Hírlevél rendszer

A webáruházak vevőszerző csodafegyvere! E nélkül nehezen képzelhető el igazán hatékony webáruház. Használatával az oldalon már egyszer vásárló vevőket tudunk könnyen, gyorsan és ingyenesen újra elérni, őket újra vásárlásra bírni. Használata egyszerű, hatékonysága kiemelkedő – kötelező minden webáruházba! Egy minőségi hírlevél elkészítése azonban nem sokkal egyszerűbb feladat, mint egy weboldalt elkészíteni. Így nem csoda, hogy a webáruházak többsége vagy egyáltalán nem küld hírleveleket, vagy ha küld is csak igen ritkán és gyenge minőségben.

Főbb előnyei:

  •     A leghatékonyabb marketing eszköze egy webáruháznak
  •     Teljesen ingyenes, és mégis rendkívül eredményes
  •     Egyszerűen használható, nem időigényes
  •     Hírlevélsablonok kezelése
  •     A rendszer végzi a hírlevél felépítését, szerkezeti kialakítását, designját
  •     Egyedi fel és leiratkozási rendszerrel bír

A rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy többféle hírlevél is kiküldhető legyen a rendszerből; ezáltal akár teljes hírlevélkampányok is megvalósíthatóak.

 

Beállítások

Hírlevél feliratkoztatási modul

Első lépésként be kell kapcsolnunk ezt, hogy lehetővé tegyük a vevőknek a feliratkozást hírlevelünkre. A Beállítások/Megjelenés/Modulok beállításán belül találjuk. 
Engedélyezni tudjuk, illetve beállíthatjuk, hogy hol helyezkedjen el - melyik részén az oldalnak, illetve a sorrend segítségével azt, hogy a többi modulhoz viszonyítva pontosan hol. 
Kereszt- illetve vezetéknév, és telefonszám is kérhető (ez utóbbi nem minden esetben javasolt, sokakat elriaszthat a feliratkozástól, ha túl sok személyes adatot kérünk el. Általában egy keresztnév elegendő kezdetben.)
Ezen kívül beírhatunk egy tetszőleges szöveget is, ami ha lehet, akkor ne legyen túl hosszú, illetve tartalmazzon valamilyen csalit - miért is éri meg a vevőnek megadnia az email címét? 

Általános beállítások

A Marketing/Hírlevél küldő/Általános beállítások menüpontban állíthatjuk be az általános hírlevél szabályokat. Minden email, amit a rendszer kiküld, legyen az rendszerüzenet, vagy tervezett hírlevél, azt ugyanarról a névről és emailcímről fogja kiküldeni. Ezeket az információkat kötelező itt megadnunk, tehát a Küldő nevét és e-mailcímét, akárcsak azt, hogy mi legyen a leiratkozó link szövege, ez utóbbit azon a nyelven/nyelveken is megadhatjuk, melyeken a webáruház a magyar nyelvű beállítás mellet üzemel.  Ez a beállítás minden levélben a magyar jogszabályok szerint kötelező! Erre kattintva a hírlevél olvasója automatikusan törölheti magát a hírlevél feliratkozók listájáról. 

Ha a csillagozott részek kitöltésével megvagyunk, az Alapértelmezett sablon pontnál található legördülő menü segítségével kiválaszthatunk egy színsémát, ami a hírlevelünk hátterének színét fogja adni, emellett a hírlevelek szerkesztésénél is ez a kiválasztott sablon fog betöltődni.

A Csak egyszeri kiküldés pont esetében, megadhatjuk a megfelelő váltógomb (Igen/Nem) kipipálásával, hogy szeretnénk-e, hogy a többször kiküldött leveleket csak egyszer, vagy minden egyes alkalommal kapja-e meg ugyanaz a feliratkozó. Ez akkor lehet fontos, ha a hírlevelek többször is kiküldésre kerülnek!

Feliratkozás megerősítése

A következő fülön a rendszert be tudjuk úgy állítani (az Igen/Nem váltógomb kezelésével), hogy a hírlevelekre való feliratkozást meg kell-e a regisztrálónak erősíteni. Ekkor a hírlevél feliratkozást követően a rendszer egy emailt küld a felhasználónak, melyben egy link szerepel. Erre a linkre kattintva erősítheti meg feliratkozási szándékát. Csak innentől kapja meg a hírleveleket a felhasználó!

Ezt követően a Feliratkozás megerősítése e-mailnek adhatunk tárgyat illetve HTML tartalmat. A HTML szerkesztő alján szöveges súgó található, hogy mely HTML-kód mit is jelent pontosan, így nem feltétlenül kell szakértő segítségét igénybe vennünk a szerkesztéséhez.

A Feliratkozás tárgyát és tartalmát is szerkeszthetjük. A tartalomhoz külön megadhatunk html, képi illetve sima szöveges tartalmat is. Mind a tartalmi, mind a tárgy részben elhelyezhetünk olyan tartalmakat, melyek a felhasználó személyes adatait jelenítik meg. Ezeket szögletes zárójelek között, nagybetűvel kell megadnunk, pl. [FIRSTNAME]. Az, hogy pontosan melyek használhatóak fel, az a levél tartalma után található.

Mint a rendszer többi levele esetében, itt is lehetőségünk van saját sablon létrehozására, illetve a sablonok kezelésére. Ennek használatát lsd. a Sablonok részben lentebb. Szintén megadhatjuk, hogy mi legyen a levélben a megerősítő link szövege. Nem feltétlenül a bonyolult URL a legmegfelelőbb, helyette megadhatunk egyéni szöveget is. Amennyiben a felhasználó megerősíti a feliratkozást, akkor a link automatikusan egy köszönőoldalra irányítja majd, amely a boltban található. Ennek tartalma is szerkeszthető a fül aljén lévő részben. Ennek a szerkesztéséhez szintén szövegszerkesztési funkciókat találunk.

Automatikus köszönő üzenet

Ennél a fülnél lehetőség van a feliratkozást e-mailben is megköszönni. Ezt a fül felső részén található Igen/Nem váltókapcsoló segítségével van lehetőségünk beállítani. Ez az email a sikeres megerősítést követően, automatikusan kerül elküldésre a feliratkozónak.

A többi hírlevélhez hasonlóan megadhatjuk az email tárgyát és tartalmát; utóbbit szerkesztőfunkciókkal ellátot HTML-es és sima szövegként is be kell írnunk. Mind a három részben felhasználhatóak beilleszthető elemek, melyek a feliratkozó nevét, és egyéb változókat illeszenek a levél végső szövegébe. Ehhez csak a pontos elemet kell a szöveg megfelelő helyén megadni. Ez a példaleveleken jól látszik.

A HTML rész alján a sablonok is kezelhetőek, erről pontosabban a Sablonok részben már írtunk.

Leiratkozás fül

Amikor valaki a Leiratkozás linkre kattint a levelekben, akkor automatikusan egy leiratkozási oldalra kerül. Ez az oldal szerkeszthető itt; szöveget, képi elemeket egyaránt beilleszthetünk.

Feliratkozók

A felirakozási lista az emailcímeken alapul.

Lista

Ezen az oldalon találhatjuk a feliratkozók listáját. A lista a feliratkozó nevét, e-mail címét, feliratkozási dátumát tartalmazza, illetve jelzi, hogy az adott feliratkozó a tiltólistán helyezkedik-e el, aktiválta-e már a hírlevél feliratkozását. Amennyiben nem szükséges a megerősítés a feliratkozáshoz, a rendszer automatikusan aktivál. A sorok végén elhelyezkedő [Módosítás] gombra kattintva az adott feliratkozót módosíthatjuk. A táblázat első sorában található szövegmezők segítségével szűkíthetjük a listát.

Feliratkozó adatainak módosítása

A módosításkor a rendszer automatikusan betölti a form-ba az adott feliratkozó adatait, innentől szabadon szerkeszthetjük azt. Megadhatjuk a vezeték és keresztnevet, telefonszámot, illetve kötelezően az emailcímet.

Beállíthatjuk továbbá, hogy a feliratkozás aktivált-e, illetve, hogy tiltólistán van-e az adott felhasználó. Az adatok közül mindegyiket módosíthatjuk, azonban az emailcím módosítás - mivel az itt egyedi kell, hogy legyen - csak olyan címre történik, amely még nem szerepel a listában. A változások a Mentés gombra kattintás által lesznek rögzítve.

Új hozzáadása

Lehetőség van a feliratkozó kézi felvitelére is. Ekkor, az Új hozzáadása gombra kattintva ugyanaz a form jelenik meg, mint a módosításnál, ám itt a szövegmezők üresek. Az adatok megadása után a Mentés gombra kattintva kerül be feliratkozó. Az emailcímet kötelező megadnunk, a többi csak opcionális.

Feliratkozók törlése

A listából tetszőleges számú sort lehet törölni; a sorok elején található jelölőnégyzettel kijelölve a törlendőket, majd a jobb felső részben található Törlés gombra kattintva. A törlés végleges, így későbbi visszaállítás már nem lesz lehetséges. Ajánljuk, hogy nagyobb mennyiségű törlés előtt készüljön biztonsági exportálás.

Import

A feliratkozók importálását is megoldhatjuk. Ehhez az szükséges, hogy a rendszerben szükséges adatok egy .csv vagy .xls vagy .xlsx típusú file-ban legyenek. Ezeknek a táblázatoknak a tartalma változó lehet. Ahogy az exportálásnál is kiválaszthatóak a szükséges oszlopok, így az importálásnál sem kell, hogy minden oszlop szerepeljen. Azaz, ha csak a telefonszámokat akarjuk frissíteni, akkor a táblázatban elegendő az emailcímnek, és a telefonszámnak szerepelnie.

Az importáláshoz a megfelelő file-t ki kell tallózni. Az Importálás gombra kattintva a rendszer összeveti a táblázatot a rendszerrel. Ilyenkor még módosíthatjuk, hogy mely oszlop az adatbázisban hova kerüljön. Ezután ismét az Importálás-ra kattintva az adatok a rendszerbe kerülnek. Fontos, hogy a fájl ne legyen nagyon mint 3 MB, mert akkor nem lesz sikeres az importálás.

