Automatikus termék megosztás

A Marketing > Automatikus termék megosztás menüpontban árumegosztó (vagy másnéven árösszehasonlító) oldalakkal köthetjük össze webáruházunkat. Ezt úgynevezett feedek segítségével tehetjük meg.

Globális beállítások

A feedek beállításai

Az elérhető feedek listája

Gyakori kérdések

Globális beállítások

Még mielőtt az adott árumegosztóhoz tartozó beállítást szerkesztenénk, a felsorolás felett találunk még 3 beállítási lehetőséget, melyek az összes feedre érvényesek:

  • Kép domain
  • Csak a raktáron lévő termékeket exportálja
  • Csak a publikus kategóriák termékeit exportálja
  • Analytics címkével lássa el a terméklinkeket (pl.: utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link)

Ezek közül kettőt érdemes kiemelni:

A Kép domain beállítás segítségével kiválaszthatjuk, hogy a használt domain neveink közül melyikkel kerüljön be a képeink elérési útvonala a feedekbe. A kívánt kép domain egy listából választható ki, a lehetséges értékek a boltban megadott domainek, továbbá a rendszer domainek, illetve egy alapértelmezett érték. Az alapértelmezett érték választása esetén nem történik változás, maradnak a jelenlegi cdn-es domainek a feedben. Más opció választása esetén a kiválasztott domain kerül a kép url-ek elé. 

Az Analytics pedig azok számára lesz rendkívül hasznos, akik használják a Google ingyenes elemző programját. Amennyiben az Analytics címkével lássa el a terméklinkeket opciót Igenre állítjuk, úgy a forgalmi források között egyértelműen látható válik, hogy hány látogatót/megrendelést hozott a termékmegosztó oldal.

A feedek beállításai

Amennyiben kiválasztjuk a számunkra legmegfelelőbb partnert, csupán annyi a dolgunk, hogy engedélyezzük a hozzá tartozó feedet, majd elvégzünk néhány beállítást a Módosítás gombra kattintva.

Az egyes weboldalaknak saját beállításai vannak, azonban ezek között rendkívül sok átfedés van. Íme a legfontosabb tudnivalók ezekkel kapcsolatban:

Export URL: az itt látható URL-t kell megadnunk az árumegosztó oldalon, ez tartalmazza a termékeink adatait.

Csatlakozás: ezen az URL-en regisztrálhatunk be az árumegosztó oldalra.

Státusz: a modul engedélyezésére vagy tiltására szolgáló beállítás.

Jelszó: ennek segítségével korlátozhatjuk, hogy exportunkat ki tekintheti meg. A könnyebb beazonosítást segítheti még az is, ha az adott termékmegosztó menüpontján belül a Jelszó mezőhöz beírjuk a "shoprenter" kifejezést jelszónak, ekkor az export url végére bekerül ez a kifejezés.

Szállítási idő és garancia: egységesen beállíthatjuk, hogy az exportban szereplő termékekre milyen szállítási időt és hány hónap garanciát vállalunk.

Kategóriák és gyártók szűrése: korlátozhatjuk, hogy az összes vagy csupán a kiválasztott gyártók és kategóriák szerepeljenek az exportban.

Az elérhető termék feedek generálhatóak már az alapértelmezettől eltérő nyelven is, mégpedig úgy, hogy a generált URL végére kell írni a következőt: "&lang=", az egyenlőségjel után pedig a használni kívánt nyelv két karakteres, kisbetűs ISO kódját, ami például angol nyelv esetén "en".

Emellett a termékek árait is a nyelvhez alapértelmezetten beállított valutával jeleníthetjük meg. Új devizanemet a Beállítások > Pénzügyi beállítások > Árak, árkerekítés, pénznem menüpontban tudunk felvenni, új nyelvet pedig a Beállítások > Webshop beállítások > Nyelv menüpontban (valamint itt tudjuk a nyelvhez hozzárendelni a devizát is).

Az árumegosztók egy részénél a gyártói cikkszám, másik részénél a sima cikkszám kerül továbbításra, néhánynál pedig mindkettő.

Csak a gyártói cikkszám:  Árukereső, Depo, Összehasonlítom.

Csak a cikkszám: Árcédula, Shopmánia, Árközpont, Ármutató, Árumagazin, Kirakat, Netpláza, Olcsóbbat, Olcsó.hu, TikTok.

Mindkettő: Árgép, Vatera, Shopalike.

Az elérhető feedek listája

A Marketing > Automatikus termék megosztás menüponton belül elérhetőek magyar és nemzetközi feedek is. Ezek a következőek:

Magyar feedek:
Árcédula
Árgép
Árközpont
Ármutató
Árukereső
ÁRUmagazin
Depo
Dinamikus Remarketing
Emag
Facebook Remarketing
Favi
Google Product Review
Google Shopping
Vatera
Holkapható
Intengo
Italkereső
Kirakat
Koongo
MyWish
NetPláza
Olcsóbbat
[origo]
Racing Bazár
ShopAlike
ShopMania
TikTok
OTP Fizz


Nemzetközi feedek:
Allshops
Bizoo
Cauti
Compari
Okazii
Price
ShopMania
Glami
Heureka
Pricemania

Gyakori kérdések

Ha egy termék több kategóriában benne van, akkor melyik kerül be a feedbe?

A feedek jelenleg úgy vannak kialakítva, hogy csak egy kategóriát jelenítenek meg termékenként, mégpedig a legmélyebb kategóriát. Ha több ilyen is van, akkor ezek közül a legnagyobb ID számú kategóriát veszi figyelembe. A kategória ID vagy azonosítószámát a Termékek > Kategóriák menüpontban tudjuk megtekinteni.

Mit tegyünk, ha a feed megnyitva hibára fut? Például ehhez hasonló hibaüzenetet látunk:

Ilyen általában akkor szokott előfordulni, ha a termékeink között van olyan, amely valamilyen helytelen karaktert tartalmaz. Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk találni és javítani tudjuk, a feedet megnyitva le kell tekerni a legaljára, a hibás termékek ugyanis mindig ide kerülnek be. Például: 


Ezután a boltunk admin felületén rá kell keresnünk az adott termékre a Termékek > Összes termék menüpontban, majd forráskód nézetben ellenőriznünk kell a termék leírását, mivel ebben fog szerepelni helytelen karakter, ami a hibát okozza. Ilyen karakterek általában akkor kerülhetnek be a termékhez, amikor külső forrásból egy az egyben átmásolunk egy tartalmat az admin felületre. A problémás részt egy "piros pont" fogja jelezni, ezt kell törölni a termék leírásából.


Ezután frissítsünk rá a feedre. Ha eltűnt a hibaüzenet, akkor megfelelően működik, ha azonban továbbra sem jó, akkor ugyanezt a metódust kell követni addig, amíg meg nem találjuk az összes helytelen karaktert. A hibás termék mindig a feed legaljára kerül, így mindig az utolsót kell ellenőrizni.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon hétfőtől csütörtökig 9:00-15:00 között, pénteken 9:00-12:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés