonban sajnos nem tudja a rendszer megvalósítani a közeljövőben, amit második kommentjében jelzett, ehhez CRM vagy ERP rendszer lenne használható. 

    A Silver csomagtól elérhető több ilyen is, és néhány kattintással összekapcsolható a Shoprenterrel, illetve Gold csomagtól használható az API, aminek a segítségével tetszőleges külső rendszerrel össze tudja kötni az áruházat. 

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

    Üdvözlettel

    Szabó Gábor

  • Avatar
    Botló Kornél

    Hogyan tudom azt megoldani, hogy kitiltsak egy vevőt, ne tudjon vásárolni a felületünkön. IP címe alapján? mert az e-mail címét váltogatja.

  • Avatar
    Szabolcsi Károly

    Én a Shoprenteres webáruházunkat a KS Ügyviteli prémium programjával együtt használom. Nem lehet szavakkal leírni, hogy mekkora segítség ez, ahhoz képest, mintha manuálisan történne ez. Ugyanakkor sajnos 2016.január 01-től a gépi számlázó programok esetén kötelező címadatformátum került bevezetésre. Addig a fent említett program kombinációval a rendelésből két kattintással számla volt készíthető. Most viszont minden rendelésnél a Valami utca 72. vevő által megadott címadatot először a megfelelő mezőbe át kell írni, mivel a NAV együtt nem fogadja el, csak külön mezőkbe (utcanév, utca jelleg, házszám, stb.). De ezzel gondolom minden olyan ügyfél érintett, aki a shoprenteres webáruházát számlázóval szinkronizáltatja. NAV kompatibilis mezők alkalmazásával sokkal könnyebb lenne nekik (és persze nekem). Esetleg van olyan fejlesztési terv, ami NAV kompatibilis címmezőkre irányulna?

    Válaszukat előre is köszönöm.

    üdvözlettel:
    Szabolcsi Károly

  • Avatar
    Füster Ákos

    Hasonlóan Szabolcsi Károlyhoz, mi is a KS Ügyviteli programmal szinkronizálva használjuk webáruházunkat, és egyértelműen nálunk is fennáll ez a probléma.
    Várható, ilyen irányú fejlesztés a jövőben?

    Üdvözlettel:
    Wilcsinszky Márton

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.