Hűségpont rendszer

A Shoprenter hűségpont rendszere lehetőséget biztosít arra, hogy a megvásárolt termékekre különböző módszerek alapján később elkölthető pontokat adjunk a vásárlóknak, amelyeket a további rendelések alkalmával válthatnak be.

Elérhető: Shoprenter Gold és Platinum csomagban

Beállítása: Marketing > Hűségpont rendszer

Beállítása

További lehetőségek a hűségpont rendszerben

Hűségpont rendszer súgó

Hűségpont jóváírás utólag történt regisztráció során

Automatikus e-mail a hűségpont jóváírásról

Beállítása

Státusz: első lépésként engedélyezni szükséges a funkciót.

Adó osztály: először el kell döntenünk, hogy a számlázó programba hogyan szeretnénk átadni a hűségpont elszámolását, majd ki kell választanunk, hogy milyen adó osztállyal adjuk át a számlázónak a hűségpontokat. Ez a hűségpont értékét nem módosítja.

Alapáras termék esetén Ft/hűségpont: itt kell megadnunk, hogy hány forint után adunk egy hűségpontot. Pl. ha beírjuk, hogy 150, akkor egy 1500 Ft-os termék után kapunk 10 pontot.

Ettől eltérhetünk, ha van olyan termékünk, amire más hűségpont értéket szeretnénk megadni. Ekkor lépjünk be a Termékek > Összes termék menüponton belül az adott termék szerkesztésébe, és az Adatok fülön a Hűségpont sorba írjuk be, hogy ez a termék függetlenül az árától 500 hűségpontot ér.

 

Akciós termék esetén Ft/hűségpont: megadhatjuk, hogy akciós termékek vásárlása esetén mennyi hűségpontot írunk jóvá ügyfeleinknek. Ha nem szeretnénk az akciós termékekre további kedvezményt adni, akkor ide írjunk be 0-t.
Fontos! Amennyiben a Csomagajánlat funkciót is használjuk, az ajánlatban szereplő termékekre is az itt beállított hűségpont kerül számításra a csomagajánlatban szereplő ár alapján.

 

Egyéb költségek/kedvezmények esetén Ft/hűségpont: megadhatjuk, hogy a termékek árától eltérő költségekre (pl. szállítási, fizetési költségek) adunk-e hűségpontot, és ha igen, akkor mennyit. Ha nem szeretnénk adni, akkor írjunk be 0-t a mezőbe.

Pontok érvényességi ideje: itt kell megadni a hűségpontok felhasználhatóságának az idejét napokban számolva. 0-tól eltérő számot írjunk ide be, ezzel ösztönözve a vevőket arra, hogy jöjjenek vissza és váltsák be a pontjaikat a megadott időn belül.

Regisztrálatlan felhasználóknak is látszódik: a hűségpontokat csak az a vevő gyűjtheti, aki beregisztrál a webáruházba, és ahhoz a fiókhoz fogjuk neki jóváírni a pontjait.

Ezeket a gyűjthető pontokat meg tudjuk jeleníteni a termékoldalakon: kattintsunk a Megjelenés > Termékkártya szerkesztő > Termékoldal szerkesztőre, és húzzuk be a Hűségpontokat a kívánt pozícióba. Segítség ennek a beállításához itt található.

Ha beillesztettük a termékoldal szerkesztőben a termékoldalakra a hűségpontot, akkor meg fog jelenni, azt kell csak eldönteni és beállítani ebben a menüpontban, hogy az is láthassa-e a szerezhető hűségpontokat, akinek még nincs regisztrált fiókja.

 

Pontérték beváltáskor: meg kell adnunk, hogy a vevők a pontjaikat hány forintra tudják beváltani. A legegyszerűbb az, ha 1 pont 1 forintot ér, akkor nem kell nekik számolgatni, hogy mennyi kedvezményt fognak kapni legközelebb. Ettől eltérő számot is megadhatunk, például ha 10-et írunk be, az azt jelenti, hogy ha van 3 pontom, akkor az 30 forint kedvezményt jelent.

Vásárlói csoportok: ki kell választanunk, hogy melyik vevői csoportba tartozó vevőink tudják felhasználni és gyűjteni a hűségpontokat.

A rendelés mely állapotánál használható a rendelésért járó hűségpont: itt azt kell megadnunk, hogy mikor íródjon jóvá a vevő fiókjában a leadott rendelésért járó hűségpont.

Például: amikor leadja a rendelést a vevő, akkor az admin felületen adminként általában függőben lévőként látjuk a rendelését. Ekkor még nem szeretnénk, hogy kapjon pontot, mert nem tudjuk, hogy végül átveszi-e majd a csomagot.

