Automatizmusok

Az automatizmusok menüpontban olyan eseményeket hozhatunk létre, melyek segítik a webáruház menedzselését, illetve marketing tevékenységét. Számos folyamatot létrehozhatunk az automatizmusokkal, a leggyakoribb alkalmazásuk:

  1. Elhagyott kosár értesítő:

    Az vásárlások körülbelül 2/3-a nem fejeződik be, elhagyott kosár lesz belőlük. Ilyenkor érdemes beállítani egy időzített levelet, amely megszólítja a be nem fejezett vásárlókat.

  2. Automatikus véleményösztönző:

    A vásárlás után vevőink értékelése kiemelten fontos, hogy meggyőzzük további vevőinket, illetve mostanában nagyon fontos SEO szerepe is van.

  3. Dinamikus vevőcsoport áthelyezés:

    Vevőnk hűségét tudjuk jutalmazni azzal, ha fokozatosan új csoportba léptetjük őket, amihez újabb fajta kedvezményszint társul.

Az automatizmusok valamilyen kiváltó esemény hatására (például megrendelés), egy előre megadott szabály alapján, létrejön egy másik esemény (például e-mail küldés).

A kiváltó eseményeknek jelenleg 6 típusát különböztetjük meg:

  • Rendelés félbehagyás: Azoknak a felhasználóknak a célzására szolgál, akik félbehagyták a vásárlást. Ennek segítségével a vásárlások befejezésére ösztönözhetjük a felhasználókat, azáltal, hogy elküldjük számukra a félbehagyott kosaruk visszaállításához szükséges URL-t egy kuponkóddal fűszerezve, hogy fejezzék be a vásárlást.
  • Új rendelés feladás: Olyan üzenetet küldhetünk, melynek kiváltó eseménye egy megrendelés. Ezt például használhatjuk arra, hogy vevőinktől véleményeket kérjük a megrendelt termékekre vonatkozóan.
  • Rendelés állapot váltás: Amennyiben a rendelések státuszának változásáról szeretnénk értesíteni az ügyfeleinket vagy kollégáinkat, úgy érdemes ezt a menüpontot  is használni. Illetve ugyanígy használhatjuk ezt a kiváltó eseményt a vevőcsoportok kapcsán is, amikor egy rendelés állapotának változását a vevőcsoportokban történő mozgatás követ.
  • Névnap: Ennek az esemény kiválasztásával üzenetet tudunk küldeni vásárlóinknak névnapjuk alkalmából.
  • Kívánságlistás akciós termékek: Ennek kiválasztásával azt a lehetőséget érjük el, hogy a látogatók kívánságlistájában elhelyezett termékek közül ha valamelyik akciós lesz, akkor ennek az automatizmusnak a segítségével értesülhet róla a regisztrált vásárló.
  • Sikertelen online fizetés: Ennek az eseménynek köszönhetően a felhasználók a be nem fizetett online rendelésekről automatikus üzenetet tudnak küldeni a vevőknek, így ösztönözve őket a rendelés befejezésére. 

Amint kiválasztottuk a kiváltó eseményt, úgy ezt követően még be kell állítanunk, hogy mi történjen az esemény hatására:

  • Email küldés: A rendszer email üzenetet küld a megadott címzettnek, aki lehet ügyfél vagy egy admin is. Itt állíthatjuk be például az "Elhagyott kosárértesítő" vagy az "Automatikus vélemény ösztönző" funkciót.
  • Vevőcsoport áthelyezés: A kiváltó esemény hatására a vevőt áthelyezhetjük egy másik vásárlói csoportba.
  • Webhook: A kiváltó esemény hatására adatokat továbbítunk egy külső szoftver számára.

Következő lépésként pedig a kiváltó eseményt kell "konfigurálnunk":

A funkciókhoz kapcsolódó további menüpontok:

Megnevezés: Az értesítés belső azonosítására szolgál, az üzenetben nem lesz látható az itt megadott név.

Esemény: Az általunk kiválasztott esemény típusa.

Cselekmény: Az általunk kiválasztott cselekmény típusa.

