A Marketing > Automatikus termék megosztás menüpontban árumegosztó (vagy másnéven árösszehasonlító) oldalakkal köthetjük össze webáruházunkat. Ezt úgynevezett feedek segítségével tehetjük meg.
Globális beállítások
Még mielőtt az adott árumegosztóhoz tartozó beállítást szerkesztenénk, a felsorolás felett találunk még 3 beállítási lehetőséget, melyek az összes feedre érvényesek:
- Kép domain
- Csak a raktáron lévő termékeket exportálja
- Csak a publikus kategóriák termékeit exportálja
- Analytics címkével lássa el a terméklinkeket (pl.: utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link)
Ezek közül kettőt érdemes kiemelni:
A Kép domain beállítás segítségével kiválaszthatjuk, hogy a használt domain neveink közül melyikkel kerüljön be a képeink elérési útvonala a feedekbe. A kívánt kép domain egy listából választható ki, a lehetséges értékek a boltban megadott domainek, továbbá a rendszer domainek, illetve egy alapértelmezett érték. Az alapértelmezett érték választása esetén nem történik változás, maradnak a jelenlegi cdn-es domainek a feedben. Más opció választása esetén a kiválasztott domain kerül a kép url-ek elé.
Az Analytics pedig azok számára lesz rendkívül hasznos, akik használják a Google ingyenes elemző programját. Amennyiben az Analytics címkével lássa el a terméklinkeket opciót Igenre állítjuk, úgy a forgalmi források között egyértelműen látható válik, hogy hány látogatót/megrendelést hozott a termékmegosztó oldal.
A feedek beállításai
Amennyiben kiválasztjuk a számunkra legmegfelelőbb partnert, csupán annyi a dolgunk, hogy engedélyezzük a hozzá tartozó feedet, majd elvégzünk néhány beállítást a Módosítás gombra kattintva.
Az egyes weboldalaknak saját beállításai vannak, azonban ezek között rendkívül sok átfedés van. Íme a legfontosabb tudnivalók ezekkel kapcsolatban:
Export URL: az itt látható URL-t kell megadnunk az árumegosztó oldalon, ez tartalmazza a termékeink adatait.
Csatlakozás: ezen az URL-en regisztrálhatunk be az árumegosztó oldalra.
Státusz: a modul engedélyezésére vagy tiltására szolgáló beállítás.
Jelszó: ennek segítségével korlátozhatjuk, hogy exportunkat ki tekintheti meg. A könnyebb beazonosítást segítheti még az is, ha az adott termékmegosztó menüpontján belül a Jelszó mezőhöz beírjuk a "shoprenter" kifejezést jelszónak, ekkor az export url végére bekerül ez a kifejezés.
Szállítási idő és garancia: egységesen beállíthatjuk, hogy az exportban szereplő termékekre milyen szállítási időt és hány hónap garanciát vállalunk.
Kategóriák és gyártók szűrése: korlátozhatjuk, hogy az összes vagy csupán a kiválasztott gyártók és kategóriák szerepeljenek az exportban.
Az elérhető termék feedek generálhatóak már az alapértelmezettől eltérő nyelven is, mégpedig úgy, hogy a generált URL végére kell írni a következőt: "&lang=", az egyenlőségjel után pedig a használni kívánt nyelv két karakteres, kisbetűs ISO kódját, ami például angol nyelv esetén "en".
Emellett a termékek árait is a nyelvhez alapértelmezetten beállított valutával jeleníthetjük meg. Új devizanemet a Beállítások > Pénzügyi beállítások > Árak, árkerekítés, pénznem menüpontban tudunk felvenni, új nyelvet pedig a Beállítások > Webshop beállítások > Nyelv menüpontban (valamint itt tudjuk a nyelvhez hozzárendelni a devizát is).
Az árumegosztók egy részénél a gyártói cikkszám, másik részénél a sima cikkszám kerül továbbításra, néhánynál pedig mindkettő.
Csak a gyártói cikkszám: Árukereső, Depo, Összehasonlítom.
Csak a cikkszám: Árcédula, Shopmánia, Árközpont, Ármutató, Árumagazin, Kirakat, Netpláza, Olcsóbbat, Olcsó.hu, TikTok.
Mindkettő: Árgép, Vatera, Shopalike.
Az elérhető feedek listája
A Marketing > Automatikus termék megosztás menüponton belül elérhetőek magyar és nemzetközi feedek is. Ezek a következőek:
Magyar feedek:
Árcédula
Árgép
Árközpont
Ármutató
Árukereső
ÁRUmagazin
Depo
Dinamikus Remarketing
Emag
Facebook Remarketing
Favi
Google Product Review
Google Shopping
Vatera
Holkapható
Intengo
Italkereső
Kirakat
Koongo
MyWish
NetPláza
Olcsóbbat
[origo]
Racing Bazár
ShopAlike
ShopMania
TikTok
OTP Fizz
Nemzetközi feedek:
Allshops
Bizoo
Cauti
Compari
Okazii
Price
ShopMania
Glami
Heureka
Pricemania
Gyakori kérdések
Ha egy termék több kategóriában benne van, akkor melyik kerül be a feedbe?
A feedek jelenleg úgy vannak kialakítva, hogy csak egy kategóriát jelenítenek meg termékenként, mégpedig a legmélyebb kategóriát. Ha több ilyen is van, akkor ezek közül a legnagyobb ID számú kategóriát veszi figyelembe. A kategória ID vagy azonosítószámát a Termékek > Kategóriák menüpontban tudjuk megtekinteni.
Mit tegyünk, ha a feed megnyitva hibára fut? Például ehhez hasonló hibaüzenetet látunk:
Ilyen általában akkor szokott előfordulni, ha a termékeink között van olyan, amely valamilyen helytelen karaktert tartalmaz. Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk találni és javítani tudjuk, a feedet megnyitva le kell tekerni a legaljára, a hibás termékek ugyanis mindig ide kerülnek be. Például:
Ezután a boltunk admin felületén rá kell keresnünk az adott termékre a Termékek > Összes termék menüpontban, majd forráskód nézetben ellenőriznünk kell a termék leírását, mivel ebben fog szerepelni helytelen karakter, ami a hibát okozza. Ilyen karakterek általában akkor kerülhetnek be a termékhez, amikor külső forrásból egy az egyben átmásolunk egy tartalmat az admin felületre. A problémás részt egy "piros pont" fogja jelezni, ezt kell törölni a termék leírásából.
Ezután frissítsünk rá a feedre. Ha eltűnt a hibaüzenet, akkor megfelelően működik, ha azonban továbbra sem jó, akkor ugyanezt a metódust kell követni addig, amíg meg nem találjuk az összes helytelen karaktert. A hibás termék mindig a feed legaljára kerül, így mindig az utolsót kell ellenőrizni.