Mikor kézbesítésre került a csomag, akkor átállítjuk a rendelés státuszát Elküldve állapotra, és a rendszer ebben a pillanatban fogja a rendelés után járó hűségpontokat jóváírni a vevő fiókjába, mindaddig függő tételként fog szerepelni. Emiatt érdemes olyan állapotot vagy állapotokat kiválasztani, amelyek a rendelési folyamat lezárását fogják jelenteni, ugyanis a rendszer ezt fogja figyelembe venni a pontok kiosztásakor.

Fontos! A korábban megszerzett hűségpontok beváltására a vevőnek a pénztár jobb oldalán van lehetősége, ugyanakkor mobilnézetben a képernyő kis mérete miatt ez egy másik kattintást is igényel. Először a pénztár tetején a rendelés összesítésre kell kattintanania, utána pedig a lenyíló menüben lesz lehetősége a hűségpontokat és a kuponokat is beváltani.

További lehetőségek a hűségpont rendszerben

Hűségpont rendszer súgó

A súgó szövegét az admin felületen adhatjuk meg, ha a Hűségpont segítő szöveg státusza opciót engedélyezzük:

h_s_gpont_s_g_.png

A beállítást követően egy információs ikon jelenik meg a termékoldalon a Szerezhető hűségpontok szöveg mellett, amely fölé a kurzort mozgatva megjelenik a súgó szöveg:

Hűségpont rendszer súgó a termékoldalon

Van lehetőségünk növelő vagy csökkentő tételeket megadni a regisztrált vevőinknek. Lépjünk be a Vevők > Összes vevő menüpontba, és ha az adott vevőre kattintunk, akkor a bal oldalon látunk egy Hűségpontok fület, ahol tudunk plusz vagy mínusz pontokat jóváírni a vevőnek.

Ha egy rendelést "Törölt" állapotra állítunk, akkor az adott rendelésben felhasznált hűségpontok automatikusan visszaírásra kerülnek a vásárlónak.

Fontos! Sikertelen bankkártyás fizetés esetén nem íródnak vissza automatikusan a beváltott pontok, mivel ebben az esetben közvetlenül a banki oldalra lehet lépni, így kikerülve a Shoprenteres felületet. Ebben az esetben manuálisan tudjuk jóváírni a pontokat.

 

Hűségpont jóváírás utólag történt regisztráció során

A pénztárfolyamat lehetővé teszi, hogy a köszönőoldalra érve regisztráljon a felhasználó a webáruházba, a vásárlása során megszerezhető hűségpontokat pedig utólag is jóvá tudja írni a rendszer

A funkciónak köszönhetően ösztönözhetjük a köszönőoldalon a vásárlókat a további vásárlásokra is.

Példa: Regisztráljon és használja fel a hűségpontjait a következő vásárlása során!

 

Automatikus e-mail a hűségpont jóváírásról

A hűségpont rendszer kiváló eszköz a visszatérő vásárlások ösztönzésére, már ha a vevőink nem feledkeznek meg beváltatlan pontjaikról.

A Hűségpont jóváírás elnevezésű rendszerüzenet segítségével e-mailben értesíthetjük a vevőinket a rendelésük után járó hűségpontok jóváírásáról, akik így nagyobb arányban térnek vissza vásárolni a boltunkba.

2020-11-18_12_47_51-Automatikus_emailek.png

A Hűségpont jóváírás üzenetet az admin felület Tartalom > Automatikus e-mailek menüpontjában találhatjuk meg, ahol szerkeszthetjük is.

A többi automatikus e-mailhez hasonlóan itt is be tudjuk állítani az címzett és a feladó adatait.

Az üzenet tartalmát az oldal alján tudjuk módosítani. Ezután már csak annyi dolgunk lesz, hogy engedélyezzük az e-mailt, amit ezt követően automatikusan megkap minden olyan vásárló, akinek a rendelése után hűségpontokat írtunk jóvá.

Van még kérdésed? Kérdés beküldése

Kérdésed van?

  • Böngéssz a Témák között!
  • Keress rá a konkrét kérdésedre!
  • Ha nem találtál megoldást a problémádra, vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:
  • Írd meg kérdésed a Kérdés beküldése menüpontban!
  • Írj e-mailt az info@shoprenter.hu címre!
  • Írj chat-en webáruházad adminisztrációs felületén!
  • Hívj bennünket a 06-1/234-5011-es számon munkanapokon 9:00-17:00 között!
  • Hétvégén is elérhetők vagyunk e-mailben és chat-en 10:00-14:00 között.

Hibabejelentés