Státusz: Itt lehet engedélyezni, vagy letiltani az értesítést.

Időzítés és az időzítés egysége: Beállítható, hogy a kiváltó eseményt követően mikor történjen meg az értesítés, azaz menjen ki az üzenet.

Feltételek: Itt megadhatunk különböző feltételeket, amelyeknek részben vagy egészben teljesülniük kell az események futásához. Ezt az összes illetve a bármely típusú feltételekkel szabályozhatjuk.

Itt beállíthatjuk például, hogy bizonyos termék megvásárlása, rendelési érték, vagy egy adott vevő rendelése esetén fusson le az esemény.

Címzett: Beállítható, hogy kinek küldjük az üzenetet. Ez lehet az ügyfél, de akár belső értesítést is beállíthatunk az Adminisztrátoroknak vagy egy megadott e-mail címnek.

Feladó neve és címe: Kinek a nevében menjen az üzenet.

Az üzenetben megadható pár beilleszthető elem, melyet a rendszer automatikusan kicserél.

[FIRSTNAME] -  A vevő keresztneve.
[LASTNAME] -  A vevő vezetékneve.
[PRODUCT_LIST] -  A kosárban (illetve a véleményösztönző e-mail esetén a rendelésben) lévő termékek.
[RELOAD_ORDER_LINK] - A kosár visszatöltésére szolgáló hivatkozás.

Marketing szempontból még fontos megemlítenünk, hogy az elhagyott kosárértesítő használatát igyekeztük mérhetővé tenni. Amennyiben valaki rákattint az üzenetben a kosarát visszaállító URL-re, úgy az egy egyedi paramétert kap. Így aki használja a Google Analytics rendszerét, úgy a kampányok áttekintésénél egy plusz "cartabandon" sort is látni fog, ahol jól látható majd a beérkező látogatók száma, illetve a vásárlásaik is.

Mikortól számít elhagyott kosárnak egy rendelés?

-bejelentkezett vevőként bepipálja a címét
-nem bejelentkezettként beírja a címét és az email címét

Ezen felül pedig pár szó a Webhook használatáról:

Alapvetően nagyon sokféle felhasználási módja lehetséges, de példaként itt mondjuk az ERP rendszerek felé történő valós kommunikációt vagy akár az SMS küldést tudjuk megemlíteni.

Utóbbi esetén például megadhatjuk az SMS küldő szoftvernek a kívánt adatokat a webhook segítségével, s ezáltal értesíthetjük a vevőt a rendelés státuszának változásairól (termék elküldve).

Mivel ez a funkció elég népszerű, így itt ajánlanánk is pár szolgáltatót, akiket érdemes lehet megkeresni:

  • https://seeme.hu/ 
  • https://sms.bipkampany.hu/hu/users/sr
  • http://www.mobile-sms.biz/en/services.go

Nekünk tehát csak a küldendő adatokat kell beállítanunk, illetve azokat a feltételeket meghatároznunk, amikor a kívánt webhook végrehajtódik. (Az adatok átadásával önmagában még nem fog működni az SMS küldés, itt szükség van egy fejlesztőre is az átadott adatok átfordításához.)

A kapcsolódó menüpontok:

Címzett: Itt kell megadnunk azt az URL-t, melyre a webhook segítségével az adatokat szeretnénk továbbítani.

Formátum: Ez JSON vagy XML lehet.

Az elküldhető adatok listája:

    Rendelés azonosító
    Keresztnév
    Vezetéknév
    Telefonszám
    Fax
    Email cím
    Szállítási cím keresztneve
    Szállítási cím vezetékneve
    Szállítási cím cégneve
    Szállítási cím utcája, házszáma
    Szállítási cím városa
    Szállítási cím kiegészítő adatai
    Szállítási cím országának neve
    Szállítási cím megyéjének neve
    Számlázási cím keresztneve
    Számlázási cím vezetékneve
    Számlázási cím cégneve
    Számlázási cím utcája, házszáma
    Számlázási cím városa
    Számlázási cím kiegészítő adatai
    Számlázási cím országának neve
    Számlázási cím megyéjének neve
    Szállítási mód típusa
    Szállítási mód nettó költsége
    Szállítási mód bruttó költsége
    Fizetési mód neve
    Fizetési illeték nettó költsége
    Fizetési illeték bruttó költsége
    Kupon kódja
    Kupon bruttó összege
    Rendelés megjegyzése
    Rendelés nettó összege
    Rendelés áfa kulcsa
    Rendelés áfa tartalma
    Rendelés állapota
    Rendelés pénznemének kódja
    Rendelés bruttó végösszege
    Rendelt termékek neve, cikkszáma, nettó költsége, pénznemének kódja, áfa tartalma, darabszáma, opciójának neve termékenként külön altömbben az átadáskor