A sikeres, vagy sikertelen feltöltésről a rendszer jelzést küld!

Export

A rendszerből exportálhatóak a feliratkozók. A menüpontban megadhatjuk, hogy mi legyen az exportálás formátuma - csv, xls, xlsx -, illetve, hogy pontosan milyen adatok legyenek a táblázatban. A megfelelő adatokat bejelölve, a jobb felső sarokban található Exportálás gombra kattintva a listát a kívánt formátumban azonnal le is tölthetjük a böngészőben megadott helyre. Amennyiben ez utóbbi mégsem történik meg valamilyen oknál fogva, akkor az oldalon lehetőségünk nyílik kézi letöltésre is.

Hírlevelek

A rendszerben több hírlevelet is eltárolhatunk; ezek egy listában találhatóak az admin felületen. A listában egy sor egy hírlevelet jelent. A hírlevél nevén, tárgyán és státuszán kívül a kiküldéssel kapcsolatos információk is megjelennek.

A listában szereplő levelek lemásolhatóak; azaz, ha egy már jól elkészített levelet nem szeretnénk átszerkeszteni, hanem csak a tartalmán változtatva új levelet létrehozni, akkor a megfelelő levelet kijelölve és a Másolás gombra kattintva a hírlevél megduplázódik, az így készített másolatot már egyszerű módosítani.

Hasonlóan az oldal többi helyén található listával, a hírlevelek listájából is egyszerre akár több levél is törölhető. Ehhez ki kell jelölni a törlendő sorokat a sor elején található jelölőnégyzet segítségével, majd a jobb felső részben található Törlés gombra kell kattintanunk. Ekkor a rendszer megerősítést kér, majd annak elfogadása után a levelek törlődnek majd, visszaállításukra nem lesz már lehetőség.

A hírlevelek fölött látható a rendelkezésre álló hírlevelek száma. 

Új hírlevél létrehozása

Az Új hírlevél gombra kattintva egy levélszerkesztő jelenik meg. Ezen az oldalon minden olyan információ megadható, amely a levélhez szükséges: a feladó neve és emailcíme, a hírlevél neve, tárgya és tartalma. Ez utóbbit, a többi oldalhoz hasonlóan szöveges és HTML változatban is el kell, hogy készítsük.

A hírlevelek szövegében, vagy címében, a szokásos módon helyezhetünk el beilleszthető elemeket. Ezeket a HTML szerkesztő része után láthatjuk.

Az Előnézet gombra kattintva a levél mindenféle egyéb oldalelem nélkül jelenik meg, azaz úgy, ahogyan kiküldéskor az ügyfél megkapja.

Az Időzítés segítségével be tudjuk állítani előre, hogy mikor küldje ki azt a rendszer. Ez nagyon hasznos lehet például, ha előre elkészítünk egy karácsonyi akciót és fix időpontban küldi ki, vagy ha az új feliratkozónkat szeretnénk megjutalmazni valamilyen kedvezménnyel, akkor a feliratkozástól számítva is küldhetünk levelet. Időzítés alkalmazása esetén már a rendszer figyelembe veszi a beállított időpontot, tehát aktív lesz a hírlevél.

Az elkészült levelet el lehet menteni, ekkor a listába kerül, de nem kerül kiküldésre.

Hírlevél kiküldése

A hírlevelek kiküldésére azok szerkesztési oldalán van mód. Előzőleg elmentett levél esetén ez a [Módosítás] gombra kattintással oldható meg. A kiküldés előtt természetesen még lehet módosítani, hiszen a kiküldéskor egyúttal menti is a rendszer a levelet.

A Mentés és küldés gombra kattintva, amennyiben minden szükséges adatot megadtunk, egy új oldal jelenik meg. Itt tudjuk kiválasztani azokat, akiknek a levelet el kell küldenünk. A címzett lista összeállítása a következő három feltétel egyike alapján történik:

  • Első esetben minden hírlevélre feliratkozott felhasználónak küldjük ki a levelet.
  • Második esetben csak azok kapnak levelet, akik megrendelték a megadott terméket, termékeket. A könnyebb kereshetőség érdekében a termékeket kategóriánként tudjuk leszűrni.
  • Harmadik esetben azoknak küldünk levelet, akik a hírlevelünkre feliratkoztak és már vásárlónk is.


A három lehetőség közül csak az egyik fog teljesülni; a feltételt a rendszer fentről lefelé értékeli. Azaz, amennyiben az első esetnél található legördülőmenüben ki van választva valamely lehetőség, akkor a másik kettőt már nem nézi meg, és így tovább. Figyelem: A küldés elindítása után szükséges megvárni a hírlevelek kiküldését, az admin oldal bezárása esetén a folyamat meg fog szakadni, hasonlóan például a XLS import/exporthoz.

Sablonok

A rendszer képes tetszőleges mennyiségű sablon kezelésére. Ebben a menüpontban - illetve a többi menüponton belül, ahol levelet lehet szerkeszteni - egy szerkesztőrész található, mely 3 részre osztható: tartalom szerkesztési rész, beilleszthető elemek, sablon kezelés.

A tartalom szerkesztési részben elkészíthetünk bármilyen hírlevelet; képekkel, fejléccel, tartalommal. Ehhez a már megszokott szerkesztési eszközök is a rendelkezésre állnak.

A beilleszthető elemek olyan speciális egységek, melyek változóként funkcionálnak minden levélnél. Azaz levelenként más tartalommal rendelkezhetnek, pl. a feliratkozó neve. Jelenleg 4 ilyen elem létezik; a sablonban elhelyezve őket, a rendszer a levelek kiküldésekor annak a konkrét személynek az adatait illeszti a helyére, akinek a levelet küldi.

A sablon kezelési rész igen egyszerű; a sablonok kis képeikkel listázódnak ki, alattuk két gomb található. Az elsővel az éppen aktuálisan kiválasztott sablont törölhetjük. Erről a törlésről a rendszer megerősítést kér; utána törlése végleges, azaz nem lehet visszaállítani.

Az Új sablon gombra kattintva a tartalom szerkesztési rész üressé válik; az ide beszerkesztett tartalmat, mint új sablont el lehet menteni. A mentéshez a jobb felső részben található Mentés gombra kell kattintanunk. Ekkor egy kis tartalom ugrik majd fel, ahol megadható a sablon neve, illetve feltölthető hozzá kiskép; ez az, ami a sablonok listázásánál látható. Itt szintén a Mentés gombra kattintva kerül ténylegesen elmentésre az új sablon.

Webgalamb integráció

Ez az opció a Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/Webgalamb menüpontban érhető el, itt az Integráció engedélyezése legördülő menü segítségével, tilthatjuk le vagy engedélyezhetjük az integrálást.

Ezt követően meg kell adnunk a Webgalamb feliratkozó URL elérhetőségét, pl.: http://www.oldalneve.hu/webgalamb/subscriber.php?g=1. Az URL megkereséséhez Webgalambban válasszuk ki a kívánt hírlevél csoportot, majd a HTML kód generálás menüpontban található HTML szöveg elején keressük meg a következőhöz hasonló tagot: Innen másolja ki az action=” után álló URLt a záró ” tagig. Az űrlap URL kimásolható akár onnan is, ha megnyitjuk az űrlapunkat egy új oldalon a böngészőben.

Feliratkozó nevének a HTML mezője
Amennyiben a Webgalamb 3as verzióját használja, itt "name"-nek kell lennie. A Webgalamb 4es vagy 5ös verziótól tetszőleges feliratkozási mezőt meg lehet adni névnek. A generált HTML kódban keresse ki, hogy a "Név" után milyen nevű < input ..> mező szerepel, pl.: < input type="text" name="f_3" />. A példában a "f_3" szöveget kell itt megadni, idézőjelek nélkül.

Feliratkozó telefonszámának a HTML mezője (Opcionális)
A fentebbi leírás alapján keresse ki a "Telefon" utáni legelső < input ..> HTML elemet, és annak a name=" után álló szöveget kell itt bemásolnia.

Ha ezzel megvagyunk kész is a beállítás!   

A Webgalamb telepítéséhez tárhelyre lesz szüksége, amely tárhely követelményeknek nem felel meg a Shoprenter által biztosított tárhely.

SalesAutopilot integráció

A Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/SalesAutopilot menüpont alatt állítható be a SalesAutopilottal való összekötés.

Az integráció bekapcsolása az első sorban található, a legördülő menü-t Engedélyezettre kell állítani. Ezután a SalesAutopilotban generált API kulcsban szereplő felhasználó nevet és jelszót kell megadni. Ezek után a két rendszer már tud kommunikálni egymással.

A SalesAutopilotban létre kell hozni egy hírlevél listát, amelybe a ShopRenterből érkező feliratkozók kerülnek. Ennek a listaazonosítóját (nl_id), és az ehhez tartozó űrlap azonosítóját (ns_id) kell megadni. Természetesen ezek a SalesAutopilotban láthatóak.

 

 

Ladybird integráció

Beállítása: Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/Ladybird integráció

A Ladybird hírlevélkezelővel való integráció beállítása a ShopRenter részéről nagyon egyszerű. Csupán két adatot kell megadni - a feliratkozás űrlap nevét, és kulcsát. Ezeket az adatokat a Ladybird rendszerében kell egyénileg létrehozni. A feliratkozók neve, telefonszáma és emailcíme továbbítható így a LadyBird rendszerébe.

Az integráció lényege, hogy a LadyBirdben meg kell adnunk - létre kell hoznunk - egy feliratkozói listát, ebbe a listába gyűlnek majd a feliratkozók. A listába úgy kerülhet valaki, hogy egy űrlapot készítünk, és ezt kell kitöltenie a feliratkozónak. A kitöltés ebben az esetben az integráció lesz, hiszen az adatokat a ShopRenter rendszerében adja meg az illető, de az adatok a Ladybirdben is megjelennek. A létrehozást leíró dokumentum itt található.

A kapcsolatot pontosan az űrlap biztosítja, amelyet előre megadott módon kell létrehozni, direkt integrációra alkalmas formában. Az így elkészült űrlapnak lesz neve és kulcsa, pontosan ezt kell megadni a ShopRenter rendszerébe.

Milyen adatokat ad át:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mail
  • Mobiltelefonszám

 

MailChimp integráció

Beállítása: Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/MailChimp integráció

A MailChimp hírlevélkezelővel való integráció beállítása - ahogyan a korábbi hírlevél szoftverek integrációja is - a ShopRenter részéről nagyon egyszerű. Amellett, hogy létrehozunk egy MailChimp felhasználót, a ShopRenterrel való összekötéshez csupán két adatot kell megadni - a feliratkozási lista azonosítóját és az API kulcsát. Ezeket az adatokat a MailChimp rendszerében kell egyénileg létrehozni.

A feliratkozók neve, telefonszáma és emailcíme egyszerűen továbbítható így a MailChimp rendszerébe, az információk pedig automatikusan szinkronizálódnak, amennyiben ezt engedélyezzük.

MailChimp lista létrehozása

A MailChimp használatához először regisztrálnunk kell a MailChimp oldalán.

Ha regisztrációnk kész, a következő lépés a lista megalkotása, amelyre a feliratkozóink fognak felkerülni, és amely segítségével hírlevél kampányokat hozhatunk létre. A MailChimp felületén a Lists menüpontra kattintva válasszuk a Create List gombot.

 reni10.png



Itt különböző adatokat kell megadnunk, amelyeknek nagy része a feliratkozóink számára is publikus lesz.

 reni11.png

List name: a lista neve, amelyet a feliratkozók is látni fognak.
Default From email address: email címünk, amelyre a hírlevél címzettjei válaszolni tudnak.
Default From name: ez lesz a feladó, azaz a mi nevünk.
Remind people how they signed up to your list: megadhatunk egy emlékeztető szöveget az olvasónak, hogy tudja, miért kapja ezt a levelet, hol iratkozott fel a hírlevélre.
Contact information for this list: a hírlevél küldés szabályai szerint a hírlevélküldő kliensnek rendelkeznie kell bizonyos adatainkkal.
Notifications: beállíthatjuk, hogy naponta egyben kapjunk-e összefoglalót a fel- és leiratkozókról, vagy minden egyes fel- és leiratkozásnál külön-külön. Ha nem akarunk értesítéseket kapni, egyiket sem kell kipipálnunk.

A MailChimp összekapcsolása ShopRenteres webáruházunkkal

Ha kész a regisztráció és a listánk is, akkor most már össze tudjuk kapcsolni a MailChimp-et a ShopRenteres webáruházunkkal. Az adminfelületen a Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/MailChimp menüpontban találjuk az ehhez szükséges felületet. A MailChimpből két adatra lesz szükségünk: a fiókunkhoz tartozó API kulcsra, és az előbbiekben létrehozott listánk azonosítójára (List ID).

API kulcsunkat úgy találjuk meg a MailChimp felületén, ha a jobb felső sarokban a nevünkre, majd az Account menüpontra kattintunk,

 reni12.png

 

A Your API Keys résznél található hosszú kód lesz az API kulcsunk, amit kimásolhatunk, és a ShopRenteres admin felületen beilleszthetjük az API kulcs mezőbe.

Ha MailChimp-en visszamegyünk a Lists menüpontba, a korábban létrehozott listánk jobb oldalán lévő nyílra kattintva válasszuk a Settings menüpontot.

 reni13.png

Ha legörgetünk az oldal aljára, a Unique id for list mezőben találjuk azt a kódot, amit az adminfelületen a Lista azonosító (List ID) részhez kell beillesztenünk.

 reni14.png

Ha ezt is beillesztettük, a következő beállítások állnak még rendelkezésre a ShopRenteres adminfelületen:

 reni15.png

Feliratkozottaknak MailChimp üzenet küldése: beállítható, hogy amikor egy felhasználó feliratkozik küldjön-e a MailChimp egy visszajelző e-mailt a feliratkozásról. Ezt érdemes NEM-re állítani, hogy minél kevesebb e-mailt küldjük a felhasználóknak, mivel ennek a levélnek nem igazán lesz érdemi tartalma.

Módosítások továbbítása: beállíthatjuk, hogy a felhasználók adatait érintő változások kerüljenek-e be a MailChimp rendszerébe automatikusan. Ezt érdemes IGEN-re állítani.

Leiratkozottaknak MailChimp elköszönőüzenet küldése: küldjön-e a MailChimp rendszere egy automatikus e-mailt a leiratkozást követően.

Leiratkozottakról értesítés küldése a MailChimpből: küldjön-e értesítő e-mailt a MailChimp az ott megadott címre.

A MailChimp lehetőséget ad a rendelési adatok (rendelés érték és rendelésszám) átadására is, ami azt jelenti, hogy MailChimp-es listánkon szerepelni fognak bizonyos vásárlói statisztikák: a feliratkozóhoz köthető összes és átlagos rendelési érték, valamint rendeléseinek száma. Aktiválni a Rendelési adatok átadása opció IGEN-re állításával lehet a funkciót, viszont használatához további beállításokra lesz szükségünk a MailChimp felületén.

Rendelési adatok átadása

A MailChimp felületén ismét a Lists menüpontra kell kattintanunk, ott pedig a listánk nevére.

 reni16.png

A Settings menü List Fields and * | MERGE | * tags menüpontjában láthatjuk, hogy alapértelmezetten milyen adatokat vesz át a MailChimp a ShopRentertől: az email címet (Email Address, ez alapján azonosítja be a feliratkozókat), a keresztnevet (First Name) és a vezetéknevet (Last Name).

 reni17.png

Nekünk a rendelési adatok átadásához most 3 új sorra lesz szükségünk, amit az Add a Field gombra való kattintással tudunk felvenni.

 reni18.png

Típusnak választhatjuk a Text-et, majd a megjelenő új sorban a következő adatokat kell megadnunk:

Field label and type oszlop: Total Order Value
Put this tag in your content oszlop: TOV

 reni19.png

A többi beállítás maradhat az, amit a MailChimp alapértelmezetten megad. Nekünk erre a két adatra lesz szükségünk, mert ezek alapján kerülnek át ShopRenteres boltunkból a rendelési adatok MailChimp-be.

Az Add a Field gombra kattintva az előzőhöz hasonlóan újabb két sort kell hozzáadnunk: Average Order Value (merge tag: AOV), Number of Orders (merge tag: NOO). Ha ezek is megvannak, a Save Changes-re kattinthatunk, és a végeredmény így fog kinézni:

 reni20.png

Miután elvégeztük a fenti beállításokat, a webáruházunkban található hírlevél feliratkozók és rendelési adataik automatikusan átkerülnek MailChimpes listánkra, és a változások is azonnal szinkronizálódnak, így már csak annyi a dolgunk, hogy személyre szabjuk a MailChimp beállításait, és elkészítsük első hírlevél kampányunkat.

 

Listamester integráció

Beállítása: Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/Listamester integráció

A Listamester hírlevélkezelővel való integráció beállítása - hasonlóan a többi hírlevélküldő szoftver integrációhoz  - a ShopRenter részéről nagyon egyszerű. Létre kell hoznunk egy Listamester felhasználót a ShopRenterrel való összekötéshez és utána három kötelező adatot kell megadni - az API felhasználói azonosító kódot, az API jelszót és a Csoport numerikus azonosítóját.

Ezeket az adatokat a Listamester rendszerében, Bejelentkezés után a Beállítások/Programozói interfész (API) menüpontban találjuk a Felhasználói azonosító kódot mely az API felhasználói azonosító kódnak felel meg, alatta a kódolt jelszó ami pedig az API jelszónak felel meg. A Csoport numerikus azonosítót úgy kapjuk meg, hogy létre kell hozni egy új csoportot a Csoportjaim részben és az Űrlapok fül alatt megtaláljuk a feliratkozási űrlap URL-jében az 5 számjegyből álló számsort.

Maileon integráció

Beállítása: Beállítások/Integrációk/Hírlevélküldő/Maileon 

A Maileon ShopRenter integrációja az automatikus szinkronizációnak köszönhetően kiváló lehetőséget nyújt a hírlevélre feliratkozó vásárlóink adatainak szinkronizálásában, vásárlói megrendelések adatainak átadásában, a kosárelhagyások, félbe hagyott rendelések és az RSS feedek kezelésében. Ráadásul a plugin használata igen egyszerűen, csupán egy rövid beállítási folyamatot kell egyszer elvégeznünk, utána az adatok folyamatosan átkerülnek a Maileon fiókunkba.

Az integráció elkezdéséhez 3 oldalt kell megnyitnunk, ahol az egyes funkciókat tudjuk majd beállítani, amelyeket lentebb lépésről-lépésre összeszedtünk.

1) Saját Maileon fiókunk, ami nagy valószínűséggel valami ilyesmi: “https://cegnev-maileon.maileon.com”

2) ShopRenter-es admin felület – https://valami.shoprenter.hu/admin

3) Maileon Apollo felülete, ahol a két rendszer összekapcsolását állítjuk be – https://apollo.maileon.hu

 

Ha regisztráltunk, a MAILEON felveszi velünk a kapcsolatot.

Maileon-ShopRenter API kulcs beállításai

zs26.png

Első lépésként a Maileon Apollo felületére kell belépnünk, ahol a Maileon fiókunk, illetve a ShopRenter-es oldalunk adatait kell megadnunk, hogy össze tudjuk kötni a két rendszert.

Először lépjünk be a saját Maileon fiókunkba, majd kattintsunk az oldalt található Beállítások menüpontra, azon belül pedig az API-Kulcsok almenübe. Az ott látható API kulcsot a nagyító ikon használatával tudjuk megjeleníteni.

zs27.png

Ezt kell bemásolnunk a Maileon Apollo felületén a ShopRenter Pluginon belül a Maileon API key mezőbe.

Ezt követően lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Beállítások / Integrációk / API beállítások részbe. Belépés után először az API státuszt kell engedélyeznünk, majd az API debugot pedig letiltanunk.

zs28.png

Ezt követően, az itt szereplő felhasználó nevet, jelszót és API url-t kell megadnunk az Apollo beállítási felületén.

Ha jól adtuk meg a szükséges adatokat akkor az Apollo-ban a Maileon synchronisations ponton az egyes átkerülő funkciók alatt a rendszer zöld pipával fogja jelezni a beállítás sikerességét. Ezzel szemben, ha valamilyen probléma lépne fel, a rendszer egy piros x jelzéssel fogja mutatni, hogy valamelyik adat megadása sikertelen volt. Ez esetben ellenőrizzük le az adatokat, hogy jól lettek-e beírva, illetve adjuk meg őket újra. Amennyiben az újra beírás sem segített akkor vegyük fel a kapcsolatot a Shoprenter ügyfélszolgálatával.

Abban az esetben, ha ezt a műveletet sikeresen elvégeztük, a megrendelések, kosárelhagyások és a feliratkozó vásárlók adatai WebHookok segítségével valós időben fognak szinkronizálódni.

zs29.png

 

ShopRenter WebHook beállítása új megrendeléshez

A következő lépésként a sikeres szinkronizálás elindításához lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing fül alatt, az Automatizmusok almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből az Új rendelés feladás lehetőséget, majd kattintsunk a tovább gombra.

A cselekmények legördülő menünél válasszuk a WebHook lehetőséget, majd ismét kattintsunk a tovább gombra. A következő felületen több mindent is be kell állítani. Elsőként el kell neveznünk az automatizmusodat – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_orders megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig azonnalra.

Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál mindegyik húzzuk át a jobb oldalra, az üres táblába, majd nyomjunk a fenti mentés gombra.

Ezt követően visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva.

Ezután lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt WebHook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni. Ha ez megtörtént, az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba.

zs30.png

Az ellenőrzést a Maileon / Listák és Kontaktok / Kontaktesemények fül alatt találjuk egy shoprenter_orders és egy shoprenter_orders_extended elnevezésű kontakteseményként. Egy megrendelésnél bekerül a két kontakt esemény (orders, orders_extended), illetve a vásárló adatai is átkerülnek és létre jön új kontaktként, ha az email címe még nem szerepelt a Maileon adatbázisában. Ha pedig az email cím már szerepelt kontaktként, akkor az adatai frissítésre kerülnek.

zs31.png

Fontos tudni, hogy megrendelés esetén két kontaktesemény jön létre a Maileonban. Az egyik a shoprenter_orders, ahova csak egyszer kerül be egy adott megrendelés az összes benne szereplő termékkel. A másik a shoprenter_orders_extended, ahová pedig termékenként kerül be a megrendelés. Például, ha négy termék szerepelt egy megrendelésben, akkor a megrendelés, termékenként négyszer kerül be a shoprenter_orders_extended eseménybe, külön-külön minden egyes benne szereplő termékkel.

A ShopRenter WebHook beállítása megrendelés státusz változtatáshoz

Ha ezzel is megvagyunk, akkor az első nagy lépést el is végeztük, ugyanis a rendelési adatok már át is kerülnek a Maileon fiókunkba, valós időben, a megrendelés pillanatában!

A következő lépésként ugyanezt a folyamatot kell majd még egyszer elvégeznünk, azzal a különbséggel, hogy más címzettet, megnevezést és eseményt adunk meg az automatizmus beállításakor a következők szerint.

zs32.png

A státusz váltás beállításához először lépjünk be a ShopRenter admin felületére, azon belül pedig a Marketing fül alatt, az Automatizmusok almenübe. Itt válasszuk az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés állapot váltás lehetőséget, aztán pedig kattintsunk a tovább gombra. A cselekmények legördülő menünél ismét a WebHook lehetőséged választjuk majd.

Ezt követően elsőként el kell neveznünk az automatizmust – lehet tetszőleges, de javasoljuk a maileon_status_change megnevezést -, majd a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát pedig azonnalra (ugyanúgy, mint ahogyan azt fentebb is tettük).

Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/webhook/shoprenter/status_change Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál pedig az összes mezőt vigyük át a jobb oldalra és kattintsunk a fenti mentés gombra.

Ezután visszadob majd az oldal az automatizmusok felsorolásához, ahol válasszuk ki a most létrehozott automatizmust a szerkesztés gombra kattintva. Ezt követően lesz lehetőségünk az oldal alján Teszt WebHook küldésére. Amennyiben sikeres volt a küldés, a gomb mellett egy „Az adatokat elküldtük a megadott címre” üzenetet fogunk látni. Ha ez megtörtént, akkor az ellenőrzéshez lépjünk át a Maileon fiókunkba. Ezt az eseményt a Maileon / Listák és kontaktok / Kontaktesemények fül alatt találjuk shoprenter_status_change elnevezéssel.

Ennek köszönhetően tehát nem csak a rendelések érkeznek át a Maileon fiókunkba, hanem az egyes rendelések későbbi státuszváltozásai is. Tehát például ha valaki úgy rendelt egy terméket, hogy azt még nem fizette ki a rendelés pillanatában, akkor “Függőben lévő” státusszal kerül át a megrendelés a fiókunkba. Ellenben, ha később kifizeti a rendelését és átváltozik a státusza “Fizetett”-re, akkor ez egyből, automatikusan át fog kerülni a Maileon fiókunkba is, hogy tudjuk, ki az a kontaktunk, aki kifizette már a rendelését és ki az, akinek még erről emlékeztető, fizetési felszólító levelet kell küldenünk.

 A ShopRenter WebHook beállítása félbehagyott rendelés eseményhez (kosárelhagyás bekapcsolása)

Kosárelhagyás megvalósításához be kell állítanunk először egy olyan automatizmust, ami szintén WebHook segítségével fogja átadni a félbehagyott rendelési adatokat.

zs33.png

Első lépésként itt is a ShopRenter admin felületére kell belépnünk. Az admin felületen belül a Marketing fül alatt, az Automatizmusok almenübe kell elnavigálnunk. Itt válaszd az Új hozzáadása lehetőséget, majd az eseményeknél a legördülő menüből a Rendelés félbehagyás lehetőséget, aztán pedig kattints a tovább gombra.

A cselekmények legördülő menünél válasszuk a WebHook lehetőséget, majd ismét kattintsunk a tovább gombra. Ezt követően elsőként el kell nevezni az automatizmust – lehet tetszőleges neve is, de mi javasoljuk a maileon_abandoned_carts megnevezést. Ezután a státuszt állítsuk engedélyezettre, az időzítés típusát időzítettre, az időzítést pedig 2 órára. Az ezután következő két legördülő menüben szereplő feltételeket hagyjuk alapértelmezetten, a címzett pedig legyen https://apollo.maileon.hu/WebHook/shoprenter/abandoned_carts. Formátuma maradjon szintén az alapértelmezett – JSON. Az elküldendő adatoknál pedig az összes értéket húzzuk át az üres, jobb oldali mezőbe, majd kattintsunk a fenti mentés gombra.

Sikeresen beállítottuk a WebHookot, ami az első kosárelhagyáskor automatikusan létrejön, és megtaláljuk majd a Maileon fiókodban shoprenter_abandoned_carts_WebHooks nevű kontakteseményként. Ebbe az eseménybe kerülnek át tehát a félbehagyott rendelések adatai.

 Termék RSS összeállítása

Az utolsó lépés a teljes integrációhoz egy termék RSS feed összeállítása, ami kiváló lehetőséget nyújt termékeink könnyű és gyors kezelésére a hírleveleink összeállítása során.

Ehhez a Maileon Apollo rendszerébe kell belépnünk, amit a https://apollo.maileon.hu címen keresztül érünk el. A termék RSS összeállításához a Make RSS feeds gombra kell kattintanunk, ami átnavigáltat egy új oldalra, ahol a ShopRenter Products List látható. Alul táblázatos formában felsorolásra kerülnek a ShopRenter webshopodban található termékeink, illetve a felső részbe kerülnek azok a termékek, amik kiválasztásra kerülnek az RSS feed gyártása céljából.

Lista készítéséhez csupán az Add to RSS list gombot kell használnunk, míg ha valamit ki szeretnénk venni belőle, akkor csupán a Delete gombot kell használnunk.

Fontos viszont, hogy nem csak egy, hanem akár 16 listát is létrehozhatunk. Ezeket majd a fent szerepelő RSS List#1 legördülő menüből tudjuk kiválasztani. A kívánt lista megnyitásához csupán válasszuk ki a szükségeset és használjuk a Select gombot. A felső sarokban szereplő Show RSS Feed url használatával pedig az éppen kiválasztott termék lista részletesebb adatait tudjuk megtekinteni, míg a Back gombra kattintva pedig visszaléphetünk az előző felületre.

zs34.png

Van még kérdése? Kérelem beküldése

2 Megjegyzések

  • Avatar
    Valkai József

    A Webgalamb intergacio utan en mit tudok tenni Webgalambbal? Milyen funkcioi lesznek elerhetoek a boltombol?

  • Avatar
    ShopRenter

    Kedves József!

    Miután sikeresen beállította az integrációt, a Webgalamb rendszerébe fognak továbbítódni a feliratkozók adatai a boltjában megjelenő feliratkozás form-ról. Ezek után már csak annyi a dolga hogy menedzseli a feliratkozóit a Webgalamb rendszerében. 

    Amennyiben további kérdése van, kérjük azt az alábbi weboldalon tegye meg, hogy gyorsabban segítessünk: http://support.shoprenter.hu/anonymous_requests/new

    Üdvözlettel,

    Csiszár Imre

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.