Van még kérdése? Kérelem beküldése

7 Megjegyzések

  • Avatar
    Katona Eszter

    sziasztok!

    szuper ez a funkció, használom is több automatizmushoz. azonban a névnap funkció nekem nem teljesen világos, ezt pontosan kiknek küldi ki: vásárlók vagy regisztráltak vagy hírlevél feliratkozók? mivel nincs választási lehetőség, ezért számomra nem derült ki...

    köszönöm,

    eszter

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Eszter!

    A névnapi köszöntés a regisztráltaknak vagy adminisztrátoroknak egyaránt beállítható, de lehetőség van egyedi címzett beállítására is.

    Amennyiben további kérdésed van, kérjük azt az alábbi weboldalon tedd fel, hogy gyorsabban segíthessünk: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

    Üdvözlettel,

    Csiszár Imre

  • Avatar
    Katona Eszter

    köszönöm, Imre!

    igen, azt látom, hogy a legördülő menüből 3 opciót tudok kiválasztani: adminisztrátorok, ügyfél vagy egyedi címzett. a kérdésem arra vonatkozott, hogy az "ügyfél" mit jelent, ők kik: a vásárlóim vagy a hírlevélre feliratkozóim vagy esetleg a regisztráltak? mert ez 3 különböző csoport.

    köszönöm szépen, e.

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves Eszter!

    A regisztráltakra vonatkozik. Hírlevél feliratkozásnál mivel nem minden esetben kérik a keresztnevet, hiányos lenne a lista. Továbbá vannak olyan vevők akik regisztráció nélkül vásárolnak, így nekik sem lehetséges kiküldeni.

    Üdvözlettel,

    Csiszár Imre

  • Avatar
    Golubeff Lóránt

    Az "Elhagyott kosár értesítő" videóban látható "automatizmusok" menüpont nálam nem látszik. Ez a silver csomagban nincs?

    Golubeff Lóránt

  • Avatar
    Barátfalvy Irén

    Nálam sem található "az elhagyott kosár értesítő" opció (szintén silver!). Egyébként is minden elhagyott kosár esetre egyénileg válaszolok. Több féle eset lehetséges, inkább megvizsgálom, hogy mi motiválhatta a vendéget a kosár elhagyására, és annak megfelelően válaszolok rá. Ha látja, hogy nem egy formalevél, talán szívesebben is tér vissza és mégis vásárol.

    Kétségtelen, hogy az automatizmus időt takarít meg, de a valamit - valamiért elvet vallom.

     

  • Avatar
    Csorba Enikő

    Nagyon hasznosak ezek az automatizmusok, viszont lenne egy javaslatom (bár lehet, hogy a fejlesztési kérelmekhez kellene írnom?).
    Én olyan vásárlói csoportokat szeretnék létrehozni, ahová a vevő egy bizonyos idő intervallumban (pl. 3 hónap) bizonyos értékben történő vásárlás után kerülne át. Ez egy fajta vásárlást ösztönző "marketing fogás" is tud lenni, hogy pl. ne kényelmesedjenek el és ott legyen a "kényszer", hogy ha letelik a pl. 3 hónap és nem vásárolt egy meghatározott összegben, akkor hátrébb, egy alacsonyabb kedvezményt biztosító csoportba kerül.
    Összegezve, megoldható lenne, hogy ne csak a vásárlás értéke legyen beállítható, hanem az is, hogy milyen időszakra vonatkozzon az??

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.